Fatih Özbaş1679652583 14 Mayıs 2010 Paylaş 14 Mayıs 2010 Arkadaşlar öncelikle herkese merahaba. Bu konuyu daha önce başka bir forumda tartışmıştım fakat burada da uzman arkadaşlar olduğu için tartışmaya açmak istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Umarım önceden böyle bir konu açılmamıştır.Şimdi öncelikle sorun şu. Araca Sunpart D2S xenon taktık. Valeo D2S Mercekler ile çalışıyor. Aydınlatmasından maşallah gayet memnunum. Farları ilk yaktığımda hafif yeşilimsi bir görüntü oluyor ve 30 saniye sonra tam beyaz rengine dönüşüyor. Fakat araçta far sensörü var mesela kısa süreli olarak bir köprünün altına girdiğimde xenonları yakıyor 10 saniye sonra aydınlığa çıkınca söndürüyor. Xenonlar belki yeşil halindeyken sönüyor belki tam beyaz olunca onu bilmiyorum. Bu şekilde xenon farların kısa kısa açılıp söndürülmesi balastlara veya başka bir yere bir zarar verir mi? Ben tam emin olana kadar sensörü devre dışı bıraktım şimdilik kullanmıyorum. Yorum bağlantısı
Recep Yazıcı1679652586 14 Mayıs 2010 Paylaş 14 Mayıs 2010 Arkadaşlar öncelikle herkese merahaba. Bu konuyu daha önce başka bir forumda tartışmıştım fakat burada da uzman arkadaşlar olduğu için tartışmaya açmak istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Umarım önceden böyle bir konu açılmamıştır.Şimdi öncelikle sorun şu. Araca Sunpart D2S xenon taktık. Valeo D2S Mercekler ile çalışıyor. Aydınlatmasından maşallah gayet memnunum. Farları ilk yaktığımda hafif yeşilimsi bir görüntü oluyor ve 30 saniye sonra tam beyaz rengine dönüşüyor. Fakat araçta far sensörü var mesela kısa süreli olarak bir köprünün altına girdiğimde xenonları yakıyor 10 saniye sonra aydınlığa çıkınca söndürüyor. Xenonlar belki yeşil halindeyken sönüyor belki tam beyaz olunca onu bilmiyorum. Bu şekilde xenon farların kısa kısa açılıp söndürülmesi balastlara veya başka bir yere bir zarar verir mi? Ben tam emin olana kadar sensörü devre dışı bıraktım şimdilik kullanmıyorum.Balastın en yorulduğu an ilk ateşleme anı. Sanırım kısa vadede hiç bir şey olmaz. Daha detay bilenler bilgi verecektir. Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 14 Mayıs 2010 Paylaş 14 Mayıs 2010 kendisini bu konuda kanitlamis marka balastlarda(hella, bosch gibi) beyin kolay kolay sorun vermez. ancak beyin ve ampul ne marka olursa olsun, d2s sistemlerde ac-kapa yapmak ampul omrunu kisaltir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Mayıs 2010 Paylaş 14 Mayıs 2010 Ampulün ömrünü yanık kalma süresiyle birlikte, açılıp kapanma sayısı da belirler... Mutlaka daha erken bozulacaktır... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 16 Mayıs 2010 Paylaş 16 Mayıs 2010 Otomatik yanan farlarının sürüş güvenliğini artırdığını düşünüyorsan açık kalsın. Aç-kapa yapmanın xenon ampulün ömrünü ciddi olarak azaltacağını düşünmüyorum. Ancak aç-kapa-aç yaparsan (mesela 30 sn içinde) ömrüne biraz etki edecektir. Ki böyle yakın duran bir tünel-köprü örneği de pek azdır heralde. Yorum bağlantısı
Onur Arslan1679652570 18 Mayıs 2010 Paylaş 18 Mayıs 2010 Otomatik yanan farlarının sürüş güvenliğini artırdığını düşünüyorsan açık kalsın. Aç-kapa yapmanın xenon ampulün ömrünü ciddi olarak azaltacağını düşünmüyorum. Ancak aç-kapa-aç yaparsan (mesela 30 sn içinde) ömrüne biraz etki edecektir. Ki böyle yakın duran bir tünel-köprü örneği de pek azdır heralde.Abi o zaman iyi, ben de aynı şeyi düşünüyordum çünkü biliyorsundur, Sahrayıcedid'den aşağı inip minibüs yolunun altından geçen alt geçitte gündüz sırf 2-3 metre için otomatik xenon farlı araçlarda, farlar birkaç saniye için açılıp kapanıyor. Çok fazla birşey olmasa gerek Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 18 Mayıs 2010 Paylaş 18 Mayıs 2010 bir iki tunel kopru icin takma kafana, acilip kapansa da cok sorun olmaz. ben far sensoru hep acik geziyorum. bazen denk geliyor, ardi ardina iki kopru oluyor. eger far sensorunun ikinci kopruye kadar devreden cikacagini biliyorsam -ki isigi gordukten yaklasik 15-20 sn. sonra sensor devreden cikiyor bende- elle manuel olarak fari aciyor ve sonmesini engelliyorum. sen de boyle birsey yapabilirsin mesela. yok eger sadece yanip sonecekse bir seferlik, bosver yanip sonsun. bir yerde okumustum, xenon farlarin bir saat icinde 3'ten fazla kapanip acilmasini tavsiye etmiyorlardi. ama bazen bende aksamlari dur-kalk nedeniyle yarim saatte 5-6 kez acilip kapaniyor, henuz bir zararini gormedim. velevki ampul omrunu 3 ay kisaltacak olsun, cok da umrumda degil. farsiz gezmekten iyidir... Yorum bağlantısı
Vedat Özgürel 23 Mayıs 2010 Paylaş 23 Mayıs 2010 konu açılmışken sorayım farlar kapalıyken selektör durumunda durum nasıl oluyor? Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 23 Mayıs 2010 Paylaş 23 Mayıs 2010 farlar kapaliyken d2s ile selektor yapman biraz zor. zordan ote anlamsiz, cunku ampul kisa surede isinamadigi icin yeterli isigi uretemez. yeni nesil d1s'ler ise zaten sicak baslangica gore tasarlandigi icin hicbir sorun cikarmaz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts