İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta 5 (2002-2008) için xenon far


Onur Bulut

Recommended Posts

Erdogan Berlik

Merhaba arkadaslar yeni uye oldum. Aracim tek kapi 2006 fiesta. 1 yil once bi arkadasa intemo mercek hella balast ve 4300 philips ampul seklinde montaj yaptrdim. Ama ben cok memnun degilim aydinlatmadan. Neden derseniz surekli dier oem bixenon araclarla kiyaslama yapiyorum gece suruslerinde dier araclarin isik siddeti cok bariz daha kuvvetli nedir nasildir bi turlu anlamiyorum. 

Yorum bağlantısı

Birincisi göz yanıltması. Her mercek takan bu duyguyu yaşar. 

İkincisi çıkma ekipman. Mercek reflektörü kaç saat yandı, farın polikarbon yüzeyi matlığı. Bunlar da ciddi verim kaybı yaşatıyor. 

 

İmkan var ise halojen farlı araç ile yan yana alıp karşılaştırma yapın. Halojen fardan güçlü ise ışık, keyfini çıkarın. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
11 saat önce, erdoganberlik yazdı:

Merhaba arkadaslar yeni uye oldum. Aracim tek kapi 2006 fiesta. 1 yil once bi arkadasa intemo mercek hella balast ve 4300 philips ampul seklinde montaj yaptrdim. Ama ben cok memnun degilim aydinlatmadan. Neden derseniz surekli dier oem bixenon araclarla kiyaslama yapiyorum gece suruslerinde dier araclarin isik siddeti cok bariz daha kuvvetli nedir nasildir bi turlu anlamiyorum. 

Alışmaktan kaynaklı bence. Ampuller sıfır mıydı?

Adınızı soyadınızı bildirirseniz üye adınızı değiştireceğim.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
15 saat önce, erdoganberlik yazdı:

Merhaba arkadaslar yeni uye oldum. Aracim tek kapi 2006 fiesta. 1 yil once bi arkadasa intemo mercek hella balast ve 4300 philips ampul seklinde montaj yaptrdim. Ama ben cok memnun degilim aydinlatmadan. Neden derseniz surekli dier oem bixenon araclarla kiyaslama yapiyorum gece suruslerinde dier araclarin isik siddeti cok bariz daha kuvvetli nedir nasildir bi turlu anlamiyorum. 

Hoş geldin.

 

Watsapp tan durumu arkadaşımızla gözden geçirip canlı uygulamalrla 2 saate varan uğraş ile kısmı sonuca varıldı.Arkadaşımıza durumları buradanda paylaşmasını rica ettim karar onundur.

Sağ far merceğinde aydınlatma ideal.Far ayarıda gayet iyi.Sol farda ise ciddi sorun var.Kullanılan intemo mercekte D3s çentik sökülmediği için başta ampul oturmadı sonucuyla bunu tespit ettik ve çentik söküldü,Ampulü yerine yeniden oturttsada durumda bariz iyileşme olmadı ve bu arada arkadaşımız ampulü gereginden fazla döndürmeye çalışınca ampulün plastik kısmı kırlımış.Yedek ampulü vardı onu taktı ve çektiği videoda ampulü esnettikçe odakalama yerine geliyor  lakin sabitlemesi maalesef olmuyor ve mercekte sorun olduğu tespiti yapıldı.İntemo merceğin bireşim kısımlarında sorun olması nedeniyle iç perde yerinden oynamış olma ihtimalini ben tahminsel olarak söyledim ve mercek sökülüp düzeltilmesi şart diyerek işlemi noktaladık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdogan Berlik

Oktay abi hakkini helal et valla gece gece watsaptan 3 saate yakin ilgilendin.intemo en iyilerinden diye takmistim ama 1 senedir sogudum.

18 saat önce, Misafir yazdı:

Birincisi göz yanıltması. Her mercek takan bu duyguyu yaşar. 

İkincisi çıkma ekipman. Mercek reflektörü kaç saat yandı, farın polikarbon yüzeyi matlığı. Bunlar da ciddi verim kaybı yaşatıyor. 

 

İmkan var ise halojen farlı araç ile yan yana alıp karşılaştırma yapın. Halojen fardan güçlü ise ışık, keyfini çıkarın. 

Servet abi goz yanilmasi oadigina eminim. Cok kez kiyaslama yaptim ama bazi oem araclarin isigi gercekten cok iyi bariz bi guc farki var. Sanki merceksiz zenon takilmis farlar gibi gucluler..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erdogan Berlik

Yan taraftaki okla gosterdigim metal tirnagi cikardim. Ust taraftaki de cikmalimi acaba ?

QuickMemo+_2018-05-23-04-45-00-1.png

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Watsapta size ilk uğraştığımız gün  yazmıştım üstekine dokunmayacaksınız.Xenon amopul ana çentik için gerekli bir tırnaktır.

 

Saat dokuz yönündeki D3s xenon ampul çentiği içindir,D1s xenon için bu çentik çıkırılması gerekiyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdogan Berlik

 

burda d2s ve d1s ampul takiliyor intemoya ve 9 ve 12 yonundeki centikler yok.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

9 yönündeki çentiği söktük d1s için engel kalmadı.Siz buna bakmayınız bu videodaki merceğin kullanış şekline göre genelleme örneklemesidir.

 

Bu mercege d1s d3s her şekilde çok sıkı takılmakta.Yerine oturunce kenar sabitleme telleride ona göre ideal şekilde biraz zorlasada yerine oturuyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Fatih Kurnaz

Arkadaslar forumu inceliyorum ancak su konuda net ve acik bir bilgi edinemedim. Lutfen daha once konusulduysa linki verin; halojen h4 ampullerin kisa huzmesiyle duvarda 6 m den orta odak noktasi ve diger düz cizgileri duvara bant ile isaretledim. Far tasini genislettikten hella bixenon mercege d2s ampulun baglanti vidalarini ayarlamak icin ampulu acarak duvarda nokta ve cizgileri esleştirmeye calisiyorum. Ancak her iki odak noktasi ve cizgi birbirinden oldukca kayik. Neyle neyi örtüştürmek gerekiyor bunu şema veya fotografla gorebilir miyiz? Veya halojen ve xenon meceklerin kiyaslanacak noktalari farkli midir? Aralarinda mesafe farki mi vardir? Halojen ile alinan kesilme cizgisine bixenon nasil oturtulur?

 

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

 

 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Kısa far çizgisi düz şekilde alındı ise çizginin yukarı dogru kıvrılan kısmı ile sola uzanan çizgi doğruluğu ana çizgi olarak alınıp mercek çizgisindeki çizgiyide bu kısımlara getirip sabitleme işlemleri yapılır...Linkteki çalışmada arkadaşlarımız fotograflı anlatımları mevcut sizede fikir verecektir.

 

Kısa anlatmla tarif edilmeye çalışmış bir konuda mevcut.

 

 

Diğer türlü her türlü farda geçerli olabilecek bir anlatım ve video bulmanız zor.Sadece bu işlemin ana mantık olarak anlatımı ve bazı farlarda uygulanmış olaraak resim ve yorumlar bulabilirsiniz bunlarıda fazlası ile xenon başlığı altındaki uygulanmaış çalışmaları inceleyebiliriseniz bulursunuz.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Kurnaz

Sizden ve arkadaşlarimizdan aldigim bilgiler isiginda montaji tamamlayarak aksam ustu bazi denemeler yaptim. Bu arada hicbirsey okuyup izledigimiz kadar kolay degil! İşcilik ve montajin oldukca zor bir iş oldugunu soylemek yanlis olmaz. Kullanilan malzemeler; Hella mercekler ve aksesuarlari, photon d2s ampuller, universal digital slim balastlar ile d2s kablo dönüsturucu ve H4 harness baglanti kablosu.

Forumda da okudugum gibi ilk seferde aydinlatma gücü dusuk gibi geldi ama bu zamanla alisilacak saniyorum. Ayrica gece cekimi henuz yapamadim. Aracim ayni gün agir bakima alindi. Sanirim xenon elektrik baglantilariyla ilgili degildir :) saka bir yana turbo ve enjektörde sorun cikti. Biraz masraf actik.

Ayrica sag fardaki isik rengi bana 4300k dan fazla geldi. Ayrica ayni ampul titriyor ve duvar yansimasinda isik merkezi yer degistirir gibi hareketli. Onu iade edecegim. Bu problem ampul yerine balasttan da kaynaklaniyor olabilir mi?6ffc3117922f4dfc178846964c8e1caf.jpge73e99fbbefedddb691802500740e630.jpg0128c56af1864800e8d46d5114cd55cf.jpg623dfd8e18d3d5d5843be9945069a93b.jpg3519068777a88267ac34aaf517707b7f.jpga946784c7910ff279bbcc487ddffc7d1.jpg4534a2f5690dc0b86d63e49f8def4599.jpgddf5e18f74ecd8fd8058a5e5665e00a7.jpg37e60342669bb32a29a4dd18e204bea5.jpg2f93801629e8f7ba6a9c68500ac4aeb7.jpg

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Elinize sağlık.Linkteki konudan devam edilirse yerinde olacaktır..

 

 

Eski tip Hella d2s bi-xenon kullanımışsınız sanırım.Titreme balast kaynaklı olabilir diger fardaki ile yer değişimi yaparak esas sorunlu olanı bulabilirsiniz.Renk farkı yan sanayi ampullerde olagan bir durum..Ampul için GE marka hesaplı olur elinizdekinden iyidir.Yada oem çıkma Philips bulabilirsiniz.

 

Mercek şapkası güzel durmuş.

 

Sağ farı az daha aşagı çekerek sol far hizasına almanız gerekiyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Kurnaz
Elinize sağlık.Linkteki konudan devam edilirse yerinde olacaktır..
 
 
Eski tip Hella d2s bi-xenon kullanımışsınız sanırım.Titreme balast kaynaklı olabilir diger fardaki ile yer değişimi yaparak esas sorunlu olanı bulabilirsiniz.Renk farkı yan sanayi ampullerde olagan bir durum..Ampul için GE marka hesaplı olur elinizdekinden iyidir.Yada oem çıkma Philips bulabilirsiniz.
 
Mercek şapkası güzel durmuş.
 
Sağ farı az daha aşagı çekerek sol far hizasına almanız gerekiyor.
Tesekkur ederim Oktay bey. Gerçekten zor bir uygulamaydi. şimdi ayni malzemeler olsa daha iyi bir is cikarabilirdim. Örnegin birkac yerde krom malzemeyi sildim hatayla. Estetik birkac kusuru oldu uygulamanin. Görmezden geliyorum artik bakarken.

Mercek dediginiz gibi hella eski tip. Hatta çok az miktar onun yansitici kisminada zarar verdim ancak küçük bir alan, 1 cm2 gibi. Mutlaka etkileyecektir performansi ama onada yapacak birsey yok. Photon ürünleri degisime gonderdim yenilerinin ömrü bitince dediginiz gibi oem bir ürün tercihim olabilir.

Araç 1 haftadir servisteydi. İlk işim sag fari dusurmek olacak. Henüz gece karanliginda ve uzun yolda test edemedim. Ampuller gelsin, sizinle paylasirim test fotograflarini. Çok teşekkürler.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fatih Kurnaz
Elinize sağlık.Linkteki konudan devam edilirse yerinde olacaktır..
 
 
Eski tip Hella d2s bi-xenon kullanımışsınız sanırım.Titreme balast kaynaklı olabilir diger fardaki ile yer değişimi yaparak esas sorunlu olanı bulabilirsiniz.Renk farkı yan sanayi ampullerde olagan bir durum..Ampul için GE marka hesaplı olur elinizdekinden iyidir.Yada oem çıkma Philips bulabilirsiniz.
 
Mercek şapkası güzel durmuş.
 
Sağ farı az daha aşagı çekerek sol far hizasına almanız gerekiyor.
Oktay bey,

Ampulleri motorcraft firmasinin ford araclar icin getirttigi osram xenarc d2s oem ampullerle ve balastlarida bmw x5 ten cikma hella gen3 ler ile degistirdim. Titreme dediginiz gibi balast kaynakliymis. Bu aarada eski ekipmana gore aydinlatma 2.5 kati kadar artti diyebilirim. Ben daha az bekliyordum.

Yinede uzun yollarda tam bekledigim performansi alamadim. Xenon aydinlatma karsisinda bir araç veya agac gibi objeler varsa harika aydinlattigini görüyorum. Ancak zemine düsen isik ve miktari eger karsidan araclar geliyorsa sanki halojen gibi kaliyor. Ama karanlik ve cevresi dar bir yolda harika dedirtiyor. Ampuller 4300k bu arada. Far yukseklik ve dogrusal hizalari gayet iyi. Sag farida ayarladim 10m den duvarda.

Tek kafama takilan sizinde tespit ettiginiz gibi hellanin eski tip mercek olmasi. Herkesin uzak dur dedigi kadar kötü bir urun mudur? Yeni tiplerle arada çok mu fark vardir sizce de? Söküp yeni tiplerle degistirmeyi onerir misiniz?

Tesekkur ederim.0

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
11 saat önce, Fatih Kurnaz yazdı:

karanlik ve cevresi dar bir yolda harika dedirtiyor.

 

Bu cümleye göre uzun yol otobanda aynen aydınlatması ve esas amacınında bu şekilde geçerli diyebiliriz...Sellektör olayıda ayrı bir tat veren unsurdur.

 

Her şekilde ışık çarpışmaları ile oluşması muhtemel durumlar aydınlatmada etkisini gösterir.Aydınlatması olan otoban ve şehir içinde bu etken durumlara göre bence üstteki cümleye göre kötü demek yerinde olmaz.Etki ve tepki unusurunu göz ardı etmemek gerekiyor.Bunun yanında H4 aydınlatmasına paralel bu şekilde oem parçalarla değişim sonrası pisikoljik olarak çok yüksek beklentilerde oluştugundan ve tam anlamıyla kıyaslama hatasıda yapılarak şehir içindede uzun yoldaki gibi fark olmasını beklemek gibi durum her daim benim gözlemlediğim bir genel yorumdur.

 

Eski hella için uzak durulması gereken mercek demek çok yanlış olur.Lakin İntemo  yeni nesil olunca etkiside ona göre artılar getiren bir möercektir ve bana göre yeniden mercek değişimi için ciddi upraşmaya degecek şekilde çok fazla performansıda verir diyemeyiz.Kısaca aynen bu şekilde kullanmaya devam ediniz.

 

 

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Kurnaz

Sanirim bizi aldatan birazda arkadan gelen aractan cikan ve zeminden yansiyan isigi gormemiz. Daha yogun bir aydinlatma hissi veriyor. Bizi gectigi anda o his biraz dusuyor cunku.

Yanimizdan gecen araclarla kiyas yapmaktansa o araclara sahip biriyle yolculuk ederek orjinal donanimli bir aracin performansini birde iceriden deneyimlemek mantikli olacaktir aslinda.

Ama dediginiz gibi H4 halojen farlar ve ozellikle bu aractakiler oldukca dusuk performans sergiliyordu. Kiyaslama yaptigimizda cok fark var. Dönusumu ve uygulamayai bitirsede insan nedense araştirma ve sorgulama kismini bitiremiyor. Bir yerde sinirlari da kabul etmek iyidir.

Tecrubeleriniz ile aydinlanmis oldum. Çok teşekkurler.

Bu cümleye göre uzun yol otobanda aynen aydınlatması ve esas amacınında bu şekilde geçerli diyebiliriz...Sellektör olayıda ayrı bir tat veren unsurdur.
 
Her şekilde ışık çarpışmaları ile oluşması muhtemel durumlar aydınlatmada etkisini gösterir.Aydınlatması olan otoban ve şehir içinde bu etken durumlara göre bence üstteki cümleye göre kötü demek yerinde olmaz.Etki ve tepki unusurunu göz ardı etmemek gerekiyor.Bunun yanında H4 aydınlatmasına paralel bu şekilde oem parçalarla değişim sonrası pisikoljik olarak çok yüksek beklentilerde oluştugundan ve tam anlamıyla kıyaslama hatasıda yapılarak şehir içindede uzun yoldaki gibi fark olmasını beklemek gibi durum her daim benim gözlemlediğim bir genel yorumdur.
 
Eski hella için uzak durulması gereken mercek demek çok yanlış olur.Lakin İntemo  yeni nesil olunca etkiside ona göre artılar getiren bir möercektir ve bana göre yeniden mercek değişimi için ciddi upraşmaya degecek şekilde çok fazla performansıda verir diyemeyiz.Kısaca aynen bu şekilde kullanmaya devam ediniz.
 
 
 
 



Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Selçuk Keleş
On 06.10.2018 at 22:47, Fatih Kurnaz yazdı:

Sizden ve arkadaşlarimizdan aldigim bilgiler isiginda montaji tamamlayarak aksam ustu bazi denemeler yaptim. Bu arada hicbirsey okuyup izledigimiz kadar kolay degil! İşcilik ve montajin oldukca zor bir iş oldugunu soylemek yanlis olmaz. Kullanilan malzemeler; Hella mercekler ve aksesuarlari, photon d2s ampuller, universal digital slim balastlar ile d2s kablo dönüsturucu ve H4 harness baglanti kablosu.

Forumda da okudugum gibi ilk seferde aydinlatma gücü dusuk gibi geldi ama bu zamanla alisilacak saniyorum. Ayrica gece cekimi henuz yapamadim. Aracim ayni gün agir bakima alindi. Sanirim xenon elektrik baglantilariyla ilgili degildir :) saka bir yana turbo ve enjektörde sorun cikti. Biraz masraf actik.

Ayrica sag fardaki isik rengi bana 4300k dan fazla geldi. Ayrica ayni ampul titriyor ve duvar yansimasinda isik merkezi yer degistirir gibi hareketli. Onu iade edecegim. Bu problem ampul yerine balasttan da kaynaklaniyor olabilir mi?

 

 

 

 

a946784c7910ff279bbcc487ddffc7d1.jpg37e60342669bb32a29a4dd18e204bea5.jpg2f93801629e8f7ba6a9c68500ac4aeb7.jpg

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
 


Işık deseni kamera ayarından mı mavi görünüyor yoksa normalde de öyle mi ? Eğer beyaz duvarda mavimsi tona sahipse aydınlatma etkisinin düşük görünmesi normal. Bir de alışma süreci var tabii, freeform reflektörden sonra merceğe geçince daha homojen ışık dağılımı sanki zayıfmış izlenimi verir ama uzun yolda vs. daha iyi aydınlatma etkisi olacaktır.
 

Yorum bağlantısı
Fatih Kurnaz

Selçuk bey bu fotografta Photon marka 4300k ampuller kullanmistim ve uzakdogu malı ucuz balastlar vardi. Bahsettiginiz maviye kayan renk bu yüzden olusmustur. Simdi Osram 4300k xenarc standart ampuller ve Hella Gen3 balastlar ile tamamen OEM bir kit hazirlanmis ve çok daha iyi bir renk ve aydinlatma saglanmistir. Ancak genel kullanimda etkisi yine de zayif kaliyor bana göre. Keyfininyasayabilmek icin ancak dar bir yolda ve kuru zeminde kullanmak gerekiyor. Çevresi boş ve uzunyol asfaltta acikcasi yanimdan gecen haloj3n aydinlatmali araclar bile fark atiyor izlenimi yasiyorum Gecen aksam islak zeminde farlarin bir an devredisi kaldigi kanisina vardim ancak az ileride agaclara vuran isigi gorunce anlayabildim calistiklarini. Yolda tehlike yasamamak icin bir adim ileriye tasimaliyim aydinlatma performansini.

 

Bugün Oktay bey ile gorusmemde yeni tip Hella mercege gecme konusunda bir neticeye vardik. Tüm denenebilecekler malesef mevcut mercegin durumunda takiliyor. Malesef ayni farin acilarak yeniden bir montaj yolu gorundu bize. Umuyorum sonucu verimli olur. Yeni fotograflari haftasonu paylasirim sizinle.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fatih Kurnaz

Herkese merhaba.

 

Eski tip Hella mercekler ile yapmış olduğum uygulamadan sonra sonuç halojene göre çok iyi olmasına rağmen yine de beklediğim düzeyde performans bulamadım. Mahmut bey ve Oktay beyin yorumları ve yardımları neticesinde temel sorunun mercekte olduğu kanısına vardık. Hatta yeniden uygulama yapmamak için işi yüksek verimli ampullerle çözmeyi bile göze almıştım ancak bu seferde Selçuk bey bu tip ampullerin eski tip projektörlerde beklenen performansı vermediğini belirtti. Hatta kıyaslarsak maddi anlamda da en uygun seçenek merceklerin yenilenmesiydi. İlk uygulamadan kalan sarf malzemeleri de arttığından yeni ürünlerde gerekmiyordu. Bu yüzden yeniden iş başında koyulduk :)

 

Far tasına açılan deliklere kısmen uyum sağlaması, küçük boyutu ancak yüksek performansı sebebiyle Hella 'nın yeni tip merceklerinden araştırdım. Çiftini çok temiz ve sorunsuz olarak buldum ve satın aldım. Far camını ikinci defa açmak aklımdaki en büyük soru işaretiydi ancak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki (tabi ki aynı model farlarda) eğer kaliteli bir silikon kullandıysanız yeniden açmak çok kolay ve zahmetsiz. Ben Sista 'nın Akvaryum Silikonunu kullanmıştım. İlk denemeye göre tek farkı açtıktan sonra donmuş olan silikonu temizliyorsunuz ve hiç bir sorun kalmıyor. Yani silikondan dolayı çok daha sert ve açılmaz bir hale gelmiyor. Rahatlıkla aynı yöntem ve sürelerde cam açılıyor.

 

Bu sefer tecrübeli olduğumuzdan hiç kırıp dökmeden tüm parçaları tek tek çıkardım. Yine merak edenlere; civatayla tutturulan merceklerin boş kalan kısımlarına aynı silikondan bol miktarda doldurarak destek amaçlı sürmüştüm. Merak edenlere söyleyeyim; silikonun kutusunda 200 dereceye kadar dayanıklı yazıyor ve far tasının dışında bile bu sıcaklık oluşmuyor anladığım kadarıyla. İlk uygulamadan hiçbir farkı yok çok sağlam duruyordu hatta ayırmak için silikonu maket bıçağı ile keserek far tasından ayırabildim. Yani silikon kullananlar rahat olsun. Yeni mercekteki iki delik çok rahat uyuyor sadece iki adet yeni delik açmak gerekiyor. Kurulan düzenek ile yeniden duvarda ince ayarlamalar yapıldı ve somunlar sıkılarak projektör montajı tamamlandı.

 

İlk uygulama da aklıma gelen ancak yapamadığım bir konuda hazırlıklıydım bu sefer. Motip marka ısıya dayanıklı mat gümüş renk sprey boya aldım. Tüm krom kaplamaları zımpara ve ıslak mendil ile temizledikten sonra üç kat boya uyguladım ve katlar arası kuruma sürelerine dikkat ederek en son tüm parçaları 200 derecede 15 dk fırına attım. Sonuç oldukça güzel oldu. Ayrıca aracımda sis farı yuvası hazır ancak kit yoktu. Yeni bir sis farı seti aldım ve onunda çerçevelerini belli etmek amacıyla aynı boya ile boyadım. Far camları hazır ayrıyken içini detaylı temizledim ve dış yüzeylerini kaliteli ürünler kullanan bir oto temizlikçide zımpara ve cila ile parlattırdım. Sararma hiç kalmadı ve koruyucu pastası ile bir yıl kadar idare edeceğini öğrendim. Merceklerin far tasına değen kısımlarına bu sefer çelik yapıştırıcı kullandım. Silikonun performansını önceden görseydim hem gerek duymazdım hemde geri dönüşü olduğundan yine kullanmayı tercih ederdim. Ancak almışken bu yapıştırıcı ürünü de kullanmak, denemek istedim. Far camlarını ısıtarak yeniden yapıştırdım. Üzerinde ki siyah ısıyarak eriyen conta yeterince olduğundan bu sefer kanala silikon kullanmadım. Sadece dışına zar gibi kapatması ve ek önlem almak bakımından ince ve çizgi boyunca uyguladım.Silikon kuruduktan sonra farları araca monte ederek tesisatı bağladım ve denedim.

 

Sonuç; aydınlatma performansında  inanılmaz derecede fark oldu. Eski merceğin mat yansıtıcı yüzeyi ve lensi ile yenisi arasında çok fark varmış. Artık ıslak yollarda bile (verim kaybı tabi ki oluyor) ışığı görebiliyorum. Önceki uygulama da hiçbir şekilde hissetmiyordum. Bu arada uzunlarda da performans arttı, odaklaması güçlü bir lensi var. Kesilme çizgisi biraz daha net ve perde hareketi daha hızlı. Ancak bana göre eski merceğin homojen ışık dağılımı daha iyiydi. Yeni mercekte kısa hüzme kullanırken yola vuran ışıkta merceğin reflektöründen kaynaklanan bir desen oluyor ama aydınlatma performansı göz önüne alındığında unutuyorsunuz. Sadece merak edenlere bilgi amaçlı belirtmek istedim. Bu uygulamanın ardından artık far donanımın da far içinden yapılabilecek bir dokunuş kalmadı. İleride (gerekirse) performans ampulleriyle kendimizi biraz daha iyileştirebiliriz ama dediğim gibi şu anda ihtiyaç yok. Kullandığım ekipman şöyle:

 

- Hella yeni tip mercekler + Çıkma kapakları + Hella montaj aparatları

- Osram Xenarc 66240 4150K D2S ampuller

- Hella Gen3 çıkma balastlar

- Röleli akü besleme kablosu

- Silikon, çelik yapıştırıcı, ısıya dayanıklı boya..vs gibi sarf malzemeleri

 

Yukarıda anlatılanlar belki aynı durumu yaşayanlar için yönlendirici olabilir. Yapılan uygulamadaki malzemelerin hem test sonucu hem de geri-sarım şeklinde açılması gibi algılanabilirse belki birilerine faydası olur düşüncesiyle paylaşıyorum. Yardım ve destekleri için Oktay Toker, Mahmut Akbulut ve Selçuk Keleş 'e çok teşekkürler.

20181222_213027.jpg

20181222_213046.jpg

20181222_213114.jpg

20190127_150009.jpg

20190127_150021.jpg

20190127_150047.jpg

20190127_150110.jpg

20190127_150119.jpg

20190127_150126.jpg

20181229_190250.jpg

20181229_190241.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Sonuç oldukça tatmin edici , işçilik ve görsel sonuç güzel , eline emeğine sağlık , iyi günlerde kullan :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Uysal

Merhabalar 2007 fiesta aracim var far yuvalarini mercekli olarak yapmak istiyorum fakat nerede kime yaptirabilirim yardimci olirsaniz sevinirim

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Çok güzel olmuş, geri bildirim harika, güle güle kullan. Böyle çalışmalar görmek sevindirici. Belki ileride sinyali ledli hazır sinyallerle de değiştirebilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Oktay Toker

Elinize sağlık.İyi günlerde kullanınız.

Çalışma,kullanılan parçalar ve sonuç her şekilde iyi ben diğer orijinal parçaları seviyor olsamda özellikle mercek şapkasını daha çok sevdim..:good1:

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Fatih Kurnaz

Herkese tekrar merhaba. Dönüşümden sonraki ilk araç muayene zamanı geldi :) H11 iki ampulüm vardı boşta. Onları Hella ampul tutucuya bağlayarak balastları iptal ettim ve aracın standart far bağlantısını ampullere taşıdım. Ancak araçta H4 ampule göre tesisat olduğundan şöyle bir durum oluyor; kısalarda sorun yok, aydınlatma tatminkar. Sinyal kolunu çekerek selektör yapıldığında uzunlar da tamam, merceklerdeki perde başarılı bir uzun aydınlatma sağlıyor. Ancak kolu tam çekerek uzun moda aldığımızda ampuller sönüyor. Bu normal bir durum farkındayım. Peki hangi metod ile uzunlardında yanması saglanır?

 

Örneğin H4 pin uçlarında kısa ve uzun arasıma kablo koysam araca zarar verir mi? Teoride olur gibi geliyor ama sizin tecrübenizle hareket edeceğim. Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...