İçeriğe Yönlendir

Xenon far için yıkama sistemi şart mı ?


Guest dreamtheater

Recommended Posts

Guest D2S

Ben de kilit soruyu sorayim :good1:

Halojen ancak projektorlu farlarda, far yikama zorunlulugu neden yok?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ben de kilit soruyu sorayim :)

Halojen ancak projektorlu farlarda, far yikama zorunlulugu neden yok?

Güzel soru....

Bence mevzuat gereği... Yani.. yasayı koyan, xenon olursa demiş... Halojeni katmamış....

Bence olmalı...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ben de kilit soruyu sorayim :)

Halojen ancak projektorlu farlarda, far yikama zorunlulugu neden yok?

Xenon farı olan araçlarda far yıkama zorunlu, halojende mercekli olsa da zorunlu değil.

Zorunluluk ışık gücüne göre belirlenmiş, mercek ya da reflektör olması bir kriter değil. 2000 lümenden yüksek ışık kaynağı varsa yıkama zorunludur deniyor. (Hatırlayın : Halojen ışık kaynağı max. 1500 lm, xenon ise 3200 lm.)

Hella'nın sabit ve hareketli fıskiyeli far yıkama kitlerinin manuelini ekliyorum, 179 euro fiyatı var, açı vb. hesaplamalar için güzel şemalar içeriyor işinize yarayabilir.

fixednozzlecleaningkit.pdf

telescopiccleaningkit.pdf

Yorum bağlantısı
Göksel Bahadır
Ben de kilit soruyu sorayim :)

Halojen ancak projektorlu farlarda, far yikama zorunlulugu neden yok?

Halojen mercek çapının xenona göre daha büyük olmasından olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu
Halojen mercek çapının xenona göre daha büyük olmasından olabilirmi?

halojen mercek çapı xenondan daha büyük değil. yani genel olarak böyle ama xenon merceklerinden daha küçük birsürü halojen merceği var.

yasadaki gerekçe lümen değerinin 2000 üzerinde olması durumunda gerekli olduğu yönünde.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Burdaki mantık şu : Işık gücü daha yüksekse, yüzeydeki kirlenme sonucunda ışık dağılımı bozulduğunda karşıdan gelen sürücü daha fazla rahatsız olur ve menzil o oranda daha kısalır.

post-5-1226987935_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Göksel Bahadır
Burdaki mantık şu : Işık gücü daha yüksekse, yüzeydeki kirlenme sonucunda ışık dağılımı bozulduğunda karşıdan gelen sürücü daha fazla rahatsız olur ve menzil o oranda daha kısalır.

O zaman merceksiz xenonların çoğunu yasaklamak gerekir ki gözümüzü oyuyorlar resmen. Bunuda muayeneye eklemek gerekir.

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu
O zaman merceksiz xenonların çoğunu yasaklamak gerekir ki gözümüzü oyuyorlar resmen. Bunuda muayeneye eklemek gerekir.

merceksiz xenonlar zaten baştan yasak.

hiçbiri muayeneden geçemiyor.

Yorum bağlantısı
Guest D2S
Burdaki mantık şu : Işık gücü daha yüksekse, yüzeydeki kirlenme sonucunda ışık dağılımı bozulduğunda karşıdan gelen sürücü daha fazla rahatsız olur ve menzil o oranda daha kısalır.

Ben de bunu ogrenmeyi bekliyordum, tesekkurler.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İsmail Ayaz1679652578

Eski ladalarda farlarda yıkama ve ayrıca silecek vardı :( Adamlar 90larda çözmüşler olayı. 2008 model arabaların çoğunda yok far yıkama

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sertaç Tulpar
bilgilendiriyim.. çogu araçta far yıkama tesısatı hazır gelır.. yanı 2 fiskiye bir motor ve 1 adet sigorta aldıgınızda (Hortum kelepce vs.. ıvır zıvır) bu sistem sahip olabiliyorsunuz... aracınızın yetkılı servısıne genede bır basvurun. bende merceklı xenon takıcam far yıkama sıstemını aldım, montaj zamanı her 2sını bırden monte ettırıcem.

Merhabalar,

Bende Alfa 147 kullanıyorum ve mercekli xenon taktırmak istiyorum. Ancak yıkama sistemini bulamadım, yardımcı olursanız memnun olurum.

Arkadaşlar arasında mercekli xenon uygulamasıyla TUV Muayenesine girmiş olan varsa, tecrübelerini paylaşmasını rica ederim.

Yorum bağlantısı
Sercan Keklik
Merhabalar,

Bende Alfa 147 kullanıyorum ve mercekli xenon taktırmak istiyorum. Ancak yıkama sistemini bulamadım, yardımcı olursanız memnun olurum.

Arkadaşlar arasında mercekli xenon uygulamasıyla TUV Muayenesine girmiş olan varsa, tecrübelerini paylaşmasını rica ederim.

kaç model bılmıyorum fakat MKII kasa ıcın Far yıkamalı araç 3-4 tane gırdı Türkiyeye.. Bu yüzden çıkma bulmanız zor.. Sıfır bakmanız gerekır buda sıze 1 milyar civarına patlar..

Yorum bağlantısı
Sertaç Tulpar
kaç model bılmıyorum fakat MKII kasa ıcın Far yıkamalı araç 3-4 tane gırdı Türkiyeye.. Bu yüzden çıkma bulmanız zor.. Sıfır bakmanız gerekır buda sıze 1 milyar civarına patlar..

Cevap ve ilgine teşekkür ederim Sercan.

Peki, mercekli xenon olup yıkama olmayan orjinal modeller için durum nedir ? Mesela makyajlı focus buna bir örnek.

Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Cevap ve ilgine teşekkür ederim Sercan.

Peki, mercekli xenon olup yıkama olmayan orjinal modeller için durum nedir ? Mesela makyajlı focus buna bir örnek.

Şimdiden teşekkürler.

Onlar xenon değil, adaptif farlı Focus'lar.

Bir araçta orijnal xenon far olup far yıkama olmaması mümkün değil, üreticinin takma zorunluluğu var.

Yorum bağlantısı
Sertaç Tulpar
Onlar xenon değil, adaptif farlı Focus'lar.

Bir araçta orijnal xenon far olup far yıkama olmaması mümkün değil, üreticinin takma zorunluluğu var.

Teşekkür ederim Selçuk.

Arkadaşların arasında mercekli veya merceksiz Xenon ile muayeneye girmiş olan varsa deneyimlerini paylaşmalarını rica ederim.

Herkese selamlar.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Ford Club Türkiye forumundan alıntı :

Merhaba Arkadaşlar,

Öncelikle hepinizin geçmiş bayramınızı kutlarım, umarım güzel, sağlıklı ve kazasız geçmiştir. Bu konu hakkında ben TÜV TÜRK'e e-mail gönderdim. Far iç yapıları merceksiz ve XENON'a uyumlu olmayıpta XENON ampül takan araçlar aşağıda gelen mail'de de belirtildiği gibi "Hafif Kusurlu" sayılmaktaymış. TÜV TÜRK, ancak kanun'un belirttiği ve Kusur Tablosu'na göre değerlendirme yapıyor. Bu sebeple yapacak malesefki bir şey yok. Ben aldığım cevaba üzüldüm. Bu tip araçlar bence ağır kusurlu sayılmalı ama şu an için kanun bu şekilde. "Hafif Kusurlu" olarak rapor alacaklar ve göz almaya devam edecekler, ama belki muayene öncesi far ayarları düzeleceğinden göz almaları azalır diye ümit ediyorum.

Bilgiyi paylaşmak istedim. Şyi günler dilerim...

TÜV TÜRK'ten gelen cevap.

"Mete Gürer;

Öncelikle müşterimiz olarak tarafımıza iletmiş olduğunuz sorularınızın

bizler için bir gelişim fırsatı olduğunu belirtir, göstermiş olduğunuz ilgi

ve hassasiyet için teşekkür ederiz.

Tüvturk Araç Muayene istasyonlarında T.C. Ulaştırma Bakanlığı tarafından

belirlenen kusurlara göre değerlendirme yapılmaktadır.

Xenon farlar araçlara ECE-R48 teknik regülasyonuna uygun olarak tip onayı

alındıktan sonra takılabilmektedir. Onaysız olarak kullanılan farlar şu anki

kusur tablosunda hafif kusur olarak belirlenmiştir. Ayrıca far seviye

ayarlayıcısı ve far yıkama sistemleride hafif kusur olarak değerlendirilir.

Bu sebeple aşağıda bahsi geçen araçlarda kusur tespit edilirse bu durum

rapora yansıtılır. Hafif kusurlu araçların muayeneleri de onaylanır

Bilginize sunar, güvenli yolculuklar dileriz.

Saygılarımızla.

TÜVTURK A.Ş.

-----Original Message-----

From: mmm.gurer@isnet.net.tr [mmm.gurer@isnet.net.tr]

Sent: Thursday, December 04, 2008 3:43 PM

To: info@tuvturk.com.tr

Subject: Sonradan XENON Ampül takılan araçların muayenesi hk. soru.

Importance: Low

Sayın Şlgililer,

Araç muayenesi sırasında XENON far tipine uygun olmadığı halde H4 veya H7 vb

gibi halojen ampül yerine XENON ampül + balast takan araçları far

muayenesinde geçer raporu veriyor musunuz?

Bu sorumun sebebi Orjinal Halojen ampül tipindeki araç sahipleri, havalı

olsun diye XENON ampül + balast takıyorlar. Bu değişiklikten sonra XENON

ampül, aracın farları doğru ayarlansa bile insanın gözünü çok ama çok

alıyor. Bu göz alma sebebi bence far iç yansıtma ayarlarının Halojen'e göre

tasarlanması. Bence sonradan XENON takılan ve takıldığı far tipi XENON'a

uygun olmayan araçların aydınlatma kontrolünden OK raporu almaması

gereklidir.

Bu gibi durumlarda nasıl bir uygulamanız olduğunu bir vatandaş olarak çok

merak ediyorum. Cevabınızı bekliyorum.

Saygılarımla,

Mete GÜRER

Makina Mühendisi

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

merceksiz olarak takılı xenon kitlerin bu kadar hassas bir muayene sisteminden geçebilmeleri ilginç tabiki.

Ama bu duruma seviniyorum çünkü bir ayrım yapma şansları olmadığı için eğer merceksiz takılı xenonlar kabul edilmeseydi bizim yaptığımız mercek modfiyeleride orjinal olmadığı gerekçesiyle kabul edilmeyecekti.

Dediğiniz gibi en azından hepsinin far seviye ayarı mecbur yapılmış olucak.

Yorum bağlantısı
Sercan Keklik

ben anlamıyorum bu devletı..

xenon mercek dedıler taktık... yıkama olmazsa geçemezsın dedıler taktık... otomatik seviye ayarı dedıler onuda eski teknolojiyle bagdaştırıp yaptık :blush: şimdi merceksiz xenona ok verıyorlar..!

şunu anladımkı mercekliye geçince; her hıd kıt takan agır kör edıyormuş ve agır küfür yiyomuş :) bu yüzden sisteki hid kiti bile yakmıyorum..

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

Tuv olayı çıktığından beri sürekli iddia ediyordum bu konuda birşeyler değişicek diye. Çünkü bunların muayeneden geçememesi çok daha başka olaylar ortaya çıkarıcaktır.

Heryeri dolaşın bir sürü yetkili servis aracı alırken dahi merceksiz şekilde xenon takıp aracın faturasına xenon paketi diye ekleyip satıyor. Yetkili servisin yaptığı bir işlemin muayeneden geçememesi ne büyük sorunlar açardı siz düşünün. Bu servislerin elinden yetkinin alınmasına kadar giden olaylar olurdu çünkü yasaya aykırı işlem yapmış oluyorlar. Bu durumda merceğin ne olduğunu bilmeyen xenonu yetkili servisinde taktıran insanlarda haksız yere uğraşıcaktı.

Çünkü bütün işin başı bu servisler. Onlar yasaya aykırı şekilde bu kitleri takmayıp gelen müşterilere göz aldığı böyle kullanılmaması gerektiğini belirtse insanlar yavaş yavaşta olsa bilinçlenmeye başlar.

Zaten muayeneden geçememeninde hiçbir anlamı yok hepimiz bunu biliyoruz. Muayene günü sabah 20 dakikada kit çıkarılıp yerine eski H7 ampul takılıcak sonra akşam eve dönünce gene 20 dakikada kit yerine güzelce tekrar takılıcaktır. Kimse kalkıpta muayeneden geçmez diye kitini çıkarıp atmayacaktı. Şimdi bu işten kurtulmuş oldu herkes :)

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
merceksiz olarak takılı xenon kitlerin bu kadar hassas bir muayene sisteminden geçebilmeleri ilginç tabiki. Ama bu duruma seviniyorum çünkü bir ayrım yapma şansları olmadığı için eğer merceksiz takılı xenonlar kabul edilmeseydi bizim yaptığımız mercek modfiyeleride orjinal olmadığı gerekçesiyle kabul edilmeyecekti.Dediğiniz gibi en azından hepsinin far seviye ayarı mecbur yapılmış olucak.
Bizim kullandığımız mercekler ECE normlarına uygun ama.
şunu anladımkı mercekliye geçince; her hıd kıt takan agır kör edıyormuş ve agır küfür yiyomuş :) bu yüzden sisteki hid kiti bile yakmıyorum..
Bunlar zamanla oturacak şeyler, forumumuzun buna etkisi çok büyük. Bir süre sonra çoğu insanın hevesini alıp daha kaliteli bir altyapıya geçmek isteyeceğini düşünüyorum ben.
Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

Ece normlarına uygun tabiki ama far yıkamanın zorunlu olması gibi. mercekli xenonlu aydınlatmanında otomatik yükseklik ayarına sahip olması zorunlu. hiçbir mercek modifiyesinde otomatik yükseklik ayarı yok :)

Yani bunun ayrımını aracın üzerindeki xenon orjinal ekipman veya orjinal değil sonradan takılmış şeklinde ikiye ayrılıcağından geçemezdi diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Benim kangoda var.Hatta ilk yaptığım vakit Voltron tam çalışma prensibi hakkında fikir vermişti.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Ece normlarına uygun tabiki ama far yıkamanın zorunlu olması gibi. mercekli xenonlu aydınlatmanında otomatik yükseklik ayarına sahip olması zorunlu. hiçbir mercek modifiyesinde otomatik yükseklik ayarı yok :)

Yani bunun ayrımını aracın üzerindeki xenon orjinal ekipman veya orjinal değil sonradan takılmış şeklinde ikiye ayrılıcağından geçemezdi diye düşünüyorum.

Doğru diyosun, zaten muayenede o kadar detayla kimse uğraşmaz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...