Berkay Duman 26 Ekim 2009 Paylaş 26 Ekim 2009 Arkadaşlar öncelikle merhabalar. [206XT hdi freeform h7 HID] Forumlarda gezinirken okuduğum bir hususta forumumuzun GERÇEK teknik bilgi sahibi kullanıcılarından cevap almak istiyorum. sanayiden veya internetten aldığımız 150-200 liralık HID xenon kitlerin aracın ECU veya özellikle diesel araçların motor aksamına zarar verme riskinin olduğu doğru mudur ? Bunun bilimsel olarak açıklaması nedir? Xenon balastların dış kabı metal türevinde oluyor. Bu kapların manyetik dalgaları kesmeye yettiği konusunda hemfikir misiniz acaba? Arabaya xenon yaptıktan sonra, araba durağan haldeyken kapılarını açtığımda ibrelerin anlık olarak 0 seviyesine vurduğu gözüme çarpmaya başladı. Bu olayı yaşadıktan sonra iyice işkillenmeye başladım. Gerekirse araçtan söküp atarım da xenonları. Zaten arasıra saliselik kırpıştırmalar da oluyor. Deneyimli arkadaşlardan cevap bekliyorum... Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 26 Ekim 2009 Paylaş 26 Ekim 2009 Dogrudur. Bu konuda ozellikle ABS beyni bozan ya da silecek motoru yakan yuzlerce kisi bulabilirsin forumlarda. Bilimsel aciklamasi; balastlar xenon ampulu atesleme aninda 1100 Volt gibi bir voltaj uretirler atesleyici modulleri araciligiyla. Bu voltaj anlik olsa da; sonucta yuksek voltajdir ve elektro manyetik dalgalari mevcuttur. Tabi bu konuda hassas olan cihazlarin bundan etkilenmesi de kacinilmazdir. Bu etkinin dis metal kaplamadan cok, ic kaliteyle giderilebilecegini soylemek daha dogru olur. Cunku elbetteki yalitim onemli bir unsurdur ancak; iceride kullanilan elektronik malzemede kaliteye onem vermeyen bir firmanin yalitimi ne kadar kaliteli yapmasi beklenebilir ki.? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 27 Ekim 2009 Paylaş 27 Ekim 2009 Xenon kitlerde aynı marka içinde bile ürünün partisine göre kalite farkı olabiliyor. Zaten üretim sonrası testleri, EMC (elektromanyetik uyumluluk) değerlerini de çok umursadıklarını sanmıyorum. Bir çoğu artık antika haline gelmiş olan hella G3 balastı kopyalamış etiketleyip satıyor. Hella G3 balastı da küçümsemiyim yıllardır bir tanesi benim aracın beyninin 5 cm yanına monteli duruyor, maşallahı var.Araçta orjinal olmayan bir ürünün riski her zaman vardır, bu nedenle forumda kit kullanımını önermiyoruz, oem dediğimiz orjinal kalitede balast, mercek ve ampullerle mercek modifiyesine yönlendiriyoruz. Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 28 Ekim 2009 Paylaş 28 Ekim 2009 şimdi bu kullandığım balastlar(monzaya ait) aracımıza herhangi bir zarar verebilir mi?elektronik olarak benim bildiğim sadece beyin var oda motorla alakalı yani donanımsal-fonksiyonel bir özelliği yok..yol bilgisayarı falan yok yani..beyne falan ne kadar zarar verebilir..? Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 28 Ekim 2009 Paylaş 28 Ekim 2009 şimdi bu kullandığım balastlar(monzaya ait) aracımıza herhangi bir zarar verebilir mi?elektronik olarak benim bildiğim sadece beyin var oda motorla alakalı yani donanımsal-fonksiyonel bir özelliği yok..yol bilgisayarı falan yok yani..beyne falan ne kadar zarar verebilir..?Verecek diye bir kaide yok. Risktir sadece. Ki 150-200 lirayi veren kisi bu riski bastan kabul etmelidir zaten. Aynen 100 bin dolarlik mercedes yerine 30 milyarlik herhangi bir araca binmek gibi yani. Ayrica olasi zararin illa ki yol bilgisayarli arac icin olmasi gerekmez. Ondan baska daha bircok parca var cunku elektronik aksama sahip. En genelinden; arac radyosu. Kullanilan materyallerin hassasiyeti ile ilgili bir durum bu. Hic kimse bu konuda bu marka bunu yapar, su marka bunu yapmaz diyemez yani. Bir ornek verecek olursam, 5 yil once 10-15 adet Jupiter marka tasarruf ampulu almistim eve. Ve yaklasik 6 ay once de 3 adet Philips tasarruf ampul. Aldigim 3 Philips'ten ikisi bozuldu. Jupiterlerde ise halen tik yok Maasallah. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ekim 2009 Paylaş 29 Ekim 2009 (düzenlendi) yok merak etme bişey olmaz, ona bakarsan her şeyin riski vardır"Demeyeceğim bende... Bu sebeple bunu bana da kullanabilirsiniz.. Ortağımın focusa dandik xenonlardan taktım.. balastlar farın arkasında ama taktığım günden beri farı açtımı radyo dinleyemiyor... Aradaki mesafe nerdeyse 2 metre... Bu saçma manyetik alanın aracın her yerine zarar vermesi mümkündür... 29 Ekim 2009 tarihinde Mehmet Ozyurek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yasin Öcal 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 bende ilk önce cyclone marka kit almıştım farları ilk açtığımda radyoda bozulma oluyo du sonradan düzeliyodu tabi düzeliyo derken radyonun cekim gücünü ne kadar etkiliyordu bilemem zira zayıf ceken bir radyo bulup xenonu acip denemk lazımdı bunu yapmadım tabi ama ilk acıldığında bozuyodu radyoyu.. daha sonra hella gen3 balast aldım böyle bir sorun yoktu Yorum bağlantısı
Göksel Bahadır 9 Kasım 2009 Paylaş 9 Kasım 2009 (düzenlendi) Philips'in xenon kitini 1 yıldır kullanıyorum. Öyle radyoda parazit yada manyetik bir etki görmedim. Uzakdoğu mallarındaki CE belgesi(!) gerçekten avrupa CE normlarına uymuyor sanırım. 9 Kasım 2009 tarihinde gxb tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Berkay Duman 7 Aralık 2009 Yazar Paylaş 7 Aralık 2009 Herneyse... Xennoları söktüm kutusuna kaldırdım. Herşey normale döndü. Ne kırpma nede ibre kıpırdaması kaldı. Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 7 Aralık 2009 Paylaş 7 Aralık 2009 yüksek gerilim kablolarını aluminyum folyo ile kaplarsanız manyetik dalgayı büyük ölçüde kesmiş olursunuz Yorum bağlantısı
Emre T. 8 Aralık 2009 Paylaş 8 Aralık 2009 (düzenlendi) yüksek gerilim kablolarını aluminyum folyo ile kaplarsanız manyetik dalgayı büyük ölçüde kesmiş olursunuzbu olayı uygulayan varmı? şahsen benim kit monza benda şeytan kullagına kurşun şimdilik bir problem yok ama far açıldıgında radyo çekme güç ü azalıyor.cızırtı olmaya başlıyor.şahsen bende folyo olayı aklıma yattı ama bunu yaparsak başka bir problem olurmu.şadece kabloları folyolomak gerekir yoksa balast filandami folyoloyocaz? birde sitede gördüm ıso 9001 2001 ce li filan diyo 140ytl ama buda bizlerin aldığı xenon kitlere benziyo yoksa bunlar yalanmı söyluyo anlayamdım.birde muaynede sorun çıkarmaz demiş http://urun.gittigidiyor.com/Orjinal-GLOW-...0QQidZZ21869769 8 Aralık 2009 tarihinde matraxx2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 8 Aralık 2009 Paylaş 8 Aralık 2009 (düzenlendi) bu olayı uygulayan varmı? şahsen benim kit monza benda şeytan kullagına kurşun şimdilik bir problem yok ama far açıldıgında radyo çekme güç ü azalıyor.cızırtı olmaya başlıyor.şahsen bende folyo olayı aklıma yattı ama bunu yaparsak başka bir problem olurmu.şadece kabloları folyolomak gerekir yoksa balast filandami folyoloyocaz? birde sitede gördüm ıso 9001 2001 ce li filan diyo 140ytl ama buda bizlerin aldığı xenon kitlere benziyo yoksa bunlar yalanmı söyluyo anlayamdım.birde muaynede sorun çıkarmaz demiş http://urun.gittigidiyor.com/Orjinal-GLOW-...0QQidZZ21869769sürekli yaptığım şey. etkisi mevcut.link gerçekten süper http://urun.gittigidiyor.com/Orjinal-GLOW-...FUM-SUPER-KOKU_ balastın üstüne bosch yazıp orjinal alman diye 130 tl ye satan bir memlekette bunlara inanmayın. monza bile ilk açılışta 30 ampere kadar güç çekiyor. halbu ki kime sorsanız çok kaliteli marka der. 8 Aralık 2009 tarihinde impress tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emre T. 8 Aralık 2009 Paylaş 8 Aralık 2009 sürekli yaptığım şey. etkisi mevcut.link gerçekten süper http://urun.gittigidiyor.com/Orjinal-GLOW-...FUM-SUPER-KOKU_ balastın üstüne bosch yazıp orjinal alman diye 130 tl ye satan bir memlekette bunlara inanmayın. monza bile ilk açılışta 30 ampere kadar güç çekiyor. halbu ki kime sorsanız çok kaliteli marka der.dediğinize katılıyorum.hepside birbirine benziyo kaklayabildiklerine.bu folyo olayını şahsen bende yapmayı düşünüyorum.balast kablolar hepsini folyolayıp üstünede izole bantla bantlasam nasıl bir sonuç alırım.şahsen siz nasıl yapıyorsunuz.? Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 8 Aralık 2009 Paylaş 8 Aralık 2009 ilk birkaç katı sıkı diğer katları bol sarın. arada bir elektrik bantı ile sarabilirsiniz dağılmaması için. 6-7 kat olması yeterli Yorum bağlantısı
Berkay Duman 8 Aralık 2009 Yazar Paylaş 8 Aralık 2009 Bencede iyi bir etki yapabileceğine katılıyorum. Bence balastların metal kabı da aracın şasisi ile temas etmemeli ek olarak. Bi dahaki sefere, xenonları yeniden bağladığımda bunu yapmayı düşünüyordum bende. Aslında fizikçi Faraday'ın tasarladığı bir kafes var kendi adını vermiş Faraday Kafesi diye... Manyetik dalgaları engelliyor veya içinde muhafaza edebiliyor. Böyle bir tel çerçeveli kafes yapılıp balastlar içine konsa, güç kabloları da arkadaşın dediği gibi alüminyum folyo ile kaplanıp izole edilse; radyoyla, elektriksel dalgalanmalarla (veya ne sorun oluşturuyorsa...) ilgili problemler ortadan kalkabilir. Ben fırsatım olduğu zaman bunları deneyeceğim. Bir de, bir forumda okuduğuma göre, güç kabloları fazla kavis yapmadan düz bir şekilde ilerlemeliymiş. Artık onun yalancısıyım ne kadar doğru bilemem ama linki vereyim: http://forum.grandepuntotr.com/teknik-yard...itreyenler.html [forum.grandepuntotr.com'dan]***Ayrıca Faraday Kafesi ile ilgili bilgi edinmek isteyenler olursa ona da buradan ulaşabilirsiniz [Wikipedia'dan alıntıdır] http://tr.wikipedia.org/wiki/Faraday_kafesi Yorum bağlantısı
Misafir 8 Aralık 2009 Paylaş 8 Aralık 2009 O.E.M. Balastlarda bahsettiğiniz sıkıntılar oluşmuyor.Aslında imkanlar dahilinde olsada orjinal balastlar yada gerçekten kalitesini ispatlamış markalardan kullansak.Birde şu denenebilir;Balastın beslame uçlarına yüksek faratlı(örn.4700mF)kondansatör ve paraleline 100nF kondansatör olabilir.Şkinci alternatif ise + besleme ucuna seri şok bobini bağlamak.Hella'nın orjinal balastlarında içlerinde var.Kalitesi çok düşük olanlarda şok bobinleri yok. Yorum bağlantısı
Berkay Duman 8 Aralık 2009 Yazar Paylaş 8 Aralık 2009 O.E.M. Balastlarda bahsettiğiniz sıkıntılar oluşmuyor.Aslında imkanlar dahilinde olsada orjinal balastlar yada gerçekten kalitesini ispatlamış markalardan kullansak.Birde şu denenebilir;Balastın beslame uçlarına yüksek faratlı(örn.4700mF)kondansatör ve paraleline 100nF kondansatör olabilir.Şkinci alternatif ise + besleme ucuna seri şok bobini bağlamak.Hella'nın orjinal balastlarında içlerinde var.Kalitesi çok düşük olanlarda şok bobinleri yok.Kondansatör olayı aklıma yattı. Fırsat olunca elektrikçiye gidip bir söyleyeyim bakalım. 2 tane 4700 mF kondansatör alınacak pek masraflı da sayılmaz. Zaten kırpıştırma yapmaya devam ederse o şekilde barındırmam onları kaputumun altında Seviyorum da 6000K yı Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 9 Aralık 2009 Paylaş 9 Aralık 2009 benimkiler orjinal hella balanslar farın altında,bir sorunla karşılaşmadım karşılaşmamda inşallah. Yorum bağlantısı
Berkay Duman 10 Aralık 2009 Yazar Paylaş 10 Aralık 2009 benimkiler orjinal hella balanslar farın altında,bir sorunla karşılaşmadım karşılaşmamda inşallah.Hella gibi bi markanın olası hertürlü koruması ve yalıtımı vardır. Keşke orjinal kit olsa da biz de hiç düşünmesek ama araca ufak tefek garip tepkiler verdirtince bişiylerin yanlış olduğunu anlıyorsun hele ki titizsen. Umarım bi sorunla karşılaşmazsın da serviste tek balansa bile kaç isterler acaba artık 300 - 500 uçar gider o. Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 yüksek gerilim kablolarını aluminyum folyo ile kaplarsanız manyetik dalgayı büyük ölçüde kesmiş olursunuzbunu ben denedim bayada bir sardım ama işe yaramadı.tek balastı söküp eve almıştım evde denedim.elektriği verdikten sonra telefonun radyosu ile denedim.sonuç aynı kapmalama bir işe yaramadı yani ( Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 nasıl kapladınız sıkı bir şekilde mi? Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 nasıl kapladınız sıkı bir şekilde mi?evet balastı kapladım resmen.kabloları ise kapladıktan sonra burktum iyice.. Yorum bağlantısı
Emre T. 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 evet balastı kapladım resmen.kabloları ise kapladıktan sonra burktum iyice..radyoda filan bir fark elede etinizmi ??? Yorum bağlantısı
Halil Şahin1679652584 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 radyoda filan bir fark elede etinizmi ???sinyali iyi aldığı radyoda hiç bir fark yapmıyor ancak zayıf aldığı istasyonlarda cızırtı artıyor sadece..vınnnn diede bir ses olusuyor..ancak aliminyum foplyo ile kapladım ben hiç bir fark elde etmedim sonuc aynı.. Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 13 Aralık 2009 Paylaş 13 Aralık 2009 ilk birkaç katı sıkı diğer birkaç katı bol sarmalısınız o şekilde ben birçok araçtan sonuç aldım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts