İçeriğe Yönlendir

MX-5 bi-xenon mercek montajı


Hakan Girginer

Recommended Posts

Yusuf Bayraktar

Aynı mı? Sanırım kenarlarını kırpmışsınız kapağın ilk fotoğrafta bi de çıkıntısı var kapağın dairesel hatlarının dışında. Ya da benim gözlerde bi acayiplik var bu günlerde kusura bakmayın iki resim arasındaki benzerlikleri göremiyorum. :)

Yorum bağlantısı
Hakan Girginer

Kenarlardan değil ama alttan ve üstten bir parça kesmiştim.

Butcher'ın da deiği gibi, kendisinde envai çeşit çerçeve mevcut.

Ben de kendisinden almıştım zaten.

Yorum bağlantısı
Hakan Girginer

Bitti!

Montajı da elektrik işleri de bitti.

Çok güzel oldu.

Şu anda tampon takılıyor. Kaput ve tampon ayarlarından sonra far ayarları yapılacak.

Araçta hafif kızgın, bir miktar agresif bir ifade de var artık.

"Şri gözlü bir canavar" olmadı :)

Az sabredin, resimleri ekleyeceğim.

Ana far rölesinin +12 çıkışını, monte ettiğim iki röleyi tetiklemek için kullandım. Bu röleleri ana dağıtım kutusundan aldığım 80A sigortalı hat ile besledim. Ayrıca birer adet 15A sigorta kullandım.

Yine ana far rölesinden aldığım bu çıkışı, Bi-Xenon projektörlerin solenoidlerini tetiklemek için kullandım.

"-" kutuplarını ise, H4 far soketlerinin uzun terminallerine bağladım Böylece, selektör yaparken, ya da uzunları yakınca solenoid devresi tamamlanıyor.

"+" kutupları doğrudan 12V kaynağına bağlamamamın nedeni ise, farlar ve/veya kontak kapalı iken de, uzun far çubuğu yanlışlıkla çekilir ya da çekili kalır ise, devre toprağa bağlandığı için uzun huzme solenoidlerine sürekli enerji verilmesi, bundan haberim olmaması potansiyeli, gereksiz ısınma, yanma, akü zaiyatı gibi olasılıkları ortadan kaldırmak idi.

Far rölesinden aldığım "+", sadece farlar açıkken "canlı". Bu sayede solenoidleri sağlama aldım.

Projektör gövdelerini de ayrıca toprakladım.

Tüm toprak devrelerini ölçüp 0.00 ohm gördüm (bağlantı/temas sorunu yok).

Tüm elektrik bağlantılarını lehimleyip, üzerlerinde çift kat "makaron" (shring tubing) kullandıktan sonra bağlantıları ve kabloları "spiral" ile koruma altına aldım. Toprak bağlantıları için kullandığım civataları ve yuvalarını yüksek devirli tel fırça ile temizledim.

Benim tercih ettiğim bu yöntem ile, üzerinde normalde 8 - 10 Amper yük olan far rölesi, artık 2 röle ve 2 solenoid, yani 1 Amper civarında bir yük taşıyor.

Tüm kumandalar çalışıyor, selektör yapabiliyorum, vs. vs..

Kısacası, içim rahat.

Resimler, kesim çizgileri, aydınlatma vs. yakında.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hakan Girginer
(düzenlendi)

Otomobilin boya işleri de tamamen bitti, resim de çekmeye fırsatım oldu..

Temiz çalıştım, kablo kalabalığı ya da sırıtan bir şey yok.

Buyrun:

post-3044-1229642235_thumb.jpg

post-3044-1229642257_thumb.jpg

post-3044-1229642305_thumb.jpg

post-3044-1229642331_thumb.jpg

post-3044-1229642358_thumb.jpg

post-3044-1229642450_thumb.jpg

post-3044-1229642467_thumb.jpg

post-3044-1229642486_thumb.jpg

post-3044-1229642510_thumb.jpg

post-3044-1229642542_thumb.jpg

post-3044-1229642568_thumb.jpg

post-3044-1229642610_thumb.jpg

post-3044-1229643226_thumb.jpg

post-3044-1229643241_thumb.jpg

post-3044-1229643255_thumb.jpg

post-3044-1229643277_thumb.jpg

post-3044-1229643383_thumb.jpg

tarihinde Godless Commie tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sercan Keklik

hakan bey güle güle kullanın.. açıkcası bana mercek ve kapagı araca göre cok büyük geldi ama işçilik gayet güzel gözüküyor.. duvar resimlerinide heycanla bekliyorum..

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Evet tebrikler. Bu çalışmayı siteye koyalım. Baktıkça "çerçeve kırmızı olmalıydı" diyemeden edemiyorum :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...