İçeriğe Yönlendir

VW Polo 6R (2010-) bi-xenon far - mercek montajı


Ufuk Kaya

Recommended Posts

Oktay Toker

Linkteki konuda sorunuza açık cevap taşıyan bir çok bi-xenon montajı olan versiyon mevcut.Bunu görmüş olmanızı isterdim.

 

Kafanızı karıştıracak bir durum yok.Kullanılamayacak hiç bir araç versiyonuna rastlamadım.Satıcı yanlış olan kulaktan duyma bir bilğiyi size aktarmış,yada yanlış anlaşılma mevcut,Belkide elindeki ürünler uyumsuz.Anlatımının sebebini bilmemiz zor.Rabbim kendisini hayırlı işler nasip etsin.

 

 

Yorum bağlantısı
Özgür Duman
10 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Linkteki konuda sorunuza açık cevap taşıyan bir çok bi-xenon montajı olan versiyon mevcut.Bunu görmüş olmanızı isterdim.

 

Kafanızı karıştıracak bir durum yok.Kullanılamayacak hiç bir araç versiyonuna rastlamadım.Satıcı yanlış olan kulaktan duyma bir bilğiyi size aktarmış,yada yanlış anlaşılma mevcut,Belkide elindeki ürünler uyumsuz.Anlatımının sebebini bilmemiz zor.Rabbim kendisini hayırlı işler nasip etsin.

 

 

 

Hocam çok teşekkür ederim.Bu konuyu daha önce görmüştüm fakat uyarınız üzerine tekrar okudum fakat benim soruma cevap olacak bir metin göremedim.Belki kaçırdım bilemiyorum :/.Ben şunu öğrenmek istiyorum sadece,

 

d1s, d2s gibi bi-xenon olayına girmeden perdeli bir h1 veya h4 mercek ile aynı ampulden hem uzun hem kısaları kullanabilir miyim?Cevap evet ise üzerine ne gibi değişiklikler yapmam gerekli?

-Alacağım kit canbus olmak zorunda mı?

-Basit bir şekilde h4 çıkışından h1 merceğe kısaları alıp, uzun far bağlantısını merceğin selenoid yani uzun kablosuna bağlamam yeterli olacak mı?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Forumda konu altında ki yorumlarda ve diğer konularda ve aşagıdaki anlatımların benzerleri fazlasıyla mevcut. 

 

Oem sınıf mercek yapısında bi-xenon olarak H1,H4 versiyon bulunmaz.Son kasa bazı araçlarda duyduğum kadar ile oda galiba Hyundai modellerinde bi-xenon H7 tarzı oem mercek mevcut.Bulunurmu şimdilik belki şansa denilebilir.

 

Bi-xenon mercek yapısında kullanılacak xenon ampul ile hem kısa hem uzun aynı anda kullanılabilir özellikte imkan sunar.

 

Yan sanayi üretim merceklerde istenilen her ampul tipine göre adaptasyonlu versiyonlar bulunursada  öncelikle ben hem mercek,hem xenon set olarak sorumluluk gerektiren bir ifade,tavsiye niteliği olduğu için olumlu cevap yazmam zor.Anlatımlar sadece tecrübelerime yönelik edindiğim bilgilerin aktarılmasına yöneliktir.

 

Vw grup araçlarda halojen sistem kontrolü ampul olmayınca arıza ışığı yakıyor.Xenon sistemler monte edilince bu arıza ışığını ya bcm ünitesinde xenon menüsü var ise ona ayarlanacak yada arıza ışığı modulü uygulanacak buda aliminyum dirençli versiyondur,Yan sanayi üretimi üniversal tip balastlarda yeni nesillerde bu modül balastın üzerinde gelir sadece ürünü seçiminde buna dikkat edilmeli.Bu balast alınırsada d2s xenon ampule uyumlu olmasına dikkat edilmeli.

 

Far modeli H4 tipte ise Gen5 versiyon anlık tepkimesi iyi olan xenon balast gereklidir.Yan sanayi üretimlerde bu tip olanları özellikle araştırıp almak gerekir.

 

Bi-xenon merceklerin selenoid motorunun uçlarını uzun hüzme soketine paralel bağlamak yeterli işlemdir.Üstte yazdığım balast çeşidi olmdıktan sonra H4 sistemde normal ucuz tip ürünler kısa sürede kullanıcıyı üzer.

 

Çif hüzme yani hem uzun,hem kısa far yapıda orijinal uzun hüzme bölümü iptali tavsiye edilmez.Bazı anlarda bi-xenon uzunu kafi gelmeyecektir. 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
4 saat önce, Özgür Duman yazdı:

 

Hocam çok teşekkür ederim.Bu konuyu daha önce görmüştüm fakat uyarınız üzerine tekrar okudum fakat benim soruma cevap olacak bir metin göremedim.Belki kaçırdım bilemiyorum :/.Ben şunu öğrenmek istiyorum sadece,

 

d1s, d2s gibi bi-xenon olayına girmeden perdeli bir h1 veya h4 mercek ile aynı ampulden hem uzun hem kısaları kullanabilir miyim?Cevap evet ise üzerine ne gibi değişiklikler yapmam gerekli?

-Alacağım kit canbus olmak zorunda mı?

-Basit bir şekilde h4 çıkışından h1 merceğe kısaları alıp, uzun far bağlantısını merceğin selenoid yani uzun kablosuna bağlamam yeterli olacak mı?

 

Satıcı doğru söylemiş. H tipi mercekler kısa/uzun perdeli değildir. Genelde sadece kısa için üretilirler, bunları bi-halojen yapmanın düzgün bir metodu da yoktur. Sadece bir ara skoda roomster'de H7 bi-halojen olarak mercek kullanıldı ama devamı gelmedi.
Forumda xenon kit önerisi ve tartışması yapmıyoruz. http://www.geceucusu.com/announcement/1-merceksiz-farlara-xenon-takılması-ve-h1h4h7-tipi-xenon-kitlerle-ilgili-mesajlar/
Hayır, http://www.geceucusu.com/topic/946-h4de-selektörle-uzunları-yakınca-kısaların-sönmesi/ 'de anlatıldığı gibi diyot kullanmanız gerekecek, yoksa selektörü attığınızda kısa söner.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
6 saat önce, Selçuk Keleş yazdı:

 

 anlatıldığı gibi diyot kullanmanız gerekecek, yoksa selektörü attığınızda kısa söner.

 

Vw grubu ve bu araçtaki ampul kontrol ünitesi barındıran h4 yapıda far soketinde bu diod işlemi kısa far açıkken sellektör yapıldığında kısa far arıza ışığı yaktırıyor.Sıkıntı  yapıyor.Kısa far açıkken uzundan gelen artı yük oluşturup arıza ışığına sebep oluyor.Tecrübe ile sabittir.

 

Arkadaşımız çin üretimi bi-xenon tipindeki h serisi merceklerden bahsediyor.Ben o şekilde anladım.Satıcı arkadaşımızda sanırım senin yorumuna denk anladığı için söylemiş olmalı. 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
12 saat önce, Oktay Toker yazdı:

 

Vw grubu ve bu araçtaki ampul kontrol ünitesi barındıran h4 yapıda far soketinde bu diod işlemi kısa far açıkken sellektör yapıldığında kısa far arıza ışığı yaktırıyor.Sıkıntı  yapıyor.Kısa far açıkken uzundan gelen artı yük oluşturup arıza ışığına sebep oluyor.Tecrübe ile sabittir.

 

Arkadaşımız çin üretimi bi-xenon tipindeki h serisi merceklerden bahsediyor.Ben o şekilde anladım.Satıcı arkadaşımızda sanırım senin yorumuna denk anladığı için söylemiş olmalı. 

 

Güzel bilgi, teşekkürler. Çözümü var mı ?

 

Çakmanın da çakması hakkında mı tartışıyoruz yani ? :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür Duman

Bu arada arkadaşlar ulaştığım bir bilgiyi paylaşmak istedim.Bu konunun tartışılmadığını göz önüne alarak son kez paylaşayım insanların da bilgisi olsun en azından.Bu tip tuning yapan bir firmanın sitesinde yazıldığına göre H1 tabanlı perdeli bi-xenon ismiyle geçen mercekleri var.Yani perdeli mercekler hem uzun hem kısa yapabiliyorlar.

