İçeriğe Yönlendir

VW Polo 6R (2010-) bi-xenon far - mercek montajı


Ufuk Kaya

Recommended Posts

Hüseyin Baş

Teşekkür ederim sol farı sola sağı da hafif sağa açmayı düşünüyorum . Çalışmaktan fırsat bulamadım

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Hüseyin Baş

Şöyle bir problemim var, uzundan kısaya gecerken anlık olarak farlar tamamen kapanıyor tekrar açılıyor, selektörde de aynı şekilde. Yolda giderken yol tamamen görünmez olmuyor da patlama olarak görünüyor, çıplak gözle patlama olarak görünen şeyi yavaş çekim videoda göstermeye çalıştım, yavaş çekimde farın tamamen kapanıp tekrar açıldığı görünüyor.

Bu sorunu nasıl çözerim, h4 teki uzun kısa mantığından dolayı mı böyle oluyor?

Forumda araştırdım bulamadım

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Evet, H4 yapısından dolayı. Diyot kullanmış mıydınız, Oktay abi ile görüştün mü, o ne diyor ?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Baş

Evet abi oktay usta ile konuştuk, diyot var, pozitifi direk aldık, negatif için diyotun yerini değiştirip deneyebiliriz dedi de çok anlamadım , aracın kontrolü şaseden yapabileceğini düşünüyor ?

Ankaraya yolum düşerse halledecek oktay usta, sanırım o zamana kadar böyle kullanırım. Buradaki elektrikçiler farı görünce ellemeye korkuyorlar.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Sinan Kaya1679652642

Merhaba arkadaşlar öncelikle aranıza yeni katıldım. Farlarımı geçtiğim günlerde mercekli bixenona çevirdim. Yalnız farı kapatmadan önce ben farı aracıma taktığımda hizaladığımız çizgi farı kapatınca bozuldu. Birnci sorum bunu farı geri açmadan düzeltme yolu var mıdır ? İkinci sorum ise farlar aşağı bakıyordu ben vidalardan çıkarabildiğim kadar çıkardım yukarı yalnız iki vida vardı ikisiyle de oynadım büyük htimal olması gerekenden daha sola veya sağa dönük oldu farlar. Bu yüksekliği artırmanın vida dışında yolu var mı aracımda spor yay var bunun aşağı bakmasında etkisi oluyor mudur ?

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Spor yaylar orantısız düşürdüyse olabilir.Arkalar yüksek önler basık kalmış gibi.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

İlk yapacağın dışa içe bakan mercek duruşunu normal hale getirmek olacak.Sonra düzgün şekilde yükseklik ayarını yapabilirsin.

 

Araç içinden yükseklik ayar butonu 0 kademesinde olacak.

 

Mercek sabitlemesini umarım yapıştırma ile yapmamışsındır?

 

Mercek sabitlemesini Vidalama olarak yaptıysan far camını açmadan yeniden ayar yapman çok zor.

 

Aracın ön kısmının basık olması farların en yüksek ayarında bile en alt kademede olacak şekilde ayarına etken olur.

 

Daha net yorumlar için 10 metre civarından far çizgisini resmedersen sana daha güzel net yorumlar ile nasıl hareket edebileceğini yazabiliriz.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
10 saat önce, Sinan Kaya yazdı:

Merhaba arkadaşlar öncelikle aranıza yeni katıldım. Farlarımı geçtiğim günlerde mercekli bixenona çevirdim. Yalnız farı kapatmadan önce ben farı aracıma taktığımda hizaladığımız çizgi farı kapatınca bozuldu. Birnci sorum bunu farı geri açmadan düzeltme yolu var mıdır ? İkinci sorum ise farlar aşağı bakıyordu ben vidalardan çıkarabildiğim kadar çıkardım yukarı yalnız iki vida vardı ikisiyle de oynadım büyük htimal olması gerekenden daha sola veya sağa dönük oldu farlar. Bu yüksekliği artırmanın vida dışında yolu var mı aracımda spor yay var bunun aşağı bakmasında etkisi oluyor mudur ?

Aracın marka ve modeli nedir, ilgili konuyla birleştireceğim. @Oktay Toker abinin dediği gibi bir duvar fotosuna ihtiyacımız var.

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
17 saat önce, Sinan Kaya yazdı:

Merhaba arkadaşlar öncelikle aranıza yeni katıldım. Farlarımı geçtiğim günlerde mercekli bixenona çevirdim. Yalnız farı kapatmadan önce ben farı aracıma taktığımda hizaladığımız çizgi farı kapatınca bozuldu. Birnci sorum bunu farı geri açmadan düzeltme yolu var mıdır ? İkinci sorum ise farlar aşağı bakıyordu ben vidalardan çıkarabildiğim kadar çıkardım yukarı yalnız iki vida vardı ikisiyle de oynadım büyük htimal olması gerekenden daha sola veya sağa dönük oldu farlar. Bu yüksekliği artırmanın vida dışında yolu var mı aracımda spor yay var bunun aşağı bakmasında etkisi oluyor mudur ?

 

1.soru : Mümkünse duvar resmi alabilir miyiz . Yorumları ona göre yapalım ...

2.soru : Yay sonrası ayar vidaları işe yaramıyor ise far açılıp düzeltilmeli ...

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

Çok ciddi açı problemi var , bu şekilde kullanmak hem size zor hem diğer şöförlere eziyet olur . Mercek vidalı D2S olanlardan mı?

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Sol yine idare eder fakat sağ çok fena.Mercek vidaları yeniden söküp bu şekilde duvarda düz hizalayıp sabitlenecek.

Yorum bağlantısı
Sinan Kaya1679652642

Sağ farı biraz daha yükseltmeyi başardım az önce sağın yüksekliği ayarında gibi geldi son haliyle vidalı mercekler illa ki tekrar açılacak yani far. Bir de sağ farda bir titreme problemi var sebebi ne olabilir ? Yüksekliği yeterli midir bu haliyle ?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Titreme Çin malı balast ve ampullerdeki klasik bir sorundur.

 

Kullandığın parçaların resimleri var ise yükleyebilirmisin?

 

Sol far sağ farın biraz daha üzerine çıkması gerekiyor.Aynı hizaya gelsede yeterli olacaktır.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Kaya1679652642

Balastların resmini yarın yükleyeyim ama bu dediğim titreme aolda hiç yok sadece sağ farda mevcut kablolarda acaba temassızlık mı var diye düşündürttü bana

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Oktay Toker
(düzenlendi)

Geçen yıl Samsun'dan üye olan Hüseyin arkadaşımızın 2013 Polo aracına çıkma Çift hüzmeli yapıda far alındı.Farlar Polo için çok değişik ve farklı olsun diyerek arge kısmı oldukça uzun süren araştırma bulma,denemeler vesaire sonrasında far yapısına kısmen uyan Audi A4 far içini aktararak hem görsel hemde Bi-xenon tadı için Hella İntemo bi-xenon mercek,Bosch Gen5 balast Osram Cbi D1s xenon sistem,Sinyal kısmına power led sinyal ilavesi ile Rabbimin izni ile bitirmek kısmet olmuştu.

 

Önce yeni tip Hella bi-xenon mercek takmıştım.Son kapatma aşamasınada maalesef ampul tutuccunun yapısı geniş olduğu için arka kısım boşluk yapılamayacak şekilde sıfıra sıfır oturunca İntemo bi-xenon mercek bulup tekraren montajı yapıldı.Bu sorun aşıldı.Bu uzun ve kısa hüzmesi ayrı olan far modelinde İntemo bi-xenon mercek haricinde başka bir mercek sadece Bosch olan kullanılabilir lakin bu defa arka kısmını uzatmak şart oluyor.Farın arka boşluğuda sıkıntılı.

 

 Farlar Hella modeldi.Camı açması hemen hemen her 1 far için1 haftamı aldı diyebilirim.İnadıma yenik düşerek Kesmek istemedim.Hem dış kasadan cama hem iç camdan kasanın alt kısmına çift zımbalama teli ile sabitlenmiş ayrıca silikonu son derece yırtılmayan maket bıçagıyla bile zor kesilen bir silikondu.Santim santim ilerleyerek açabildim.

 

6232.jpg
resİm yÜkleme

 

6231.jpg
resim gönder

 

Çerçeve önce kesilecek kısımları kesildi ön cam içine oturacak şekilde yerine alıştırıldı.

 

6047.jpg
gif upload

 

Kenar köşede kalan boşluk için metal parçadan şekilli parça yaptım boyadım ve sabitledim.

 

6048.jpg
jpg upload

 

6092.jpg
resim

 

6094.jpg
resim yükleme servisi

 

6095.jpg
resim upload

 

Orijinal sinyal kısmı için 8 power ledli ve 40 derecelik lens ile sinyal yapıldı.

5587.jpg
resim upload servisleri

 

A4 orijinal gündüz farı çubuklarına yine orijinal ledleri kullanılarak fakat mecburen orijinal led sürücüsü olmadığı için haricen led sürücü alınıp kullanıldı.Lakin orijinal ışık şiddeti rahatlıkla yakın şekilde alınmış oldu.

 

6043.jpg
resim yükle

 

6148.jpg
ücretsiz resim barındırma 

 

6136.jpg
resim upload servisleri

 

6138.jpg
resim upload servisleri

 

6568.jpg
gif upload

 

Araç üzerindeki durumları.

