İçeriğe Yönlendir

Yeni xenon far sistemi ve ampulleri : D5S-D6S-D8S (25W/2000lm)


Selçuk Keleş

Recommended Posts

Selçuk Keleş

Son günlerde bir kaç makalede ampul üreticilerinin geliştirme aşamasında olup üzerinde çalıştığı yeni bir ampul tipi olduğunu okudum.

Şimdilik nerdeyse teknik hiç bir detay bulamadığım bu ampul D5S/D5R soketi olarak adlandırılacak. Bu ampul klasik xenon ampule göre daha azaltılmış güce sahip olacak ve ışık gücü 2000 lümene indirilecek. Güç tüketimi ise 25W olacak.

Yasal düzenlemelere göre far yıkama ve otomatik seviye ayarlaması eğer ışık gücü 2000 lümenden fazla ise zorunlu hale getirilmişti biliyorsunuz. Bu ampul ile bu zorunluluklar ortadan kalkacak. Böylece ciddi bir maliyet azalması ve enerji tasarrufu sözkonusu olacak.

Ampulün neye benzediği hakkında henüz bir bilgim yok, belki de D2S ile aynı geometriye sahip olur ve önceki merceklere takılarak kullanılabilir. Bir kaç yere mail atarak bilgi istedim, sonuçlanırsa paylaşacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlker Kemal1679652572

Sanırım D5S ampülde diğerleri gibi aynı yapıya sahip olacaktır.Elime geçen merceklerden edindiğim bilgiye göre D2S,D3S ve D4S ampüller yapı olarak birebir aynı.Örnek vermek gerekirse yeni nesil valeo bi-xenon mercekler D1S,D2S,D3S ve D4S ampülü birebir uyumlu bir şekilde kullanabiliyor.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Turgut Oturmaz

Anladığım kadarıyla; bu sayede ucuz oem xenonlu araçlar alabilecek ve daha sonra 35w ampul ile ballasta geçiş yapabileceğiz.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Anladığım kadarıyla; bu sayede ucuz oem xenonlu araçlar alabilecek ve daha sonra 35w ampul ile ballasta geçiş yapabileceğiz.

Ucuz oem xenonlu araçlar olacağı kesin de, ampul ve balastı farklı olacağından halojen farlılar için bişey değişmeyecek, yine komple sistem değişecek. Gerçi D2S varken kim daha azına razı olur orası şüpheli.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Selçuk Keleş

2010 ECE standartlarının çalışma dökümanlarını incelerken işe yarar bilgiler buldum.

Bu konuda çalışmalar başlamış durumda. D5 ve D6 ampuller için mevcut ECE standartlarında da değişiklikler, eklemeler, çıkarmalar yapılması gerekiyor çünkü mevcut düzenlemeler sadece D1, D2, D3 ve D4 tipi ampulleri içeriyorlar.

En ciddi değişiklik ise artık balastın da ampulle birleşik olarak üretilecek olması.

Üzerinde çalışılan bir dökümandan toparladıklarım şu şekilde:

"Bu teklif en son yüksek verimli civasız teknoloji ile üretilen 25W 2000 lümen güce sahip D5 ve D6 ampulleri için hazırlanmıştır. Hedef şu anda halojen far ile donatılmış orta sınıf araçlarda kullanılması, ek cihazlar (far yıkama/otomatik seviye) gerektirmeden daha yüksek aydınlatma sağlanmasıdır.

D5 daha önceki D1 ve D3 kategorisine eklenecek yeni bir ampuldür. D1 ve D3'te ateşleyici ampule entegre ancak balast ayrı bir parçaydı. D5'te ise balast ta ampule entegre olacaktır. Böylece yüksek voltaj bağlantısı tamamen engellenmiştir ve sadece 12V girişi kullanılacaktır. D5 daha küçük bir ampul olduğundan daha küçük far hacimlerine uyarlanabilecek motosiklet farları için de ideal bir ampul olacaktır."

Teknik çizimlerde ve listede gördüğüm kadarıyla, D5'te duydan sonraki uzunluk 43 mm.'ye inmiş durumda. (D1/D3'te duydan sonraki uzunluk 55 mm.) Yani standart D2S merceğe takıldığı zaman odaklar tutmayacaktır.

Duyu yine 32 mm. çapında yani diğer xenon ampullerle aynı çapta. Tırnakları farklı ve üç tane tırnak var.

Balastı ile birlikte 31W tüketimi var. Renk ısısı 4300K. Gücü 2000 lümen.

"D6 daha önceki D2 ve D4 kategorisine eklenecek yeni bir ampuldür. Ateşleyici ve balast ayrı parçalar halinde olacaktır."

Teknik çizimlerde ve listede gördüğüm kadarıyla, D6'nın boyutları vs. dış görünümü D2S'ten farksız. Ancak arkın oluştuğu balonun içinde milimetrik farklılıklar var. Yani standart D2S merceğe takıldığı zaman odaklar tutmayacaktır. Zaten özel bir balastı da olmak zorunda.

Duyu yine 32 mm. çapında yani diğer xenon ampullerle aynı çapta. Tırnakları aynı.

Renk ısısı 4300K. 25W tüketimi var. Gücü 2000 lümen.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Selçuk Keleş

Yeni eklenen bir dökümana göre D7S tipi de yeni ampullere katılmış durumda. D6S'e benzer olan bu ampulün tek farkı ateşleyici entegre edilmiş olması. Bu da özel bir balast gerektiriyor.

Duyu yine 32 mm. çapında yani diğer xenon ampullerle aynı çapta. Tırnakları aynı.

Renk ısısı 4300K. 25W tüketimi var. Gücü 2000 lümen.

Son durum şu şekilde :

D6S -> Balast ve ateşleyici gerektiriyor. (D2S gibi)

D7S -> Ateşleyici entegre edilmiş, balast gerektiriyor. (D1S gibi)

D5S -> Ateşleyici ve balast entegre edilmiş. "12V tak çalıştır" prensibi.

Tüm ampuller 4300K ve 2000 lümen gücünde.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Öncekiler gibi 3000 saat dolayında olacağını sanıyorum, standart üretim yaygınlaşsın o zaman netleşecektir.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Selçuk Keleş

İlk örnek ZKW tarafından A1 farında D5S kullanılarak üretilmeye başlanıyormuş.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
A1 sahipleri ampul değiştirirken yandı. Artık çiftine 1.000TL isterler...

Sanmam. Amaç daha ucuz xenon sistemi üretebilmek, bu ampullerin daha ucuz olması gerekir.

bu d5s in ve d7s in fotoğrafları mevcutmu ?

birde philips d2s 85122 nin lümeni kaç?

Hayır fotoğraf yok zaten üretim de daha oturmuş değil. ECE normuna göre üretilen bütün D2S/D1S ampuller ~3200 lümendir.

Yorum bağlantısı
Barış Türkkan

peki bu d5s mevcut farların içine sığacak mı? resimlerinden gördüğüm kadarıyla arka kısmında bulunan balats dar olan far yuvasına sığmaz. sığsa bile far kapağını kapatamayız bu da sorunlara yol açar gibi geliyor bana

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bu ampuller mevcut farlar için üretilmiyor. Şu anki mercekli farlara adapte edilmesi sözkonusu değil, herşeyi farklı. Merceğinden herşeyine kadar yeni far tasarımları üretilerek onlarla kullanılabilecek.

post-5-1304844041_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Selçuk Keleş

Yeni eklenen bir dökümana göre D7S tipi de yeni ampullere katılmış durumda. D6S'e benzer olan bu ampulün tek farkı ateşleyici entegre edilmiş olması. Bu da özel bir balast gerektiriyor.

Duyu yine 32 mm. çapında yani diğer xenon ampullerle aynı çapta. Tırnakları aynı.

Renk ısısı 4300K. 25W tüketimi var. Gücü 2000 lümen.

Son durum şu şekilde :

D6S -> Balast ve ateşleyici gerektiriyor. (D2S gibi)

D7S -> Ateşleyici entegre edilmiş, balast gerektiriyor. (D1S gibi)

D5S -> Ateşleyici ve balast entegre edilmiş. "12V tak çalıştır" prensibi.

Tüm ampuller 4300K ve 2000 lümen gücünde.

Eklenen yeni düzenlemelere göre D8S 'de eklenmiş. D7S'i çıkartmışlar onun yerine D8S geçmiş olabilir.

Yorum bağlantısı
Misafir

Eklenen yeni düzenlemelere göre D8S 'de eklenmiş. D7S'i çıkartmışlar onun yerine D8S geçmiş olabilir.

D7S isim hakkını vermedim gavurlara, bu nedenle iptal ettiler :p

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Son durum şu şekilde, malesef elimde fotoğraf yok, henüz üretimdeler. :)

D8S -> Ateşleyici entegre edilmiş, balast gerektiriyor. (D1S gibi)

25W / 4300K / 2000 lm.

Uzunluk : 53 mm.

Odak uzaklığı : 27.1 mm.

Civasız.

Mevcut merceklere monte edilebilecek.

D6S -> Balast ve ateşleyici gerektiriyor. (D2S gibi)

25W / 4300K / 2000 lm.

Uzunluk : 53 mm.

Odak uzaklığı : 27.1 mm.

Civasız.

Mevcut merceklere monte edilebilecek.

D5S -> Ateşleyici ve balast ampule entegre edilmiş. "12V tak çalıştır" prensibi ile çalışıyor.

31W (ampul+balast) / 4300K / 2000 lm.

Uzunluk : 43 mm.

Odak uzaklığı : 18 mm.

Civasız.

Mevcut merceklere monte edilemeyecek.

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

d8 ve d6, bir süre sonra d1 ve d2'lerin piyasadan kaldırılacağının sinyali gibi. 3200'den 2000'e çekiyorlar aydınlatma gücünü sanki.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

d8 ve d6, bir süre sonra d1 ve d2'lerin piyasadan kaldırılacağının sinyali gibi. 3200'den 2000'e çekiyorlar aydınlatma gücünü sanki.

3200 lümenlik şu anda kullandığımız D2S/D1S ampuller yine kalmaya devam eder. Ama yine üst segment araçlarında kalır.

Hala pahalı olması nedeniyle şu anki xenon sistemi pek yaygınlaşamıyor, üreticiler maliyetten dolayı halojende devam ediyorlar.

Sürüş güvenliğini artırmak, halojenin önünü kapatıp ledlerin önünü açmak için bu ara çözüm üretilmiş.

Güç 2000 lümen olunca seviye ayarı ve yıkama sistemi koyman gerekmiyor ki bu da önemli bir maliyetten (~50 €) tasarruf demektir.

Ben en çok D5S'i beğendim, hiç bir şey gerektirmeden takıp çalıştırıyorsun. Maliyeti yüksek olur ama yok balastı bozuldu yok kablosu çıktı derdin olmaz. :)

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Selçuk Keleş

Son durum şu şekilde, malesef elimde fotoğraf yok, henüz üretimdeler. :)

D8S -> Ateşleyici entegre edilmiş, balast gerektiriyor. (D1S gibi)

25W / 4300K / 2000 lm.

Uzunluk : 53 mm.

Odak uzaklığı : 27.1 mm.

Civasız.

Mevcut merceklere monte edilebilecek.

D6S -> Balast ve ateşleyici gerektiriyor. (D2S gibi)

25W / 4300K / 2000 lm.

Uzunluk : 53 mm.

Odak uzaklığı : 27.1 mm.

Civasız.

Mevcut merceklere monte edilebilecek.

D5S -> Ateşleyici ve balast ampule entegre edilmiş. "12V tak çalıştır" prensibi ile çalışıyor.

31W (ampul+balast) / 4300K / 2000 lm.

Uzunluk : 43 mm.

Odak uzaklığı : 18 mm.

Civasız.

Mevcut merceklere monte edilemeyecek.

Osram D8S'in ilk örneklerinden ...

post-5-0-83184700-1334005417.jpg

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
  • 2 hafta sonra...
Mahmut Akbulut

Ford Focus ST3 modelinde yeni nesil Osram xenarc D8S xenon kit kullanmış...

Ampul Tipi: D8S

İmalatçı: OSRAM

Üretim Yeri:Made in P.R.C

Türü: OSRAM XENARC

Watt: 25

Lümen: 2000

Renk Sıcaklığı Kelvin: 4.500

Lümen Etkinliği: Watt başına 80 Lümen

Lamba Ömrü: 3000 saat

post-4834-0-28137600-1350462641.jpg

post-4834-0-17410800-1350462650.jpg

post-4834-0-86211700-1350462659.jpg

post-4834-0-58756400-1350462669.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...