Hakan Demirel1679652575 8 Temmuz 2009 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2009 izmir'de bir arkadaşım bu işlerle ilgileniyor, istersen yönlendirebilirim.sevinirim dostum.teşekkürler Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 21 Temmuz 2009 Paylaş 21 Temmuz 2009 selamlar arkadaşlardün de bir konu açmıştım ancak benim tereddütlerim hala sürüyor. objektif bir yorum ile çizgilerin durumu nasıl? duruma göre farı kapatacağım sabah teslim etmem gerekiyor aracı. şimdiden teşekkür ederim...iyi akşamlarsaygılar... Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 21 Temmuz 2009 Paylaş 21 Temmuz 2009 valla arkadaşlar akşamın 8 inden beri kafayı yedim. dün gece de uyumadım hiç. afakanlar bastı artık. söktüm farı, merceğin içine bir bakarsın kocaman bir at sineği sevdiğimin hayvanı girip yanacak başka yer mi bulamadın? işte kahramanımız bu da yeni çizgimiz ve farı aynen kapatıp sabah teslim ediyoruz ve yarın jetta mercekli xenon konusunu açıp, ayrıca sineğimiz şakir sayesinde de yılın yüzkarası olarak aday gösteriliyoruz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Temmuz 2009 Paylaş 21 Temmuz 2009 Montaj başarılı görünüyor.. Sağ far niye zayıf.. ? Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 21 Temmuz 2009 Paylaş 21 Temmuz 2009 (düzenlendi) soldan çektim flash da olunca biraz zayıf çıktı. ikisi de eşit olarak yanıyor. yarın detaylı resimleri koyacağım foruma. ilk resimde sol farın kesilme çzigisinin sonu bulanıktı. merhum kardeşimiz şakir sağolsun güneşlenmeye girince far açıkken hafiften kebap olmuş. merhumu alınca görüntü düzeldi 21 Temmuz 2009 tarihinde impress tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 21 Temmuz 2009 Paylaş 21 Temmuz 2009 selamlar arkadaşlar pazartesi sabah başladığım Volkswagen Jetta marka araç şu saat itibariyle bitti.direkt konuya girelim araca geçen hafta taktığım mtec R1 type 6000K xenon kit biraz dağıtınca mercek takmaya karar verdik.ilk önce xenon kit çıkartılıp halojenler takılarak far çizgisi alındı.tampon malum söküldü...farları açmak kolay olmadı. yumuşak silikon farları açmayı ve özellikle temizlemeyi oldukça güç kılıyor.farlarımız açıldı...far çanağı dremel ile kesildikten sonra ayar alındı ve loctite epoxy ile yapıştırıldı. buradaki soğutma evresi...ilk farımız hazır...ayar safhasıdelirdiğim anlar. sol far bir türlü keskin çizgiyi yakalayamıyor...sorunlu olan sol mercek... kesilme çizgisinde bulanma var.işte bütün sorunun kaynağı kahramanımız şakir far açıkken merceğin dibine yapışıp yanmış. toprağa verince çizgi düzeldi...farın bitmiş hali...parklar mtec T10 takıldı renk bütünlüğü için...aracımızın son hali... ayrıca araca yolda ampul patlaması gibi durumlar için h7 soketi takılıp far içine koyuldu. xenon ampulü patlarsa şayet halojen ampulle sorunsuz devam edilebilinecek.yaklaşık 6 metreden bir görüntü. dükkanın boyu bu kadara izin verebiliyor. gecenin bir vakti müşteri arabası ile sokaklarda düz duvar da aramak olmaz gerekirse aracın sahibi Nurkut Bey e rica ederim müsait bir zamanda çekip koyar.ayrıca plakalar ve pedal aydınlatmaları beyaz led olarak yapıldı...gelelim zurnanın zırt dediği yere kullanılan malzemeler* mtec r1 type 6000K h7 xenon kit 350 tl*valeo h7 mercek ve kapaklar 60 tl*loctite 1011 epoxy 20 tl*dow auto özel cam silikonu 45 tl*izomastik 250 dereceye dayanılkı şeffaf silikon 10 tlAlet edavat...en başta dremel, bol falçata, fön makinası, kağıt bant, su terazisi, tornavida takımı vs... aslında bir ton malzemeden faydalandın ancak aklıma gelmiyor bu saatte bir başka konuda görüşmek üzere... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 22 Temmuz 2009 Paylaş 22 Temmuz 2009 Güzel olmuş. Farın yuvarlak reflektörleri ve çift yuvarlak oyukları güzel bir derinlik görüntüsü vermiş. Mercek kapağının şişman olmaması iyi bir seçim. Yorum bağlantısı
Asım Türkoğlu 22 Temmuz 2009 Paylaş 22 Temmuz 2009 Elinize sağlık. Estetik olarak iyi durmuş mercekler. Tampon indirirek far çıkarmak da hakkaten ayrı bir eziyet. Octavia'nın, bir plastik somun söküldükten sonra çıkabilen farları büyük kolaylık her anlamda. Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 22 Temmuz 2009 Paylaş 22 Temmuz 2009 teşekkür ederim öncelikle . jetta nın tamponu zor değil ufak şarjlı bir tornavida ile maksimum 5 dakikada iniyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Temmuz 2009 Paylaş 22 Temmuz 2009 Güzel olmuş güzel.. Güle güle kullanın... Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Jetta'ma taktığım OEM Bosch xenon farlar inanılmaz mutlu etti beni. Ancak bi-xenon'u aktifleştiren solenoid malesef çok geç devreye giriyor.Farları bağlarken bi-xenon solenoid gücünü uzun farlardan aldık. Böylece kısa farlar yanarken çalışacaktı. Ancak bir sebepten dolayı saniyenin 1/5'inde devreye girmesi gereken solenoid en az 1 (kullanılmamışsa) veya 5-7 sn sonra (uzunlar çok yandıysa) devreye giriyor. Eğer 10dk uzunlarla kullandıysam hatta uzunu kapatıp tekrar açtığımda devreye girmiyor. Bu gecikmenin sebebini bilen varmı acaba? Ve hep sol solenoid önce açılıyor.Yardımlarınız için teşekkürler. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Uzunu açtığın zaman halojen uzunlar hemen yanıyor değil mi ? Problem sadece bi-xenon motorunda ? Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Uzunu açtığın zaman halojen uzunlar hemen yanıyor değil mi ? Problem sadece bi-xenon motorunda ?Evet. Halojen uzunlar hemen yanıyor. Solenoid gecikiyor. irf@nT'nin bahsettiği 1N5004 diyot acaba sorunu çözermi? Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 23 Temmuz 2009 Paylaş 23 Temmuz 2009 Geçenlerde bu konuyu internette aradığımda aşağıdaki linki buldum.http://www.wolstentech.com/products/bixenon/bixenon.phpBu linkte kişi solenoid controller hazırlamış ve özellikle Bosch projektörlere göre. Onun dediğine göre eğer bende Hella yerine Bosch ballast olsaydı bahsettiği controller ballast içinde olacaktı. Mesela ben üç pinlik solenoidi iki kablo ile bağladım. Peki 3. kablo nedir? Yeşil, siyah ve kırmızı. Onun dediğine göre uzunların + kutup ile farların şasesini iki uç olarak alıp üç pine çeviriyor. (aşağıdaki şema)http://www.wolstentech.com/products/bixeno...non_diagram.phpBana bu mu gerekiyor? Bu 1N5004 diyot ile aynı şeymi? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 25 Temmuz 2009 Paylaş 25 Temmuz 2009 Basit olarak bir röle ile de solenoidi tetiklemeyi deneyebilirsin, diyot falan kullanmadan. Yorum bağlantısı
Misafir 26 Temmuz 2009 Paylaş 26 Temmuz 2009 Basit olarak bir röle ile de solenoidi tetiklemeyi deneyebilirsin, diyot falan kullanmadan.Bosch merceklerin selenoidleri bildiğimiz selenoidler gibi değildir.Hella mercekte küçük bir plaka hareketini düşük akımla yapabilirsiniz ama bosch mercekte kocaman ön kapağı komple indirmek gerekir.Selektör için hız lazım olduğundan bobin 3-4 amper gibi yüksek bir akım çekerek selektörü ani hale getirir.Ama bu bobinde enerjinin kalması bobini 1-2 dakikada yakar.Bu nedenle bosch mercekte ani çekme ve çekilen bobinin düşük akımda tutulması prensibi yatar.Kalkıpta yukarıdaki şemasını verdiğim düzenekten başka alternatif yoktur.Eğer hızlı çeken bobine voltajı 78xx gibi regüle üniteleri ile verirseniz zaten hemencecik yanar.Düşük akımla çeken bobine voltaj verirseniz araç rampa inerken uzuna geçer rampa çıkarken uzuna geçmez. Yorum bağlantısı
Musa Can Koca 26 Temmuz 2009 Paylaş 26 Temmuz 2009 (düzenlendi) Reflektörlü halojenden, mercekli fara geçenlerin genelde ilk tepkisi hayal kırıklığıdır.. Sebep, her yeri aydınlatan koca koca reflektörlerden sadece aydınlatması gereken yeri yeri aydınlatan mercekli sisteme geçiştir..Bunu ben yaşadım ve yaşıyorum,hella bi-xenonları söküp orjinal haloıjen far sistemine döneceğim,malesef xenonun halojenden iki kat daha fazla aydıntladığını ben anlayamadım.Yüksek performanslı halojenlere yöneleceğim artık.Farı açıp söküp kitide satacağım:( 26 Temmuz 2009 tarihinde b55can tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 27 Temmuz 2009 Paylaş 27 Temmuz 2009 Bunu ben yaşadım ve yaşıyorum,hella bi-xenonları söküp orjinal haloıjen far sistemine döneceğim,malesef xenonun halojenden iki kat daha fazla aydıntladığını ben anlayamadım.Yüksek performanslı halojenlere yöneleceğim artık.Farı açıp söküp kitide satacağım:(Böyle bir sorun yaşadığına üzüldüm açıkcası. Benim arabamın üzerinde gelen halojen farların kısalarının reflektörü kocamandı ve güzelde aydınlatıyordu. ANcak ne zaman Bi-Xenon oem farlarıma geçtim ne kaybettiğimi anladım. Şimdi daha uzağı, daha geniş ve çok daha net aydınlatıyorum. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 27 Temmuz 2009 Paylaş 27 Temmuz 2009 Bosch merceklerin selenoidleri bildiğimiz selenoidler gibi değildir.Hella mercekte küçük bir plaka hareketini düşük akımla yapabilirsiniz ama bosch mercekte kocaman ön kapağı komple indirmek gerekir.Selektör için hız lazım olduğundan bobin 3-4 amper gibi yüksek bir akım çekerek selektörü ani hale getirir.Ama bu bobinde enerjinin kalması bobini 1-2 dakikada yakar.Bu nedenle bosch mercekte ani çekme ve çekilen bobinin düşük akımda tutulması prensibi yatar.Kalkıpta yukarıdaki şemasını verdiğim düzenekten başka alternatif yoktur.Eğer hızlı çeken bobine voltajı 78xx gibi regüle üniteleri ile verirseniz zaten hemencecik yanar.Düşük akımla çeken bobine voltaj verirseniz araç rampa inerken uzuna geçer rampa çıkarken uzuna geçmez.Benim anlam veremediğim olay, biz özel yapım fardan bahsetmiyoruz. Orjinal farın üzerinde böyle bir yapı vardır eğer gerekiyorsa. Bu farın balastı orjinal olmadığından (AL değil) solenoid çıkışı da balast üzerinden alınamıyor. Orjinal balast olsaydı muhtemelen böyle bir sorun olmayacaktı. Hella G4'ler üzerinde ayrı bir uzun çıkışı var mı onu araştırmak lazım belki işe yarar ama bu durum bosch'a özel bişeyse hella balastın uzunu sürmesi tekniği de uyumlu olmayacaktır muhtemelen.Bunu ben yaşadım ve yaşıyorum,hella bi-xenonları söküp orjinal haloıjen far sistemine döneceğim,malesef xenonun halojenden iki kat daha fazla aydıntladığını ben anlayamadım.Yüksek performanslı halojenlere yöneleceğim artık.Farı açıp söküp kitide satacağım:(Orjinal far hella bi-xenon'dan daha mı iyi Ya ampulünde/montajında/seviye ayarında bir sorun var ya da sende Ampullerin ne marka ? Duvar resmin var mı ? Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 27 Temmuz 2009 Paylaş 27 Temmuz 2009 Hella G4'ler üzerinde ayrı bir uzun çıkışı var mı onu araştırmak lazım belki işe yarar ama bu durum bosch'a özel bişeyse hella balastın uzunu sürmesi tekniği de uyumlu olmayacaktır muhtemelenCuma günü Hella ile görüştüm ve bugün bana ballastın solenoidi tetiklemesinin mümkün olup olmadığını bildirecekler. Haber alırsam buraya da bildiririm. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Temmuz 2009 Paylaş 27 Temmuz 2009 (düzenlendi) Cuma günü Hella ile görüştüm ve bugün bana ballastın solenoidi tetiklemesinin mümkün olup olmadığını bildirecekler. Haber alırsam buraya da bildiririm.Bosch ve Hella arasında çalışma prensibi olarak farklar var .Hella'da uzun için ilave hiçbir üniteye gerek yok.Ford Kuga hella bi-xenon kullanıyor.Balastlar elektronik olarak 12 volt stabil güç kaynağına bağlı.Bi-xenon bobinleride aynı hattan enerji alıyor. Şayet bosch bi-xenon kullanılacaksa hızlı çekme ve yumuşak tutma prensibi olan tek röleli devreyi kullanın hiç bir sıkıntı olmaz. 27 Temmuz 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 29 Temmuz 2009 Paylaş 29 Temmuz 2009 Şayet bosch bi-xenon kullanılacaksa hızlı çekme ve yumuşak tutma prensibi olan tek röleli devreyi kullanın hiç bir sıkıntı olmaz.Göndermiş olduğun şema mı bu? Yorum bağlantısı
Misafir 29 Temmuz 2009 Paylaş 29 Temmuz 2009 Göndermiş olduğun şema mı bu?Yukarıdaki şemayı kullan.Bir röle ile iki merceğin bobinlerini paralel bağlayıp kullan.Ben iki seneye yakın kullandım.Şlk zamanda timer kullanmıştım.Sonradan bu şemayı kullandım.10 numara çalışıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts