Misafir 21 Şubat 2010 Paylaş 21 Şubat 2010 O siperi ben de ilk defa görüyorumAudi A6 nın önünde yere denk gelen ışık demetine dikkat ettiysen kısanın kesilme çizgisi gibi netlik görürsün.Üstteki plaka bu işe yarıyor. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 21 Şubat 2010 Paylaş 21 Şubat 2010 Ona eminim, sizden aldığım bilgiler ve ışığın desenine bakınca.ama ampuller ile ilgili eksiği tamamlayamadım, ilan bölümüne mesaj bıraktım kimse cevap yazmamış.D2S philips çıkmaları 100 TL altına alabilmem mümkün mü?yoksa buradaki çıkmacılardan işi çözeyim mi?Bir konu daha var, balastlardan siyah ateşleyiciye giden 3 adet kabloyu uzatmayı düşünüyorum.Sorun olmaz sanırım, çünkü yüksek voltaj ateşleyiciden sonra oluşuyor?bu konuda önerilerinize ihtiyacım var?aşağıdaki resimde görülen yeşil siyah ve kırmızı kabloları uzatacağım?resimMecbur değilsen uzatmanı önermem. Arada yine de yüksek voltaj ve akım var. Farda yerin yok mu ? Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan 22 Şubat 2010 Yazar Paylaş 22 Şubat 2010 Mecbur değilsen uzatmanı önermem. Arada yine de yüksek voltaj ve akım var. Farda yerin yok mu ?Bu dört kablonun yalıtımına bakınca (incecik kablolar), yüksek voltaj taşıyacağını sanmıyorum?Far içinde yer yok, ama ilk sayfadaki resimlerde görülen kafa grenajında bir yerlere yapabilirim. Yurtdışında benim motorsikletin aynısına uygulamayı yapan bu arkadaş, tüm aksamı kafa grenajına montalamış, ancak bu kısıma bu kadar sıkışık montaj yapmak istemiyorum. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 22 Şubat 2010 Paylaş 22 Şubat 2010 Yüksek voltaj derken 23KV kastetmedim. 1KV falandır o da sadece ilk ateşlemede kısa sürelidir. Sen nereye takmayı düşünüyorsun, resim ? Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan 22 Şubat 2010 Yazar Paylaş 22 Şubat 2010 Yüksek voltaj derken 23KV kastetmedim. 1KV falandır o da sadece ilk ateşlemede kısa sürelidir. Sen nereye takmayı düşünüyorsun, resim ?Depo altında bir yerlere koyacağım, o kabloya 30cm kadar bir kablo eklemeyi planlıyorum.Ayrıca, balastlar çıkma olduğundan, sıvı temasından en iyi şekilde korunacakları bir yere koymalıyım. Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan 5 Mart 2010 Yazar Paylaş 5 Mart 2010 Az kaldı bitiyor.yaklaşık 50 saatlik mesaim umarım mutlu son ile bitecek, mercek ayarını evde mümkün olduğunca düzgün yaptım.Son söz duvarda artık... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 5 Mart 2010 Paylaş 5 Mart 2010 Evet harika, akü yok mu bi duvar alsaydık Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 5 Mart 2010 Paylaş 5 Mart 2010 Oldu mu ya? Bir geceuçuşçu motorun aküsünü söker alır, yukarı taşır, sonra da ince ayarını yapar Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan 5 Mart 2010 Yazar Paylaş 5 Mart 2010 Oldu mu ya? Bir geceuçuşçu motorun aküsünü söker alır, yukarı taşır, sonra da ince ayarını yapar evet öyle yaptım, akü zaten evde ancak duvar resmi almaya vakit yoktu.Tesisatın çalışıp çalışmadığını hep akü ile denedim Yarın yada bu gece ilk duvar resimlerini göndereceğim.Henüz duvarda denemedim, far içerisinde yere paralel olan bir yüzeye göre saat yönü ayarını yaptığımı sanıyorum.Tam karşıya bakma ayarını da merceklerin arkasını düz yüzeye yaslayıp,montajı o şekilde tamamlayarak çözdüğümü düşünüyorum.Ayrıca merceği, far ayar kolları üzerine montaj ettiğim için, yukarı aşağı - sağa sola ayarlarını hala yapabiliyorum.Tüm bunlara rağmen duvar resmi kötü çıkmaz diye umuyorum. Az biraz hata bekliyorum.Bu arada bazı sorularım var.Selenoid yaklaşık 6 dk çekili kaldığında, el ile dokunduğumda hissedilecek şekilde ısınmaya başlıyor.Bu normal mi? 1 saat durduğunda el değmeyecek kadar ısınıyor mu? Yoksa ısınma düzeyi zaman geçtikçe çok artmıyor mu?Düşük voltaj vereyim, çeksin ama ısınmasın dedim, çekmiyor bu seferde? Bunu nasıl çözeceğiz,bu çok önemli benim için, çünkü şehirlerarası yolculuklarımda uzun farı 45 dk kesintisiz kullanabilmem gerekiyor. Bana öyle geliyor ki, 30 dk olmadan bu selenoid iptal olur?bu konuda acil olmasada yoruma ihtiyacım var. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Mart 2010 Paylaş 5 Mart 2010 Bende 50 watt bi adaptör var.. Bu güne kadar yakmadığı xenon olmadı... Yorum bağlantısı
