Aydın Akın 30 Ocak 2017 Paylaş 30 Ocak 2017 (düzenlendi) Herkese iyi aksamlar. Konuyu acan arkadas sorununu halletti mi bilmiyorum. Uzun zamandir yazan cizen olmamis. Aracimi aksam uzeri calistirdim. Camlar genelde buzlu oldugu icin acilmaz. Seytan dürttü bir deneyeyim dedim. Acilmadi tabi. Ikinci cam, ücuncü deneme derken sigorta kutusundan dugmeye her basmamda o korkunc ses gelmeye basladi= 'Çit!' Hava -20 civarinda soguk oldugundan cok ugrasamadim ama aklima takildi aksamdan beri. Daha once bir tik sesi duymadim sigorta tarafindan. 5 yildir kullaniyorum aracimi. Cam acma dugmelerine ek olarak arka cam rezistansini actigimda ve kapattigimda rezistans yakinindan yani arka camdan cit sesi geliyor. Ayrica 4 kapi kilidi dugmesine basinca da sigorta kutusundan ayni ses geliyor. Aklima mantikli hic bir sey gelmiyor bu ses icin. Yardimlarinizi, farkli dusuncelerinizi duymaya ihtiyacim var gercekten. Aracim 2004 3.18i Alakasi olur mu bilmiyorum ama yaklasik 1 ay once amerikan park modulu uygulamasi yapmistim aracima. Fikir olmasi bakimindan belirtmek istiyorum. 30 Ocak 2017 tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aydın Akın 14 Nisan 2017 Paylaş 14 Nisan 2017 Her bir teline kadar üşümüştür eminim. Hala güneş yüzü görmüş değiliz burada. Yorum bağlantısı
Aydın Akın 25 Nisan 2017 Paylaş 25 Nisan 2017 Cam kırıklarını temizlik ve kapılardaki led çalışmaları için ön göğüse monte her parçayı sökmüş durumdayım. Torpidonun altına gizli sigorta kutusunu ve dahi onun da arkasında bir grup çıtırdak röle tayfasına ulaşmış durumdayım. Gönül istiyor at hepsini aşağı Bir kaç gündür tamamen yalın halde olduklarından arabanın içinde senfoni orkestrası gibiler. Çıtırdayan çıtırdayana. Aracından çıt sesi duyanlar ya endişelenmesin, röledir röle, ya da yapabiliyorsanız yakın arabanızı kurtulun sesten Yorum bağlantısı
Oktay Toker 25 Nisan 2017 Paylaş 25 Nisan 2017 O cam kırıkları öyle bir dagılırki temizlemesi çok sıkıntı. 1 Yorum bağlantısı
Aydın Akın 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 (düzenlendi) 6 saat önce, Oktay Toker yazdı: O cam kırıkları öyle bir dagılırki temizlemesi çok sıkıntı. Arabayi ters cevirip masa ortusu gibi silkelesem bile bitmeyecek biliyorum. En cok canimi sikan mesele bu. Kalorifer izgarasi perisan durumda. Cam parcasi bir yana dursun cam tozlari ucusuyor havada. Mersine gideyim Allahin izni ile, koltuklara, on goguse kadar sokup iyice temizlemeyi dusunuyorum. 26 Nisan 2017 tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 Elyaflar sökerken ikiye arıldı ise yenilemeni tavsiye ederim.Yeniden o şekilde yerleştirirsen havayı taşır iyi olmaz diye düşünüyorum.Epey iş almışsın başına.Rabbim yardımcın olsun. Yorum bağlantısı
Aydın Akın 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 (düzenlendi) Allah hepimizin yardımcısı olsun inşallah. Teşekkür ederim abi. Elyaflar nerenin elyafları, kimin, nerede, ne zaman, nasıl Tam olarak anlamadım onu, nereye ait bahsettiğin elyaflar? 26 Nisan 2017 tarihinde Aydın Akın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 26 Nisan 2017 Paylaş 26 Nisan 2017 (düzenlendi) Kelime hatası olmuş.Ön gögüse kadar sökeceğim demişsin.Bende sökerken tabanda ve gögüs kısmında yalıtkan elyaf tarzı ürünler aklıma geldi onlardan dolayı ayrılır yerine ayrıldı yazmışım. 26 Nisan 2017 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aydın Akın 7 Mayıs 2017 Paylaş 7 Mayıs 2017 Eğer öyle bir şeylerle karşılaşırsam dikkat ederim. Tabi sökme işlemine girişmeden önce mutlaka videoları seyredeceğim yoksa işin içinden çıkamam. O camları senelerce yutmaktan iyidir her türlü. Yorum bağlantısı
Mert Girgin 8 Kasım 2018 Paylaş 8 Kasım 2018 (düzenlendi) Herkese iyi geceler konunun üzerinden baya bir vakit geçmiş ama olsun başka konu açmadım,son zamanlarda aracımda yukarıda anlatıldığı gibi araç çalışırken gösterge ve röle panelinin olduğu bölgeden çıt çıt röle çeker bırakır gibi sesleri bende duymaktayım konuyu okudum ama sanırım kimse çözüm bulamamış.yurtdışındaki birkaç siteden edindiğim bilgilere göre alternatör diyotlarında problem olabileceğini ve aracın elektrik sisteminde tam doğrultulmamış yani kısmen alternatif akım dolaştığını ve bu ac akımında rölelerde histeresiz etkisine sebep olduğundan bahsediliyor.Alternatörün 3 fazlı ac elektrik üretip herbir faz için ayrı diyot ile dc akıma çevrildiğini ,diyotların herhangi birisinin sızdırma yaptığında sistemde tam doğrultulmamış kirli voltaj dolandığını ve tüm diyotlar arıza yapmadığı için arıza kaydıda bırakmadığından bahsediyorlar,ayrıca aracı susturup sadece kontağı açtığımda herhangi bir ses yok,araç çalıştığında oluyor sadece.aracım 2006 model ve bu zamana kadar alternatöre takım değmedi diyotlar veya kömürlerde sizce sıkıntı olabilirmi ne dersiniz?? 8 Kasım 2018 tarihinde Mert Girgin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 8 Kasım 2018 Paylaş 8 Kasım 2018 (düzenlendi) Altarnatör sıkıntısında genel hata olarak voltaj dalgalanma yapar ve egerki gösterge ünitesinde akü voltaj ölçümü yapan konum varsa bakabilirsin,yada elektirkçiye gitmen şart.Ezbereden bu yönde kafa yorman hata olur.Çünki bahsettiğin diod arızası bence her şekilde ciddi belirtileri olacaktır.Bu tip tıkırtılar mantıksal olarak bu hatayı belirtmez diye düşünüyorum. Oto roleleri 11 veya bazı roleler 10 volta kadar dc ve ac olarak sorunsuz tetikleme yapar,geneldede her rolenin bir diodu mevcuttur ki hataya düşerse 10 volt altndaki voltajlarda role titremeye geçer,lakin ac yada tam dogrultma olmamış voltajda sorun yapmaz.Her şekilde çalışır. Araçlardaki her elektronik modulde girşlerinde koruma diodları ve kondansatörler mevcuttur genelde ve filtre dc dogrulmada bir nevi sorunsuz duruma gelir diyebiliriz. Konuda gerideki yorumları şu an hatırlamıyorum lakin soket temassızlığı bence bu tip hatalara yol açabilecek tek geçerli hata zincirine yolaçabilecek unsur.Hatta sol kapı altında soketleme bölümleri var ise su veya nemlenme kaynaklı oksitlenmelere yol açabildiğinden bu bölümlerde sorunlar yapabilir. Gösterge panalinde mini roleler bu tip araçlarda mevcut ve yine soket hatası yada lehim hatası sebep olabilir. 8 Kasım 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Girgin 8 Kasım 2018 Paylaş 8 Kasım 2018 (düzenlendi) Asıl sıkıntı geçmişte bir kaç kez elektrikli direksiyonun durduk yere hata vermesi ve diagnostik cihazımla menüleri kontrol ettiğimde araç dururken tekerleklerdeki hız sensörlerinin 3km hız okuması.TIS programından elektrik şemasını takip ettiğimde elektrikli direksiyonun abs hız sensörlerinden veri alması ve sensörlerin aracın elektrik sistemindeki tam doğrultulmamış dc voltajın sensörlere yanlış değer okutabileceği ve elektronik sistemlerde problemler çıkarabildiğini okumuştum. 8 Kasım 2018 tarihinde Mert Girgin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 9 Kasım 2018 Paylaş 9 Kasım 2018 (düzenlendi) Bana göre Doğrultulmamış dc voltaj ibaresi yanlış olur.Şarj dinamosu hatası elektronik bir veri agında bir çok hatayı oluşturur .Önceki mesajdaki hata ile bu yazdığın hata arasında fark var ve evet bu son yazdığın hatayı verisel degerler açısından sapma yaptırabilir. Lakin şuda göz ardı edilmemeli şarj dinamosu ciddi şekilde hatalı olsa siz yazılım düzenlemesini yapsanızda aynı şekilde kısa sürede aynen yeniden oluşur kanısındayım.Her şekilde geçmişte ve son gelişen hatalar yönünden dinamo kontrolü yaptırmanızda ve dinamo sonrası elektronik kart devresi bu araçta mevcut ise kontrolü şart hale gelmiş demektir ve özelliklede elektirkli direksiyon açısından çok önem arz eden bir durum bence ve bir an önce baktırın derim. 9 Kasım 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre Bayındır 15 Temmuz 2019 Paylaş 15 Temmuz 2019 Merhaba. Ben de aynı durumdan nuzdaribim. Aracım focus 3 style plus. Daha önce aracıma kendim bi xenon uygulaması yaptım ve uzunlarda hem bi xenon hem de kendi halojen farlarını 2 senedir kullanıyorum. Yaklaşık 2 ay önce çinden şu arka bagaj kapağına konan sinyal, fren ve geri viteste renk değiştiren ve ayrıca parklarda sürekli yanan led uygulamasını oto elektrikçiye taktırdım. Bunla ilgili mi bilmiyorum ama bu uygulamadan yaklaşık 2 3 hafta sonra geceleyin uzunlarım yanmadı. Sigorta kutusunu kontrol ettim ve sigortanın yandığını gördüm. 2 defa sigortayı değiştirdim yine yandı. Bugün oto elektrikçiye gidip kontrol ettirdim. Bir sorun görünmüyor. Ben de yeni bir sigorta takıp devam ettim. Gece arabaya binince çıt çıt sesini duydum. Önceden sadece uzunları yakınca bu sesi duyarken şimdi geri vitese takınca ve de frene basınca da çıt sesini duymaktayım. Şimdi üstadlar endişelenmeli miyim? Daha uzman bir yere götüreyim mi arabayı? Ya da yeni taktırdığım şu zamazingoyu çıkartayım mı? Ya da böyle devam mı edeyim? Tavsiyelerinize ihtiyacım var. Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN 29 Haziran Paylaş 29 Haziran Merhabalar arkadaşlar 206 1.6 benzinli aracımda iç sigorta bölmesinden araç hareket halindeyken role sesi gibi çıt çıt sesi var dururken sorun yok. Hız farketmeksizin sürekli ark sesine de benzer şekilde ses var ama daha çok role açıp kapama sesi neyden kaynaklanıyor olabilir başına gelen varsa bilgi verirse sevinirim nereye bakıp nasıl müdahale etmemiz lazım teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Recommended Posts