 

DDM Tuning

 

"

Beam Pattern: Perfect light distribution will give plenty of light on the road in front of you while maximizing the output down the road. Incredibly sharp cutoff. The hot spot is located right at the cutoff to give phenomenal low and high beam output.
 

"
 
Meali,
ışık seviyesini maksimum seviyeye çıkararak yolun aydınlanmasını sağlar. İnanılmaz keskin ufuk çizgisi.Işığın merkezi konumu olağanüstü "Kısa ve Uzun" odaklanması için kesiğin tam altına verilmektedir.
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
3 saat önce, Selçuk Keleş yazdı:

 

Güzel bilgi, teşekkürler. Çözümü var mı ?

 

Çakmanın da çakması hakkında mı tartışıyoruz yani ? :)

 

Role ile çözüm mevcut.

 

Özğür bey o mercekler biliniyor,bir çok arkadaşımız eğerki forumu deşerseniz kullandılar ve sorunları aktardıklarını okuyabilirsiniz.Ben bu mercekleri iptal edip oem bi-xenon takıp sonra bu mercekleri uzun hüzme şeklinde sabitleyip mercek görselliği ile azıcıkta olsa uzun hüzme yapabilmesini sağlıyorum.

 

Bi-xenon mercek mantığı bu şekildedir değişmez.Perde aşagı düşer uzun olur ve sonra yay tarzı işlem ile yerine gelir.Oem bi-xenon mercekler haricinde performans alabilmeniz oldukça zor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Özgür Duman

Arkadaşlar  merhaba.11 polo aracım için h1 perdeli mercek aldım.mercek  montajından  sonra aynı projektörü hem kısa hem uzunlar için kullanmak gerekli çünkü araçta aydınlatma şu anda tek h4  den sağlanıyor. projektörün perde kablosu ve kısa kablolarını diyot ile bağlamam gerekli diye biliyorum.fakat alacağım h1  xenon kit de malumunuz ilk çalıştırmada ısınma süresi var. bu durumda kısa far kapalı iken selektör yapabilir miyim? En  doğru çözümü nedir bunun? Teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray

yeni nesil çin işi AC ballastlar ile bile selektör yapılabiliyor. benim deneyimim bu yönde. çifti burada 60 tl filan. ancak ampullerin mutlaka kaliteli olması lazım. OEM olmasa bile kaliteli çin işi olması lazım. onlarda 11 12 dolar çift fiyatı.

Yorum bağlantısı
Özgür Duman

Arkadaşlar kendimce bu tip kitlerin bağlantısı ile bildiğim kadarıyla bağlantı şemasını çizmeye çalıştım.Burada tek eksik parça sanırım hataya karşı eklenecek paralel bir direnç.Onu da bağlanması gereken yeri sizden rica edeceğim.Onun dışında da eğer bağlantı şemasında bir sıkıntı var ise bildirirseniz çok memnun olurum.Bu şema doğru mudur?

 

 

Screenshot from 2016-04-16 00:11:20.png

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Özgür Duman

Arkadaşlar yeni konu açmak istemediğim için buradan sorumu sormaya karar verdim.Bende de 2011 polo var ve araç için aliexpress den mercek istedim.Mercekler geldi ve gorüntü kalitesi henüz xenon kit takmamış olmama rağmen fark etti.Bundan memnunum.Ürünün linkini vereyim.

 

Bi-Xenon mercek

 

Ürün bu ve h4 farlara herhangi bir kesme biçme yapmadan vidalama mantığı ile direk oturuyor.Ürünün montajı ise birebir şu videodaki şekli ile yapılıyor.(Ben de böyle yaptım)

 

Video

 

Sorunum şu.Işığın kesilme çizgisi çok yüksek kaldı.Far üzerinde vidalardan ayar yaptım reflektörleri en düşük seviyeye almama rağmen yüksekte kalınca, reflektörleri en alt ayarda bıraktım içeriden ise far ayarını  2 ye indirdim.Şu anda olması gerektiği gibi...

 

Fakat bu durum beni rahatsız ediyor.Bir şekilde mercekleri ayarlayıp far konumu veya reflektörler orjinal halde iken bu çizgiyi yakalamak istiyorum.Bu konuda yapabileceğim birşeyler var mı?Aramızda tecrübe eden bir arkadaş var mı bu konuda?Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Farlarınıza mercek montajı yapmadan reflektörü sabitleyip kesilme çizgisini duvarda işaretlemeniz gerekiyor. Daha sonra merceği takarken reflektörü yine aynı yere sabitleyip kesilme çizgisine göre merceğin konumunu ayarlayıp merceği sabitlemeniz lazım. Diğer türlü oldukça zorlanırsanız heleki ilk işinizse.

Yorum bağlantısı
Özgür Duman
(düzenlendi)
4 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Farlarınıza mercek montajı yapmadan reflektörü sabitleyip kesilme çizgisini duvarda işaretlemeniz gerekiyor. Daha sonra merceği takarken reflektörü yine aynı yere sabitleyip kesilme çizgisine göre merceğin konumunu ayarlayıp merceği sabitlemeniz lazım. Diğer türlü oldukça zorlanırsanız heleki ilk işinizse.

 

Mustafa bey evet ilk işim oldu ama zor olmadı diyebilirim. =).Farı açmak çok sıkıntı oluyor yağıştırıcısı çok güçlü.Ben de spiral makinesi ile allah ne verdiyse girip far camını kestim.Fakat kapatma önemli adım.Kapatırken dikkatli biçimde kenarları vs düzelttim ve gerikli miktarda kırmızı silikon doldurdum ve camları kapattım.Farlardan birinde köşeden hafif nem alıp buğu yapma vardı o bile geçti bayağı iyi bir yalıtım oldu =).Güzel yanı istediğinizde maket bıçağı ile silikonu kesip farı açabiliyorsunuz çok rahatça.Neyse soruda dönecek olursak videoyu izlediniz mi bilmiyorum.Bu ürünlerde ayar imkanı yok gibi duruyor.Zira reklektörte herhangi bir kesip biçme işlemi yapılmıyor.Ürünü yerleştirip gerekli adaptör ile sabitleyip vidalıyorsunuz direk.Bu sebeple pek ayar yapılır gibi durmuyor.Ondan dolayı sordum zaten forumda bunu.diğer türlüsü olsa tabiki istediğimiz gibi sabitleyip yapıştırabilirdik.Fakat bunlar biraz farklı sanırım.Videoyu izlemediyseniz izlemenizi tavsiye ederim.

tarihinde Özgür Duman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yunus Emre Andaç
Bir saat önce, Özgür Duman yazdı:

 

Mustafa bey evet ilk işim oldu ama zor olmadı diyebilirim. =).Farı açmak çok sıkıntı oluyor yağıştırıcısı çok güçlü.Ben de spiral makinesi ile allah ne verdiyse girip far camını kestim.Fakat kapatma önemli adım.Kapatırken dikkatli biçimde kenarları vs düzelttim ve gerikli miktarda kırmızı silikon doldurdum ve camları kapattım.Farlardan birinde köşeden hafif nem alıp buğu yapma vardı o bile geçti bayağı iyi bir yalıtım oldu =).Güzel yanı istediğinizde maket bıçağı ile silikonu kesip farı açabiliyorsunuz çok rahatça.Neyse soruda dönecek olursak videoyu izlediniz mi bilmiyorum.Bu ürünlerde ayar imkanı yok gibi duruyor.Zira reklektörte herhangi bir kesip biçme işlemi yapılmıyor.Ürünü yerleştirip gerekli adaptör ile sabitleyip vidalıyorsunuz direk.Bu sebeple pek ayar yapılır gibi durmuyor.Ondan dolayı sordum zaten forumda bunu.diğer türlüsü olsa tabiki istediğimiz gibi sabitleyip yapıştırabilirdik.Fakat bunlar biraz farklı sanırım.Videoyu izlemediyseniz izlemenizi tavsiye ederim.

Ben bu videodaki adamı defalarca izledim.Siz yinede montaj öncesinde farınızın çizgisini belirleyip sonrasında merceği takip tekrar çizgiye bakıp o şekilde uygulama yapmalıydınız.Merceğin 1-2mm bile aşağı yukarı oynaması çizginin konumunu değiştirir.[Bu arkadaş çizgileri kontrol ediyor fakat video içinde yer vermiyor]

 

Bence bu uygulama sonucunda; farlarınızın üzerindeki yükseklik ayarı minimuma aldıktan sonra far çizgisinin yüksek kalması bence imkansız.Bu yüzden 10 metreden düz bir zeminde düz bir duvara karşı duvar fotoğrafı alıp buraya yüklerseniz daha etkili yorumlar yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Özgür Duman
(düzenlendi)
5 saat önce, Yunus Emre Andaç yazdı:

Ben bu videodaki adamı defalarca izledim.Siz yinede montaj öncesinde farınızın çizgisini belirleyip sonrasında merceği takip tekrar çizgiye bakıp o şekilde uygulama yapmalıydınız.Merceğin 1-2mm bile aşağı yukarı oynaması çizginin konumunu değiştirir.[Bu arkadaş çizgileri kontrol ediyor fakat video içinde yer vermiyor]

 

Bence bu uygulama sonucunda; farlarınızın üzerindeki yükseklik ayarı minimuma aldıktan sonra far çizgisinin yüksek kalması bence imkansız.Bu yüzden 10 metreden düz bir zeminde düz bir duvara karşı duvar fotoğrafı alıp buraya yüklerseniz daha etkili yorumlar yapılabilir.

 

Hocam zaten öğrenmeye çalıştığım da bu.Yani bunların adaptörleri var ve takıp vidalayınca sanki tek bir şekilde montajı yapılıyor gibi geldi bana.Yani sanki oynatma imkanı olmuyor gibi.Bu tip projektörleri kullanan veya nasıl değişiklik yapacağımı bilen birini arıyorum =).Farı tekrar açmam kolay o sorun olmaz fakat bir sefer açınca artık uğraşmak istemediğimden net bilgi alınca tek seferde açıp gerekeni yapmayı düşünüyorum.Teşekkürler.

 

Şöyle bir video daha gördüm bu da benim aldığım projektör tipinden.Burada da direk montaj yapılmış gibi görünüyor.Fark ettiyseniz arka tarafa h1 adaptör metal halkayı takınca projektörün sağa sola veya aşağı yukarı oynama şansı kalmıyor.Sabitleniyor odaklanması.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PRP5Uxe-BkU

tarihinde Özgür Duman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yunus Emre Andaç
(düzenlendi)
Bir saat önce, Özgür Duman yazdı:

 

Hocam zaten öğrenmeye çalıştığım da bu.Yani bunların adaptörleri var ve takıp vidalayınca sanki tek bir şekilde montajı yapılıyor gibi geldi bana.Yani sanki oynatma imkanı olmuyor gibi.Bu tip projektörleri kullanan veya nasıl değişiklik yapacağımı bilen birini arıyorum =).Farı tekrar açmam kolay o sorun olmaz fakat bir sefer açınca artık uğraşmak istemediğimden net bilgi alınca tek seferde açıp gerekeni yapmayı düşünüyorum.Teşekkürler.

 

Şöyle bir video daha gördüm bu da benim aldığım projektör tipinden.Burada da direk montaj yapılmış gibi görünüyor.Fark ettiyseniz arka tarafa h1 adaptör metal halkayı takınca projektörün sağa sola veya aşağı yukarı oynama şansı kalmıyor.Sabitleniyor odaklanması.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PRP5Uxe-BkU

10 metreden duvar fotoğrafı atarsanız daha gerçekçi yorumlar yapılabilir.

 

Sitede konusu bulunan far ayarındaki anlatılan şekilde ayar yaptınız mı ? Eğer yaptıysanız far ayarınız doğrudur.Bahse konu olan merceklerde dediğiniz gibi odak ayarlamanıza gerek yok gibi görünüyorlar.Sizin muhtemelen far ayarınızda problem vardır.

tarihinde Yunus Emre Andaç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sırrı Polat
22 saat önce, Özgür Duman yazdı:

Arkadaşlar yeni konu açmak istemediğim için buradan sorumu sormaya karar verdim.Bende de 2011 polo var ve araç için aliexpress den mercek istedim.Mercekler geldi ve gorüntü kalitesi henüz xenon kit takmamış olmama rağmen fark etti.Bundan memnunum.Ürünün linkini vereyim.

 

Bi-Xenon mercek

 

Ürün bu ve h4 farlara herhangi bir kesme biçme yapmadan vidalama mantığı ile direk oturuyor.Ürünün montajı ise birebir şu videodaki şekli ile yapılıyor.(Ben de böyle yaptım)

 

Video

 

Sorunum şu.Işığın kesilme çizgisi çok yüksek kaldı.Far üzerinde vidalardan ayar yaptım reflektörleri en düşük seviyeye almama rağmen yüksekte kalınca, reflektörleri en alt ayarda bıraktım içeriden ise far ayarını  2 ye indirdim.Şu anda olması gerektiği gibi...

 

Fakat bu durum beni rahatsız ediyor.Bir şekilde mercekleri ayarlayıp far konumu veya reflektörler orjinal halde iken bu çizgiyi yakalamak istiyorum.Bu konuda yapabileceğim birşeyler var mı?Aramızda tecrübe eden bir arkadaş var mı bu konuda?Teşekkürler.

 

Maalesef bu tür çakma çin mallarının montajı esnasında çizginin aşağı-yukarı yani yükseklik ayarını yapmada bir esnekliğiniz yok , (bu nedenle ucuzlar ve bu nedenlerle tavsiye edilmiyor ) merceğin vidalı duyunu , reflektördeki duydan geçirip somunları sıkıyorsunuz , ancak merceği saat kadranı ve tersi istikametinde çevirme imkanınız var.

 

Ayrıca farları , ayar vidalarından en alta aldıktan sonra , içerideki yükseklik ayar düğmesinden  farları daha da aşağı alamazsınız , çünkü içerideki far yükseklik ayar düğmesinin yaptığı iş , sizin far üzerinde tornavida ile yaptığınız aşağı yukarı ayarı far üzerindeki dc motor vasıtası ile yapmaktır , aynı düzlem üzerinde ayar yaparlar yani.

 

Eğer reflektörün orjinal halojen ampül duyunu bozmadıysanız , halojen ampülü takıp , duvar resmini işaretledikten sonra merceği o çizgiye göre yeniden monte etmelisiniz , ancak merceğin üzerindeki somunlu monte kiti ile yapamazsınız , vida ,silikon vs ile reflektöre sabitleyerek yapmalısınız.

 

Not; Verdiğiniz bilgilere göre çizginin ekseninin düz olduğunu sadece çizginin bir bütün halinde yükseklik probleminin olduğunu varsayarak bu yorumu yaptım , eğer kesilme çizgisi yükselen veya alçalan bir eğri şeklindeyse o zaman , merceği çevirerek düzeltebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bencede önce 10mt'den bir duvar fotosu koyun. Yükseklik ayarı 0 konumunda olsun. Ona göre yorum yapalım. Mercekte ayar imkanı yok gibi görünüyor ama arkadaşların dediği gibi 1-2mm oynama 10mt ciddi saplamalara neden olabilir.

 

Birde videoda adam farı çok da zorlanmadan açtı. Bu aracın farları çok zor açılıyor diye biliyorum. 

Yorum bağlantısı
Sırrı Polat
On 19.05.2016 at 23:46, Özgür Duman yazdı:

Arkadaşlar yeni konu açmak istemediğim için buradan sorumu sormaya karar verdim.Bende de 2011 polo var ve araç için aliexpress den mercek istedim.Mercekler geldi ve gorüntü kalitesi henüz xenon kit takmamış olmama rağmen fark etti.Bundan memnunum.Ürünün linkini vereyim.

 

Bi-Xenon mercek

 

Ürün bu ve h4 farlara herhangi bir kesme biçme yapmadan vidalama mantığı ile direk oturuyor.Ürünün montajı ise birebir şu videodaki şekli ile yapılıyor.(Ben de böyle yaptım)

 

Video

 

Sorunum şu.Işığın kesilme çizgisi çok yüksek kaldı.Far üzerinde vidalardan ayar yaptım reflektörleri en düşük seviyeye almama rağmen yüksekte kalınca, reflektörleri en alt ayarda bıraktım içeriden ise far ayarını  2 ye indirdim.Şu anda olması gerektiği gibi...

 

Fakat bu durum beni rahatsız ediyor.Bir şekilde mercekleri ayarlayıp far konumu veya reflektörler orjinal halde iken bu çizgiyi yakalamak istiyorum.Bu konuda yapabileceğim birşeyler var mı?Aramızda tecrübe eden bir arkadaş var mı bu konuda?Teşekkürler.

 

Maalesef bu tür çakma çin mallarının montajı esnasında çizginin aşağı-yukarı yani yükseklik ayarını yapmada bir esnekliğiniz yok , (bu nedenle ucuzlar ve bu nedenlerle tavsiye edilmiyor ) merceğin vidalı duyunu , reflektördeki duydan geçirip somunları sıkıyorsunuz , ancak merceği saat kadranı ve tersi istikametinde çevirme imkanınız var.

 

Ayrıca farları , ayar vidalarından en alta aldıktan sonra , içerideki yükseklik ayar düğmesinden  farları daha da aşağı alamazsınız , çünkü içerideki far yükseklik ayar düğmesinin yaptığı iş , sizin far üzerinde tornavida ile yaptığınız aşağı yukarı ayarı far üzerindeki dc motor vasıtası ile yapmaktır , aynı düzlem üzerinde ayar yaparlar yani.

 

Eğer reflektörün orjinal halojen ampül duyunu bozmadıysanız , halojen ampülü takıp , duvar resmini işaretledikten sonra merceği o çizgiye göre yeniden monte etmelisiniz , ancak merceğin üzerindeki somunlu monte kiti ile yapamazsınız , vida ,silikon vs ile reflektöre sabitleyerek yapmalısınız.

 

Not; Verdiğiniz bilgilere göre çizginin ekseninin düz olduğunu sadece çizginin bir bütün halinde yükseklik probleminin olduğunu varsayarak bu yorumu yaptım , eğer kesilme çizgisi yükselen veya alçalan bir eğri şeklindeyse o zaman , merceği çevirerek düzeltebilirsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Oktay Toker
(düzenlendi)

Merceğin arkadaki sabitleme somunu gevşetilip karga burnu yardımı ile bir şekilde tutup merceği aşagı egerek aynı somun sıkılmalıdır.Yada somunun altına egimli ve düz bir pul tarzı parça yaparak sıkılabilir.Mercek zaten sıkı sıkıya oturmaz esneme  aralığı çok olmada elimdeki çıkardığım merceklere bakınca mevcut görünüyor.

 

Uygulaması ve far camı açma rizki göz önüne alınma şansı çokta yüksek olmayan bu uygulama oldukça zor olabilir fakat şu an tek yapılabilecek uygulama bu görünüyor

 

Bunu aslında ilk sabitlemede denildiği gibi çizgi alınıpta yapmak gerekirdi fakat geçikmiş bir işlem ve bu tip videolar sadece pazarlama amacı gütmektedir.Gösterilmeyen o kadar çok şey varki?

 

Birde şu var.Bu merceklerin klasik yapısı gereği sağa uzanan çizgisi çok yüksektir.Sola uzanan alt hizadaki çizgisi yerine sağa uzanan üst çizgiyi baz alıp ayar yapıyorsanız doğru işlem değil.Far ayarı sola uzanan çizgilerin paralel olmasına bakılarak yapılır.

 

Keşke resim ekleyipte sorunuza destek isteyebilseydiniz çok daha net bilğiye daha çabuk ulaşabilirdiniz.

 

 

 

On 15.04.2016 at 00:03, Özgür Duman yazdı:

Arkadaşlar kendimce bu tip kitlerin bağlantısı ile bildiğim kadarıyla bağlantı şemasını çizmeye çalıştım.Burada tek eksik parça sanırım hataya karşı eklenecek paralel bir direnç.Onu da bağlanması gereken yeri sizden rica edeceğim.Onun dışında da eğer bağlantı şemasında bir sıkıntı var ise bildirirseniz çok memnun olurum.Bu şema doğru mudur?

 

 

Screenshot from 2016-04-16 00:11:20.png

Uzun hüzme bağlantısı bu araç için hatalı.Linkteki role sistemine uygun yaparsanız sorun kalmaz.

 

Siğortayı akü kutup başına bağlanan uca bağlayacaksınız.

 

Paralel direnci kısa far soketine paralel bağlanacak.Direnci aliminyum serisi ve ya raçtaki bir şasiye yada haricen kendi belkirleyeceğiniz sogutucuya takabilirsiniz.Daha farklı yollarda var fakat sizin yapabileceğiniz direnç montajı kısaca bu şekilde. 

 

http://www.geceucusu.com/topic/5850-r%C3%B6le-nedir-nas%C4%B1l-ba%C4%9Flan%C4%B1r-r%C3%B6leyle-neler-yap%C4%B1l%C4%B1r/?page=2

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Özgür Duman

Arkadaşlar herkese merhabalar. Konuyu doğru yere açtığımı umuyorum.2011 polo aracıma  xenon takmaya karar verdiğimde öncelikle aracıma aliexpress  den  projektör aldım fakat geçici bir süre aracı halojen  ampul ile  kullandım.projektörün halojen ampul ile bir sıkıntısı yoktu. ışık dağılımı gayet düzgün ve eşitti. şimdi ise araca aldığım xenon kiti  monte ettim.akımı 30a röle ile aküden alacak şekilde bağladım. fakat xenon ampul ile pprojektörün  ışık dağılımı  bozuldu.kimi yerde daha  yoğun ve parlak ışık var iken bazı bölgelerde gölgeler oluştu.halbuki xenon ve halojen ampulleri  göz ile  kontrol edip  bakmıştım. ampullerin boyu flamanların  bulunduğu noktaları aynı gibi.. fakat xenon ile  neden ışık dağılımı bozuldu anlamadım. bu konuda tecrübe  veya bilgisi  olan var mı?  

 

2.aracın farlarını söndürüp açtığımda  halojen yanıyor fakat xenon kapanınca açılmıyor. yaklaşık 10-15  kapalı konuma alıp daha sonra çalıştırınca xenon da yanmaya başlıyor.yani xenonu söndrünce tekrar çalıştırmak için  birsüre kapalı  konumda  beklemem  gerekiyor. bunun sebebi ne olabilir ?

 

Işık dağılımını  ve ampulleri göstermek için  akşama doğru  fotoğrafları  ekleyeceğim. ayrıca yaptığım bağlantının şemasını da eklerim.ilginize şimdiden  teşekkürler. İyi günler.  

Yorum bağlantısı
Özgür Duman

Arkadaşlar bahsettiğim fotoğrafları ekliyorum.Halojen farda düzgün bir biçimde yayılan ışık xenonda daha ortada yoğunlaşıp sağ orta kısımda bir gölge oluşturmuş.Ayrıca sol kenara gittikçe de dağılım bozuluyor.Yanlış mıyım yoksa bana mı öyle geliyor?Bağlantıyı ekteki fotoğrafa göre yaptım.Tabi bu fotoğraf uzunları bağlamayı göstermemiş.Ben ayrıca uzunlardan çıkış alıp bir diyot ile kısa çıkışına paralel bağladım.Yalnız röle nin eksi çıkışını fardaki eksi (-) çıkışına verdim.Yani şase ye direk ayrı bir kablo çekmedim.Bunu sakıncası olabilir mi?Veya bahsettiğim sorunlara sebep olur mu?Başka ne hata yapmış olabilirim?

HID_DIY.jpg

IMG_20160901_175854.jpg

IMG_20160901_174744.jpg

IMG_20160901_174602.jpg

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Role baglantısında sıkıntı yok.Bahsettiğiniz şase baglantısı ile aydınlatma sorunu ilğisiz.

 

Halojen ampul için yapılmış mercekte aynı soket yapısında olsada odaklama halojen merceğe göre olmadığı için bu sorunu yaşamnız normal.Akıl yormanıza gerek yok yapabilecek bir işlem yok.Çözüm ise xenon için yapılmış mercek yada bi-xenon mercek kullanmak ile olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Sorunun çözümünde ilk adım mercek ve xenon kiti söküp çöpe atmak olmalı. :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...