Misafir 5 Mart 2010 Paylaş 5 Mart 2010 (düzenlendi) Hiç bişe olmaz.Eğer sıkıntı olsaydı 10 dakikada ateş gibi olurdu.Yaklaşık 40-50 dereceye kadar ısınacakki o kadarda olmalı. 5 Mart 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Mart 2010 Paylaş 5 Mart 2010 Selenoid yaklaşık 6 dk çekili kaldığında, el ile dokunduğumda hissedilecek şekilde ısınmaya başlıyor.Bu normal mi? 1 saat durduğunda el değmeyecek kadar ısınıyor mu? Yoksa ısınma düzeyi zaman geçtikçe çok artmıyor mu?Düşük voltaj vereyim, çeksin ama ısınmasın dedim, çekmiyor bu seferde? Bunu nasıl çözeceğiz,bu çok önemli benim için, çünkü şehirlerarası yolculuklarımda uzun farı 45 dk kesintisiz kullanabilmem gerekiyor. Bana öyle geliyor ki, 30 dk olmadan bu selenoid iptal olur?Bu parça üretilirken bu hesap edilmiştir.. Benim arabada o selenoide 14,6 volt elektrik giriyor... Hiç bişey olmaz merak etme..45 dakika hiç kısaya geçilmeden gidebileceğin yolu merak ettim.. Hiç mi önüne araba çıkmayacak.. ? Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan 6 Mart 2010 Yazar Paylaş 6 Mart 2010 (düzenlendi) Bu parça üretilirken bu hesap edilmiştir.. Benim arabada o selenoide 14,6 volt elektrik giriyor... Hiç bişey olmaz merak etme..45 dakika hiç kısaya geçilmeden gidebileceğin yolu merak ettim.. Hiç mi önüne araba çıkmayacak.. ?Size güveniyorum.O şekilde kullanacağım.Duvar konuştu, sol saat yönünün tersine eğik gibi,(uzunlarda da sol odak noktası komple aşağıda gibi görünürken, kısaların kesilme çizgisinde aynı düzeyde bir kaçıklık yok bunun sebebi nedir? buyrun..birde video ekledim. ampuller osram xenarc 66240, kelvini kaç emin değilim.4100K sanırım.Daha önceki halojen ampullerim 5000K osramdı, beyazdı ama sarı olsun net göreyim dedim.Hella bixenon mercek, D2S kit, AL elektronik balast (ford mondeo çıkması)duvar açık sarı, duvara mesafe 4 metre 70 santim, sistemi teraziye aldım, fotoğraflar öyle çekildi. Ancak fotoğraf makinesi, terazili yüzeyde değildi.bixenon2.wmv 6 Mart 2010 tarihinde G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 6 Mart 2010 Paylaş 6 Mart 2010 Güzel olmuş. Solenoidi dert etme çünkü xenonla giderken onları sadece anlık sellektör amacıyla kullanacaksın. Aydınlatma menzilin fazlasıyla iyi olacak. Ampullerin 4300K.Merceklerin birinde ekstra siper vardı onu söktün mü ? Hot spot denen ışık yoğunluğunun aşağıda kalması genelde ampulün az aşağı ya da yukarı bakması nedeniyle olur. Bunu kafana takma, çoğu farda bunu görüyorum.Her iki taraf da yerle paralel görünüyor bence sorun yok. Yeri göremediğimden çok da belli olmuyor ama bence düzgün. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mart 2010 Paylaş 6 Mart 2010 Duvar konuştu, sol saat yönünün tersine eğik gibi,(uzunlarda da sol odak noktası komple aşağıda gibi görünürken, kısaların kesilme çizgisinde aynı düzeyde bir kaçıklık yok bunun sebebi nedir? buyrun..birde video ekledim. ampuller osram xenarc 66240, kelvini kaç emin değilim.4100K sanırım.Daha önceki halojen ampullerim 5000K osramdı, beyazdı ama sarı olsun net göreyim dedim.Hella bixenon mercek, D2S kit, AL elektronik balast (ford mondeo çıkması)duvar açık sarı, duvara mesafe 4 metre 70 santim, sistemi teraziye aldım, fotoğraflar öyle çekildi. Ancak fotoğraf makinesi, terazili yüzeyde değildi.Benim gördüğüm... Merceklerin ikiside çok az saat dönünde dönük.. Yada motor eğri duruyor Bununla uğraşma.. Motor yolda zaten pek 90 derece açı ile gitmeyeceği için çok önemli bir hata yada olay değil.. Sol merceği az bişey kaldır.. Tamamdır bence... Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan 6 Mart 2010 Yazar Paylaş 6 Mart 2010 Güzel olmuş. Solenoidi dert etme çünkü xenonla giderken onları sadece anlık sellektör amacıyla kullanacaksın. Aydınlatma menzilin fazlasıyla iyi olacak. Ampullerin 4300K.Merceklerin birinde ekstra siper vardı onu söktün mü ? Hot spot denen ışık yoğunluğunun aşağıda kalması genelde ampulün az aşağı ya da yukarı bakması nedeniyle olur. Bunu kafana takma, çoğu farda bunu görüyorum.Her iki taraf da yerle paralel görünüyor bence sorun yok. Yeri göremediğimden çok da belli olmuyor ama bence düzgün.Siperi söktüm, siper hemen ön tarafta ___-----___ şeklinde bir desen oluşturuyordu.Orası düz olsun diye çıkardım.Şimdi ______ bu şekilde.Farın durduğu sehpayı teraziye aldım.Yani sehpa hemen hemen düz duruyor.Söküp ayarlamayı bende düşünmüyorum, bu şekilde farı kapatacağım.Sökersem daha kötüde olabilir.Bu selenoid işi kafamı karıştırmaya devam ediyor. Dün arkadaşlar 45 dk çekili kalsa birşey olmaz demişlerdi.Şimdi zaten gerek kalmaz deniliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mart 2010 Paylaş 6 Mart 2010 Bu selenoid işi kafamı karıştırmaya devam ediyor. Dün arkadaşlar 45 dk çekili kalsa birşey olmaz demişlerdi.Şimdi zaten gerek kalmaz deniliyor.Bozulursa ben sana selenoid gönderrim... Dert etme.. Unut o konuyu... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 6 Mart 2010 Paylaş 6 Mart 2010 Siperi söktüm, siper hemen ön tarafta ___-----___ şeklinde bir desen oluşturuyordu.Orası düz olsun diye çıkardım.Şimdi ______ bu şekilde.Farın durduğu sehpayı teraziye aldım.Yani sehpa hemen hemen düz duruyor.Söküp ayarlamayı bende düşünmüyorum, bu şekilde farı kapatacağım.Sökersem daha kötüde olabilir.Bu selenoid işi kafamı karıştırmaya devam ediyor. Dün arkadaşlar 45 dk çekili kalsa birşey olmaz demişlerdi.Şimdi zaten gerek kalmaz deniliyor.Kim demişse doğru demiş. Ben de zaten pratikte ihtiyacın olmayacağını ekliyorum.Kuruntuya gerek yok, farların yanıkken solenoid zaten ampulun ısısına sürekli maruz kalacak, ısınması dert değil. Solenoidler en az 45.000 defa açma kapamaya karşı test ediliyor. Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan 6 Mart 2010 Yazar Paylaş 6 Mart 2010 Tüm yardımlarınız ve çabalarınız için teşekkür ederim.Bilgi dolu bir hafta geçirmiş oldum. Güzel bir süreç oldu benim için, ufak tefek ayarları yapıp haftabaşında yol fotoğraflarını ekleyeceğim.Hava yağışlı olmazsa, malum çatımız yok bizim Bozulursa ben sana selenoid gönderrim... Dert etme.. Unut o konuyu...Teşekkür ederim. Ayrıca göndereceğine de eminim.sağol. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mart 2010 Paylaş 6 Mart 2010 Hava yağışlı olmazsa, malum çatımız yok bizim En azından yağmurda, karda aydınlatmıyor, önümü göremiyorum gibi sorunların yok Yorum bağlantısı
Misafir 6 Mart 2010 Paylaş 6 Mart 2010 Motor yolda zaten pek 90 derece açı ile gitmeyeceği için çok önemli bir hata yada olay değil..Abi adamlar yılan gibi gidiyorlar zaten.Ne kesilme çizgisi nede hiza pek belli olmaycaktır bencede Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan 6 Mart 2010 Yazar Paylaş 6 Mart 2010 Abi adamlar yılan gibi gidiyorlar zaten.Ne kesilme çizgisi nede hiza pek belli olmaycaktır bencede güvenli sürüş prensibimiz, ama gerekeni yaptığımız olmuyor değil, özellikle ışıklarda elektrik kestirerek kalkışı bekleyen M3 lere dayanamıyorum, yazık oluyor. Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan 11 Mart 2010 Yazar Paylaş 11 Mart 2010 motor üzeri duvar resimleri :flowers:Bu da videoMy_Movie.wmv Yorum bağlantısı
Murat Şen 11 Mart 2010 Paylaş 11 Mart 2010 sol mercek birazcık saat yönünde cevrilse sanki Yorum bağlantısı
Recommended Posts