 

2289.jpg
gif upload

 

482.jpg
resim

 

2285.jpg
bmp resim yükle

 

d39.jpg
resim upload servisleri

 

2270.jpg
resim upload servisleri

 

Duvar çizgimiz.

 

Full_S.jpg
çoklu resim yükle

 

2399.jpg
resim gönder

 

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Başka illerden Polo araç için yan sanayi junyan tarz farların gündüz ledleri bilinen 30 derecelik  5mm ledlerden yapılmış.Bunlar yanıyor yada ilk halinden çok daha az yanmaya başlıyor.Ledlerinin değişimi ile ve led sürücüsü kullanarak modifiyesini Rabbimin izni ile güzelce yapmak kısmet olmuştu.

 

7586.jpg
resim upload servisleri

 

7588.jpg
resim upload servisleri

 

7592.jpg
resim upload

 

7593.jpg
resim gönder

 

Orijinal Passat gündüz farı ledleri ve sürücüsü kullanıldı.Bazılarında 1 watt power led ile yine Oem passat led sürücüsü kullandım.

 

7626.jpg
resİm yÜkleme

 

7627.jpg
resim upload servisleri

 

7629.jpg
bmp resim yükle

 

7678.jpg
resim upload

 

Araçlar üzerinde resimler maalesef gelmedi.Gelirse bilahire ekleyeceğim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Çok şık olmuş, gündüz farlarını özellikle beğendim.

Sinyal lenslerini mümkün olduğunda geniş tutmak gerek, yandan da görülmesi gerekiyor. Eğer dış tarafa doğru kıvrılmayacaksa dış tarafa 80-90 derecelik lensler iç tarafa daha dar açılı lensler daha uygun olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Ustam ampullü reflektörünün duvara vuran izine göre bu ledleri ayarlamaya özen gösterdim.Aynı mesafeden tolerans payı diyeyim buda lensin açısından kaynaklı olarak az bişi yükseklik ve genişlikte aydınlatma aldım.Led dizilimi oval ve farın içindeki yerinde ise farkedilirse egimli duruyor buda ışık dagılımını zor beklerken basitleştirdi.Lensler 50 şer derecelik nude.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Özgür Duman

Arkadaşlar herkese merhabalar.2011 polo kullanıyorum uzun ve kısaları aynı ampul ile çalıştırıyor.Sanırım modeli H4.Araştırma yaparken DDM Tuning firmasını gördüm full kitleri var.55w ballast ile çok parlak görüntü, H1 ampulleri, H1 mercekleri vs bir paket için danıştım.Fakat satıcı biraz kafamı karıştırdı.Aracın VW olmasından kaynaklı CANBUS sıkıntısı olduğu ve canbus kit aldığımda da h1 mercek ile uzun/kısa kullanamayacağımı sadece kısalar için kullanabileceğimi söyledi.Fakat benim bildiğim kadarıyla bu H1 merceklerin içinde de hareket eden perdelerden var yanlış mıyım?Ampulün yaydığı ışık değişmese bile bu perde sayesinde uzun / kısa kullanmak mümkün değil midir?

 

Bunlar dışında tavsiyelerinize açığım.İlk tercihim yukarıdaki gibi bir sistem.Yalnız OEM ürünleri kullanmak istemiyorum.Tamamen bu işi yapan bir firmadan alıp bir kit uygulamak istiyorum.(Yukarıda yazdığım tipten.)Özellikle 55w ballast tipi terchim çünkü incelemelerde gördüğüm kadarıyla gerçekten yaydığı ışık farklı düzeyde ve biraz daha dikkat çekici olmasını istediğimden ilk tercihim 55w olacak.

 

Aracıma oem d2s gibi bir kit dışında tek ampul ile uzun/kısa kullanamaz mıyım?

İlginize şimdiden teşekkürler.İyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Özgür Duman
2 saat önce, Oktay Toker yazdı:

 

Hocam çok teşekkür ederim.Aklıma takılan bir nokta var.Örneğin aliexpress veya ebay gibi sitelerde mercek ilanlarına bakıyorum H4 mercek diyor fakat incelediğimde görüyorum ki hem kısa hem uzun far fotoğrafları var.Yani içinde pardesi var ve onun hareketiyle aynı mercekten hem uzun hem kısa aydınlatma alınıyor.Bu durumda benim araca bunlardan takıp kullanmama engel olan tam olarak nedir anlayamadım.Bu konuda bilginiz var mı?Yani madem ki projektör içinde selenoid var ve perdeyi hareketle uzun/kısa yapabiliyor, bunu bizim araçta neden kullanamıyoruz uzun/kısa olarak?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...