İçeriğe Yönlendir

VW Polo 6R (2010-) bi-xenon far - mercek montajı


Ufuk Kaya

Recommended Posts

Ömer Madazlıoğlu

Herşeyin orjinal ve olması gerektiği gibi çalışması prensibinden yola çıkarak yeni kasa Polo araç için parçaları temin etmeye başladık.

Araç çok sevdiğim bir yakınıma ait bu arada.

Farlar, ampul ve balastlar, AFL beyinleri, kontrol ünitesi ve kablo setleri ile beraber aracın uyumlu olan merkez elektrik kontrol ünitesi de temin edildi.

Öncelikle araç lifte alınarak AFL sensörünün yeri tespit edildi

aflsensoruyeri.jpg

AFL sensörü:

aflsensoru.jpg

Daha sonra AFL sensörü arka sol taşıyıcının önüne, orjinal yerine takıldı:

sensortaklrken.jpg

Sensöre bağlanan kablolar arka koltuğun orada bulunan plastik tapadan geçirildi, sol taraftaki plastik trimden ön tarafa direksiyonun alt kısmına kadar getirildi:

kablokoltukalt.jpg

AFL kontrol ünitesi:

aflbeyni.jpg

Daha sonra ayak altında bulunan plastik tapadan motor içerisine alınan far konnektörüne girilecek olan pinli kablolar baz bant ile yalıtılarak motor içinden farlara getirildi:

aflkablolar.jpg

Farları taktık ve motor içerisinde rahat çalışmak için söktüğümüz hava filtre kutusunu ve aküyü geri monte ettik:

fartakld.jpg

Hem AFL kontol ünitesinin, hemde xenon farların BCM (merkez elektrik ünitesi)ne gidecek olan kabloları bağlandı, ekstradan 2 adet +12V bağlantı ihtiyacı kontak ceryanı ve 15'a lık sigorta sigorta tablosuna takılacak giderildi, Polo 6R araçlarda merkez elektrik ünitesi direksiyonun tam arkasında kaldığından ve oraya müdahale için trimler sökülemediğinden dolayı rahat çalışmak için direksiyon söküldü:

genelcalismaalan.jpg

Malzemelerimizden bir demet :)

aletler.jpg

Çabamız sonuç verdi ve ışığı gördük, tüm fonksiyonlar fabrikasyon olarak olması gerektiği gibi çalışıyor.

parkgunduzcopy.jpg

uzun-kisacopy.jpg

Parçalar komple set olarak (kablolar-pinler-konnektörler-tüm üniteler ve farlar) kufatec.de'den satın alındı.

Ürünler 1900€'luk set fiyatından ötürü gümrüğe takıldı, gümrük çekimi yapıldıktan sonra sırası ile.

Önce arka aks'a seviye sensörü monte edildi ve kablo tesisatı arka koltuktan geçirildi, böylece lift ile işimiz bitmiş oldu. (Servis fiyatı: 600 TL)

Daha sonra aracın merkez elektrik ünitesini değiştirdim, aracın orjinal merkez elektrik ünitesi 4 kapı dizel otomatik olarak 6R0 kodlu idi, ama xenonları çalıştırmak için 7H0 kodlu Polo GTI (Caravelle) aracın merkez elektrik ünitesini monte etmemiz sistemin tüm parçalarının sorunsuzluğu için şarttı, nitekim ünite de setin içinde vardı. (Servis fiyatı: 1250 TL)

Ünitenin değişiminden sonra aracın kodlama ve adaptasyonlarını yaptım, çünkü Polo araçlarda Can sistemi ve Konfor ünitleri de BCM içerisinde, aracın üzerindeki klima, yol bilgisayarı, kapı sayısı, cam vs. gibi ekipmanları ve aracın uzaktan kumandasını yeni üniteye tanıttım.

Daha sonra üniteye, Ledli gündüz farları, park lambaları, bi-xenon farın selektör yapabilmesi için selenoid devreden gelen ve hazır kablo seti olarak oluşturulmuş bağlantılar yapıldı, sigorta kutusuna ise normalde GTI'da dolu ama halojen farlı araçta bulunmayan (54 ve 21'di sanırım) sigortaların içten pinlerle kabloları monte edildi ve sigortaları takıldı. (Ledlerin parlaklık ve bi-xenon farın selektör olayını tamamen BCM üzerinden çalışacak şekilde yapmışlar, BCM'E girmeden önce de sigorta panosundan selektör özelliğine tetiği verecek kablo için 15A, ledler için de ufak boyda 10A lık sigorta kullanılmış) Bu kabloları servisten almak tabiiki mümkün değil ama VW servislerde içi ucu pinli 0,5 m kablonun 30 TL olduğunu düşünürsek sanırım, 1000 TL'den fazla tutardı kablolar.

Daha sonra halojen farın tesisatında uzun far olarak çalışan H1 ampule roleden giden kablo kesilerek farın iç kısmında bulunan statik viraj farına verildi. (40km/h hıza kadar yanan halojen lambalar). Uzun far tesisatının role bağlantısı iptal edilerek dönüş farlarının sinyalinin de BCM üzerinden gitmesi için kablolar çekildi, role işlevsiz bırakıldı.

Son olarak farlar monte edildi. (Farların çifti serviste 3500TL, ampuller 1200, balastlar 1650 ve far üzerindeki AFL beyinleri 750 TL )

Tüm bağlantılar yapıldıktan sonra BCM ünitesine Bi-Xenon farlar tanıtıldı, sistem çalıştı, daha sonra ise AFL sistemi tanıtılmadan önce araca far ayarı yapıldı, far yaarı tamamlandıktan sonra AFL adaptasyonu yapıldı, (aks yüksekliği vs. değerler girilerek).

Şu an konuşulduğu üzere tek eksik far yıkama, onun da çözümü aslında basit, far yıkama jetleri hortumları vs. üzerinde olan hazır tamponlar piyasada satılıyor. Onlardan almak, Role BCM ve tetik bağlantılarını yaparak kodlamasını yapıp çalıştırmak. Müsait bir zamanda ilgilenilecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adil Can Akcan

Temiz iş olmuş.. İyi günlerde kullanın.. Peki hangi tip ampul kullanıyorsunuz? (D2S, D3S vs..) bir de gördüğüm kadarıyla far yıkama yok. Muayene olayını nasıl çözmeyi düşünüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Ömer Madazlıoğlu

Temiz iş olmuş.. İyi günlerde kullanın.. Peki hangi tip ampul kullanıyorsunuz? (D2S, D3S vs..) bir de gördüğüm kadarıyla far yıkama yok. Muayene olayını nasıl çözmeyi düşünüyorsunuz?

AFL çalışıyor, otomatik yükseklik ayarı halledildikten sonra far yıkama çocuk oyuncağı. Bilgim dahilinde AFL yeterli muayeneden geçmek için, far yıkama ağır kusur değil.

Ama çok dert de değil, 2 saatlik işçilik sonunda far yıkama OEM olarak takılabiliyor.

Yorum bağlantısı
Adil Can Akcan

Afl kurtarıyorsa yükseklik ayarı olarak güzel ancak far yıkamada ağır kusura girdi şeklinde bilgiler geliyor. Bu sene değişen kurallardan dolayı. Birde tamponunuzda orjinal far yıkama pompa delikleri yok. Dolayısıyla oem olarak aynı sistemin uyması için tamponunda değişmesi gerekiyor olabilir. Kendi aracım bir önceki kasa polo olduğu için araştırmıştım yetkili serviste. Tampon delerek uydurma işlemi de çok sağlıklı olmayacağını söylediler. Sebebi far fıskiyesini elinizle bile tutarken su sıkılırsa o basınçla elden fırlayıp gidecek güce çıkıyormuş. Uyumlu tamponlarda o bölge daha güçlendirilmiş şekilde yapılıyormuş. Bildiklerim bunlar tabiki başka bir şekilde halledilebilirse bize de çözüm açısından fikir verecektir..

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca

Maliyet yaklaşık 1900€ + gümrük vergileri oldu.

Ürün komple set olarak aşağıda linki bulunan yerden alındı, tüm 6R Polo'lara uygulanabilir.

http://www.kufatec.d...t45uvn98qatchn4

Maşallah , uygulama güzel ve düşündürücü olmuş(benim açımdan), şahsen ben olsam 5 milyarı üstüne ekler Golf6 Tdi alırdım, cesaretinizden ötürü tebrik ediyorum, far için hatta komple led far bile olsa benim asla 2 far için ayıramıyacağım bir bütçe.

Yorum bağlantısı

Ömer, bu özelliği taşıyan araç ile olmayan arasında sıfır alımda senin ödediğin kadar ( gümrük v.s. hariç ) fark isteniyormu ?

Yorum bağlantısı
Adil Can Akcan

sanırım gti dışında xenon paket yok.. servis yetkilisi öyle birşey demişti ama yüzdeyüz emin değilim.

