İçeriğe Yönlendir

Xenon balast seçimi - öneriler


Yiğit Büyük

Recommended Posts

Cagdas Budak

Mahmut bey yanıt için teşekkür ederim siparişi verdim bakalim 2 veya 3 güne taktiricam sonucu burdan paylaşırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cagdas Budak

Balast ve ampuller takıldı balastin biri 6. Jenerasyon diyeri 5. Jenerasyon ilk acilista yeni olan daha çabuk açılıyor gece foto ve video çekip foruma eklemeye calısıcam alacak arkadaşlara bir fikir verir umarım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Renault grubunda xenon tabanlı Valeo farlar soğuk selektör yapmıyor bildiğim kadarıyla , bu yüzden mili saniyelik farklar çok önemli olmayacaktır ...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağdaş Kureyş

Koito d2s balast ile hella d1s gen 5 balast arasında ısınma süreleri açısından ne kadar fark vardır ?  Biliyorum d2s soğuk selektör açısından uygun bir sistem değil ancak mantıken bakarsak aslında d1s ve d2s ampul iç yapılarının herşeyinin aynı olduğu ve ikisine de sakıncalı olmasını varsayarak  ( d1s te  sadece ampule entegre yüksek volt trafosu mevcut d2s te bu yük balastta ) ikisi içinde soğuk selektör pek iyi birşey değil çok mecbur kalınmadıkça . Bu iki balastı incelemiş olan ustadların yorumlarını bekliyorum 

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
7 saat önce, Çağdaş Kureyş yazdı:

Koito d2s balast ile hella d1s gen 5 balast arasında ısınma süreleri açısından ne kadar fark vardır ?  Biliyorum d2s soğuk selektör açısından uygun bir sistem değil ancak mantıken bakarsak aslında d1s ve d2s ampul iç yapılarının herşeyinin aynı olduğu ve ikisine de sakıncalı olmasını varsayarak  ( d1s te  sadece ampule entegre yüksek volt trafosu mevcut d2s te bu yük balastta ) ikisi içinde soğuk selektör pek iyi birşey değil çok mecbur kalınmadıkça . Bu iki balastı incelemiş olan ustadların yorumlarını bekliyorum 

 

D2S balast ve ampuller soğuk selektör diye tabir ettiğimiz çalışma prensibine uygun değiller ...

 

 D1S ise tamamen anlık gerilime uygun soğuk selektör için tasarlanmış bir ürün ...

 

D2S te xenon gazını ateşlemek için kullanılan yüksek voltaj balast üzerinde üretilip kablo ile ampule ulaştırılıyor ve bu zaman alıyor ve ampulün tam  yanma süresini uzatıyor , D1S te ise durum tam tersi xenon gazı için gereken yüksek voltaj entegre ateşleyici içinde üretilip anında iletiliyor ve aynı saniye içinde ampul ateşlenip tam yanmaya ulaşıyor , ve adına bu yüzden soğuk selektör deniyor ...

 

D2S OEM bir balastla soğuk selektör yapılamaz mı ? Tabi ki yapılır ama ampul tam yanma süresine ulaşamadığı için peş peşe selektörde ampul rengi kırmızımsı yada sarımsı yanacaktır ...

Yorum bağlantısı

D2S 1.6 tdi Ford focus 

D1S 2.0 tfsi Leon cupra 

Drag yarışı var ve birini seçeceğiz. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
14 dakika önce, Misafir yazdı:

D2S 1.6 tdi Ford focus 

D1S 2.0 tfsi Leon cupra 

Drag yarışı var ve birini seçeceğiz. 

 

  :spiteful:

 

:keeporder:

Yorum bağlantısı
Çağdaş Kureyş
On 03.05.2018 at 19:41, Mahmut Akbulut yazdı:

 

D2S balast ve ampuller soğuk selektör diye tabir ettiğimiz çalışma prensibine uygun değiller ...

 

 D1S ise tamamen anlık gerilime uygun soğuk selektör için tasarlanmış bir ürün ...

 

D2S te xenon gazını ateşlemek için kullanılan yüksek voltaj balast üzerinde üretilip kablo ile ampule ulaştırılıyor ve bu zaman alıyor ve ampulün tam  yanma süresini uzatıyor , D1S te ise durum tam tersi xenon gazı için gereken yüksek voltaj entegre ateşleyici içinde üretilip anında iletiliyor ve aynı saniye içinde ampul ateşlenip tam yanmaya ulaşıyor , ve adına bu yüzden soğuk selektör deniyor ...

 

D2S OEM bir balastla soğuk selektör yapılamaz mı ? Tabi ki yapılır ama ampul tam yanma süresine ulaşamadığı için peş peşe selektörde ampul rengi kırmızımsı yada sarımsı yanacaktır ...

O halde d2s ampulün arkasına hella ateşleyiciyi takıp sokete gen 5 balast bağlayıp bu durumu telafi edebilirmiyiz ?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
On 07.05.2018 at 08:20, Çağdaş Kureyş yazdı:

O halde d2s ampulün arkasına hella ateşleyiciyi takıp sokete gen 5 balast bağlayıp bu durumu telafi edebilirmiyiz ?

 

On 07.05.2018 at 11:56, Misafir yazdı:

Edilir. 

 

Edilir ama astarı yüzünden pahalıya gelir , Valeo D2S ignitör ün tanesi 300 TL idi en son , şimdi ne kadar bilmiyorum . Hella nın D2S ignitörlü kiti var ona da bakabilirsiniz ...

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Mehmet Yel
(düzenlendi)

Merhabalar. Arabanin orjinal farlarina d2s bi xenon mercek montaji yaptirdim. Şuan balast olarak cevirici ile photonun balastını kullaniyorum. Philips oem ampülu bu balast beslermi? 

20180608_131017.jpg

tarihinde Mehmet Yel tarafından düzenlendi
Resim yükleme
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
11 saat önce, Mehmet Yel yazdı:

Merhabalar. Arabanin orjinal farlarina d2s bi xenon mercek montaji yaptirdim. Şuan balast olarak cevirici ile photonun balastını kullaniyorum. Philips oem ampülu bu balast beslermi? 

 

Besler sıkıntı olmaz ...

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Selçuk Köse
(düzenlendi)

Herkese hayırlı günler 

2006 Volvo s40 kullanıcısıyım. Bilen vardır belki ama bu araçlarda kronik far sorunu var , lens içi kararıyor hemen :( bende bendeki araç ile birebir uyumlu bi xenon mercek aldım daha doğrusu buldum diyelim :)  d2s olması gerek. Bunun için balast önerisi olan var mı? Araba orijinal h7 55w kullanıyor , ve mercek hakkında görüşlerinizi bekliyorum 

çizgi halinde aydınlatma yapar mı acaba? Çok hoşuma gidiyor da :) 

özellikle balast konusunda yardımlarınızı bekliyorum 

image.jpg

image.jpg

A0BB7A25-700F-4ADB-9E09-AF60976CDECE.jpegBu şekilde balast işimi görür mü acaba hella gen3 olaması gerek?

3F34A221-BD61-41B2-B4C3-A0EEB434CA35.png

tarihinde Selçuk Köse tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Hoşgeldiniz.

Ampulde orijinalse her şekilde işinizi görecektir.:good1:

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Baglantıyı daha önce anlattığım gibi roleli sistem yapmayı sakın atlama ve uygula derim.:good1:

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Mahmut Akbulut

Klasik çin malı ve ampul soketleri üniversal değil , sadece o sokete uyumlu ampulleri çalıştırır .

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fatih Kurnaz

İyi aksamlar arkadaşlar. OEM bir balast ürünle çin mali ucuz bir urun arasinda mutlaka buyuk farklar vardir diye dusunuyorum. Ancak ben bu farkin xenon ampullerin isinma ve maksimum performansa erişme süresiyle filan sinirli saniyordum. Eger bu videodaki gibi ise aydinlatma miktari ve parlakligida cok fark ediyor demektir:



İzleyip yorum yaparsaniz sevinirim. Bende çin mali dijital slim balastlar kullaniyorum. Ancak dedigim gibi en buyuk farki isinma suresi diye dusunuyordum.

Bu video da ise hem aydinlatma kapasiteleri ve perrformanslari çok farkli hemde ampuller resmen kendi degerleri olan 4300k renk sicakliginda aydinlatiyorlar. Ucuz üründe isik miktari az ve daha çok 6000k lamba gibi yaniyor. Ne dersiniz? Eğer hem fikir iseniz bende orta fiyat/performans orantili bir oem balasta gecebilirimm ne onerirsiniz? Tesekkurler.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Forumda her zaman önerdiğimiz şey oem dediğimiz markalı ampul ve balastların kullanılması zaten. Bu ürünler AB yönetmeliğine ve katı kurallara / standartlara göre üretiliyor. Elbette ki bir balastın ampulü nasıl sürdüğü de kalitesine göre değişiyor. Elektromanyetik salınımı da farkediyor bu da ihmal edilmeyecek bir kriter. 

Kullanıcıların maliyet düşürme amacıyla, işimi görsün diye ucuz ürünler kullanmak zorunda kaldığının farkındayız yine de önerimiz oem kalitede ürünlerin kullanılması yönünde, uzun vadede daha karlı çünkü.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Kurnaz

Tesekkurler Selcuk bey. Fiyatlar genelde 250-300tl den baslıyor oem ürünlerde. Bu sebeple gecici bir surec ve seneme maksadiyla bu urunlere bulasiyoruz sanirim. Bu aslinda birazda şöyle gelişiyor; en kötü xenon kiti bile kursak mevcut halojen aydinlatmadan kat ve kat fazla performans alacagim dusuncesi.aslinda öyle olmadigini islemi bitirdikten sonra anliyor insan bu sebeplede sorunu arastirmaya koyuluyor. Mercek tamam ampuller de orjinal olunca siraya balastlari aliyor [emoji4] dediginiz gibi tecrubeyi dinleyip en basta alsak bu yoruma ve bosa giden 100tl ye de gerek kalmayacak ancak dedigim gibi fiyatlar 3-4 kati olunca denemeden ikna olmuyor insan. Bu da sanirim genel bir hastaligimiz. [emoji4]

Forumda her zaman önerdiğimiz şey oem dediğimiz markalı ampul ve balastların kullanılması zaten. Bu ürünler AB yönetmeliğine ve katı kurallara / standartlara göre üretiliyor. Elbette ki bir balastın ampulü nasıl sürdüğü de kalitesine göre değişiyor. Elektromanyetik salınımı da farkediyor bu da ihmal edilmeyecek bir kriter. 

Kullanıcıların maliyet düşürme amacıyla, işimi görsün diye ucuz ürünler kullanmak zorunda kaldığının farkındayız yine de önerimiz oem kalitede ürünlerin kullanılması yönünde, uzun vadede daha karlı çünkü.

 

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Semih Zorlu

Dostlarim.merhaba uzun bir suresir forumlari takip edemiyordum... Biraz islerin yogunlugu birazda baska isleri takip etmekden dolayi...

Simdi kis geldi ve benim xenon isleri basladi... Bu hafta bmw f30 farlar geldi elime icinde d serisi ampul yuvaai var ama yapan arkadas h7 led ampul takmis tabi aydinlatma berbat.

Simdi benim.elimde d3s balastlar var ama.ampul kalmadigi icin d3 degilde d1s kullanmak istiyorum ama malum kablolarin soketleri biraz farkli daha once kullanan arkadaslar oldumu...

 

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

D1S ve D3S xenon ampullerin kablo soketleri ve ampul tutucuları farklıdır ve malesef  birbirlerine uymazlar ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Semih Zorlu

evet farkli ama atesleyiciye giden kablolarin yonleri ayni ise soket uclarinda ufak bi islem yaparak takabiriz dusuncesindeyim...

RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...