İçeriğe Yönlendir

Volvo S60 1 (2001-2009) Far Mercek Montajı


Selçuk Tom

Recommended Posts

Selçuk Tom

Merhaba arkadaşlar. Aracım 2008 volvo s60 aracımda orjinal xenon var, sanırım H7

Farı yaktığım zaman farın önünde bir buğu oluyor (far kaplıyken buğu yok) ne yaptıysam düzeltemedim. Cama 800 + 1200 + 2000 su zımparası ve plastix uygulaması yaptım yine düzelmedi bende kendimi teslimiyete bıraktım.

Herneyse farlarımdan hiç memnun değilim mercek taktırmak istiyorum. Ama odaklanma problemi oluyor ve bu problemden dolayı muayenede sorun yaşanıyormuş diye okudum bu doğrumudur? Ayrıca kısa farlara bir mercek taktırmak istesem maliyeti ortalama ne kadar tutar? Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa memnun olurum selam ve saygılarımla.

Ayrıca D1S veya D2S xenon kitine geçsem aracıma montajında bir sıkıntı olurmu kablolar birbirine uyarmı veya ağrıza lambası yakarmı?

post-5599-0-23168800-1324650201.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Tom

Bu farlar'da D2R orjinal xenon olması lazım. Acaba ampül bozulunca H serisi xenon ampülmü takıldıki ?

hmm ampullerim daha hiç değişmedi. ben H7 diye tahmin diyorum ama D2R de olabilir bir bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Öncelikle hoşgeldiniz iyi forumlar diliyorum.Farın soğuk veya yağışlı havalarda buğu yapması farda bir açıklık veya hava tahliye deliğinin kapanmasından kaynaklanabiliyor.Farı sökerek kontrol etmelisiniz,açıklık varsa tekrar silikonlamalı,yoksa far içine buğu ve nem önleyici koymalısınız.Bu şekilde basit çözümler üretmek mümkün.Mercek montajı düzgün yapılırsa hiçbir sıkıntı yaşamazsınız,vizedende kusursuz geçersiniz.Mercek montajıyla ilgili;Mercek seçimi-uygun ampul ve balast-mercek kapağı-ne tür malzemeler kullanıldığı-nasıl montaj yapıldığı-maliyeti ve konuyla ilgili yorumları forum arama motorunu kullanarak ulaşabilirsiniz.İyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Selçuk Tom

Öncelikle hoşgeldiniz iyi forumlar diliyorum.Farın soğuk veya yağışlı havalarda buğu yapması farda bir açıklık veya hava tahliye deliğinin kapanmasından kaynaklanabiliyor.Farı sökerek kontrol etmelisiniz,açıklık varsa tekrar silikonlamalı,yoksa far içine buğu ve nem önleyici koymalısınız.Bu şekilde basit çözümler üretmek mümkün.Mercek montajı düzgün yapılırsa hiçbir sıkıntı yaşamazsınız,vizedende kusursuz geçersiniz.Mercek montajıyla ilgili;Mercek seçimi-uygun ampul ve balast-mercek kapağı-ne tür malzemeler kullanıldığı-nasıl montaj yapıldığı-maliyeti ve konuyla ilgili yorumları forum arama motorunu kullanarak ulaşabilirsiniz.İyi forumlar...

Cevabınız için teşekkür ederim. Benim farımdaki buğulanma aslında dış taraftan kaynaklanıyor. Yani gündüz hiçbir şekilde belli olmuyor ve fark edemiyorsunuz ama farlar yanar yanmaz bir buğu görülüyor. Bu farın dışındaki camın veya plastiğin aşınması sonucu olmuş sanırım. Yani içeride hiçbir sıkıntı yok tamamen dışında.

Birde bu s60 larda farları sökmek için tamponu sökmeye gerek varmı yani bu konuda tecrübeli birisi varmı?

bazı videolarda volvonun eski modellerinde direk sökülüyordu bende tam anlamıyorum bu işten ama denemek istiyorum.

Saygılar...

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Cevabınız için teşekkür ederim. Benim farımdaki buğulanma aslında dış taraftan kaynaklanıyor. Yani gündüz hiçbir şekilde belli olmuyor ve fark edemiyorsunuz ama farlar yanar yanmaz bir buğu görülüyor. Bu farın dışındaki camın veya plastiğin aşınması sonucu olmuş sanırım. Yani içeride hiçbir sıkıntı yok tamamen dışında.

Birde bu s60 larda farları sökmek için tamponu sökmeye gerek varmı yani bu konuda tecrübeli birisi varmı?

bazı videolarda volvonun eski modellerinde direk sökülüyordu bende tam anlamıyorum bu işten ama denemek istiyorum.

Saygılar...

Kaputu açtığınızda farın montaj vidalarının tamamına ulaşabiliyorsanız tamponu sökmeye gerek kalmayacaktır.Buğu olayı büyülü bir hal aldı dıştan buharlaşmayı ilk defa sizden duyuyorum kendim mekanik teknikerim(ısıtma-soğutma ve havalandırma işimin önemli bir kısmı) ama böyle bir vakayla hiç karşılaşmadım ve duymadım.Belki arkadaşlardan aynı sıkıntıyı yaşayan varsa yorum yapacaktır bende merak içindeyim...

Yorum bağlantısı
Selçuk Tom

Kaputu açtığınızda farın montaj vidalarının tamamına ulaşabiliyorsanız tamponu sökmeye gerek kalmayacaktır.Buğu olayı büyülü bir hal aldı dıştan buharlaşmayı ilk defa sizden duyuyorum kendim mekanik teknikerim(ısıtma-soğutma ve havalandırma işimin önemli bir kısmı) ama böyle bir vakayla hiç karşılaşmadım ve duymadım.Belki arkadaşlardan aynı sıkıntıyı yaşayan varsa yorum yapacaktır bende merak içindeyim...

Şöyle izah ediyim buğu dediğim olay (aslında bir buğu değil bir katman) geçici değil, yani orada sürekli duran bir katman. Far yanmadığı sürece görülmüyor, ama far yandığı sürece sürekli tam kısa farların önünde duruyor. ve görüşürümü kısıtlıyor. bir resmini çekiyim paylaşıyım.

ankarada felaket yağmur yağıyor ona rağmen size göstermek için dışarı çıkıp resmini çektim. buyrun resimi.

herneyse bu temizlenir bir şekilde hallolur ama şu mercek takma için görüşlerinizi bekliyorum. herkese iyi akşamlar dilerim.

post-5599-0-73898500-1324655773.jpg

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

Fabrikasyon olarak arac far camlarina UV isiginduan ve dis hava kosullarindan korumak icin vernik benzeri bir uygulama oldugunu okumustulm belkide böyle bir sorun vardır farlariniz da yani far camı özelligini kaybetmiş olabilir

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Farın alt köşesinden bir delik delip ucuna ufak bir hortum takarsanız %80 ihtimalle sorununuz çözülecek.

Yorum bağlantısı
Selçuk Tom
(düzenlendi)

Ben sellektor yaptigimda veya uzunlari actigimda, kisalarimda otomatikman havaya kalkiyor ve uzunlara destek veriyor bu bi-xenon mu oluyor arkadaslar?

tarihinde Selcuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz
(düzenlendi)
Ben sellektor yaptigimda veya uzunlari actigimda, kisalarimda otomatikman havaya kalkiyor ve uzunlara destek veriyor bu bi-xenon mu oluyor arkadaslar?

Bu özellik D2R sistemlerin tamamında var mı?

Bir de uzunları açmak haricinde, anlık selektör yaparken de çalışıyor mu?

tarihinde Turgut Oturmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Tom

Bu özellik D2R sistemlerin tamamında var mı?

Bir de uzunları açmak haricinde, anlık selektör yaparken de çalışıyor mu?

D2r de varmi bilmiyorum zira benim farlar H7 diye dusunuyorum ama bakicam en kisa zamanda. Her zaman calisiyor. Anlik sellektor yapsamda yukari kalkiyor. Kisa farlarimdan memnun degilim ancak uzun farlarim gercekten superler.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Merhaba arkadaşlar. Aracım 2008 volvo s60 aracımda orjinal xenon var, sanırım H7

Farı yaktığım zaman farın önünde bir buğu oluyor (far kaplıyken buğu yok) ne yaptıysam düzeltemedim. Cama 800 + 1200 + 2000 su zımparası ve plastix uygulaması yaptım yine düzelmedi bende kendimi teslimiyete bıraktım.

Herneyse farlarımdan hiç memnun değilim mercek taktırmak istiyorum. Ama odaklanma problemi oluyor ve bu problemden dolayı muayenede sorun yaşanıyormuş diye okudum bu doğrumudur? Ayrıca kısa farlara bir mercek taktırmak istesem maliyeti ortalama ne kadar tutar? Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa memnun olurum selam ve saygılarımla.

Ayrıca D1S veya D2S xenon kitine geçsem aracıma montajında bir sıkıntı olurmu kablolar birbirine uyarmı veya ağrıza lambası yakarmı?

Foruma ad ve soyadınızla kayıt olmanız gerekiyordu. Üye adınızı düzenleyebilmem için soyadınızı bildirin lütfen.

Yorum bağlantısı
Selçuk Tom
(düzenlendi)

Foruma ad ve soyadınızla kayıt olmanız gerekiyordu. Üye adınızı düzenleyebilmem için soyadınızı bildirin lütfen.

Selçuk Tom.

Saygılar.

benim aracımın far tipi "xenon H7" eğer ben D1S veya D2S xenon kitine geçsem aracıma montajında bir sıkıntı olurmu kablolar birbirine uyarmı veya ağrıza lambası yakarmı?

Saygılarımla

tarihinde Selcuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Hiçbir sıkıntıl olmaz. Anlıyorsanız siz yada elektrikçi arkadaş tesisatı hazır hale getirir.

Mercek montajını sizmi yapacaksınız?

Yorum bağlantısı
Selçuk Tom
Hiçbir sıkıntıl olmaz. Anlıyorsanız siz yada elektrikçi arkadaş tesisatı hazır hale getirir.

Mercek montajını sizmi yapacaksınız?

Benim bu konuda hic bir deneyimim yok ama fara baktigim zaman silikon yok klipslerle tutturulmus durumda. Buda beni cezbediyor acikcasi. Benim tek istedigim aslinda kisa farlara bir mercek takmak. Yani o mercegi odaklamak ve fara tutturmak zor degilse ben yapabilirim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Tom

Normal bir xenon mercek ile bi-xenon mercek arasinda ne fark var? Yani benim zaten uzunlarim var ben bi-xenon mercek takarsam bana diger duz xenon mercege kiyasla ne gibi bir arti saglayacaktir?

Ayrica bir sorum daha var, benim farlar yolun egimine ve arabanin yukune gore yukari asagi otomatik hareket ediyor. Mercek takarsam bu hareket ortadan kalkacakmidir?

Arkadaslar lutfen beni bu konuda bilgili birileri aydinlatsin.

Saygilar.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

Normal bir xenon mercek ile bi-xenon mercek arasinda ne fark var? Yani benim zaten uzunlarim var ben bi-xenon mercek takarsam bana diger duz xenon mercege kiyasla ne gibi bir arti saglayacaktir?

Ayrica bir sorum daha var, benim farlar yolun egimine ve arabanin yukune gore yukari asagi otomatik hareket ediyor. Mercek takarsam bu hareket ortadan kalkacakmidir?

Arkadaslar lutfen beni bu konuda bilgili birileri aydinlatsin.

Saygilar.

Selçuk bey mercekler ikiye ayrılır;

1-Xenon mercek(sadece kısa hüzmeli aydınlatma yapar,selektör yapamaz)

2-Bi-xenon mercek(hem kısa hem uzun aydınlatma merceğidir,mercek içindeki motorlu perde sayasinde ışığa yol vererek selektör yapmanızı sağlar)Ama siz uzun hüzmeli farınızdan memnunsunuz öyle söylemiştiniz öyleyse sadece kısa far reflektörünüze xenon mercek takarak çok daha kaliteli aydınlatmaya sahip olabilirsiniz.Ayrıca mercek montajını doğru yaparsanız orj.fonksiyonlarına (otomatik eğim kontrolü) zarar vermemiş olursunuz...

Honda araçların kullandığı D2S xenon mercek aydınlatma olarak en iyilerinden kesinlikle tavsiye ederim.Resimde gördüğünüz kesilme çizgileri ve yanal aydınlatmaya bu merceklerle sahip olabilirsiniz...

post-4834-0-87399400-1324765481.jpg

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Tom

Selçuk bey mercekler ikiye ayrılır;

1-Xenon mercek(sadece kısa hüzmeli aydınlatma yapar,selektör yapamaz)

2-Bi-xenon mercek(hem kısa hem uzun aydınlatma merceğidir,mercek içindeki motorlu perde sayasinde ışığa yol vererek selektör yapmanızı sağlar)Ama siz uzun hüzmeli farınızdan memnunsunuz öyle söylemiştiniz öyleyse sadece kısa far reflektörünüze xenon mercek takarak çok daha kaliteli aydınlatmaya sahip olabilirsiniz.Ayrıca mercek montajını doğru yaparsanız orj.fonksiyonlarına (otomatik eğim kontrolü) zarar vermemiş olursunuz...

Honda araçların kullandığı D2S xenon mercek aydınlatma olarak en iyilerinden kesinlikle tavsiye ederim.Resimde gördüğünüz kesilme çizgileri ve yanal aydınlatmaya bu merceklerle sahip olabilirsiniz...

Bu guzel anlatiminiz icin cok tesekkur ederim. Simdi bu aciklamalardan bi-xenon da sellektor yapma ozelligi var dediniz. Simdi benim kisa farlarda sellektorde ve uzunlarda yukari kalkiyor yani bu durumda bi-xenon mercekmi yoksa normal xenon mercekmi takmaliyim. Saygilar.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Bu guzel anlatiminiz icin cok tesekkur ederim. Simdi bu aciklamalardan bi-xenon da sellektor yapma ozelligi var dediniz. Simdi benim kisa farlarda sellektorde ve uzunlarda yukari kalkiyor yani bu durumda bi-xenon mercekmi yoksa normal xenon mercekmi takmaliyim. Saygilar.

Rica ederim yardımcı olabilirsem ne mutlu bana.Selçuk bey yapılması gereken şu kısa far reflektörüne aşağıda resmini eklediğim xenon merceğin montajını yapın,uzun reflektörünüze dokunmayın.Montaj yaparken,merceği sabitlerken kullanılan civataların ve mercek kapağının farın herhangi bir yerine temas etmemesine azami dikkat edin böylelikle far yükseklik ayarı ve eğim kontrol fonksiyonları eskisi gibi çalışır durumda kalacaktır.Bu montajdan sonra kısa hüzmeli farınız artık xenon mercek ile çalışacak,uzunlarınız orj. kalacak,selektör yaptığınızda daha önceki gibi kısa hüzmeli farınızın yerine xenon mercekleriniz uzun farınıza destek olmak için beraber hareket edecek.Bu işlemlerden sonra çok çok iyi bir aydınlatmaya sahip olacaksınız artık arac kullanmak çok daha zevkli olacak bunu tüm samimiyetimle garanti ederim kolay gelsin...

!!! mahmutun gönderdiği fotoğrafdaki merceklerde vida delikleri yok çok fazla uğraştırabiliri sizi

Bektaş teşekkür ederim uyarın için :good1: resimler klasörümde tsx siye kayıtlıydı bende dikkat etmeden eklemişim :unknw:

post-4834-0-05446500-1324814003.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Tom

Cok net bir sekilde anladim tesekkur ederim. Benim ampullerim d2r mis. Bu durumda halihazirdaki blastlarima direk d2s ampulleri takabilirmisim hicbir ek tesisata gerek yokmus. Oyle ogrendim yanlissa lutfen duzeltin.

Simdi sira geldi mercek ve mercek kapagi bulmaya. Bu konuda ufak capla bir arastirma yaptim. Sizin onerdiginiz TSX imi aliyim yoksa FX-R 1.1 imi? benim istedigim en iyi gorusu elde etmek.

Birde mercek kapaklari konusunda tavsiye verirmisiniz? Bu konuda bilgim yok her kapak bu merceklere uyarmi yoksa tavsiye edeceginiz gorunus ve islevsellik acisindanda iyi bir kapak varmi?

Benim anladigim gerekli olan seyler

Mercek

D2S ampul

Mercek kapagi.

Sanirim hepsi bu kadar. Gercekten yardimlariniz ve sabirla cevaplariniz icin hepinize ayri ayri tesekkur ederim. Ozellikle Mahmut beye.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Teşekkür ederim Selçuk bey TSX marka merceği kullanmalısınız zira F-XR bi-xenon mercektir.Mercek kapağı olarak Mercedes Benz'den çıkan kapaklar mercekleri daha iyi kapatıyor.Forum kuralları gereği usta ve firma yönlendirmesi yapamıyoruz ama özelden ulaşırsanız yardımcı olmaya çalışırım...

Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz

Mercek modifiyesi yapacaksınız, kesinlikle bi-xenon takın. O zahmete katlandıktan sonra, sonuç en mükemmeli olmalı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...