İçeriğe Yönlendir

VW Jetta 5 (2005-2010) xenon far ve mercek montajı


Hakan Demirel1679652575

Recommended Posts

Hakan Demirel1679652575
izmir'de bir arkadaşım bu işlerle ilgileniyor, istersen yönlendirebilirim.

sevinirim dostum.teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yusuf Gür

selamlar arkadaşlar

dün de bir konu açmıştım ancak benim tereddütlerim hala sürüyor. objektif bir yorum ile çizgilerin durumu nasıl?

img0013k.jpg

duruma göre farı kapatacağım sabah teslim etmem gerekiyor aracı.

şimdiden teşekkür ederim...

iyi akşamlar

saygılar...

Yorum bağlantısı
Yusuf Gür

valla arkadaşlar akşamın 8 inden beri kafayı yedim. dün gece de uyumadım hiç. afakanlar bastı artık. söktüm farı, merceğin içine bir bakarsın kocaman bir at sineği :rofl:

sevdiğimin hayvanı girip yanacak başka yer mi bulamadın? :angry2:

işte kahramanımız :yahoo:

img0022.jpg

bu da yeni çizgimiz ve farı aynen kapatıp sabah teslim ediyoruz ve yarın jetta mercekli xenon konusunu açıp, ayrıca sineğimiz şakir sayesinde de yılın yüzkarası olarak aday gösteriliyoruz :p

img0016w.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Montaj başarılı görünüyor.. Sağ far niye zayıf.. ?

Yorum bağlantısı
Yusuf Gür
(düzenlendi)

soldan çektim flash da olunca biraz zayıf çıktı. ikisi de eşit olarak yanıyor. yarın detaylı resimleri koyacağım foruma. ilk resimde sol farın kesilme çzigisinin sonu bulanıktı. merhum kardeşimiz şakir sağolsun güneşlenmeye girince far açıkken hafiften kebap olmuş. :yahoo: merhumu alınca görüntü düzeldi :angry2:

tarihinde impress tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Gür

selamlar arkadaşlar pazartesi sabah başladığım Volkswagen Jetta marka araç şu saat itibariyle bitti.

direkt konuya girelim :yahoo:

araca geçen hafta taktığım mtec R1 type 6000K xenon kit biraz dağıtınca mercek takmaya karar verdik.

ilk önce xenon kit çıkartılıp halojenler takılarak far çizgisi alındı.

81211847.jpg

tampon malum söküldü...

69053605.jpg

farları açmak kolay olmadı. yumuşak silikon farları açmayı ve özellikle temizlemeyi oldukça güç kılıyor.

23874567.jpg

farlarımız açıldı...

31333701.jpg

far çanağı dremel ile kesildikten sonra ayar alındı ve loctite epoxy ile yapıştırıldı. buradaki soğutma evresi...

17167049.jpg

ilk farımız hazır...

65270850.jpg

ayar safhası

34524679.jpg

delirdiğim anlar. sol far bir türlü keskin çizgiyi yakalayamıyor...

16817896.jpg

sorunlu olan sol mercek... kesilme çizgisinde bulanma var.

63048076.jpg

işte bütün sorunun kaynağı kahramanımız şakir :angry2: far açıkken merceğin dibine yapışıp yanmış. toprağa verince çizgi düzeldi...:p

81545179.jpg

farın bitmiş hali...

36518164.jpg

parklar mtec T10 takıldı renk bütünlüğü için...

35219186.jpg

aracımızın son hali... ayrıca araca yolda ampul patlaması gibi durumlar için h7 soketi takılıp far içine koyuldu. xenon ampulü patlarsa şayet halojen ampulle sorunsuz devam edilebilinecek.

54159734.jpg

yaklaşık 6 metreden bir görüntü. dükkanın boyu bu kadara izin verebiliyor. gecenin bir vakti müşteri arabası ile sokaklarda düz duvar da aramak olmaz :rofl: gerekirse aracın sahibi Nurkut Bey e rica ederim müsait bir zamanda çekip koyar.

29361113.jpg

ayrıca plakalar ve pedal aydınlatmaları beyaz led olarak yapıldı...

img0014c.jpg

img0015c.jpg

gelelim zurnanın zırt dediği yere :p

kullanılan malzemeler

* mtec r1 type 6000K h7 xenon kit 350 tl

*valeo h7 mercek ve kapaklar 60 tl

*loctite 1011 epoxy 20 tl

*dow auto özel cam silikonu 45 tl

*izomastik 250 dereceye dayanılkı şeffaf silikon 10 tl

Alet edavat...

en başta dremel, bol falçata, fön makinası, kağıt bant, su terazisi, tornavida takımı vs... aslında bir ton malzemeden faydalandın ancak aklıma gelmiyor bu saatte :)

bir başka konuda görüşmek üzere...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Güzel olmuş. Farın yuvarlak reflektörleri ve çift yuvarlak oyukları güzel bir derinlik görüntüsü vermiş. Mercek kapağının şişman olmaması iyi bir seçim.

Yorum bağlantısı
Asım Türkoğlu

Elinize sağlık. Estetik olarak iyi durmuş mercekler.

Tampon indirirek far çıkarmak da hakkaten ayrı bir eziyet. Octavia'nın, bir plastik somun söküldükten sonra çıkabilen farları büyük kolaylık her anlamda.

Yorum bağlantısı
Yusuf Gür

teşekkür ederim öncelikle . jetta nın tamponu zor değil ufak şarjlı bir tornavida ile maksimum 5 dakikada iniyor :yahoo:

Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro

Jetta'ma taktığım OEM Bosch xenon farlar inanılmaz mutlu etti beni. Ancak bi-xenon'u aktifleştiren solenoid malesef çok geç devreye giriyor.

Farları bağlarken bi-xenon solenoid gücünü uzun farlardan aldık. Böylece kısa farlar yanarken çalışacaktı. Ancak bir sebepten dolayı saniyenin 1/5'inde devreye girmesi gereken solenoid en az 1 (kullanılmamışsa) veya 5-7 sn sonra (uzunlar çok yandıysa) devreye giriyor. Eğer 10dk uzunlarla kullandıysam hatta uzunu kapatıp tekrar açtığımda devreye girmiyor. Bu gecikmenin sebebini bilen varmı acaba? Ve hep sol solenoid önce açılıyor.

Yardımlarınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Uzunu açtığın zaman halojen uzunlar hemen yanıyor değil mi ? Problem sadece bi-xenon motorunda ?

Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro
Uzunu açtığın zaman halojen uzunlar hemen yanıyor değil mi ? Problem sadece bi-xenon motorunda ?

Evet. Halojen uzunlar hemen yanıyor. Solenoid gecikiyor. irf@nT'nin bahsettiği 1N5004 diyot acaba sorunu çözermi?

Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro

Geçenlerde bu konuyu internette aradığımda aşağıdaki linki buldum.

http://www.wolstentech.com/products/bixenon/bixenon.php

Bu linkte kişi solenoid controller hazırlamış ve özellikle Bosch projektörlere göre. Onun dediğine göre eğer bende Hella yerine Bosch ballast olsaydı bahsettiği controller ballast içinde olacaktı. Mesela ben üç pinlik solenoidi iki kablo ile bağladım. Peki 3. kablo nedir? Yeşil, siyah ve kırmızı. Onun dediğine göre uzunların + kutup ile farların şasesini iki uç olarak alıp üç pine çeviriyor. (aşağıdaki şema)

http://www.wolstentech.com/products/bixeno...non_diagram.php

Bana bu mu gerekiyor? Bu 1N5004 diyot ile aynı şeymi?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Basit olarak bir röle ile de solenoidi tetiklemeyi deneyebilirsin, diyot falan kullanmadan.

Yorum bağlantısı
Basit olarak bir röle ile de solenoidi tetiklemeyi deneyebilirsin, diyot falan kullanmadan.

Bosch merceklerin selenoidleri bildiğimiz selenoidler gibi değildir.Hella mercekte küçük bir plaka hareketini düşük akımla yapabilirsiniz ama bosch mercekte kocaman ön kapağı komple indirmek gerekir.Selektör için hız lazım olduğundan bobin 3-4 amper gibi yüksek bir akım çekerek selektörü ani hale getirir.Ama bu bobinde enerjinin kalması bobini 1-2 dakikada yakar.Bu nedenle bosch mercekte ani çekme ve çekilen bobinin düşük akımda tutulması prensibi yatar.Kalkıpta yukarıdaki şemasını verdiğim düzenekten başka alternatif yoktur.Eğer hızlı çeken bobine voltajı 78xx gibi regüle üniteleri ile verirseniz zaten hemencecik yanar.Düşük akımla çeken bobine voltaj verirseniz araç rampa inerken uzuna geçer rampa çıkarken uzuna geçmez.

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca
(düzenlendi)
Reflektörlü halojenden, mercekli fara geçenlerin genelde ilk tepkisi hayal kırıklığıdır.. Sebep, her yeri aydınlatan koca koca reflektörlerden sadece aydınlatması gereken yeri yeri aydınlatan mercekli sisteme geçiştir..

Bunu ben yaşadım ve yaşıyorum,hella bi-xenonları söküp orjinal haloıjen far sistemine döneceğim,malesef xenonun halojenden iki kat daha fazla aydıntladığını ben anlayamadım.Yüksek performanslı halojenlere yöneleceğim artık.Farı açıp söküp kitide satacağım:(

tarihinde b55can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro
Bunu ben yaşadım ve yaşıyorum,hella bi-xenonları söküp orjinal haloıjen far sistemine döneceğim,malesef xenonun halojenden iki kat daha fazla aydıntladığını ben anlayamadım.Yüksek performanslı halojenlere yöneleceğim artık.Farı açıp söküp kitide satacağım:(

Böyle bir sorun yaşadığına üzüldüm açıkcası. Benim arabamın üzerinde gelen halojen farların kısalarının reflektörü kocamandı ve güzelde aydınlatıyordu. ANcak ne zaman Bi-Xenon oem farlarıma geçtim ne kaybettiğimi anladım. Şimdi daha uzağı, daha geniş ve çok daha net aydınlatıyorum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Bosch merceklerin selenoidleri bildiğimiz selenoidler gibi değildir.Hella mercekte küçük bir plaka hareketini düşük akımla yapabilirsiniz ama bosch mercekte kocaman ön kapağı komple indirmek gerekir.Selektör için hız lazım olduğundan bobin 3-4 amper gibi yüksek bir akım çekerek selektörü ani hale getirir.Ama bu bobinde enerjinin kalması bobini 1-2 dakikada yakar.Bu nedenle bosch mercekte ani çekme ve çekilen bobinin düşük akımda tutulması prensibi yatar.Kalkıpta yukarıdaki şemasını verdiğim düzenekten başka alternatif yoktur.Eğer hızlı çeken bobine voltajı 78xx gibi regüle üniteleri ile verirseniz zaten hemencecik yanar.Düşük akımla çeken bobine voltaj verirseniz araç rampa inerken uzuna geçer rampa çıkarken uzuna geçmez.
Benim anlam veremediğim olay, biz özel yapım fardan bahsetmiyoruz. Orjinal farın üzerinde böyle bir yapı vardır eğer gerekiyorsa. Bu farın balastı orjinal olmadığından (AL değil) solenoid çıkışı da balast üzerinden alınamıyor. Orjinal balast olsaydı muhtemelen böyle bir sorun olmayacaktı. Hella G4'ler üzerinde ayrı bir uzun çıkışı var mı onu araştırmak lazım belki işe yarar ama bu durum bosch'a özel bişeyse hella balastın uzunu sürmesi tekniği de uyumlu olmayacaktır muhtemelen.
Bunu ben yaşadım ve yaşıyorum,hella bi-xenonları söküp orjinal haloıjen far sistemine döneceğim,malesef xenonun halojenden iki kat daha fazla aydıntladığını ben anlayamadım.Yüksek performanslı halojenlere yöneleceğim artık.Farı açıp söküp kitide satacağım:(
Orjinal far hella bi-xenon'dan daha mı iyi :D Ya ampulünde/montajında/seviye ayarında bir sorun var ya da sende :D Ampullerin ne marka ? Duvar resmin var mı ?
Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro
Hella G4'ler üzerinde ayrı bir uzun çıkışı var mı onu araştırmak lazım belki işe yarar ama bu durum bosch'a özel bişeyse hella balastın uzunu sürmesi tekniği de uyumlu olmayacaktır muhtemelen

Cuma günü Hella ile görüştüm ve bugün bana ballastın solenoidi tetiklemesinin mümkün olup olmadığını bildirecekler. Haber alırsam buraya da bildiririm.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Cuma günü Hella ile görüştüm ve bugün bana ballastın solenoidi tetiklemesinin mümkün olup olmadığını bildirecekler. Haber alırsam buraya da bildiririm.
Bosch ve Hella arasında çalışma prensibi olarak farklar var .Hella'da uzun için ilave hiçbir üniteye gerek yok.Ford Kuga hella bi-xenon kullanıyor.Balastlar elektronik olarak 12 volt stabil güç kaynağına bağlı.Bi-xenon bobinleride aynı hattan enerji alıyor.

Şayet bosch bi-xenon kullanılacaksa hızlı çekme ve yumuşak tutma prensibi olan tek röleli devreyi kullanın hiç bir sıkıntı olmaz.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro
Şayet bosch bi-xenon kullanılacaksa hızlı çekme ve yumuşak tutma prensibi olan tek röleli devreyi kullanın hiç bir sıkıntı olmaz.

Göndermiş olduğun şema mı bu?

Yorum bağlantısı
Göndermiş olduğun şema mı bu?

Yukarıdaki şemayı kullan.Bir röle ile iki merceğin bobinlerini paralel bağlayıp kullan.Ben iki seneye yakın kullandım.Şlk zamanda timer kullanmıştım.Sonradan bu şemayı kullandım.10 numara çalışıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...