Tuğberk Aydın 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 (düzenlendi) Merhaba, dediğiniz gibi yaptım Servet bey. Yanlız kabloda tek röle vardı. diyot eklemedim. Şu anda uzun kısa sorunsuz çalışıyor,selektörde öyle. araçta arıza lambası vs yanmadı. hiçbir problem yok çok şükür. Tek problem var oda sağ tarafın far yükselik motoru çalışıyor ama far oynamıyor ve şu anda en yüksek ayarda takıldı kaldı. Sol tafaf ise süper oldu. İlk montajım olduğu için biraz acemiliğe geldi. Tam 18 saat uğraştım uykusuz aç şekilde. Şimdi şu sağ farı halletmeye çalışıyorum.yükseklik ayar vidasınıda denedim ama yine olmadı. sanırım somundan kurtulmuş serbest kalmış. halledebilirsem fotoğraflarımıda ekleyeceğimAhmet bey benim kullandığım rölenin birebir aynısı aldığınız.en ufak tadilat yapmadan bağladım mükemmel çalıştı. 1 Mayıs 2011 tarihinde Tu?berk Ayd?n tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 peki bu harness a ne gibi bi işlem yapabilirim olmaması için nereye ne takmam laızm.eğer hata verirse (balastlardan herhagi biri selektörde sönerse) bobin uçlarına paralel 470mf 16 volt kondansatör bağlayın.Merhaba, dediğiniz gibi yaptım Servet bey. Yanlız kabloda tek röle vardı. diyot eklemedim. Şu anda uzun kısa sorunsuz çalışıyor,selektörde öyle. araçta arıza lambası vs yanmadı. hiçbir problem yok çok şükür. Tek problem var oda sağ tarafın far yükselik motoru çalışıyor ama far oynamıyor ve şu anda en yüksek ayarda takıldı kaldı. Sol tafaf ise süper oldu. Şlk montajım olduğu için biraz acemiliğe geldi. Tam 18 saat uğraştım uykusuz aç şekilde. Şimdi şu sağ farı halletmeye çalışıyorum.yükseklik ayar vidasınıda denedim ama yine olmadı. sanırım somundan kurtulmuş serbest kalmış. halledebilirsem fotoğraflarımıda ekleyeceğimAhmet bey benim kullandığım rölenin birebir aynısı aldığınız.en ufak tadilat yapmadan bağladım mükemmel çalıştı.Hadi hayırlı olsun. Farı sökmeden motoru halledersin. motoru sök, plastik kafayı sağ ve sola kaydırırp yatağa oturttur. Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Tak. çalışacak ve tek sorun olarak uzundan kısaya geçiş yada far kapalı ike selektörde 2 saniye sonra bırakacak.( uzun-kısa far kolu boşluğunda hataya geçmesin diye. Daha önce bahsetmiştim)Servet abi bu durum çok tatsız oluyor ama kullanırken başka bir çözümü yokmu?uzunla kısa arasında diyot varken canavar gibi selektör yapıyordum şimdi hiç mutlu değilim selektör atıyorum 1 saniye kadar kısalar yanık kalıyor yada kolu çok hızlı çekip bırakırsam uzunlar yanmadan sadece kısalar yanıyor... Yorum bağlantısı
Misafir 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Anıl bende sırf bu yüzden Kangoo'nun far kolunu yenilemiştim. Başka seçenek yok. Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 (düzenlendi) servet abi benim kafam iyice karıştı su kondansatör olayını biraz acar mısın? neden gerekli bu olay.bendeki sistemde koito balast var uzun kısa geçişlerde 6a10 diyot kullandım sadece ve 1 senedir de sorun yok kullanıyorum ama tabiki sen kadar arac kullanmadım bu bir sene içinde toplasam gece yolculuğum 10 saat bile etmemiştir.şimdi kafama takıldı sonradan herhangi bir sorun cıkar mı?yoksa sadece far kolunda mı sıkıntı olur? 1 Mayıs 2011 tarihinde Halil ?ahin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Sen xenon lar için röleli tesisat yapmıştın dimi ? Araca hazır h4 xenon tesisatı kullanılıyor. Bende h4-3 orjinal tesisatı kullanıyorum. Uğraşmamıştım xenona geçerken. Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Anıl bende sırf bu yüzden Kangoo'nun far kolunu yenilemiştim. Başka seçenek yok.kolunu neden değiştirdin anlamadım abi? arabanın kendi tesisatiyla diyot varken çok güzeldi herşey hiç bir yöntem yokmu o şekilde çalıştırmak için? bu aradaki gecikme güzel olmadı Yorum bağlantısı
Misafir 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 Anıl ben araca hazır h4-3 tesisatı alıp taktım. aradan geçen süre zarfında uzun kısa geçişlerinde balastlar sönmeye başladı. Tabiki sorun belli. Far kolunda platinler boşluk yapmış (anlık olarak kesiliyor platinler) bende kondansatör toydum ve selektörün tadı kaçtı. Ya sıfırdan tesisat yapacak (çift röle ve 1 adet diyot yetiyor) yada kol değişecekti.Bende tesiatı çekecek vakit bulamayınca yeni far kolu taktım.En güzeli oto elektrikciye bir adet 40 amper röle taktırakasın. Röle platininin bir ucu aküye diğer ucu balastlara gidecek. Bobin uçlarının bir ucu eksiye, diğer ucu kısa hüzmeye bağlanacak,uzun hüzme ucu aradaki seri diod ile bobinin artı ucuna bağlanacak.bobin her halukarda enerji almış olacak. son olarak uzun hüzmenin dioddan önceki ucu bi-xenon perdelerine bağlanacak.i Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 1 Mayıs 2011 Paylaş 1 Mayıs 2011 (düzenlendi) Anıl ben araca hazır h4-3 tesisatı alıp taktım. aradan geçen süre zarfında uzun kısa geçişlerinde balastlar sönmeye başladı. Tabiki sorun belli. Far kolunda platinler boşluk yapmış (anlık olarak kesiliyor platinler) bende kondansatör toydum ve selektörün tadı kaçtı. Ya sıfırdan tesisat yapacak (çift röle ve 1 adet diyot yetiyor) yada kol değişecekti.Bende tesiatı çekecek vakit bulamayınca yeni far kolu taktım.En güzeli oto elektrikciye bir adet 40 amper röle taktırakasın. Röle platininin bir ucu aküye diğer ucu balastlara gidecek. Bobin uçlarının bir ucu eksiye, diğer ucu kısa hüzmeye bağlanacak,uzun hüzme ucu aradaki seri diod ile bobinin artı ucuna bağlanacak.bobin her halukarda enerji almış olacak. son olarak uzun hüzmenin dioddan önceki ucu bi-xenon perdelerine bağlanacak.ibunu yaparsam sorun düzelicek mi bendeki abi? eğer evetse benim elektrikçiye gidicem bu hafta hemen ... birde kaliteli bir röle bulayım hemen ben? nasıl bir röle olmalı marka model varmı?...20A hella var mesela ? http://urun.gittigidiyor.com/Hella-Marka-1...0QQidZZ30490592 1 Mayıs 2011 tarihinde An?l Berke Kavraal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 2 Mayıs 2011 Paylaş 2 Mayıs 2011 40 amper olsun. Her bir balast ilk kalkınmada 17 amper civarı asılıyor ve 10 saniye sonra 3-4 ampere iniyor. Yorum bağlantısı
Tuğberk Aydın 2 Mayıs 2011 Paylaş 2 Mayıs 2011 eğer hata verirse (balastlardan herhagi biri selektörde sönerse) bobin uçlarına paralel 470mf 16 volt kondansatör bağlayın.Hadi hayırlı olsun. Farı sökmeden motoru halledersin. motoru sök, plastik kafayı sağ ve sola kaydırırp yatağa oturttur.dediğiniz gibi farı sökmeden yapmaya çalışağım umarım yapabilirim. Bunun haricide hiçbi sorun çıkmadı maşallah. Ne selektör ne uzun ne kısa hepsi düzgün çalışıyor. tek sorunum sağ farımın hafiften gökyüzünü aydınlatması. Ama merceklerden çıkan ışık eskiye göre o kadar güçlü ki sol farın verdiği ışık bile son derece yeterli aydınlatıyor:) Yorum bağlantısı
Ahmet Akdeniz 2 Mayıs 2011 Paylaş 2 Mayıs 2011 Resimleri bekliyor vatandaşlar Servet hocam daha önce hiç far içi kararma yaptın mı acaba nasıl boya ile yapmak gerekir ısıdan etkilenir mi ?benim aldığım boya : http://www.hepsiburada.com/Liste/nigrin-sp...goryId=20035749 Yorum bağlantısı
Ahmet Akdeniz 2 Mayıs 2011 Paylaş 2 Mayıs 2011 kutu üzerinde 50 C diyo ama far iç kasasına o kadar sıcaklık etki eder mi ? Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 2 Mayıs 2011 Paylaş 2 Mayıs 2011 Sen xenon lar için röleli tesisat yapmıştın dimi ? Araca hazır h4 xenon tesisatı kullanılıyor. Bende h4-3 orjinal tesisatı kullanıyorum. Uğraşmamıştım xenona geçerken.evet abi burda selcuk abi yayınlamıştı sanırım bir şema vardı resimli ona bakarak tesisatı kurmuştum.röleli tesisatta sıkıntı yok yani öyle mi? Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 2 Mayıs 2011 Paylaş 2 Mayıs 2011 diyotları neden söktün?follow me home ları takınca onlara parkları da bağladım ... parklar bağlanınca sislerle parklar yanıyordu sonra farkettim ki aynı anda kısalarda yanıyor elektrikçiye gittim oda bu şekilde bir çözüm buldu bende geçici olsun diye ses etmedim... arabanın kendi tesisatı xenonları kaldırmaz gibime geliyor birde içime sinmiyor... Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 2 Mayıs 2011 Paylaş 2 Mayıs 2011 neden kaldırmasın ?eskiden 65w halojen uzunların , 55 w halojen kısaların kullanıyordu.ama tabiki 40 amper roleli sistem en güzeli olacaktır.bu hafta bostancıya gideyim ben en iyisi şu röle için marka falan varmı ? alıp gideyim ustamla gene tartışmaya girmeyeyim... Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 2 Mayıs 2011 Paylaş 2 Mayıs 2011 yok yok devam..teşekkurler abi.. bunu yaparsam sorun düzelicek mi bendeki abi? eğer evetse benim elektrikçiye gidicem bu hafta hemen ... birde kaliteli bir röle bulayım hemen ben? nasıl bir röle olmalı marka model varmı?...20A hella var mesela ? http://urun.gittigidiyor.com/Hella-Marka-1...0QQidZZ30490592ben bu röleden kullandım ama her iki far için tek tek sistem kurmuştum.yani iki adet röle kullandım.. Yorum bağlantısı
Ahmet Akdeniz 2 Mayıs 2011 Paylaş 2 Mayıs 2011 (düzenlendi) şu ampulun oturmasındaki sorun nedir d2s diye aldığım mercek d2s diye aldığım ampul böyle boşluklu mu olması gerek ? 2 Mayıs 2011 tarihinde Ahmet Akdeniz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 3 Mayıs 2011 Paylaş 3 Mayıs 2011 Bu nasıl D2S ya, çubuğun alta gelmesi lazım yani siperin arkasında kalıcak. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Mayıs 2011 Paylaş 3 Mayıs 2011 Selçuk mercek pik döküm yekpare gövdeli. Ampül yuvasının sökülüp ters takılma durumu yok biliyorum.neden kaldırmasın ?eskiden 65w halojen uzunların , 55 w halojen kısaların kullanıyordu.ama tabiki 40 amper roleli sistem en güzeli olacaktır.Sonunda eklemişsin. Eklemesen çökecektim tepene Yorum bağlantısı
Ahmet Akdeniz 3 Mayıs 2011 Paylaş 3 Mayıs 2011 (düzenlendi) Bu nasıl D2S ya, çubuğun alta gelmesi lazım yani siperin arkasında kalıcak.o kertiklerin oturması mı gerekiyo yoksa ampul takınca serbestce dönmesi mi gerekiyo ?video : 3 Mayıs 2011 tarihinde Ahmet Akdeniz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Kahya 3 Mayıs 2011 Paylaş 3 Mayıs 2011 o kertiklerin oturması mı gerekiyo yoksa ampul takınca serbestce dönmesi mi gerekiyo ?video : Ampul tutucusuz takarsan öyle dönüyor, yani videodaki hali normal. Ama sabitlemek için tutucu kullanmalısın ki öyle dönmesin veya yerinden oynamasın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts