İçeriğe Yönlendir

Golf R32'de Otomatik Seviye Ayarı Var mı?


Fatih Özbaş1679652583

Recommended Posts

Fatih Özbaş1679652583

Arkadaşlar herkese merhaba. dün aklıma böyle bir fikir geldi. VW golf IV kasalarda sanırım sadece R32de orjinal xenon var. R32lerin orjinal farlarını, far soketini, tesisatını ve otomatik seviye ayar tesisatını yurtdışından getirtsek orjinalinde xenon olmayan fakat far yıkama olan golf 1.8 aracımıza uygulayabilir miyiz? bir de bu auto leveling özelliğinde eğimlerde farların aşağı ve yukarı hareketini ayarlayan aracın ECU modülü mü? yoksa yalnızca aks üzerine takılan sensörler mi?

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

teşekkürler turgut.

Musa: bixenon değil ama orjinal auto leveling özelliği olan farlar sayesinde %100 OEM aydınlatma sağlamak istiyorum. hem merceği bixenonla değiştiririz.

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca

Sonradan takılabilen auto leveling kitleri var istersen onları bir araştır, tabii orjinal için bütçen varsa senin tercihin, yanlız şu an için mevcut auto leveling sistemi çokda imrenilcek bir özellik değil, sistemin performası isminin hakkını pek vermiyor bence, hatta yer yer dezavantajlı duruma bile düşülüyor, ama yinede sen bilirsin tabii.

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

Sonradan takılabilen auto leveling kitleri var istersen onları bir araştır, tabii orjinal için bütçen varsa senin tercihin, yanlız şu an için mevcut auto leveling sistemi çokda imrenilcek bir özellik değil, sistemin performası isminin hakkını pek vermiyor bence, hatta yer yer dezavantajlı duruma bile düşülüyor, ama yinede sen bilirsin tabii.

Ben daha öncede araştırdım fakat bulamadım universal kit. Bu kitlerin olduğu linki gönderebilirsen makbule geçer. Uygulamak istediğim projelerden biri.
Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

+1 ben de çoğu araç için ebayde buldum fakat golf için veya universal olarak bulamadım. bir de dezavantajları nelerdir?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

+1 ben de çoğu araç için ebayde buldum fakat golf için veya universal olarak bulamadım.

Fatih kardeşim aradığın kit bu olsa gerek,fiyatı 500$+kargo.Satıcı birde not düşmüş ,merkezi kontrol ünitesinin değişmesi gerekebilir diye,uyum sorunu yaşayabilirsin buda + maliyet demek :terle:

post-4834-0-42998100-1338981174.jpg

post-4834-0-58890600-1338981179.jpg

post-4834-0-56988700-1338981567.jpg

post-4834-0-47912100-1338981571.jpg

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

anlaşıldı. bu da demek oluyor ki sensör ECU ile paralel çalışıyor. fakat benim aracımda orjinal far yıkama ve aracın kullanım kitapçığında gaz deşarjlı ampul (xenon) opsiyonundan bahsedildiğine göre ECU 1.6lardan farklı olarak takılmış olabilir. biraz daha araştırıp almak istiyorum. bir de Mahmut kardeşim senden ricam bu parçanın link ini alabilir miyim? ebayde bulamadım. teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

anlaşıldı. bu da demek oluyor ki sensör ECU ile paralel çalışıyor. fakat benim aracımda orjinal far yıkama ve aracın kullanım kitapçığında gaz deşarjlı ampul (xenon) opsiyonundan bahsedildiğine göre ECU 1.6lardan farklı olarak takılmış olabilir. biraz daha araştırıp almak istiyorum. bir de Mahmut kardeşim senden ricam bu parçanın link ini alabilir miyim? ebayde bulamadım. teşekkürler.

Bu link umarım işine yarar ;)http://www.kufatec.com/

Yorum bağlantısı

Otomatik eğim için en mantıklı çözüm ve tabiki en uygun olanı körüklü araçların kullandıkları körük yükseklik sensörlerini alıp, arka aksa monte etmek. Sensörün üç tane ucunuda içteki manual eğim potunu iptal edip bağlamak. Elle yapılacak ayarı otomatik yapmış olursunuz.

Yorum bağlantısı
Fatih Ömeroğlu1679652598

 

Fatih kardeşim aradığın kit bu olsa gerek,fiyatı 500$+kargo.Satıcı birde not düşmüş ürün bilgisine,merkezi kontrol ünitesinin değişmesi gerekebilir diye,uyum sorunu yaşayabilirsin buda + maliyet demek :terle:

Ebayda farklı araçlar için mevcut onları biliyorum :) Ama 500$ buna verene kadar BMW'nin orjinal retrofit kitini alırım daha iyi. Ön ve arka amortisöre alıcı takılıyor sonra ondan far modülüne kablolar çekiliyor vs.. Hatta bende proje uygulaması var. Akşama eve gidince pdf dosyasını eklerim onunda. Ama universal olan basit bir çalışma mantığı ile çalışan varsa hayır diyemem :)
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Servet abinin bu konuda güzel ve uygulaması kolay projeleri var marine ve körük sensörü hem hesaplı hemde elle kumanda yerine yarı otomatik bir far yükseklik ayarımız olur,bence denemeye değer... ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

onu yaparız da muayeneden geçebilecek miyiz acaba?

Fatih kardeşim senin farlar Angel xenon,bence en kısa yol muayene öncesi ampulleri halojenle değiştirmek,böylece vize kabusun sona ermiş olur... :hiaa: Sende araç üzerinde istediğin modu yaparsın böylece... ;)

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

şimdi kardeşim şöyle bir durum var. benim 1 adet far ampulünün değişmesi için ön tamponun sökülmesi gerekiyor :) ayrıca kullandığım mercek yeni hella D1S bixenon. bu merceğe halojen ampul takılırmı ki? ben de her muayenede tampon sökmemek için oto yükseklik ayarı yapayım diyordum :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

şimdi kardeşim şöyle bir durum var. benim 1 adet far ampulünün değişmesi için ön tamponun sökülmesi gerekiyor :) ayrıca kullandığım mercek yeni hella D1S bixenon. bu merceğe halojen ampul takılırmı ki? ben de her muayenede tampon sökmemek için oto yükseklik ayarı yapayım diyordum :)

Fatih yapılacak en mantıklı şey şu paşam,sen uygulamanı yap her şey sorunsuz çalışsın farların,far yıkaman,otom.yük.ayarın ondan sonra git bir muayene istasyonuna,kardeşim benim aracım bu aydınlatma ve gerekli tertibatlarda da bunlar,bu aracın vize ye engel bir tarafı varmı? diye sor(bence) :unknw:

Yada bir diğer seçenek belki Ankara da olmayabilir ama yakın illerde henüz Tüv e geçmemiş muayene istasyonu varsa bul vizeyi orada yaptır... ;)

Birde bu far-tampon olayı gerçekten can sıkıcı bir durum,mühendisler neden böyle bir üretim yaptırır anlamıyorum,oysaki tampona el sürmeden farı sökülebilen bir sürü araç var piyasada... :unknw:

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

evet en mantıklısı o kardeşim. sanırım mühendisler araca hiç bir zaman kullanıcı müdahale edemesin her zaman servise götürsünler, servis kazansın diye yapıyorlardır :) zaten üreticiler arabadan değil de servisten ve yedek parçadan daha çok kazanıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

evet en mantıklısı o kardeşim. sanırım mühendisler araca hiç bir zaman kullanıcı müdahale edemesin her zaman servise götürsünler, servis kazansın diye yapıyorlardır :) zaten üreticiler arabadan değil de servisten ve yedek parçadan daha çok kazanıyorlar.

+ 1 :good1: Tesbit doğru :bravo:

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

Fatih arkadaşım; muayeneden geçmek için orjinal olmayan yollardan hiçbirini deneme. O kadar uğraşıp, muayeneden geçememek insanın zoruna gider. En iyisi iki senede bir defa halojenleri takıp, bi-xenonun kıymetini anlamak. :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Fatih arkadaşım; muayeneden geçmek için orjinal olmayan yollardan hiçbirini deneme.

Orjinal olmayan yollardan derken!!!Turgut... :unknw:

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

Orjinal olmayan yollardan derken!!!Turgut... :unknw:

OEM. :)

OEM olanı bile Golf IV'te sıkıntı yaratabilir. Çünkü xenonlusu neredeyse hiç olmayan bir araç.

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

tamam da kardeş 2.kez soruyorum. OEM olanın ne gibi bir sıkıntısı olabilir? dezavantajı ne olabilir. R32de xenon ve auto level özelliği var. o da 4motion. benim araç da 4motion. sonuçta aynı haldex kavramayı ve aktarmayı kullanıyorlar. tek farkı onun motoru çok güçlü. yani araçların ikisinin de aksları aynı olduğuna göre. onda sıkıntı yapmıyor da bizde ne gibi bir sıkıntı yapabilir?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

tamam da kardeş 2.kez soruyorum. OEM olanın ne gibi bir sıkıntısı olabilir? dezavantajı ne olabilir. R32de xenon ve auto level özelliği var. o da 4motion. benim araç da 4motion. sonuçta aynı haldex kavramayı ve aktarmayı kullanıyorlar. tek farkı onun motoru çok güçlü. yani araçların ikisinin de aksları aynı olduğuna göre. onda sıkıntı yapmıyor da bizde ne gibi bir sıkıntı yapabilir?

Fatih cevabı en az senin kadar merak ediyorum :fiuw: daha geçen gün adamlar polo ya oem far-otom.eğim-afl vs.vs. taktılar onda sorun olmayan oem kitler WV golf de neden sorun çıkarıyor anlamadım... :unknw:

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...