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

Afl kurtarıyorsa yükseklik ayarı olarak güzel ancak far yıkamada ağır kusura girdi şeklinde bilgiler geliyor. Bu sene değişen kurallardan dolayı. Birde tamponunuzda orjinal far yıkama pompa delikleri yok. Dolayısıyla oem olarak aynı sistemin uyması için tamponunda değişmesi gerekiyor olabilir. Kendi aracım bir önceki kasa polo olduğu için araştırmıştım yetkili serviste. Tampon delerek uydurma işlemi de çok sağlıklı olmayacağını söylediler. Sebebi far fıskiyesini elinizle bile tutarken su sıkılırsa o basınçla elden fırlayıp gidecek güce çıkıyormuş. Uyumlu tamponlarda o bölge daha güçlendirilmiş şekilde yapılıyormuş. Bildiklerim bunlar tabiki başka bir şekilde halledilebilirse bize de çözüm açısından fikir verecektir..

far yıkama sistemi için şöyle bir örnek vereyim:

benim golf 4 aracımın orjinal far yıkama pompalarından bir tanesi (sanırım şöför tarafıydı) her su püskürtmede yuvasından fırlayıp sağa sola gidiyordu. öyle bir hızlı fırlıyordu ki bir ara korktum birilerine zarar verecek diye. hatta kaç kez silikonla yapıştırdım fakat kurtuldu ben de en sonunda parçanın sıfırını buldum ve değiştirdim. suyun basıncıyla çalıştığı için arkadaşın dediği durum sözkonusu ama tampona sağlam bağlanırsa neden olmasın ki :)

Yorum bağlantısı
Ömer Madazlıoğlu

Yorumlar için teşekkür ederim.

Fiyat konusunda bende yorum yapamam nitekim araç benim değil ama orjinal çözüm olarak tek seçenek bu.

Far yıkamalı tampon bulmak çok zor değil, VW parçalarında temin sorunu yaşamıyorum. Çok dert olmadan o dönüşümü yapabilme ihtimalimiz var.

Fabrikasyon olarak GTI haricinde Polo araçlarda orjinal xenon istenemiyor malesef.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Temiz çalışma olmuş. İlk mesajı biraz detaylandırır mısınız, parçalar nelerdir, fiyatlar nelerdir vs vs .

Far yıkamayı da mutlaka yaptırın.

Maliyet aslında çok yüksek değil, 2000 lirayı bir kaç yıl kullanacağı akıllı telefonlara veren insanları gördükten sonra bu parayı dört dörtlük modern bir far sistemine vermeyi tercih ederim.

Gülü seven dikenine katlanır :) Bu tip araçlarda orjinal xenonu alabilmek zor o nedenle mantıklı ve ileriye dönük davranmışsınız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Temiz çalışma olmuş. İlk mesajı biraz detaylandırır mısınız, parçalar nelerdir, fiyatlar nelerdir vs vs .

Far yıkamayı da mutlaka yaptırın.

Maliyet aslında çok yüksek değil, 2000 lirayı bir kaç yıl kullanacağı akıllı telefonlara veren insanları gördükten sonra bu parayı dört dörtlük modern bir far sistemine vermeyi tercih ederim.

Gülü seven dikenine katlanır :) Bu tip araçlarda orjinal xenonu alabilmek zor o nedenle mantıklı ve ileriye dönük davranmışsınız.

+1 :good2:

Yorum bağlantısı
Ömer Madazlıoğlu
(düzenlendi)

Temiz çalışma olmuş. İlk mesajı biraz detaylandırır mısınız, parçalar nelerdir, fiyatlar nelerdir vs vs .

Far yıkamayı da mutlaka yaptırın.

Maliyet aslında çok yüksek değil, 2000 lirayı bir kaç yıl kullanacağı akıllı telefonlara veren insanları gördükten sonra bu parayı dört dörtlük modern bir far sistemine vermeyi tercih ederim.

Gülü seven dikenine katlanır :) Bu tip araçlarda orjinal xenonu alabilmek zor o nedenle mantıklı ve ileriye dönük davranmışsınız.

Kesinlikle katılıyorum Selçuk bey.

Parçalar komple set olarak (kablolar-pinler-konnektörler-tüm üniteler ve farlar) kufatec.de'den satın alındı.

Ürünler 1900€'luk set fiyatından ötürü gümrüğe takıldı, gümrük çekimi yapıldıktan sonra sırası ile.

Önce arka aks'a seviye sensörü monte edildi ve kablo tesisatı arka koltuktan geçirildi, böylece lift ile işimiz bitmiş oldu. (Servis fiyatı: 600 TL)

Daha sonra aracın merkez elektrik ünitesini değiştirdim, aracın orjinal merkez elektrik ünitesi 4 kapı dizel otomatik olarak 6R0 kodlu idi, ama xenonları çalıştırmak için 7H0 kodlu Polo GTI (Caravelle) aracın merkez elektrik ünitesini monte etmemiz sistemin tüm parçalarının sorunsuzluğu için şarttı, nitekim ünite de setin içinde vardı. (Servis fiyatı: 1250 TL)

Ünitenin değişiminden sonra aracın kodlama ve adaptasyonlarını yaptım, çünkü Polo araçlarda Can sistemi ve Konfor ünitleri de BCM içerisinde, aracın üzerindeki klima, yol bilgisayarı, kapı sayısı, cam vs. gibi ekipmanları ve aracın uzaktan kumandasını yeni üniteye tanıttım.

Daha sonra üniteye, Ledli gündüz farları, park lambaları, bi-xenon farın selektör yapabilmesi için selenoid devreden gelen ve hazır kablo seti olarak oluşturulmuş bağlantılar yapıldı, sigorta kutusuna ise normalde GTI'da dolu ama halojen farlı araçta bulunmayan (54 ve 21'di sanırım) sigortaların içten pinlerle kabloları monte edildi ve sigortaları takıldı. (Ledlerin parlaklık ve bi-xenon farın selektör olayını tamamen BCM üzerinden çalışacak şekilde yapmışlar, BCM'E girmeden önce de sigorta panosundan selektör özelliğine tetiği verecek kablo için 15A, ledler için de ufak boyda 10A lık sigorta kullanılmış) Bu kabloları servisten almak tabiiki mümkün değil ama VW servislerde içi ucu pinli 0,5 m kablonun 30 TL olduğunu düşünürsek sanırım, 1000 TL'den fazla tutardı kablolar.

Daha sonra halojen farın tesisatında uzun far olarak çalışan H1 ampule roleden giden kablo kesilerek farın iç kısmında bulunan statik viraj farına verildi. (40km/h hıza kadar yanan halojen lambalar). Uzun far tesisatının role bağlantısı iptal edilerek dönüş farlarının sinyalinin de BCM üzerinden gitmesi için kablolar çekildi, role işlevsiz bırakıldı.

Son olarak farlar monte edildi. (Farların çifti serviste 3500TL, ampuller 1200, balastlar 1650 ve far üzerindeki AFL beyinleri 750 TL )

Tüm bağlantılar yapıldıktan sonra BCM ünitesine Bi-Xenon farlar tanıtıldı, sistem çalıştı, daha sonra ise AFL sistemi tanıtılmadan önce araca far ayarı yapıldı, far yaarı tamamlandıktan sonra AFL adaptasyonu yapıldı, (aks yüksekliği vs. değerler girilerek).

Şu an konuşulduğu üzere tek eksik far yıkama, onun da çözümü aslında basit, far yıkama jetleri hortumları vs. üzerinde olan hazır tamponlar piyasada satılıyor. Onlardan almak, Role BCM ve tetik bağlantılarını yaparak kodlamasını yapıp çalıştırmak. Müsait bir zamanda ilgilenilecektir.

tarihinde Ömer Madazlıoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Gazihan

Bugün bizim polodaki BiXenon sorununu bi takım mtech Can Bus ballast takarak çözdük.. 420tl ye maloldu.

öncesinde paralel direnç, kondansistör v.s. ne denediysem olmadı..

Belki merkezi elektronik modülü Xenon a göre programlansaydı olabilirdi ama birsürü insana laf anlatmak v.s. gerekecekti..

böylesi daha kolayıma geldi..

Kendi 1.6 TDI Polomdaki BiXenon sistemi herhangi bir işlem yapmadan SunPart çin malı Xenon kiti ile çalışmıştı.. Ama benim orjinal far sistemim H7 isi, kısa uzun ayrı..

demekki H4 sistemlerde çin malı kabul etmiyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Gazihan

Bu resimler benim arabaya ait..

1.2 TDI resimleri bunlar..

polofarmercek.jpg

polofarmercek2.jpg

Farları İlkere Teslim Ediyorum O Hallediyor diotunu ıvırını zıvırını..

bu belki 4. far yaptırışım ona.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Mehmet kardeşim bende seni nereden tanıyorum diyorum kendi kendime aracın kapısında megachip yazısını görünce hah tamam dedim bu o , benim C5 e yazılım atmıştın kadosan san.sit. ama artık orada değilsin galiba.Aracın hayırlı olsun WV den vazgeçmiyorsun hatırladığım kadarıyla eski aracında tek kapı polo idi...

Yorum bağlantısı
Mehmet Gazihan

Evet Mahmut bey.. Kadosan da idim 2-3 sene evvel..

Ne durumda araç, aynı araba duruyorsa bi getirin güncelliyelim yazılımı..

Potansiyelli araçlara biniyorum yaptığım işten ötürü.. Yoksa neler var binilcek neler..

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Evet Mahmut bey.. Kadosan da idim 2-3 sene evvel..

Ne durumda araç, aynı araba duruyorsa bi getirin güncelliyelim yazılımı..

Potansiyelli araçlara biniyorum yaptığım işten ötürü.. Yoksa neler var binilcek neler..

İlginiz için çok teşekkür ederim,tel numaranızı mail atabilirseniz gelmeyi çok isterim... ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...