İçeriğe Yönlendir

Yamaha FZ6 Fazer bi-xenon


Gökhan Alkan

Recommended Posts

Gökhan Alkan

Herkese merhaba;

Siteden çok faydalandım, bir çok şey öğrendim.Herkese teşekkürler,bu bilgilere ve genel anlamdaki el becerilerime güvenerek,

benim ceylana ilgili uygulamayı yapmaya karar verdim.

Çıkma AL marka sol üst köşesinde FORD yazan balast (D2S) aldım (2 adet). Ampul ve mercekleride haftasonu alacağım.

Aldığım D2S lerde bulunan ve asıl kutudan ayrı olan siyah kutu ateşleyici sanırım, bu ateşleyici diğer balastlarda yokmu yoksa ana gövdenin içerisinde mi?

Bu ateşleyici bazı modellerde yoksa, ateşleyici ne işe yarıyor, avantajları neler?

Ancak kafama takılan birkaç nokta var.

1.D2S bixenon merceklerde bulunan, aşağı yukarı konumu el ile ayarlanan ve selenoidin çektiği perdenin hemen önünde bulunan parça ne işe yarıyor?

Bu parçanın 2 konumu görüntüde ne sağlıyor, ilk montaj esnasında mı işe yarıyor? Aslında bir konum (hangi konum olduğuna emin değilim) kesilme çizgisini bozuyor.

2.Merceği fara takarken, motorsiklet farlarındaki boşluğun az olması sebebiyle,reklektörü komple sökeceğim, daha önce aynı marka motora yapılan uygulamada bu şekilde yapılmış.

Reflektörü komple sökünce, motor üzerindeki ayarlamalardan önce nasıl bir yol izlememi önerirsiniz?

Farı eve getirdim, eski ampulleri ile duvarda elde ettiğim görüntünün sınırlarını işaretledim,

sonra d2s setini taktım, genel olarak aynı işaret içerisine görüntüyü düşürmeye çalıştım.

Arkasından merceklerin saat eksenindeki ayarlarını yapacağım (düzgün kesilme çizgisi elde edebilmemi sağlayacak).

Daha sonra merceklerin düz bir çizgi izleyerek karşıya bakmasını ayarlamaya çalışacağım. (Bunu evde nasıl yapabilirim bilmiyorum?)

3.Başka hangi ayarlar en iyi aydınlatma için gerekli, bu sistem komple 300 TL yi bulacak ve yaklaşık 4 günümü alacak, bu kadar parayı ve zamanı vermemin karşılığında,

aydınlatma menzilinin yana ve ileriye en iyi şekilde olmasını istiyorum.

4.Motorsiklet farımda sağa sola ve yukarı aşağı ayarlamaları sağ ve sol aynalar için ayrı ayrı yapılabiliyor.Bu ayar mekanizmasını bozmadan, mercekleri takacağım için,

sadece saat ekseninde sağ ve sol ayarlamaları yapmam, çok alakasız bir şekilde mercekleri takmadıysam, yeterli olmazmı?

5.Motorsikletimde, kısa far aç/kapa düğmesi yok, bir şekilde ayarlamışlar ve sadece motorsiklet çalışırken ve kontak açıkken kısa far yanıyor.(istesende herhangi bir anahtar olmadığından söndüremiyorsun, Yamaha güvenlik için böyle birşey yapmış.Sonuçta bu anahtarlama bilgisi kısa soketime geliyor.

Bu sokete gelen bilgiyi röle ile balastları tetiklesin diye kullanacağım.Bunu yaparken roleye 12 volt geldiğinde diğer ucları kapanacak ve röle balastı anahtarlamış olacak.(Bu yaklaşım doğrumu?)

Sonra uzun far düğmesi ve selektör düğmesini bi-xenon mercekteki selenoidi anahtarlasın diye kullanacağım.

____5. madde ile ilgili sorularım;

Selenoid ve role sürekli uzunlar ile seyir halindeyken sürekli açık kalırsa, ısınıp arıza vermezmi?Bunun için selenoid ve rolenin teknik özelliğinin ne olması gerekli?(gerçi selenoid zaten merceğe takılı ve başka mercek çeşidi zaten yok,yani umarım bu selenoid sadece sellektör için kullanılmıyordur.Örneğin 1.5 saat çekli kaldığında yanmaz?

Ayrıca sitede röle bağlantıları ile ilgili linklerin bazısında, bir adet diyot var.Bu diyotu içeren şemalardan birisinin yanlış olduğu ve amperaj değerlerinden dolayı bu diyotun yanabileceği

söylenmişti, bu şemanın diyot içeren en doğru şekli nasıldır?

6.Farı orjinal şekilde kapatabilmek için kullanabileceğimiz, silikon çeşitleri hangileri,yani bilinen silikonlar ısınınca sakız gibi oluyormu?(Orjinal silikon sanki farklı bir malzeme)

Şimdilik sorularım bunlar, bende birgün siteye katkıda bulunabilirim umarım.

Katkıda bulunan herkese teşekkürler.

bu linkte aldığım balastları ve detaylı fotoğraflarını görebilirsiniz.

post-3984-1266579489_thumb.jpg

post-3984-1266579541_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1.D2S bixenon merceklerde bulunan, aşağı yukarı konumu el ile ayarlanan ve selenoidin çektiği perdenin hemen önünde bulunan parça ne işe yarıyor?

Bu parçanın 2 konumu görüntüde ne sağlıyor, ilk montaj esnasında mı işe yarıyor? Aslında bir konum (hangi konum olduğuna emin değilim) kesilme çizgisini bozuyor.

2.Merceği fara takarken, motorsiklet farlarındaki boşluğun az olması sebebiyle,reklektörü komple sökeceğim, daha önce aynı marka motora yapılan uygulamada bu şekilde yapılmış.

Reflektörü komple sökünce, motor üzerindeki ayarlamalardan önce nasıl bir yol izlememi önerirsiniz?

1- O parça fardaki ışık desenindeki __/----- bu çizgiyi ------- bu hale getirir.. Amerikada böyle yanlış hatırlamıyorsam... Bizde kapalı olmalı o parça..

2- Farı sök, masaya sabitle, masa üstünde işaretle, elektrik ver, karşı duvardaki ışık desenini duvarda işaretle.. farı aç reflektörü çıkar, merceği geçici oalrak sabitle, tekrar masa üstüne eski işaetlediğin yerlere kur sabitle, elektrik ver. karşı duvardaki işaretlediğin çizgilri yakala, merceği sabitle...

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
(düzenlendi)
1- O parça fardaki ışık desenindeki __/----- bu çizgiyi ------- bu hale getirir.. Amerakada böyle yanlış hatırlamıyorsam... Bizde kapalı olmalı o parça..

2- Farı sök, masaya sabitle, masa üstünde işaretle, elektrik ver, karşı duvardaki ışık desenini duvarda işaretle.. farı aç reflektörü çıkar, merceği geçici oalrak sabitle, tekrar masa üstüne eski işaetlediğin yerlere kur sabitle, elektrik ver. karşı duvardaki işaretlediğin çizgilri yakala, merceği sabitle...

1- Kapalı olacak. Yani bu parçanın konumu, merceğe önden bakınca, selenoide yakın mı, uzak mı olacak?

2-Merceği bu şekilde ayarladım ve aşağı yukarı mantıklı bir yerleşim elde ettim.Peki kesilme çizgisi ile uzun konumunda, duvarda oluşan çemberlerin doğruluğu için nasıl bir yol izlemeliyim.

Kesilme çizgisinin iki mercekte de yere paralel ve birbirleri ile aynı hizada olmasını bu aşamada yapmalıyım.Halojenler ile elde ettiğim kesilme çizgisine denk gelecek şekilde yeni kesilme çizgisini yerleştirmeye çalışacağım.

Peki merceklerin sağa yada sola açı yapmadan, direk karşıya bakmasını ayarlamanın bir tekniği varmı. Kesilmeyi ayarladık diyelim, halojenlerin oluşturduğu deseni duvarda yakalayınca, sağa yada sola açı probleminide çözmüş oluyormuyuz?

teşekkürler.

tarihinde extra06 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Aslında yeni ya da çıkma bir far üzerinde bu uygulamayı yapmanı önerecektim, galiba yamaha parçaları epey pahalı.

http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=2417 linkini seviye ayarlamasında referans olarak alabilirsin. Sağ sol sapmasının doğru olması için Mehmet'in anlattığı metodu uygulamalısın.

Tabii bu arada reflektörü ölçü aldığın yerden kımıldatacaksın. Burada daha hassas sonuç için geçici olarak mercek takılmış farı motora monte edip, motoru referans alarak 10 m. ilerideki duvarda ayarlama yapman ve sonra merceği reflektöre kalıcı olarak sabitlemen gerekecek.

Aslında en net sonucu araç üzerinde yaptığın ayarlama verir.

Ateşleyicinin ayrı olması güvenlik açısından avantajdır, yüksek gerilim kablo üstünden bu sayede taşınmaz. Işık deseni konusunu Mehmet açıklamış, sonuçta verdiğim linkte olduğu şekilde yukarı açılan ışık desenin olmalı. Deneyerek bulursun zaten.

Kısa far ucundan balastları beslersen ayrı bir röle kullanman gerekmez. Röle eğer aküden direk kablo çekersen gerekecektir ve amperajı yeterli ise sorun çıkarmadan uzun süre kullanılabilir. Diyotu neden kullanman gerektiğini düşündün ? H4 farlar için gerekiyor o, sana lazım olmayacak.

Bu esnada aklıma gelen şey motoru ilk çalıştırdığında balastlara da aniden akım çekileceğinden akünü zorlayabilir mi ?

Bosch'un bi-xenon solenoidi için ayrı bir devre gerektiğini belirtmişti Servet. Merceği aldıktan sonra bir şekilde halledilir. Uzun farı sürekli kullanmayacağın için solenoid de ısınmayacaktır.

Silikonlar için : http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=1490

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan

Cevaplar için teşekkür ederim.

perde arkasındaki parçanın ne işe yaradığını tamamen anladım, sağolun.

röle gerekip gerekmediğine nasıl karar vereceğim? 12V 10A akünün özellikleri.

Arabada neden kablo çekiliyor?

Birde motor çalışır çalışmaz devreye giren balastlar neye sebep olur, o halde bir geciktirme devresi yapmalıyım?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1- Kapalı olacak. Yani bu parçanın konumu, merceğe önden bakınca, selenoide yakın mı, uzak mı olacak?

2-Merceği bu şekilde ayarladım ve aşağı yukarı mantıklı bir yerleşim elde ettim.Peki kesilme çizgisi ile uzun konumunda, duvarda oluşan çemberlerin doğruluğu için nasıl bir yol izlemeliyim.

Kesilme çizgisinin iki mercekte de yere paralel ve birbirleri ile aynı hizada olmasını bu aşamada yapmalıyım.Halojenler ile elde ettiğim kesilme çizgisine denk gelecek şekilde yeni kesilme çizgisini yerleştirmeye çalışacağım.

Peki merceklerin sağa yada sola açı yapmadan, direk karşıya bakmasını ayarlamanın bir tekniği varmı. Kesilmeyi ayarladık diyelim, halojenlerin oluşturduğu deseni duvarda yakalayınca, sağa yada sola açı probleminide çözmüş oluyormuyuz?

teşekkürler.

1-Evet kapalı olacak.. açık durursa ışık desenin düz bir hat şeklinde olur...

2-Uzub ve kısa ayrı reflektördelerse işin biraz zorlaşacak... Daha hassas çalışman gerekecek.. Ama kısa far çizgine mercek uydurmaktan farklı bir işlem yapılmayacak...

Duvarda ___/--- bu deseni halojende gördün zaten... Zenon mercekle de bu hatların daha keskinini göreceksin.. üst üste getirdin mi, hem aşağı yukarı hem sağ sol hemde dairesel odaklaman tamamdır demektir..

Ben otomobilde son sabitlemeyi araç üstünde ve duvarda yapıyordum... Sıfır hata ile sonuçlar alıyordum...

Yorum bağlantısı
Korhan Tevfik Özkan

Reklam amaclı degıl yanlıs anlasılmasın

biz daha once

www.fazerturkiye.org

catısı altında bır baslıkta turkıyede fazer motorlara yapılan mercek uygulamasını okumustuk...

TR de bu işi motoruna yapmıs bır kac arkasımız var :good1: oradanda belkı ısınıze yarıycak bıseyler bulabılırsınız...

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
Reklam amaclı degıl yanlıs anlasılmasın

biz daha once

www.fazerturkiye.org

catısı altında bır baslıkta turkıyede fazer motorlara yapılan mercek uygulamasını okumustuk...

TR de bu işi motoruna yapmıs bır kac arkasımız var :good1: oradanda belkı ısınıze yarıycak bıseyler bulabılırsınız...

Uzun ve kısa ayrı reflektörlerde, ancak anlayamadığım şöyle bir nokta var, halojen desenine, mercek sonrası deseni nasıl tam oturtacağım.Yani halojen desenindeki izler ile diğer izler farklı olacak?

Ayrıca söz konusu sitelerde ki bilgiler detaylı değil, buradaki bilgiler olmadan bu işe başlarsam farı ikinci kez kesin açmak zorunda kalırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Hella'nın selenoidleri günlerce yansa sıkıntı çıkarmaz.Bosch merceklerin üç uçlu olanlarında tek röleli zamanlayıcı kullanılması zorunludur.Çift bobinli olduğundan selektör için hızlı ve yüksek akımlı bobin,uzunda yanması için düşük akımlı bobin vardır.Yeni nesil bosch mercekler hella gibi tek iki uçlu olduğundan uzun süreli uzun kullanımında sıkıntı çıkarmaz.

Merceği monte etmeden önce farınızı sökün.Reflektörü bir yere sabitleyin.Genelde reflektörlerin alt kısmı düzdür ama bu düzlüğü bir masada sabitlediğinizde ışık deseni sağa veya sola yatık olabilir.Önemli olan reflektörü sabit tutmak ve sabit iken duvardaki kısa ışık desenini tam tespit etmektir.Refiektörü sabitlediğiniz yeri kurşun kalem ile işaretlerseniz mercek montajı aşamasında yahu reflektör nasıl duruyodu ya ? gibi sorular kafanızda dolanmaz.Merceğinizi reflektöre sabitlemeden önce nalburdan 4.mm uzun makkap ucu alın.Reflektörü kesip merceği yerine geçirin,ampülünü takıp xenonu çalıştırın,bir dakika kadar bekleyip ampülün tam verimli yanmasını sağlayın,daha önceden sabitlenmiş olan reflektörün içinde merceği aydınlatması gereken kısa hüzme konuma göre duvarda işaretlemiş olduğunuz yere denk getirin,uzun makkap ucu ile merceğin kenarında kullanmanız için hazır olan deliklerden uygun olan herhangi birinin içinden geçirip reflektörü delin.Şlk referans noktanız burası olacaktır.Deliğin yerine civata geçirip tekrar merceği duvarda işaretli olan yere göre ayarlayıp sırayla ikinci,üçüncü ve dördüncü sabitleme deliklerini delin.son olarak civatalar vasıtası ile kısa ışık desenini ayarlayın.

Kısa merceği montajınız bitince uzun hüzme yerinede mercek takacaksanız ilk taktığınız merceğin ışık desenini referans alın.Ama bu merceğin ayarını motorun üzerine farı sabitleyerek yapmalısınız.Motoru düz bir duvar karşısında (ideali 25 metre uzaklık olan)iki kısa çizgisi karşıda tekmiş gibi üst üste bindirin.Şşleminiz tamamdır.

((Off çok uzun oldu be))

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
Hella'nın selenoidleri günlerce yansa sıkıntı çıkarmaz.Bosch merceklerin üç uçlu olanlarında tek röleli zamanlayıcı kullanılması zorunludur.Çift bobinli olduğundan selektör için hızlı ve yüksek akımlı bobin,uzunda yanması için düşük akımlı bobin vardır.Yeni nesil bosch mercekler hella gibi tek iki uçlu olduğundan uzun süreli uzun kullanımında sıkıntı çıkarmaz.

Merceği monte etmeden önce farınızı sökün.Reflektörü bir yere sabitleyin.Genelde reflektörlerin alt kısmı düzdür ama bu düzlüğü bir masada sabitlediğinizde ışık deseni sağa veya sola yatık olabilir.Önemli olan reflektörü sabit tutmak ve sabit iken duvardaki kısa ışık desenini tam tespit etmektir.Refiektörü sabitlediğiniz yeri kurşun kalem ile işaretlerseniz mercek montajı aşamasında yahu reflektör nasıl duruyodu ya ? gibi sorular kafanızda dolanmaz.Merceğinizi reflektöre sabitlemeden önce nalburdan 4.mm uzun makkap ucu alın.Reflektörü kesip merceği yerine geçirin,ampülünü takıp xenonu çalıştırın,bir dakika kadar bekleyip ampülün tam verimli yanmasını sağlayın,daha önceden sabitlenmiş olan reflektörün içinde merceği aydınlatması gereken kısa hüzme konuma göre duvarda işaretlemiş olduğunuz yere denk getirin,uzun makkap ucu ile merceğin kenarında kullanmanız için hazır olan deliklerden uygun olan herhangi birinin içinden geçirip reflektörü delin.Şlk referans noktanız burası olacaktır.Deliğin yerine civata geçirip tekrar merceği duvarda işaretli olan yere göre ayarlayıp sırayla ikinci,üçüncü ve dördüncü sabitleme deliklerini delin.son olarak civatalar vasıtası ile kısa ışık desenini ayarlayın.

Kısa merceği montajınız bitince uzun hüzme yerinede mercek takacaksanız ilk taktığınız merceğin ışık desenini referans alın.Ama bu merceğin ayarını motorun üzerine farı sabitleyerek yapmalısınız.Motoru düz bir duvar karşısında (ideali 25 metre uzaklık olan)iki kısa çizgisi karşıda tekmiş gibi üst üste bindirin.Şşleminiz tamamdır.

((Off çok uzun oldu be))

Hocam çok sağol ;

Mercek montajınıda mesajlar sayesinde baya anladım, ancak bende kısa ve uzun hüzme, sağ ve sol olarak var (yukarıdaki resimlerde görülüyor).Sağ tarafa bir mercek,sol tarafa bir mercek takacağım.

Selenoid konusunda bende sizin gibi düşünüyordum, sonuçta e200 mercedeste (hella D2S mercek), uzun yolda uzunları yakınca selenoid arıza yapsa bu acayip bir olay olurdu. O yüzden selenoid işini anladım.Uzun far anahtarından ve sellektör butonundan, selenoidlere direk bağlantı yapınca tamam olacak.

Ancak bizim farlara reflektörü sökmeden merceği yerleştirmek imkansız, ben reflektörü sökeceğim mecburen.

Ayarlamaları evde yapmak istediğim için, aküyü eve mi getirmeliyim, yoksa 12V veren bir adaptör işimi görürmü?

Aküyü eve getirip, sigortalı bir kablo ile direk kutup başlarına, değdirerek ayarlamaları yapmak istiyorum, yanlışım varmı?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Zaten ilk iş reflektörü dağıtmanız olmalı:good1:Şki kısa+uzun sistemi varsa daha kolay olacak işiniz.Tüm işlemler tezgahta bitecek.Evde balastı çalıştırmak için kullanacağınız akü yetersiz kalacak.Denemeler asnasında sık sık yak söndür yapmanız olası.Zaten bi lokma akü kullanıyorsunuz.Mümkün ise etrafınızda 12 volt 5-10 amper adaptörü olan birini bulun.Adaptör ve aküyü paralel kullanarak işinizi görün(hem balastların ilk yanmadaki yüksek akım ihtiyacı karşılanır hemde akünüzü tampon şarjda tutarsınız.3-4 gün yatmasın akü)).Yoksa akünüz en fazla 1 saat sonra deşerj olur ve iş göremez hal alır.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
(düzenlendi)

Makinalarımızın rengi modeli aynı, arkadaşa facebooktan ulaştım ancak geri dönmedi. Aslında birçok sorumun cevabı onda var.

Sabah mercek ve ampulleri alıyorum, kısmet olursa salı günü farı sökmüş olurum.

Bol bol fotoğraf çekeceğim, herkes iyice anlasın diye. Gerçekten güzel oluyor.

Farı açmışken, mercek çevresine bu linkteki angellarıda yapma niyetindeyim.

ancak merceklerin etrafına sıfır saracağım angellar, acaba xenonların yanında görünürmü, çünkü fazerda kısalar sürekli yanıyor, istesende kapatamıyorsun.

Bu arkadaşın ışık şiddeti inanılmaz iyi, duvara yakın acaba ondan mı?

Birde ayarları nasıl yaptığını çok detaylı anlatmamış, ama bu konu altında yazılanlar ile ortaya karışık güzel bir iş çıkarabilirim sanırım.

tarihinde extra06 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bu arkadaşın ışık şiddeti inanılmaz iyi, duvara yakın acaba ondan mı?

Fotoğraf çekilen alan kapalı bir alan.. Açık alanda bu ışığı göremez ama.. uygulama çok başarılı...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Hocam çok sağol ;Mercek montajınıda mesajlar sayesinde baya anladım, ancak bende kısa ve uzun hüzme, sağ ve sol olarak var (yukarıdaki resimlerde görülüyor).Sağ tarafa bir mercek,sol tarafa bir mercek takacağım. Selenoid konusunda bende sizin gibi düşünüyordum, sonuçta e200 mercedeste (hella D2S mercek), uzun yolda uzunları yakınca selenoid arıza yapsa bu acayip bir olay olurdu. O yüzden selenoid işini anladım.Uzun far anahtarından ve sellektör butonundan, selenoidlere direk bağlantı yapınca tamam olacak.Ancak bizim farlara reflektörü sökmeden merceği yerleştirmek imkansız, ben reflektörü sökeceğim mecburen.Ayarlamaları evde yapmak istediğim için, aküyü eve mi getirmeliyim, yoksa 12V veren bir adaptör işimi görürmü?Aküyü eve getirip, sigortalı bir kablo ile direk kutup başlarına, değdirerek ayarlamaları yapmak istiyorum, yanlışım varmı?
Motosikletin aküsünü kolay sökebiliyorsan ve evde güçlü bir 12V adaptörle şarj edebileceksen söküp evde montajında kullan bence.http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=1897 'de işine yarayabilir.
Uygulama çok iyi olmuş ama keşke bi mercek kapağı kullansaymış.
Farı açmışken, mercek çevresine bu linkteki angellarıda yapma niyetindeyim.
:muhaha: Güzel durmaz.
ancak merceklerin etrafına sıfır saracağım angellar, acaba xenonların yanında görünürmü, çünkü fazerda kısalar sürekli yanıyor, istesende kapatamıyorsun.
Ben olsam, bu kısaları açma hikayesini değiştirir, farın içine koyacağım ledli gündüz farına bağlardım.Ledli gündüz farı derken şerit ledlerden bahsetmiyorum, gündüz farı olarak yapılmış hazır lambaları kastediyorum.
Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan

Önerileri dikkate alacağım,

Ancak mercek cevresinde tas koyacak kadar yer kalmıyor, dediğim angel uygulamasını güçlü bir ledle yapacağım, hazır gündüz farlarının fiyatları nasıl acaba?

Ayrıca bu gündüz ledleri mercek etrafına sıfır oturur mu? Oturmazsa montajda çok uğraştırır beni?

Aşağıda az önce aldığım mercekler var.

Bu merceklerden birisinde el ile konumu ayarlanan perde yok, ancak üst tarafta ne işe yaradığını anlayamadığım sabit bir perde var?

Resimlere bakıp yorum yapamısınız?

Ayrıca bu el ile ayarlanan perde, sağ tarafta açık(halojenlerdeki gibi, az birşey ileriyi göstermesi için),sol tarafta kapalı şekilde mi montaj edilmeli?

Son olarak ampul alamadım, çıkma philipslerin 2 adetine 150 diyorlar, sıfırı 180 TL , ampul alırken nasıl bir yol izleyeyim, biraz daha ararsam 100 tl ye 2 adet alırım ama ne kadar kullanıldı ömrü ne kadar olur bunlara karar veremiyorum.Ama şöyle birşey okumuştum, xenon ampul normal ampulden çok daha uzun ömürlü diye, sizce ne yapmalıyım,

uzakdoğu ampul?

Çıkma philips osram ampul 100 TL ikisi?

sıfır philips 180 TL?

post-3984-1266665853_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Uzakdoğu ampul alma. Çıkma al aynı araçtan çıkanları denk getirebilirsen daha iyi tabi. İlanlar kısmına baktın mı ? İlker (romeoilker) ve Ahmet (butcher)'da da ampul vardır.

O siperi ben de ilk defa görüyorum bişey bulursam yazarım. Bence değiştir ve diğerinin aynısından al. Ampullerini de alıp, mercekte yaktıktan sonra duvar resmi gönder ordan bakarak devam edelim.

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
Uzakdoğu ampul alma. Çıkma al aynı araçtan çıkanları denk getirebilirsen daha iyi tabi. Şlanlar kısmına baktın mı ? Şlker (romeoilker) ve Ahmet (butcher)'da da ampul vardır.

O siperi ben de ilk defa görüyorum bişey bulursam yazarım. Bence değiştir ve diğerinin aynısından al. Ampullerini de alıp, mercekte yaktıktan sonra duvar resmi gönder ordan bakarak devam edelim.

Bunları değiştirmek imkansız, çünkü 55 TL ye aldım ikisini ve değiştirme yapabileceğim (malzemenin bol olduğu yerlerde) 2 tanesine 150 TL istiyorlar.

Ancak diğerinde olan perde gerekli bişey ise, bunu kolaylıkla yapabilirim?

Bu perde görüntünün altını yada üstünü budayarak net bir kasilme çizgisi elde edilmesini sağlıyordur sanırım.

Örneğin üst tarafı buduyorsa,böyle gereksiz dağı taşı aydınlatma engellenmiş olabilir?

Aynı araçtan çıkanı almaya kalkarsam yine 150 TL isterler, yani ne kadar zahmetsiz bir alışveriş oluyorsa fiyat o kadar pahalı oluyor:)

Adam çekiçle A4 farını kırıp,bu perdeli olanı verdi, sonra diyor ki bak senin için farı parçaladım. Farın bütün kulakları kırılmış zaten ne işe yarar diyorum susuyor.

tuhaf durumlar, bu kadarı ile en iyi uygulamayı yapmak zorundayım.

Şuana kadar;

Balastlar 200 TL

Mercekler 55TL (sağolsun işçi arkadaş, 5 TL bahşiş almadan vermedi malzemeleri (neymiş patron bu malz. tanımıyor, nerede kullandığını bilse hayatta bu paraya vermezmiş!) neyse haraç mezat çıktım dükkandan.

Şimdi sıra ampullere geldi, bunları fiyat/performans en iyi olacak şekilde temin etmeliyim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sağdaki mercek farklı. Ne için kullanıldı, nede kullanıldı bilmiyorum.. hiç görmedim... Mutlaka bilen arkadaşlarımız vardır.. Yorum yapacaklardır.. Ben de merak ediyorum..

Ama gördüğüm şu ki... Bu mercek şu hali ile bizim amaçlarımız doğrultusunda kullanılamaz.. Yine gördüğüm kadarıyla o parça çıkarılabilecek bir parça ve çıkarılmalı...

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
Sağdaki mercek farklı. Ne için kullanıldı, nede kullanıldı bilmiyorum.. hiç görmedim... Mutlaka bilen arkadaşlarımız vardır.. Yorum yapacaklardır.. Ben de merak ediyorum..

Ama gördüğüm şuki... Bu mercek şu hali ile bizim amaçlarımız doğrultusunda kullanılamaz.. Yine gördüğüm kadarıyla o parça çıkarılabilecek bir parça ve çıkarılmalı...

sökmek yada diğerine ek yapmak kolay, ama ne işe yaradığını öğrenip ona göre karar vermek gerekir.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Projektördeki görüntü mercekte ters dönüyor. Yani ekstra siper yola verilen ışığın alt kısmını keser. Belki de uzun far deseni ile ilgili bir fonksiyonu vardır duvarda görmeden yorumlamak zor.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Şema vs açısından doyurucu. Ama senin gerçek xenon merceklerin bunları döver. :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
(düzenlendi)
Şema vs açısından doyurucu. Ama senin gerçek xenon merceklerin bunları döver. :)
Ona eminim, sizden aldığım bilgiler ve ışığın desenine bakınca.ama ampuller ile ilgili eksiği tamamlayamadım, ilan bölümüne mesaj bıraktım kimse cevap yazmamış.D2S philips çıkmaları 100 TL altına alabilmem mümkün mü?yoksa buradaki çıkmacılardan işi çözeyim mi?

Bir konu daha var, balastlardan siyah ateşleyiciye giden 3 adet kabloyu uzatmayı düşünüyorum.

Sorun olmaz sanırım, çünkü yüksek voltaj ateşleyiciden sonra oluşuyor?bu konuda önerilerinize ihtiyacım var?

aşağıdaki resimde görülen yeşil siyah ve kırmızı kabloları uzatacağım?

resim

tarihinde extra06 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...