İçeriğe Yönlendir

BMW 5 E39'a (1995-2003) tavsiyeler - bi-xenon/angel eye


Ahmet Kasapoğlu

Recommended Posts

Ahmet Kasapoğlu

teşekkürler

kapının arkasındaki kardeşim

sağdakide arkadaş :)

onunda valeo balasta nası olduysa su dolmuş onunla uğraştık bugün. çıkma alıp değiştirdik.

3.20 compact. ve bi yerde daha görmüştüm farın arka kapağını bi açtım mercekleri bixenon ama takılı değil.

hemen 2 tane kablo yaptım uzunlardan elektrik aldım araba bi anda tesadüfen bixenon oldu :)

bu arada bir konuyu daha paylaşmak istiyorum. nasıl bir mantıktır bilmiyorum. arkadaşın arabada ateşleyiciler ayrı olmasına rağmen ateşleyicilerden ampulede kablo gidiyor. ve çok acayip birşey söylicem.

iki taraftada xenon ampullerinin arkasından duyları çıkartmıştım. yanlışlıkla duylar boştayken farları bir yaktım. sağ sol iki taraftada duyların içinde ortadaki ve kenardaki metal arasında bir ark yapmaya başladı çatır çutur. tabi 25000 volt olunca aradaki boşluk neredeyse 1cm duyun içinde ama arada acayip bir kıvılcım atlıyor. nasıl olurda balast ampul takılı olmadığı halde inatla açılmaya çalışır ve o duy nasıl tasarlanırda ampul takılı değilken açılınca duy içerisinde o derece acayip kıvılcımlar atar anlamış değilim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

E46'nın bi-xenon farı bosch diye hatırlıyorum valeo da mı varmış ? Sonradan takılma olmasın o ? :good1:

D2S türü balastlar ampulün olup olmadığını anlayamıyor, 4. jenerasyon olanlarda ateşleyicisi de anlayamıyor tabii. Bu gibi nedenlerden dolayı D1S'e geçilmiş zaten. Aslında o konnektöre küçük bir anahtar konabilirdi di mi, D2S'in tırnağı girince devreyi kapatsa, çıkardığında da açsa akım geçmezdi. Bilmiyorum düşünemediler mi, başka bir zorluktan dolayı mı ?

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

bende e46da bosch var diye biliyorum. mercekler zaten bosch. ateşleyicininde aynısından evde çıkma var üzerinde bosch yazıyor fakat balast üzerinde bosch yazısı yok ve made in france yazıyor. ayrıca megane balastlarına çok benziyor öyle olunca valeo dur diye düşünmüştüm. araca xenon 2004 yılında alındıktan sonra borusan otoda opsiyonel olarak takılmış. tabi orjinal xenonlu farları takınca hatta 3000€ gibi bir fiyatı vardı o zaman.

anahtar 3.jenler için mümkün olmayabilir çünkü çok yüksek voltajı karşılayacak bir anahtar o duyun içine girmeyecek kadar büyük olabilir.

bu arada 4.jenlerde aynen bahsettiğiniz olay var. ampulu ateşleyiciden çıkarmak için çevirdiğiniz anda ufak bir parça ateşleycinin soketin tık diye dışarı atıyor. yani ampul takılı değilken ateşleyiciye kablosunu takmak mümkün olmuyor.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

AL (Bosch) G2 balasttır o. Ben Hella G4'ün o ateşleyicisini sevmiyorum ya çok kazma bişey :good1:. G5 balastlarında da D1S'e geçtiler, yeni kasa E200'de vardı sanıyorum.

Kardeşin ve arkadaşın da foruma geliyorlardır artık bu kadar maceradan sonra :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

evet AL yazısını şimdi farkettim.

G4 ün ateşleyicileri malesef öyle sırf o yüzden benim arabanın üzerinde gelen g3 ler 8 senelik eski olmasına rağmen çıkarmadım onları kullanıyorum. bendeki g4 ler yepyeni ama harbiden kazma gibi.,

g5 leride yakından bi inceleyemedim. merak ediyorum bixenon yapamadık bari onlardan takalım uzunlara :good1:

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Serhat Mirkelam1679652577
(düzenlendi)

Forumdaki tüm arkadaşlara selamlar ...Benim sorum şu :

1997 model bmw 5.20 (E39) aracım var orjinal olarak xenon far ve ampul var aracın ıcerısınde far yukseklık ayarı bulunmuyor ilk olarak neden yok onu anlamıs degılım aracı alalı 1.5 ay oldu ve mosmor yanmıyor nasıl anlatsam buz beyazı hafıf mavı yanıyor benım farlarım bazı araclarda mosmor yanıyor...

birde xenon ampul cesıtlerı var lümen le adlandırılıyor en iyi aydınlatma ve gece görüşünü kaç kelvinlik ampul sağlar....

herkese tesekkurler saygılar...

tarihinde dbmaster tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mor yanınca iyimi oluyormuş ki... :)

Anladığım kadarıyla senin ampulün 4300K, zaten en iyisi de bu...

Far yükseklik ayarı otomatiktir.. Onun için ayar butonu yoktur diye düşünüyorum..

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu
Mor yanınca iyimi oluyormuş ki... :)

Anladığım kadarıyla senin ampulün 4300K, zaten en iyisi de bu...

Far yükseklik ayarı otomatiktir.. Onun için ayar butonu yoktur diye düşünüyorum..

+1

aracın üzerinde orjinalde gelen harici satılan hiçbir xenon daha kuvvetli değildir.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Ampuller eskidiği zaman gittikçe mavileşir ve gücünü kaybeder. Kullanıma bağlı bir şey yani.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

evet benimde mesaj yazdıktan sonra aklıma geldi eklemek istedim. araç 97 model olduğuna göre eğer hiç ampul değişmediyse aydınlatma seviyeleri düşmüş olabilir. birde şunu eklemek isterim. benim araçta 2000 model sizin kasadaki farların aynısından var. şu anda angellı olan makyajlı kasa farlarından kullanıyorum. 15 gün kadar kendi farlarıyla kullanmıştım. dikkat ederseniz sizin farda mercek etrafında birde cam kısım far aydınlatmaya yardımcı. ve kesin söyleyebilirim şu anki angel farlardan çok daha güzel aydınlatıyordu eski farlar. elinizde olabilicek en iyi aydınlatmaya sahip farlardan biri var.

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam1679652577

acıklamalar ıcın cok tesekkurler arkadaslar ozaman angel taktırmıyım dıymı arkadaslar sadece ön camları yenlemem yeterlı olacaktır demekkı...saygılar

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

evet aydınlatma için düşünüyorsanız elinizdeki farlar çok harika. camlarıda arada silikon olmadığı için direk tırnaklarından çekerek çıkıyor kolayca.

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam1679652577
evet aydınlatma için düşünüyorsanız elinizdeki farlar çok harika. camlarıda arada silikon olmadığı için direk tırnaklarından çekerek çıkıyor kolayca.

evet farların ıcını temızlemek ıstıyorum ama bır turlu sınyal kısmını acamadım otekı tırnakları cıkartabılıyorum ama sınyalın oldugu kısımda bır tırnak olsa gerek o kısım ayrılmıyor o kısmı nasıl ayrırım

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam1679652577

bu arada arkadaslar e39 aracımın far desenlerını cektım bır sorun varmı yorum yazarsanız cok memnun olucam...Eskı arabam halogendı onun far desenlerı bu sekılde degıldı sankı daha fazla yukarıyı aydınlatıyordu yanı duz hat gelıyordu ve sağ uste kesık cızgı cıkıyordu bunda oyle bısı yok dumduz... Neden yukarı hat gecmıyor ? bu far da sorun varmı ?

saygılar....

post-2043-1204608777.jpg

post-2043-1204608816.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
(düzenlendi)
Neden yukarı hat gecmıyor ? bu far da sorun varmı ?

Bence sorun var...

Farları resimlerini tek tek çekebilirmisiniz... (Birinin önünü kapatarak)

Edit.. : Sağ mercek yada far hatalı...

tarihinde Mehmet Ozyurek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

fardeseninin sağ kısmında yukarı çıkış olmalı.

Sağ farın üstünde ortada yuvarlak bir kapak görüceksiniz bu kapağı çevirerek çıkarın içeride gördüğünüz demiri sağa veya sola ittirerek perde üzerinde deseni sağlayan parçayı hareket ettirirsiniz. zaten 2 konumu vardır. şu anda sizinki açık konumda onu kapalı tarafa çekince sağ kısımdaki desen yukarı doğru yükselir..

camı açarkende sinyal kısmıyla bir bağınız yok. bende şimdi dikkat ettim bizim farda cam direk çıkmıyormuş cam silikonla bir çerçeveye bağlı. bu çerçeve tırnaklarla fardan ayrılıyor yani bir kapak gibi. az önce bakarken kolayca çıkarabildim.

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam1679652577
fardeseninin sağ kısmında yukarı çıkış olmalı.

Sağ farın üstünde ortada yuvarlak bir kapak görüceksiniz bu kapağı çevirerek çıkarın içeride gördüğünüz demiri sağa veya sola ittirerek perde üzerinde deseni sağlayan parçayı hareket ettirirsiniz. zaten 2 konumu vardır. şu anda sizinki açık konumda onu kapalı tarafa çekince sağ kısımdaki desen yukarı doğru yükselir..

camı açarkende sinyal kısmıyla bir bağınız yok. bende şimdi dikkat ettim bizim farda cam direk çıkmıyormuş cam silikonla bir çerçeveye bağlı. bu çerçeve tırnaklarla fardan ayrılıyor yani bir kapak gibi. az önce bakarken kolayca çıkarabildim.

evet sağ farın uzerınde seffaf bır kapak var donuyor sımdı onunla ılgılenecegım bakalım halledebılecekmıyım....umarım desenı elde ederım sonra sıze bılgı verırım tesekkurler...

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam1679652577
evet sağ farın uzerınde seffaf bır kapak var donuyor sımdı onunla ılgılenecegım bakalım halledebılecekmıyım....umarım desenı elde ederım sonra sıze bılgı verırım tesekkurler...

birde dostum bu farın ustunde 1 tanesınde var sadece o seffaf kapak neden otekı fardada yoksadece sofor tarafındakı farda bulunmakta

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

ikisindede olması gerek. belki biraz farklı şekillidir. değişik bir kapak vardır. benim angellı ve eski 2 tip fardada 4 ündede var kapak.

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam1679652577
ikisindede olması gerek. belki biraz farklı şekillidir. değişik bir kapak vardır. benim angellı ve eski 2 tip fardada 4 ündede var kapak.

ilginc ama gercekten sadece sofor tarafındakı farda var dedıgınızı yaptım bıraz daha kesınlestı yukarı dogru resm gonderecegım farında resmını gonderecegım o ayarın olmadıgı farın umarım far ayarını bozmamısımdır...

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

o ayar kesinlikle vardır ama belki başka şekilde yapılıyordur. farın resmini gönderin tekrar bakalım. içini açabilseniz aslında direk elinizle perdeyi ayarlarsınız.

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam1679652577
o ayar kesinlikle vardır ama belki başka şekilde yapılıyordur. farın resmini gönderin tekrar bakalım. içini açabilseniz aslında direk elinizle perdeyi ayarlarsınız.

dostum sağ ve sol farın resımlerı ınceyebılırmısın .... saygılar...

post-2043-1204871102.jpg

post-2043-1204871144.jpg

Yorum bağlantısı
Serhat Mirkelam1679652577
(düzenlendi)

bunlarda farların arkası ....

bunlar nereden otomatık ınıp kalkıyor onu da anlamadım

birde arkadaslar resımlerde goruldugu gıbı ıkı adet ayar vıdası var ...

post-2043-1204871254.jpg

post-2043-1204871280.jpg

tarihinde dbmaster tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...