Misafir 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 (düzenlendi) Radyo gibi yüksek frekans alıcıları eğer parazit algılıyorsa %90 besleme hattında parazitlenme geziniyor demektir.Hatırlarmısınız bilmem ama eskiden anadol gibi araçlara teyp bağlayınca alternatör cızırtı yapardı.Ya + - beslemeye paralel kondansatör,yada teybin beslemesine seri bobinler bağlardık.Sizin yapmanız gereken birincisi paralel kondansatör,eğer yine kesilmezse bi oto teyp tamircisi bulup bazı teyplerde kullanılmasına gerek duyulmayan içinde sigortası bulunan şok bobinleri bağlamanız.Bilirsiniz siyah büyükce ikiye ayrılabilen bir içinde iki adet sigorta ve bir adet 25 ampere kadar dayanan bobin grubudur.Takın parazit kesilecektir.Alüminyum gibi neslelerle sarmalamak balastın ömrünü kısaltabilir gibime geliyor.Hani ısıyı dışarı atmama gibi durumlar olabilir. 13 Aralık 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 (düzenlendi) sarma olayı sadece balasttan çıkan yüksek voltaj kablosuna yapılacak balastı sarmayın durun dayanamadım bitane örnek yapıp koyayım burada ilk üç kat sıkı diğer 4 kat bol sarımlı. bu şekilde birçok aracın (focus I, hyundai i30, bmw e46 vb...) xenondan kaynaklı cızırtısını kestim 13 Aralık 2009 tarihinde impress tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 15 Aralık 2009 Paylaş 15 Aralık 2009 hiç te aklıma gelmemişti böyle bir durum. benim araçta fm transmitter vardı kafayı yedi. çakmağa takıyorum ışığı yanıyor ama çalışmıyor öylece kalıyor. cihazdan da olabilir tabi ama değişik tepkilerini takip edeyim aracın belki farklı bir olaya neden oluyordur. Yorum bağlantısı
Hakan Arıbaş 12 Ocak 2010 Paylaş 12 Ocak 2010 Benim arabada farlar isik durumuna gore otomatik yaniyor. Klasik mekanik bir el freni yok, elektronik el freni var; kontagi kapatinca arac el frenini otomatik olarak kendisi cekiyor, gaza basinca da el frenini birakiyor. Bir kac ay once xenon taktirdim. Gecen Cumartesi aksami araci calistirdim, hava kararmis odugundan farlar otomatik olarak yandi ve hemen ardindan arac bilgi ekraninda "el freni arizasi" uyarisi cikti ve servis isigi yandi. Uyari mesajina ragmen gaza basinca arac normal bir sekilde el frenini birakti ve kontagi kapatinca da el frenini cekti ama ekrandaki el freni uyarisi kaybolmadi. Pazartesi sabah en yakin yetkili Renaut servisine gittim. Araci bilgisayara bagladilar ve "bir sekilde beyine asiri yuklenme olmus ve beyinin kafasi karismis" dediler, bu durum garantiye girmedigi icin ucreti oarak duzelttiler. Neden olur diye sordugumda hic aku takviyesi yaptirip yaptirmadigimi sordular, ben de hayir dedim. Farlar xenon degil mi diye sordu ustalardan birisi, ben de evet dedim. Xenon ilk calisma aninda asiri yuklenmis ve beyini etkilemis olabilir dedi. Mumkun mu boyle birsey gercekten? Farlar otomatik yaniyor ama mars motoru devreden ciktiktan hemen sonra yaniyor. Xenon ilk anda 23.000 volt cekiyor biliyorum ama bu o soruna neden olur mu emin olamadim? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 14 Ocak 2010 Paylaş 14 Ocak 2010 Benim arabada farlar isik durumuna gore otomatik yaniyor. Klasik mekanik bir el freni yok, elektronik el freni var; kontagi kapatinca arac el frenini otomatik olarak kendisi cekiyor, gaza basinca da el frenini birakiyor. Bir kac ay once xenon taktirdim. Gecen Cumartesi aksami araci calistirdim, hava kararmis odugundan farlar otomatik olarak yandi ve hemen ardindan arac bilgi ekraninda "el freni arizasi" uyarisi cikti ve servis isigi yandi. Uyari mesajina ragmen gaza basinca arac normal bir sekilde el frenini birakti ve kontagi kapatinca da el frenini cekti ama ekrandaki el freni uyarisi kaybolmadi. Pazartesi sabah en yakin yetkili Renaut servisine gittim. Araci bilgisayara bagladilar ve "bir sekilde beyine asiri yuklenme olmus ve beyinin kafasi karismis" dediler, bu durum garantiye girmedigi icin ucreti oarak duzelttiler. Neden olur diye sordugumda hic aku takviyesi yaptirip yaptirmadigimi sordular, ben de hayir dedim. Farlar xenon degil mi diye sordu ustalardan birisi, ben de evet dedim. Xenon ilk calisma aninda asiri yuklenmis ve beyini etkilemis olabilir dedi. Mumkun mu boyle birsey gercekten? Farlar otomatik yaniyor ama mars motoru devreden ciktiktan hemen sonra yaniyor. Xenon ilk anda 23.000 volt cekiyor biliyorum ama bu o soruna neden olur mu emin olamadim?Kesinlikle mümkün. Kitin markası nedir bilemiyorum ama daha kaliteli bir balast kullanmak şart. Yorum bağlantısı
Hakan Arıbaş 15 Ocak 2010 Paylaş 15 Ocak 2010 Kesinlikle mümkün. Kitin markası nedir bilemiyorum ama daha kaliteli bir balast kullanmak şart.Şimdi aklıma geldi, bir de 500W RMS gücünde Alpine amfi var bagajda, sanırım bunun da etkisi olmuştur; kontak açılınca amfiye de elektrik gidiyor otomatik. Xenon kitin markası xXx Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 15 Ocak 2010 Paylaş 15 Ocak 2010 yazmak istemezdim bu konuya ama 3x o şekilde bir akım çekmiyor. amfi direkt aküye bağlıdır. marş ve amfi ilk açılışta aşırı bir akım çeker. bunu şu şekilde de görebilirsiniz. amfinin aküden gelen kablosunu çekin. 15 saniye bekleyip yerine takın. dokunur dokunmaz çok sağlam bir kıvılcım çıkar çektiği akımdan dolayı. akabine söküp geri takın aynı şeyi yapmaz. ürünün her zaman arkasındayım. xenondan çıkacak olsa 3x i söker mtec takarım Hakan Abi için rahat olsun Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 15 Ocak 2010 Paylaş 15 Ocak 2010 anfi sisteminden olabilir çünkü bende scenic 2 aracımıza h7 xenon takmıştım bir aralar autovision marka ama sizdeki gibi bir sorun olmadı 2-3 saat takılı kaldı gerçi ama sorun olsa ondada olurdu ama sorun olmadı 2saat sorunsuzca kullandık.abim 6000kyi begenmediği için çıkardık birde akabinde hyundaideki göz almayı görünce vazgeçti o zamanlar mercekle tanışmamıştık Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 Şimdi aklıma geldi, bir de 500W RMS gücünde Alpine amfi var bagajda, sanırım bunun da etkisi olmuştur; kontak açılınca amfiye de elektrik gidiyor otomatik. Xenon kitin markası xXxŞptal edilebiliyosa far sensörünü iptal edip kullansan. Otomatik şeyleri sevmiyorum ben yaa Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 Havanın soğuk olması akünün ilk çalışmada harcadığı gücü almaması ve xenonun ani yüksek akımı aracın kafayı karıştırdı.Aslında aracında anfi varsa kapasitör kullanırsan gerilim dalgalanmasından kaynaklı bu tip arazalardan kurtulursun.Birde akünü kontrol ettir derim. Yorum bağlantısı
Hakan Arıbaş 16 Ocak 2010 Paylaş 16 Ocak 2010 Havanın soğuk olması akünün ilk çalışmada harcadığı gücü almaması ve xenonun ani yüksek akımı aracın kafayı karıştırdı.Aslında aracında anfi varsa kapasitör kullanırsan gerilim dalgalanmasından kaynaklı bu tip arazalardan kurtulursun.Birde akünü kontrol ettir derim.5-6 ay önce yetkili serviste takılda akü, 72A'lik Renault'un orijianal yedek parçası (üzerinde Renault yazdığı için böyle diyorum, yoksa gerçekten Renault mu üretti bilmiyorum tabiki). Kapasitör konusu bir ara aklımdaydı ama amfi'nin gain/güç ayarı hemen hemen yarı da durduğu ve ben öyle çok yüksek sesli müzik dinlemediğim için üzerinde durmamıştım. xXx marka xenonu almadan almadan önce kendi çapımda bir hayli araştırmıştım, Yusuf hocam da tavsiye edince "tamam şimdi oldu" deyip almıştım; Yusuf'a güvenim tam Otomatik far sistemini devreden çıkarmak istemiyorum, tünellere falan girince otomatik yanması iyi oluyor; "acaba xenon'dan mı oldu" endişesinden kurtulmak için o günden beri eğer hava kararmışsa önce parkları açıyorum sonra aracı çalıştırıyorum, böyle farlar ilk anda otomatik yanmamış oluyor. Amfi için kapasitör olayını da düşüneyim bu arada. Gerçi forumun konusu dışında ama kaç faradlık bir kapasitör yeterli olur diye sorsam? Yorum bağlantısı
Murat Şen 17 Ocak 2010 Paylaş 17 Ocak 2010 ses sisteminizin bileşenlerini yazarsanız yardımcı olurum .. Yorum bağlantısı
Hakan Arıbaş 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 ses sisteminizin bileşenlerini yazarsanız yardımcı olurum ..Teşekkür ederim!* 500W RMS (1500W PMPO) gücü olan Alpine mono-amfi * 250W RMS (800W PMPO) Alpine subwoofer* JVC KD-AVX77 DVD-receiverDiğer herşey aracın orijinal ses sistemi Yorum bağlantısı
Murat Şen 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 1 farad kapasitör fazlasıyla işinizi görür.. şayet ileride sisteminizi büyütmeyi düşünüyorsanız 2 faradda olur..marka olarak stinger tavsiye ederim.. biraz pahalıdır ama kalitelidir Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 1 Şubat 2010 Paylaş 1 Şubat 2010 Arkadaşlar öncelikle merhabalar. [206XT hdi freeform h7 HID] Forumlarda gezinirken okuduğum bir hususta forumumuzun GERÇEK teknik bilgi sahibi kullanıcılarından cevap almak istiyorum. sanayiden veya internetten aldığımız 150-200 liralık HID xenon kitlerin aracın ECU veya özellikle diesel araçların motor aksamına zarar verme riskinin olduğu doğru mudur ? Bunun bilimsel olarak açıklaması nedir? Xenon balastların dış kabı metal türevinde oluyor. Bu kapların manyetik dalgaları kesmeye yettiği konusunda hemfikir misiniz acaba? Arabaya xenon yaptıktan sonra, araba durağan haldeyken kapılarını açtığımda ibrelerin anlık olarak 0 seviyesine vurduğu gözüme çarpmaya başladı. Bu olayı yaşadıktan sonra iyice işkillenmeye başladım. Gerekirse araçtan söküp atarım da xenonları. Zaten arasıra saliselik kırpıştırmalar da oluyor. Deneyimli arkadaşlardan cevap bekliyorum...durdugu yerde ibre oynamasını 307de yapıyorarkadaşın araçta gorence kafayımı yiyorum derken, o normal her zaman yapıyor deyince arkadaş rahatladm Yorum bağlantısı
Ali Özden 6 Mart 2010 Paylaş 6 Mart 2010 selamlar.ballastların aracın elektronik aksama manyetik etkisini azaltmak için aliminyum bantla kabloların sarılması işe yarar mı/bu etkiyi azaltacak başka bir bant türü var mı/sadece kablolar mı yoksa ballastlarda mı sarılmalı .bahsedilen bant bu muhttp://www.tekzen.com.tr/new/productdetail...;urun=695052001 Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 6 Mart 2010 Paylaş 6 Mart 2010 selamlar.ballastların aracın elektronik aksama manyetik etkisini azaltmak için aliminyum bantla kabloların sarılması işe yarar mı/bu etkiyi azaltacak başka bir bant türü var mı/sadece kablolar mı yoksa ballastlarda mı sarılmalı .bahsedilen bant bu muhttp://www.tekzen.com.tr/new/productdetail...;urun=695052001mutfaklarda kullandigimiz aluminyum folyodan bahsediyordu arkadaslar... Yorum bağlantısı
Ali Özden 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 peki aliminyum bantla kabloların sarılması işe yarar mı.aynı işi görmez mi. Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 7 Mart 2010 Paylaş 7 Mart 2010 burada ilk üç kat sıkı diğer 4 kat bol sarımlı.peki aliminyum bantla kabloların sarılması işe yarar mı.aynı işi görmez mi.bantla ilk uc kati sıkı sararsin sarmasina ama diger 4 kati nasil bol saracaksin, o an bol yapsan da, yapiskan tabaka bir sure sonra icerideki katlara yapisip tekrar daraltir gibi... denemek lazim... Yorum bağlantısı
Musa Can Koca 21 Mart 2010 Paylaş 21 Mart 2010 O.E.M. Balastlarda bahsettiğiniz sıkıntılar oluşmuyor.Aslında imkanlar dahilinde olsada orjinal balastlar yada gerçekten kalitesini ispatlamış markalardan kullansak.Birde şu denenebilir;Balastın beslame uçlarına yüksek faratlı(örn.4700mF)kondansatör ve paraleline 100nF kondansatör olabilir.Şkinci alternatif ise + besleme ucuna seri şok bobini bağlamak.Hella'nın orjinal balastlarında içlerinde var.Kalitesi çok düşük olanlarda şok bobinleri yok.Bu kondansatör bağlama olayını tam anlamadım ne işe yarıyor acaba bu konuyu biraz daha detaylı açıklamanız mümkün mü? Yorum bağlantısı
Emir Giresunlu 18 Aralık 2010 Paylaş 18 Aralık 2010 merhabalar,uzun uğraşlar sonucu opel corsa aracıma orijinal afl kit ve xenon kit uygulaması yaparak şu anda çalışmayan bir afl ancak xenon eklenmesi sonucu bixenon olarak çalışan bir grup elde ettim. ancak philips photon h7 4300k kullanarak elde edilen xenon farlar radyoda sorun oluşturuyor. ampulleri değiştirmeden (hem renk olarak çok memnunum hem de afl far grubunun far ayarı baya problemli olmakta) sadece ballast değiştirme imkanım var mıdır?bu ballast giriş çıkışları üniversal midir?elimde daha önce bir hella marka (opel astra h den çıkma) ballast vardı. acaba hella tipi bir ballast bu kite uyum sağlar mı? arıza ışığı yakar mı? bunu temin etmem mümkün olur mu? teşekkürler Yorum bağlantısı
Sinan Altuğ 19 Aralık 2011 Paylaş 19 Aralık 2011 konuyu hortlatayım, bir soru da benden gelsin, sonunda projeyi tamamladık, Koito gen4 balastlar + 85122 ampulleri taktık Konuya yabancı sayılırım. Koito balastlarda da aynı sorun oluşur mu, kısalar çalışmıyorken selektör yapınca akımı "sömürüyorsa" yine bu risk mevcut değil mi? Arıza ışığı yakmadı, neyse ki çok zeki değil aracım Ama VW grubunda silecek motoru durumu kronik. Endişelerim mevcut.. Ne yapmak lazım? Endişeye gerek yok mu ya da? Yorum bağlantısı
Recommended Posts