Musa Can Koca 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Odaklanmada çok büyük farklar olmuyor en azından vizeden geçersiniz...Mahmut bu iyi bi fikir, yanlız D2S merceğe hangi halojen ampül oluyor ki? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Mahmut bu iyi bi fikir, yanlız D2S merceğe hangi halojen ampül oluyor ki?Musa H7 ampul üzerinde dremelle D2S ampul çentiklerine göre düzeltme yapılırsa vizeden geçene kadar idare eder... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Konu şurada konuşuluyordu arkadaşlar.. http://www.geceucusu.com/topic/4556-otomatik-seviye-ayari-standartlasiyor-mu/ Yorum bağlantısı
Musa Can Koca 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Musa H7 ampul üzerinde dremelle D2S ampul çentiklerine göre düzeltme yapılırsa vizeden geçene kadar idare eder...O zaman fazla kasmaya hiç gerek yok, yok otomatik seviye ayarı yok yıkama diye.Otomatik seviye ayarı hiçde hızlı değil öyle göz aldırmıyor falan yalan, bağlı olduğu motor çanağı çok hızlı indirip kaldıramıyor bu zaman zarfında göz alıyor zaten, yokuş vs gibi yerler Halojen de göz alıyor, öte yandan yüksek araçların halojenleri ise her daim göz alıyor Örn, Nissan Pick-Uplar(Navara, Skystar), birçok Minübüs vs Ben bu H7 ampülü D2S merceğe muayne günü 1-2 saatiğine takma işini sevdim valla gayet mantıklı Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Bu gün Dudullu TüvTurk araç muayene istasyonuna gittim ve istasyon şefi ile görüştüm kendisine forumdan,yaptıklarımızdan ve s.s.s bahsettim kendisi büyük bir nezaketle sorularımı cevapladı...-Araç mercekli ve xenonlu ise kriter nedir?Otomatik seviye kontrolü ve far yıkama sistemi olmalı yoksa ağır kusur.-Üzerine basa basa sordum ben farlarıma mercek montajı yaptım vizeye halojen ampulle geldim sorun olurmu?Kendileri için mercek uygulamasının sorun olmadığını burada xenon kullanımına baktıklarını hatta far ayarı bozuk dahi olsa sorun olmayacağını söyledi.Araç farımız mercekli halojen ve kesilme çizgileri belirgin ise sorunsuz şekilde vizeden geçiyoruz.-Bunu nasıl anladıklarını ve nelere dikkat ettiklerini sordum?Sıra far kontrolüne geldiğinde farları açıp kapattıklarını,selektör yaptıklarını ve motor bölümünü kontrol ettiklerini söyledi.Eğer far patlama etkisi ile yanıyor ve selektör yapıyorsa,motor bölümünde balast görünüyorsa ve far toz kapaklarından kablo vs. çıkıyorsa vizeden geçemiyor.Far tipi gözetmeksizin aracınızda otomatik seviye kontrolü ve far yıkama sistemi yoksa xenon ampullerle vizeden geçemezsiniz.Farlarınız mercekli ama halojen ampul kullanıyorsanız sorunsuz şekilde vizeden geçersiniz Bir ayrıntıya çok dikkat etmemiz gerekiyor;H serisi farlara yaptığımız mercek montajı esnasında park lambasını mecburen iptal ediyoruz buna mutlaka çözüm bulunmalı ve vizeye eksik aydınlatma sistemi ile gidilmemeli... Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 (düzenlendi) Merceksiz farlara takılan xenon'lere çözüm bulsunlar diyorduk arada bizde kaynadık Benim aracın muayne zamanı 10. ayda, eğer izinimi denk getiremezsem askerde olucam o zaman Babamı biraz uğraştıracaklar sanırım. Eğer muayneden geçemezse orjinal farları taktırır artık...D2S Mercege H7 ampülü uydurmak kolayda elektirik tesisatını nasıl halledicez? benim var h4 ve h4 xenon'u d2s'ye cevirip kullanıyorum.H7 amül takınca uzun kısa olayını nasıl ayarlayabilirim basit bi şekilde.Bu arada basit bi şekilde otomatik seviye ayarı sistemi yapılamazmı? Yeni nesil araçlarda içerden seviye ayarını yapabiliyoruz buna ek bi devre veya eğimi algılacak bişey baglayıp bu sorunu çözemezmiyiz?? 4 Şubat 2012 tarihinde Uğur Kamil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Mahmut sağ olasın. Teyit edilmiştir.İlk fırsatta aks sensörü işini halletmeliyiz yada xenon sökülüp ampülle muayene'ye geçeceğiz.Bu iş en çok mercek tedarikçilerine yarayacak. H tabanlı merceklerin fiyatları sıçrar Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Mahmut sağ olasın. Teyit edilmiştir.İlk fırsatta aks sensörü işini halletmeliyiz yada xenon sökülüp ampülle muayene'ye geçeceğiz.Bu iş en çok mercek tedarikçilerine yarayacak. H tabanlı merceklerin fiyatları sıçrarBi-xenon mercekler ucuzlarsa bizim için daha iyi olur. Ben H7'yi her türlü Hella'nın ampul tutucusuna takarım. Mahmut sağ olasın. Teyit edilmiştir.İlk fırsatta aks sensörü işini halletmeliyiz yada xenon sökülüp ampülle muayene'ye geçeceğiz.Bu iş en çok mercek tedarikçilerine yarayacak. H tabanlı merceklerin fiyatları sıçrarBi-xenon mercekler ucuzlarsa bizim için daha iyi olur. Ben H7'yi her türlü Hella'nın ampul tutucusuna takarım. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Bu arada basit bi şekilde otomatik seviye ayarı sistemi yapılamazmı? Yeni nesil araçlarda içerden seviye ayarını yapabiliyoruz buna ek bi devre veya eğimi algılacak bişey baglayıp bu sorunu çözemezmiyiz??Mahmut sağ olasın. Teyit edilmiştir.İlk fırsatta aks sensörü işini halletmeliyiz yada xenon sökülüp ampülle muayene'ye geçeceğiz.Bu iş en çok mercek tedarikçilerine yarayacak. H tabanlı merceklerin fiyatları sıçrarServet abi sana kötü bir haberim var bugün görüştüğüm istasyon şefine otomatik seviye kontrolü ve far yıkama yapsak nasıl olur diye sordum oda bana yaptığınız uygulamayı projelendirip makina mühendisleri odasından onay almanız gerekiyor eğer M.M.O onaylı projeniz varsa sorun olmaz dedi.Bende makina mühendisi arkadaşlarımdan konuyu araştırmalarını rica etmiştim sağ olsunlar zahmet edip araştırmışlar az önce aradı arkadaşım proje onayının zahmetli,uzun süreli ve külfiyetli olduğunu bir çok testten sorunsuz geçmesi gerektiğini söylediler dedi böyle bir sonucu az da olsa tahmin etmiştim çünkü iso belge kalibrasyonu için M.M.O ile çok sıkıntılı mesailerim olmuştu... Yorum bağlantısı
Misafir 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Servet abi sana kötü bir haberim var bugün görüştüğüm istasyon şefine otomatik seviye kontrolü ve far yıkama yapsak nasıl olur diye sordum oda bana yaptığınız uygulamayı projelendirip makina mühendisleri odasından onay almanız gerekiyor eğer M.M.O onaylı projeniz varsa sorun olmaz dedi.Bende makina mühendisi arkadaşlarımdan konuyu araştırmalarını rica etmiştim sağ olsunlar zahmet edip araştırmışlar az önce aradı arkadaşım proje onayının zahmetli,uzun süreli ve külfiyetli olduğunu bir çok testten sorunsuz geçmesi gerektiğini söylediler dedi böyle bir sonucu az da olsa tahmin etmiştim çünkü iso belge kalibrasyonu için M.M.O ile çok sıkıntılı mesailerim olmuştu...Şimdi s...çtık Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Şimdi s...çtık Abi bu kadar karamsar olma sen bu uygulamaları muayeneden geçmek için yapmıyorsun ki... Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Bence bi süre sonra bu konudada gevşek davranmaya başlarlar, mercekli xenonlarda gözmezden gelmeye başlarlar butür şeylere meraklı kişi denk gelsin yeterki.İlk seneler daha sıkı konturol yapıyorlardı şimdi çogu şeye üstün körü bakıyorlar. Benim araç hersene daha fazla şey eklenerek muayneye giriyor ama her sene hafif kusur yazılan şeyler değişiyor(hiç bişey sökmedigim halde) Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Bence bi süre sonra bu konudada gevşek davranmaya başlarlar, mercekli xenonlarda gözmezden gelmeye başlarlar butür şeylere meraklı kişi denk gelsin yeterki.İlk seneler daha sıkı konturol yapıyorlardı şimdi çogu şeye üstün körü bakıyorlar. Benim araç hersene daha fazla şey eklenerek muayneye giriyor ama her sene hafif kusur yazılan şeyler değişiyor(hiç bişey sökmedigim halde)Malesef Uğur bu olay TüvTurk'ün insiyatifinde olan birşey değil Ulaştırma Bakanlığının kesin talimatı ve konuyla ilgili kanun maddesi var... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Ben kontrolün bundan sonra her zaman düzgün olarak yapılacağını düşünüyorum. Sonuçta her seferinde o farlara bakılıyor, çatlak, kırık, buhar var mı önce gözle kontrolü yapılıyor biliyorsunuz, ek olarak kablolamasına da dikkat edeceklerdir. İstisnalar elbette olacaktır. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Ben kontrolün bundan sonra her zaman düzgün olarak yapılacağını düşünüyorum. Sonuçta her seferinde o farlara bakılıyor, çatlak, kırık, buhar var mı önce gözle kontrolü yapılıyor biliyorsunuz, ek olarak kablolamasına da dikkat edeceklerdir. İstisnalar elbette olacaktır.Selçuk abi bugün muayene istasyonunda yarım saat kadar kaldım ve araç ilk girişten çıkışa kadar incelemeye çalıştım dikkatimi çeken iki vize vardı ilki megan üçüncü stop lambası yanmıyordu ve geçti ikincisi doblo idi sağ fren lambası yanmıyordu güvenlik arkadaş geldi sağlam bir tokat patlattı haliyle flament yapıştı ampul yandı ve geçti bu tür müsamahalar bencede olmalı ama alışkanlık haline getirilmemeli belki istasyonun aşırı kalabalık olmasınında etkisi vardır o yoğunlukta ve hızlı tempoda çalışan personelede hak vermek lazım belkide gözden kaçmıştır... Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 (düzenlendi) Muayeneye konusunda panik yapmayın. Takarız(Yapıştırırız ) H7'yi geçeriz. Zaten 2 senede bir oluyor. Bize bir zararı olmaz.Hem Makine Mühendisi far sisteminden ne anlarmış? Elektrik-Elektronik falan deseler neyse. 4 Şubat 2012 tarihinde Turgut Oturmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 4 Şubat 2012 Paylaş 4 Şubat 2012 Mercekli xenon kullanan kişiler olarak Don't panic , merceksiz xenon kullananlar Do panic Trafik Ceza Kanunu ;Madde 30/1a Servis freni, lastikleri, dış ışık donanımından yakını ve uzağı gösteren ışıklar ile park, fren ve dönüş ışıkları noksan, bozuk veya teknik şartlara aykırı olan araçları kullanmak.-Kurallara uymayan sürücülere 66,00 TL.Peşin 49,50 TL.-20 ceza puanı-Teknik şartlara uygun hale getirilinceye kadar trafikten men... Madde 32 Araç üzerinde yapılan teknik değişikliği 30 gün içinde tescil yapan kuruluşa bildirmemek-Kurallara uymayan sürücülere 66,00 TL.Peşin 49,50 TL.-10 ceza puan-Yapılan değişiklik belgeler üzerine işleninceye kadar trafikten men... Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 5 Şubat 2012 Paylaş 5 Şubat 2012 far yıkama tertibatı serviste montaj dahil ne kadar bilmiyorum ama ebayda set olarak 350 dolar yani kafadan 2500 3000 tl çıkacak gibiO kadar masraf yapacağınıza aracı, fabrika çıkışı bi-xenon donanımı bulunan bir Tiguan ile takas edersiniz. Tabi Tiguan'ın oem bi-xenonu, yeni Hella'nın yerini tutar mı bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 5 Şubat 2012 Paylaş 5 Şubat 2012 Malesef Uğur bu olay TüvTurk'ün insiyatifinde olan birşey değil Ulaştırma Bakanlığının kesin talimatı ve konuyla ilgili kanun maddesi var... Büyük yerlerde birazdaha sıkı tutuyorlar işi ben burda şuana kadar bi sorun yaşamadım. Çogu şeye pek dikkat etmiyorlar. Eski model araçlarda herşeyin düzgün çalışıp çalışmadıgına daha çok bakıyorlar.Muayeneye konusunda panik yapmayın. Takarız(Yapıştırırız ) H7'yi geçeriz. Zaten 2 senede bir oluyor. Bize bir zararı olmaz.Hem Makine Mühendisi far sisteminden ne anlarmış? Elektrik-Elektronik falan deseler neyse. Hafif ticarilerde muayne her sene yapılıyor ama oda sorun değilde seneye askerdeyim babam uğraşmak zorunda kalıcak.Xenon tesisatını sökmesek sadece H7 ampül takıp gitsek merceklere sorun çıkartılarmı peki? Şöylede bi sorun var sanırım benim araç H4 oldugu için H7 ampül takınca diyot falan takmam gerekecek dimi uzun kısa için?? Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 5 Şubat 2012 Paylaş 5 Şubat 2012 Hafif ticarilerde muayne her sene yapılıyor ama oda sorun değilde seneye askerdeyim babam uğraşmak zorunda kalıcak.Xenon tesisatını sökmesek sadece H7 ampül takıp gitsek merceklere sorun çıkartılarmı peki? Şöylede bi sorun var sanırım benim araç H4 oldugu için H7 ampül takınca diyot falan takmam gerekecek dimi uzun kısa için??H4 tesisatı bi-xenon modifiyesinde, maalesef her zaman zorluk çıkarıyor. Ballastları görünmeyecek şekilde konumlandırın. Ne olur, ne olmaz? Babanızın veya her hangi bir tamircinin bu işle uğraşabileceğini sanmıyorum. Askere gitmeden önce H7'ye geçmenizde fayda olabilir. Diyotla ilgili bilgim yok. Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 5 Şubat 2012 Paylaş 5 Şubat 2012 H4 tesisatı bi-xenon modifiyesinde, maalesef her zaman zorluk çıkarıyor. Ballastları görünmeyecek şekilde konumlandırın. Ne olur, ne olmaz? Babanızın veya her hangi bir tamircinin bu işle uğraşabileceğini sanmıyorum. Askere gitmeden önce H7'ye geçmenizde fayda olabilir. Diyotla ilgili bilgim yok. H4-3 xenona aparat takıp d2s ampul taktım baglantısı kolay oldu. h7 takınca elektirik tesisatına bi işlem yapmak gerekmezse elektirikcide hallettirir babam ama eğer bikaç işlem gerektiriyorsa o zaman uğraştırmam. Muayneden geçmezse orjinal farları taktır tekrar git diycem babama.Hayatta muayne gününe kadar farlara dokunmam. Babam ve abim ben yokken rahatca araba kullansın diye bi-xenon yaptım. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Şubat 2012 Paylaş 5 Şubat 2012 Uğur balasta gelen + ve- kablosunu ampüle direk bağlayacaksın, başka birşey yok. Yorum bağlantısı
Uğur Kamil 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 Uğur balasta gelen + ve- kablosunu ampüle direk bağlayacaksın, başka birşey yok.Uzun kısa olayı nasıl olacak Servet abi? Mercegin pertesine uzunları açtıgımı algılayacak elektirigi nerden vericem? Birde aracın orjinal tesisatında uzunuyakınca kısalar sönmüyormu?? Yorum bağlantısı
Misafir 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 Abicim sen dediğimi yapsana..Takılma perdeye bilmem başka bişeye.Balastın her daim çelışıyor uzun ve kısa yaparken..Aynı şekilde halojen ampül çalışacak. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Şubat 2012 Paylaş 6 Şubat 2012 sonradan yapılan far yıkama şimdi tüv de bela mı olacak bize? tam da far yıkma projesine başlıyacaktım.muayenede zaten bi xenon farı sökecektim ama far yıkamayı sökmek sıkıntılı olur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts