Berkan Pekdemir 3 Eylül 2016 Paylaş 3 Eylül 2016 Oncelikle herkese merhabalar araniza yeni katildim. Bu konularda cok fazla bilgim yok acikcasi amacimda zaten burda birazda olsa ogrenmek. 2015 model Polo aracima bi xenon far almak istiyorum ozellikle bu selektorlerde flash benzeri patlama efekti yapan kimisinin deyimiyle simsek efekti yapan bir sonuc elde etmek istiyorum. Piyasada bi xenon olarak gecen iki far buldum biri tek mercekli biri cift mercekli hangisini almam gerekir ya da aldiktan sonra ekstradan ne yapmam gerekir istedigimi elde etmem icin ?Herkese tesekkurler iyi forumlar. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 3 Eylül 2016 Paylaş 3 Eylül 2016 (düzenlendi) Hoşgeldiniz. Şimşek etkisi verebilen xenon tasarım D1s sınıf gen5 balast ve Gen3 ve 4 d2s balast ve Koito balastlar ile mümkün.Bu etkiyi bi-xenon merceklerde en iyi denilecek etkiye katkı veren ise Hella intemo bi-xenon ve yeni tip Hella bi-xenon ile Bosch ve valeo,Koito d2s bi-xenon merceklerdir. Link yada resimlerdeki ürünler halojen ampul tabanı için yapılmış merceklere satış amaçlı xenon kit ve tamamen görsel güzelleme olarak satışa sunulmuş ürünler.Dolayısı ile bunlarda kullanılan xenon kitleri ile performans xenon kullanımı oldukça zordur. Bu yeni tip polo ürünlerde önceki merceklere nazaran biraz daha iyileştirilmiş mercek kullansalarda üst cümlede yazdıklarım geçerli. Şimşek etkisi ile paralelinde kalite aydınlatma için oem sınıf bi-xenon tasarıma yönelmenizi tavsiye ederim. Polo araçlar için ilğili konuyu biraz inceleyiniz ve takibinde diğer konularda hem bu resimlediğiniz ürünler için yorumların olduğu farklı araç farları konularıda mevcut. Ayrıca bu ürünlerdeki en büyük sorunlar kısa süreler sonrasında led aydınlatmalarda ciddi sorunlar vermesi. İmkan var ise görsel bütünlük olarak güzelliğine bakarak bu ürünler alınır,her şeyi ile performans ve oem parçalar ile bir o kadar ek mebla ile kullanılabilir hale getirilebilir. Soket yapısı orijinal soket yapısı ile aynı değil.Yanında düzeltilmiş soket aparatı veriliyor yada bilahire siz bulup alıyorsunuz.Yada soket sökülüp ehil elde optimize edilecek. Bu ürünlere düşmanlığım yoktur.Yazdıklarım hem tecrübe ile sabittir,hem yorumlara paralel olarak yazılmıştır. http://www.geceucusu.com/topic/5208-vw-polo-6r-2010-bi-xenon-far-mercek-montaj%C4%B1/ 3 Eylül 2016 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 6 Eylül 2016 Paylaş 6 Eylül 2016 Arkadaşlar Yeni konu açma ekranına da koca koca harflerle de yazdım, arama yapıp aracınızın eski konusuna devam edin, gerekmedikçe aklınıza gelen her şey için yeni konu açmayın diye. Cidden böyle konulara bişey yazasım gelmiyo sürekli birleştirme yaptıktan sonra. Lütfen biraz daha özen gösterelim, biraz daha dikkat edelim. Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 13 Ekim 2016 Paylaş 13 Ekim 2016 (düzenlendi) Önümüzdeki ay kısmet olursa çıkma farlar ile kendi aracıma Bi-Xenon aydınlatma yapmak istiyorum. Aracım Polo 6R comfortline çift reflektörlü modelden. Mercek olarak Hella Intemo + Gen5 balast + Osram CBI ampul düşünüyorum. Daha önce yapılan örneklere bakarak. Sorularıma gelirsek; elektrikten fazla anlamıyorum ama kendim yapmak istiyorum işin tadı burada bence. 1 - Far soketinden balasta direk 12v besleme alırsam sorun olur mu? 2- Far soketini kesip biçmeye gerek var mı yoksa soket arkasından (far içinden) balastı besleyebilir miyim? 3- Soketteki sinyal, tetik vs bunları nasıl ayırabilirim ne tarz elektrik aletlerine ihtiyacım olacak? Tavsiye ve önerileri memnuniyetle dinlerim. Şimdiden cevaplar için teşekkürler. 13 Ekim 2016 tarihinde Oğuz Çevik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 14 Ekim 2016 Paylaş 14 Ekim 2016 16 saat önce, Oğuz Çevik yazdı: 1 - Far soketinden balasta direk 12v besleme alırsam sorun olur mu? 2- Far soketini kesip biçmeye gerek var mı yoksa soket arkasından (far içinden) balastı besleyebilir miyim? 3- Soketteki sinyal, tetik vs bunları nasıl ayırabilirim ne tarz elektrik aletlerine ihtiyacım olacak? 1 - herhangi bir sorun olmaz zaten öyle yapacaksınız , zaten far soketine akım far rölesinden gelmektedir 2 - kesip biçmeye gerek yok , gerekli tadilatı far içinde halledebilirsiniz 3 - sokette işlem yapmaya gerek yok , farı açmak için ısı tabancası yada güçlü bir saç kurutma makinası , muhtelif düz-yıldız tornavida , reflektörü kesmek için dremel set olursa çok iyi olur , olmazsa matkap-yan keski ikilisinden faydalanırsınız , dyson veya benzeri silikon , izole bant , hızlı yapıştırıcı , harici bir 12 volt güç kaynağı (akü yada bilgisayar poweri olabilir) benim aklıma gelenler bunlar... Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 14 Ekim 2016 Paylaş 14 Ekim 2016 Teşekkürler Sırrı Bey, büyük ihtimalle olacak bu iş 1 Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 15 Ekim 2016 Paylaş 15 Ekim 2016 Bir kaç sorum daha var, farın çalışma şeklini incelemedim ama farlar kapalı iken selektör yaptığımda büyük ihtimal sadece perde açılacak, xenon devreye girmeyecek bunun önüne geçmek için ne kullanmalıyım? Çünkü far çift reklektör ve ikiside H7 ampul. Uzun far için kullanılan ampul tipi de H7, ben bunu iptal edip, bir halojen merceğini oraya yerleştirip powerled ile sadece görsel bir çalışma düşünüyorum. (VW Lens Aranıyor konusunda bahsettiğim şekilde) Arıza ışığı da yüzde 99 karşıma çıkacak, bunun için baya araştırma yaptım alüminyum dirençlerden bahsedilmiş, ayrıca Servet Bey'in yazdığı bir yazı buldum VW grubu için " ( Tüm kıl sistemlerde mükemmel sonuç alınır )Hella bi-xenon takarsan yapacağın şu ; 6-10 0hm 50 watt direnç kısa hüzmeye bağlanır, dirence paralel 12 volt 20-30 amper röle bağlanır, röle platini akü ve balasta bağlanır. Aynı işlem diğer far içinde yapılır. Silecek motoru yaktı arıza ışığı yaktı dertleri son bulur." Gibi bir yazı. Burada anlamadığım nokta röle platini ve akü bağlantısı olayı? Ben elektriği aracın orjinal far soketinden almayı planlıyorum. Bu durumda bağlantı nasıl olacak? Daha malzemeleri almadan araştırma içine girdim ama hata yapmak istemiyorum. Yardımcı olan ve olacak herkese sonsuz teşekkürler. Şu araştırma aşaması bile inanılmaz keyifli geliyor. Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 15 Ekim 2016 Paylaş 15 Ekim 2016 Polo 6R Comfortline araca sahibim. Aracımda çift reklektör far var. Hem kısa hem uzun hüzme ampul tipi H7. Çift reklektör fara sonradan hella intemo, gen5 balast kullanılarak yapılacak olan dönüşümde hangi dirençler,diyotlar kullanılmalı arıza ışığı yakmaması için? Kendim bu işe girişeceğim. Oldukça fazla araştırma yaptım ama ya kafam almadı ya da elektrik-elektronik bilgisi noksanlığı bana bu soruları sorduruyor Teşekkürler Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 15 Ekim 2016 Paylaş 15 Ekim 2016 Sellektör yaptığında neden sadece perde çalışsın ki o dediğiniz genelde h4 tipi , tek ampüllü tek reflektörlü farlarda olan bir sıkıntı , siz kısa farların kablosunu balasta uzunların kablosunu da mercek selenoidine bağladıktan sonra başka bir sıkıntı yoksa normal şekilde çalışacaktır Yorum bağlantısı
Oktay Toker 15 Ekim 2016 Paylaş 15 Ekim 2016 Bu konu altında detaylar mevcut.İnceleyebilirseniz montaj için bütün çözümlerin cevabı mevcut.Yinede oluşacak sorularınız olursa yazabilirsiniz. 2 Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 16 Ekim 2016 Paylaş 16 Ekim 2016 Farlar kapalı iken demek istemiştim, yine problem olmaz mı? Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 16 Ekim 2016 Paylaş 16 Ekim 2016 10 saat önce, Oktay Toker yazdı: Bu konu altında detaylar mevcut.İnceleyebilirseniz montaj için bütün çözümlerin cevabı mevcut.Yinede oluşacak sorularınız olursa yazabilirsiniz. Oktay Bey merhaba, konuyu baştan sona okudum ama sorunlarını halledenler genelde foruma bir daha dönmemiş bazı konular havada kalmış. Benim aklıma takılan, kısalar kapalı iken yapılacak selektörde diyot gerekir mi? Zira sadece perde hareket edecek. Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 16 Ekim 2016 Paylaş 16 Ekim 2016 Dediğiniz sorun genelde h4 tipindeki uzun ve kısanın aynı ampülden çalıştığı , çift flamanlı tek ampüllerde olur , sizin farlar kapalıyken yaptığınız sellektörde her iki ampül de çalışmıyor mu , çalışıyorsa sıkıntı yok diyot koymaya gerek yok ama sellektör yaptığınızda kısalar yanmıyor , uzunlara geçtiğinizde kısalar sönüyorsa o zaman diyot gerekli ama dedim ya sizde böyle bir sorun olacağını düşünmüyorum , 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 16 Ekim 2016 Paylaş 16 Ekim 2016 (düzenlendi) On 02.03.2016 at 21:40, Oktay Toker yazdı: Vw grubu ve bu araçtaki ampul kontrol ünitesi barındıran h4 yapıda far soketinde bu diod işlemi kısa far açıkken sellektör yapıldığında kısa far arıza ışığı yaktırıyor.Sıkıntı yapıyor.Kısa far açıkken uzundan gelen artı yük oluşturup arıza ışığına sebep oluyor.Tecrübe ile sabittir. Arkadaşımız çin üretimi bi-xenon tipindeki h serisi merceklerden bahsediyor.Ben o şekilde anladım.Satıcı arkadaşımızda sanırım senin yorumuna denk anladığı için söylemiş olmalı. On 01.09.2016 at 23:48, Oktay Toker yazdı: Role baglantısında sıkıntı yok.Bahsettiğiniz şase baglantısı ile aydınlatma sorunu ilğisiz. Halojen ampul için yapılmış mercekte aynı soket yapısında olsada odaklama halojen merceğe göre olmadığı için bu sorunu yaşamnız normal.Akıl yormanıza gerek yok yapabilecek bir işlem yok.Çözüm ise xenon için yapılmış mercek yada bi-xenon mercek kullanmak ile olacaktır. Sanırım tam inceleme fırsatınız olmamış.10.cu sayfadan alıntılardır. Arıza ışığı içinse zaten servet Ustamızın değerli bir yorumuna değinmişsiniz ve aynen uygulanacak ve kesinlikle bu direnç far tesisatına ve rolelei sisteme ise balast baglanacak. Sadece aracnız ile ilğili konu olarak forumu incelemek istenilenler için yeterli olamayabiliyor,diğer konularada bakılınca soru sorulmadan uygulama yapan arkadaşlarımızda olduğu gibi,incelenebilinirse yeni arkadaşlaraımızda konular var iken haricen yeniden konular açmak yerine zaman kaybı olmadan uygulamaya gidilebilir diye düşünüyorum. Lütfen kızdığımı alğılamayınız.Bu yazıyı başka arakadaşlarda okursa daha dikkatli araştırma yapabilmeleri için bir öneri niteliğindedir hepsi bu. Yoksa cevap vermekten ben sıkılmam ve üşenmem.Arkadaşlarımda aynı düşüncededir şüphe olmasın. 16 Ekim 2016 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 16 Ekim 2016 Paylaş 16 Ekim 2016 Bir saat önce, Oktay Toker yazdı: Sanırım tam inceleme fırsatınız olmamış.10.cu sayfadan alıntılardır. Arıza ışığı içinse zaten servet Ustamızın değerli bir yorumuna değinmişsiniz ve aynen uygulanacak ve kesinlikle bu direnç far tesisatına ve rolelei sisteme ise balast baglanacak. Sadece aracnız ile ilğili konu olarak forumu incelemek istenilenler için yeterli olamayabiliyor,diğer konularada bakılınca soru sorulmadan uygulama yapan arkadaşlarımızda olduğu gibi,incelenebilinirse yeni arkadaşlaraımızda konular var iken haricen yeniden konular açmak yerine zaman kaybı olmadan uygulamaya gidilebilir diye düşünüyorum. Lütfen kızdığımı alğılamayınız.Bu yazıyı başka arakadaşlarda okursa daha dikkatli araştırma yapabilmeleri için bir öneri niteliğindedir hepsi bu. Yoksa cevap vermekten ben sıkılmam ve üşenmem.Arkadaşlarımda aynı düşüncededir şüphe olmasın. Oktay Bey iyi aksamlar, foruma 2006 senesinde uye olmustum, hatta megane 2 xenon konusunu acan bendim o zaman nick sistemi vardi forumda simdi gercek isimlere gecilmis. O zamanlar ogrenci ve butcesiz insanlar olarak uygulama yapamadik simdi calisan olarak hobilerimizin pesinden gitme vakti.. Konuya donecek olursam, cift rekleftor farda soguk selektorde sadece uzunlar yaniyor araya diyot koyacagim, ariza isigi konusunda ise az oncr kisa far ampulum kesmis yanmiyordu, arac herhangi bir ariza isigi yakmadi kafamda acaba ariza isigi yakmayacak mi diye bir dusunce olustu bixenon baglantisi yaptiktan sonra.. 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 19 Ekim 2016 Paylaş 19 Ekim 2016 (düzenlendi) Eski üye olarak şimdi uygulama aşamasına geçiş aşaması oluştuğuna göre hobinizi güzel çalıştırmaya dönüştürmek forumu daha iyi inceleyerek elde edeceğiniz gösterir kanısındayım. Araç çalışmadan önce bu hatayı almamanız normal.Kontagı kapatıp açıp araç çalıştıktan sonra araç testleri yeniden yapar ve bilği verir. Sonuçları bekliyoruz. 19 Ekim 2016 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 19 Ekim 2016 Paylaş 19 Ekim 2016 33 dakika önce, Oktay Toker yazdı: Eski üye olarak şimdi uygulama aşamasına geçiş aşaması oluştuğuna göre hobinizi güzel çalıştırmaya dönüştürmek forumu daha iyi inceleyerek elde edeceğiniz gösterir kanısındayım. Araç çalışmadan önce bu hatayı almamanız normal.Kontagı kapatıp açıp araç çalıştıktan sonra araç testleri yeniden yapar ve bilği verir. Sonuçları bekliyoruz. Oktay Bey daha öğrenecek çok şey var sizlerden. Set olarak sizin bir çalışmanızı referans aldım. Osram CBI+Bosch Balast+Hella Intemo kullanacağım. Aracım far arızası vermiyor. Patlayan ampulü söktüm, iki gün boyunca ampul olmamasına rağmen arıza yakmadı. Kullanıldı yani araç. Kafamı kurcalayan asıl problem ise, soğuk selektörde diyot mu kullanmalıyım? Zira H7 uzun ampullerini sökeceğim, kablolar ile selenoidi tetikleyeceğim. Fakat kısalar yanmayacak. Diyot kullanırsam sorun çözülecek gibi duruyor ama kısalar yanıyorken uzuna geçtiğimde balasta hem kısa hüzmenin hem de uzun hüzmenin akımı gidecek problem yaratır mı? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 19 Ekim 2016 Paylaş 19 Ekim 2016 (düzenlendi) Far sigortasını kontrol ediniz diyeceğim lakin bir gariplik mevcut.Ampul patlak ve arıza ışığı yok bu durum için şu an sizin alttaki cümlelerinizi uygulamak için son aşamayı beklemesi ve uygulama sonrasındaki duruma göre netleşecek anlamına gelir. Arıza ışığı vermiyor,uzun ampulü sökülecek ise diod zaten yeterli olur lakin ince bir kusur var ve şu anki duruma sebep.Aynı versiyon 5 araca çalışma yapmak kısmet oldu ve arıza ışığı olmayan tek araç bu.Siz çalışmanızı yapın son aşamada diodu kullanın duruma göre düzenlemeye gidilir diyebileceğim. 19 Ekim 2016 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 20 Ekim 2016 Paylaş 20 Ekim 2016 10 saat önce, Oktay Toker yazdı: Far sigortasını kontrol ediniz diyeceğim lakin bir gariplik mevcut.Ampul patlak ve arıza ışığı yok bu durum için şu an sizin alttaki cümlelerinizi uygulamak için son aşamayı beklemesi ve uygulama sonrasındaki duruma göre netleşecek anlamına gelir. Arıza ışığı vermiyor,uzun ampulü sökülecek ise diod zaten yeterli olur lakin ince bir kusur var ve şu anki duruma sebep.Aynı versiyon 5 araca çalışma yapmak kısmet oldu ve arıza ışığı olmayan tek araç bu.Siz çalışmanızı yapın son aşamada diodu kullanın duruma göre düzenlemeye gidilir diyebileceğim. Tamamdır Oktay Bey, uygulamada yardımlarınıza müsaadeniz olursa başvuracağım. Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 23 Ekim 2016 Paylaş 23 Ekim 2016 Sabahtan beri uğraşıyorum, anca bir farı açabildim. Çok çok zor bir farmış. Daha önce far açmadım ama gerçekten çok uğraştırdı. Plastik kısımlarına baya zarar verdim. Ama ısıtarak o kısımları düzeltirim silikon işlemine geçmeden önce. Far camında kenarlarda bazı yerlerde küçük çatlaklar dışında zarar yok. Açılmasın diye yapılmış bir far galiba bu. Zımba atılmış fara. Farı açmadan önce ışık deseni almadım. Ama arabada takılı farlarla almayı planlıyorum. Unuttum onu yapmayı. Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 23 Ekim 2016 Paylaş 23 Ekim 2016 ışık desenini farı açtıktan sonra da alabilirsiniz , şeffaf ön camın ışık desenine bir etkisi yok. sıcak hava tabancası ile birleşim yerlerini 5 cm mesafeden gezdirerek 10 dk kadar ısıtsaydınız daha rahat açabilirdiniz , neyse tecrübe en pahalı şeydir 1 Yorum bağlantısı
Oğuz Çevik 23 Ekim 2016 Paylaş 23 Ekim 2016 Uzun sure isittim fayda etmiyor. Silikon cok saglam. Farin sapkasini soktum sonradan aklima geldi. Yerine geri taktim ama bir garip duruyor. Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 23 Ekim 2016 Paylaş 23 Ekim 2016 Bir saat önce, Oğuz Çevik yazdı: Uzun sure isittim fayda etmiyor. Silikon cok saglam. Farin sapkasini soktum sonradan aklima geldi. Yerine geri taktim ama bir garip duruyor. Şapka dediğiniz reflektör galiba , sadece reflektör ile de ışık deseni alabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 23 Ekim 2016 Paylaş 23 Ekim 2016 Ampul şapkası önemli değil.Ampulün takıldığı o tas kenarlarındaki mafsal geçmelerden sökülüp ayrı şekilde sehpa yada masaya sabitleyip çizgiyi alacaksın ve sonra mercek montajına başlarsın. Far kenarlarını ısıtarak düzeltirsin.Bu farda başka çözüm yok.Kesmekten daha iyi. Kolay gelsin. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts