Adil Can Akcan 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 cm olarak bilmiyorum İlker Kemal bey cevaplayabilir sanırım. ama farın arka kapağının muhtemelen uzatılması gerekecektir. Farın arkasında ne kadar boşluk var vs bunların hepsini hesaplayarak montajlamak lazım. Ancak montaj yaptığınıza değeceğini söyleyebilirim. Yorum bağlantısı
İrfan Duru 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 cm olarak bilmiyorum İlker Kemal bey cevaplayabilir sanırım. ama farın arka kapağının muhtemelen uzatılması gerekecektir. Farın arkasında ne kadar boşluk var vs bunların hepsini hesaplayarak montajlamak lazım. Ancak montaj yaptığınıza değeceğini söyleyebilirim.nette incelediğim kadarı ile en kısa olanı hella galiba 14cm (ampul ve kablo bağlantısı hariç) artık bu iş için bir farı gözden çıkarmak gerekecek heralde verdiğiniz fikirler için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 (düzenlendi) birde yeni hella merceke d2s ampul ve dönüştürücü kablo takılı iken kaç cm uzunluğa ulaştığını biliyormusunuz??Yeni Hella mercek yaklaşık olarak 12cm ampul+tutucu 3-4cm toplamda 15-16cm.Adaptör olarak bu linkteki ürünü kullanırsanız hem montaj kolaylığı olur hemde aşağı yukarı çarpmayacağı için far yükseklik ayarında sıkıntı yaşamamış olursunuz...http://www.ebay.com/...=item3cc1928f4c 24 Şubat 2012 tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Turgut Oturmaz 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 ...Adaptör olarak bu linkteki ürünü kullanırsanız hem montaj kolaylığı olur hemde aşağı yukarı çarpmayacağı için far yükseklik ayarında sıkıntı yaşamamış olursunuz...http://www.ebay.com/...=item3cc1928f4cBen de zamanında böyle bir ürün olmalı diyerek çok aramıştım, ama bulamamıştım. Cidden çok faydalı bir ürün. Zamanında bulabilseydim işime yarardı... Yorum bağlantısı
İrfan Duru 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 Yeni Hella mercek yaklaşık olarak 12cm ampul+tutucu 3-4cm toplamda 15-16cm.Adaptör olarak bu linkteki ürünü kullanırsanız hem montaj kolaylığı olur hemde aşağı yukarı çarpmayacağı için far yükseklik ayarında sıkıntı yaşamamış olursunuz...http://www.ebay.com/...=item3cc1928f4cpeki bu linkteki üründe aynı görevi görürmü mahmut beyhttp://urun.gittigidiyor.com/garaj/modacar-d2s-d2r-ampul-donusum-aparati-01b132-52224047 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 peki bu linkteki üründe aynı görevi görürmü mahmut beyhttp://urun.gittigid...01b132-52224047Ürünler aynı ama size gönderdiğim linkteki ürün reflektörün aşağı yukarı hareketlerinde adaptörün far ile temasını en aza indirerek sıkıntı çıkarmaması için.Sizin paylaştığınız ürün aşağı veya yukarı doğru kablo çıkışı olduğundan illaki farın bir köşesine çarpacak ve reflektörün hareketini kısıtlayacak buda hiç istemeyeceğimiz bir sonuç olur 1 Yorum bağlantısı
İrfan Duru 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 Önümüzdeki hafta gerekli malzemeleri alıcam inşAllah.Mahmut bey birde siz bu konular hakkında baya tecrübelisiniz bu mercek ve ampulleri istanbulda görüp kontrol edip alabileceğim bir yer varmı yoksa mecburen sahibinden.com dan alıcam. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 Önümüzdeki hafta gerekli malzemeleri alıcam inşAllah.Mahmut bey birde siz bu konular hakkında baya tecrübelisiniz bu mercek ve ampulleri istanbulda görüp kontrol edip alabileceğim bir yer varmı yoksa mecburen sahibinden.com dan alıcam.İrfan bey forum kuralları gereği ticari yönlendirme yapamıyoruz ama arzu ederseniz özelden ulaşın yardımcı olmaya çalışırım... Yorum bağlantısı
Özgün Yıldırım 23 Mayıs 2012 Paylaş 23 Mayıs 2012 Özgün bey'in sıkıntısı ısınma değil, yavaşlıktı. Almış olduğu ürün başka bir arabaya uygun, paket ürün olduğu için kendi aracına uyarlamada problem yaşamıştı. mercekleri Bosch idi ve boschların o modelinde bu zaten bilindik bir durumdu. Ve çözümü de mevcuttu. Aşağıya ekliyorum.Eğer siz de bu tür bir bosch mercek kullanacaksanız, aşağıdaki işlemi sizin de yapmanız gerekir, aksi halde perde ya yavaş çalışır ya da uzun süre açık kalması durumunda perde motoru ısınır ve yanar. valeo merceklerde de bu tür akım düşürücü bir devre mevcuttur zaten. elektrik motorlu merceklerin olmazsa olmazıdır bu devreler. ancak hella merceklerde motor yerine selenoid(mıknatıslı bobin) kullanıldığı için bu koruma ve sınırlama devrelerine ihtiyaç yoktur. hella yeni model mercekler ufaktır, montajı kolaydır. ancak far derinliği çoksa o küçüklük dezavantaj olabilir. tasın içinde gömülü kalıp, hoş durmayabilir. far derinliğinize göre öncelikle hella yeni model, olmazsa bosch yeni model mercek montajı daha uygun olacaktır.İlker bey çok sağolsun bana gönderdiği kabloyu kendim montajını yaptım hiç bi elektrikiçi ben yapamam dedi her zaman ki gibi .... Araba ilk çalıştığında sağ farda sorun yok fakat sol geç kalkıyor araba ısındıktan sonra (30 dk 1saat )uzunlar açık olmasa bile ikiside hareket etmiyor mercek değişmeden bunlara bi modifiye olmazmı acaba perde motoru değişebilirmi???? Yorum bağlantısı
Ömer Madazlıoğlu 24 Mayıs 2012 Paylaş 24 Mayıs 2012 Bu da geçen ay içerisinde yeni kasa Caddy araca yaptığımız ledli bi-xenon far:Caddy'de sistem biraz daha uydurma oldu açıkcası. Bilindiği üzere yeni caddy ve yeni Touran'ın farları aynı ama sorun yeni Touran'ın Doğuş Otomotiv tarafından sipariş edilmemesi ve TR'ye getirilmemesi oldu.Sonuçta farları temin ettik, planlama aşamasında farın konnektöründe hangi pinin neye tetik vermeye çalıştığını deneme yanılma ile bulmaya çalıştım ama sonuç pek iyi olmadı. Çünkü, yeni Touran farlarında hem uzun far hemde viraj farı BCM yerine aracın AFL sensörlerinden tetik alıyordu. Ama en azından ev ortamında yapılan denemelerde Ledler ve Kısa Farları yakmayı, haffa viraj farının pin numarasını AFL beynini dağıtmam sonucunda bulabildim.Sonuç olarak acaba viraj farını halojen uzun olarak mı kullansak falan gibi gereksiz fikirlerin oluştuğu anda ne olursa olsun diyerek farı açtık, ama içerisinde AL firmasına ait, çift motorlu ve dişli sistemi ile çalışan bir Bi-Xenon mercek gördük, zaten biz o devreye (tahminimce 5V ile çalışıyor) 12V akım vererek çoktaan dişlileri döndüren motor bobinlerini yakmışız, bobinleri kömür rengi olarak görünce anladık.Daha sonra aynı ebatta mercek arayışına girmemiz ve şansımızın da bize yardım etmesi sonucunda yeni A4 ile Touran farının mercek yapılarının, merceği fara sabitleyen plastik çerçevelerin vs. bire bir aynı olduğunu farkederek iki adet camı kırık A4 farından D3S mercekleri çıkarttık ve bu fara monte ettik.Far kapatıldıktan sonra ise elektrik bağlantıları yapıldı, Caddy'e tüm sistem çalışsın diye Yeni Touran BCM'i takmayı planlamıştık, böylece AFL de çalışabilecekti ama bu gerçekleşemedi, araçlar çok farklı olduğundan ötürü sürgülü kapıları tanıtmadı vs.....Sonuçta Caddy'nin orjinal merkez elektrik ünitesinde xenon desteği de olduğunu farkedince, uzunlar diyot yardımıyla bağlandı, Ledler ise orjinal gündüz farı kablolarına bağlandı ancak akım yeterli gelmeyince araya role konularak kontak ceryanı da alındı.Caddy'de sisler statik dönüş farı olarak yandığından ötürü ise, farın içindeki halojen lambalar uzunlara destek olması amacıyla Bi-Xenon solenoidinden paralel alınarak bağlandı.Kodlama yapıldı, ampul patlak ikazı sorunu olmadan sistem çalıştı. Tek sorun, AFL sistemi entegre edilemedi. Onun için farklı düşünceler var ama zaman sorunundan ötürü ertelenmiş durumda.Sonuç:Ampul patlak vs. ikaz yok:Bu da video: Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 24 Mayıs 2012 Paylaş 24 Mayıs 2012 Çok yakışıklı olmuş kerata iyi günlerde kullanın Yorum bağlantısı
Özgün Yıldırım 24 Mayıs 2012 Paylaş 24 Mayıs 2012 o nasıl bir sorun hiçbirşey anlamadımki Bende kendim anlamadım ki anlatayım motor ısındıktan sonra .. selektör yada uzunları yaktığında hiç bir hareket olmuyor soğukken haraket var neden yapar bilmiyorum!! Yorum bağlantısı
Onur Koç 24 Mayıs 2012 Paylaş 24 Mayıs 2012 Sürekli aracın aküsünü söküp eve getiriyorum yalama olcak bu gidişle:D Power supply ı nasıl kullanıyorsunuz benim power supplyım 20 pinlik 300w gücüne sahip 12v + ve - eksiden ledlerimi besledim sorun olmadı ledlerim çalışdı.Fakat bi xenon merceğimin içinde bulunan ampulu yakamadım.Pcnın içinde takılı iken yakmıştım ledleri.Hatta + ve - değdirdim çalışmadı pcyı açtım ledler yandı.Bixenon mercekte pc açılmadı bile gücü yetmedi veya ben mi yanlış yaptım yardım ederseniz sevinirim. Yorum bağlantısı
Ömer Madazlıoğlu 24 Mayıs 2012 Paylaş 24 Mayıs 2012 Benim kullandığım PSU kaliteli bir ürün ve amper çıkış değerleri ciddi yüksek. High Power marka.Standart PSU'larla sorun yaşama ihtimali yüksek. Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 24 Mayıs 2012 Paylaş 24 Mayıs 2012 Sürekli aracın aküsünü söküp eve getiriyorum yalama olcak bu gidişle:D Power supply ı nasıl kullanıyorsunuz benim power supplyım 20 pinlik 300w gücüne sahip 12v + ve - eksiden ledlerimi besledim sorun olmadı ledlerim çalışdı.Fakat bi xenon merceğimin içinde bulunan ampulu yakamadım.Pcnın içinde takılı iken yakmıştım ledleri.Hatta + ve - değdirdim çalışmadı pcyı açtım ledler yandı.Bixenon mercekte pc açılmadı bile gücü yetmedi veya ben mi yanlış yaptım yardım ederseniz sevinirim.Anladığım kadarıyla pcden bağımsız çalıştıramıyorsun powerı. Aşağıdaki konuyu incelersen yapabilirsin bunu sanırım. Konu içerisindeki psu AT model, yani manuel açma anahtarı var. Ve eğer seninki model ATX yahut daha yeni model ise bu anahtar sende olmaz. Bu durumda senin çalıştırma anahtarın 20 pinli o soketteki yeşil kablo ile siyah kablolardan herhangi birisidir. Yani yeşil ile siyahı birleştirirsen power çalışır. Xenon çalıştıracaksan +12 için sarılardan, eksi içinse siyahlardan birkaçını demet yap, öyle kullan. Tek bir sarı-siyah xenona ince gelip kablo eriyebilir.http://www.geceucusu.com/topic/1897-eski-psulardan-ev-tipi-guc-kayna-yapm/page__hl__%20power%20%20supply Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 24 Mayıs 2012 Paylaş 24 Mayıs 2012 İlker bey çok sağolsun bana gönderdiği kabloyu kendim montajını yaptım hiç bi elektrikiçi ben yapamam dedi her zaman ki gibi .... Araba ilk çalıştığında sağ farda sorun yok fakat sol geç kalkıyor araba ısındıktan sonra (30 dk 1saat )uzunlar açık olmasa bile ikiside hareket etmiyor mercek değişmeden bunlara bi modifiye olmazmı acaba perde motoru değişebilirmi????Bir yerlerde bir hata var ama nedir, görmeden birşey söylemek çok zor. Eski tip bosch merceği hiç yakından incelemedim ama perde motorunun durumunu merceği sökmeden göremezsiniz. Büyük ihtimalle mercek tasına puntalıdır ancak velev ki vidalı olsa dahi merceği dağıtmadan motoru sökebileceğinizi sanmıyorum.Tabi bir de şu var, merceği çıkarmadan motoru sökemeyeceğinize ve de motoru sağlam bir mercek almadan bu merceği değiştiremeyeceğinize göre, neden motoru değiştirmeyle uğraşacaksınız ki, motoru kullanılmak için alınmış olan mercekleri takın gitsin. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Her halükarda merceği sökmeniz gerekecek,motora ve perdeye ulaşmanın başka yolu olmasa gerek Yorum bağlantısı
Özgün Yıldırım 2 Haziran 2012 Paylaş 2 Haziran 2012 özgün sistemi birde şöyle dene;aracını çalıştırmadan önce hiçbirşeye dokunma ve sellektör vs hiçbirşey yapma direk aracı çalıştır sonra farlarını yak gene sorun olursa sıkıntı var demektir eğer yoksa bu benim aracımdada böyle sebep ise araç soğuk kontrol yapyor aracın voltajı ile alakalı çalışınca voltaj yükseldiğinden aradaki kaybı farketmiyor ama araç kapalı iken 12v stabildir o yüzden aradaki farkı görünce ya farları kapatıyor ya arıza yakıyor eğer sorun buysa yapman gerek ;aracı çalıştırdıkdan sonra farlarını yakman bak bu videoya buda benim aracın saçmalığı Ben zten çalıştırmadan farları açmıyorum açsamda zaten selktör yapınca çalışmadan perdeler hareket etmiyo ...farları açtırmayım diyodum ama bu gidişle mercekleri değiştiricem Yorum bağlantısı
Ali Karagöz1679652594 5 Haziran 2012 Paylaş 5 Haziran 2012 Dikkatimi çeken bir husus için konuya direk giriş yapıyorum ama aklıma takılan bir konu oldu.. Aracımın farlarına bi-xenon mercek uygulaması yapıldı. Selektör yaptığımda eğer farlar kapalı ise halojen uzunlar yanıyor sadece. Ama Caddy'e yapılan uygulamada kısa far da selektör yapıyor. Bunun mantığı nedir benim aracıma da uygulanabilir mi acaba?Not: Aracım 2006 model jetta.. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 21 Eylül 2012 Paylaş 21 Eylül 2012 Merhabalar arkadaşlar benim aracım vw caddy 2009 model aracıma bi xenon taktırmak istiyorum nasıl yapabilirim bu işlerde yeniyim bi yardımcı olurmusunuz.Berat bey merhaba bu linki biraz inceleyin : http://www.geceucusu.com/topic/4699-vw-caddy-bi-xenon-montaji/page__hl__%2Bcaddy+%2B__fromsearch__1 Yorum bağlantısı
Serdar Aşkın 26 Ekim 2012 Paylaş 26 Ekim 2012 (düzenlendi) Selam arkadaslar .. İlk olarak herkeze iyi bayramlar. Arefe gunü 2007 model vw caddy aracıma mercekli bi-xenon farlar taktirdim.. Farlar vw touran merceksiz farina yeni nesil hellA bi xenon mercek montajlanip general electric marka 4300 k ampul bağlandı yanliz pahalı olacak ve uyum sıkıntısı (elektronik acıdan) olacak die mevcut bulunan Çin malı ballastlar taktik ve kullanmaya başladım .. Aklıma takılan bikac konu var aydınlatma süper oldu eskiye göre ama sanki BMW audi farlari kadar güçlü gelmedi gözüme bide renk biraz halojen far gibi sarimtrak .. Ampuller Zamanla rengini alır dediler ona bekleyip gorucem ama orijinal bir ballast uydurup ışığın gücünü artıra bilirmiyim?? Ama en cok korktuğum bu orijinal ballastlar aracın elektronik aksama bir zararı olur mu bi sıkıntı yasarmiyim ???!! Konu ile ilgili uzman arkadaslar veya 2007 model ve ustu model caddy si olan arkadaslar yardımınızı bekliyorum .. Şimdiden teşekkürler 27 Ekim 2012 tarihinde mimar_serdar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 27 Ekim 2012 Paylaş 27 Ekim 2012 Öncelikle hayırlı olsun. Ampül yeni olduğundandır sarılığı. 100-150 saat sonra daha parlak ve beyaz yanar, dert etmeyin. Balastın ışık gücüne etkisi olmaz. Ancak çin mallarına göre, oem balastlardan duyulan elektronik problem endişesi de çok garip geldi bana. Konu başlığınız ve isminiz yanlış. "Acil yardım" ibaresini yazmanıza gerek yok ve de forum kurallarını okumadan kaydolmuşsunuz sanırım. İsminizi belirtirseniz Yönetici Abimiz kaydınızı tekrar düzenleyecektir, bu şekilde foruma kayıtlı kalamazsınız... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 27 Ekim 2012 Paylaş 27 Ekim 2012 İlgili konuyla birleştirildi. Ad ve soyadınızı bildirirseniz üye adınızdaki düzenlemeyi yapacağım. Yorum bağlantısı
Serdar Aşkın 27 Ekim 2012 Paylaş 27 Ekim 2012 Ya kendim düzeltirim dedim ama olmadı ismim Serdar Aşkın . Eet kuralları okuyamadık cepten kullandığım için acele oldu biraz .. Şimdi oem ballast ile Çin ballast arasında hiç mı Işık gücü değişmez Muhammet kardeş ?? Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 27 Ekim 2012 Paylaş 27 Ekim 2012 Ben değişenine hiç rastlamadım. Ve mantıksal olarak da değişmemesi gerekir zaten. Çünkü xenon ampül bildiğin telli ampül gibi değildir. Floresan ampülle birebir aynı mantıktadır. Ortada bir gaz vardır, o gaz yüksek voltaj ile ateşlenir ve ışıma yapar. Elektrik dengesizliğinden azalıp çoğalma olmaz yani, ya yanar ya söner. Floresan ampül de, xenon da aynı şeylerden oluşur zaten. Balast, starter(ignitör) ve ampül. Ampül içeriğindeki gazlar ve çalışma voltajları farklıdır sadece. Yorum bağlantısı
Recommended Posts