Ahmet Hekimsoy 28 Aralık 2006 Paylaş 28 Aralık 2006 Ülkemizdeki kanuna göre ;Madde 64/ b1 e göre Gece sis ışıklarının sisli, karlı ve sağanak yağmurlu havalar dışında diğer farlarla birlikte yakılması yasaktır.Buna göre gündüz tek başına veya kısa hüzmelerle beraber yakılabilmesi muallakta kalıyor.bu konuyu hala kafamı kurcalıyor bende araştırmasını yaptım.sanırım ülkemizdeki trafik mevzuatı tercüme edilirken; yurtdışında çekici,kamyon,arazi aracı gibi tavan ve tamponlarında kullanılan ek farlar sis farı olarak alınmış.Bu konuyu tartıştığım kişilerden bunlara "uzun yol" farı dendiğini ve amacın olabildiğince ileriyi aydınlatmak olduğunu sisle alakası olmadığını duydum.yani aslında kanunda yasaklananın amacı olabildiğince aracın önünü aydınlatmak olan sis farı olmadığı aksine "uzun yol" farı olduğu söyleniyor.ama ülkemizde nedense aracın 5-10 metre önünü aydınlatan ve kanımca ayarlı olduğunda göz almayan bu fara hala keyfe keder ceza yazılıyor.sitemizin ana sayfasında ; yeni teknoloji ve ürünler linki altında Valeo firmasının geliştirmiş olduğu ViseoLux LED'li gündüz farının ön tamponda tamda sis farının olduğu yere oturduğunu görüyoruz.şimdi sadece bu gündüz farıyla yolculuk yapıp 1 kerecik bile Trafik tarafından cevrilmeyeceğini düşünen varmı ?sizce sis farı ile gündüz farının farkını bilen memurumuz varmıdır ?Bu yaz yol çalışması olan ve aydınlatma olmayan bir yerden geçerken "önümü" daha iyi görebilmek için sis farlarımı açtım... 1-2 km sonra kendisini bile elindeki o ışıklı çubuk olmasa zor göreceğim trafik polisi beni durdurdu(ekip otosunun da hiç bir ışığı yanmıyor) resmen yok yere ceza yazmak istedi durumu anlatınca hadi bu seferlik bıraktım dedi... bu nedir ? çocuk oyuncağımı bu ..bir çok otobüs firmasıda otobüslerinde park+sislerle gidiyor ve karışan yok. olayı anlamak mümkün değil..sanırım bu madde oldukça popüler ve cezai olarak hatrı sayılır gelir getirdiği için değiştirilmek istenmiyor.ancak gelişen yol aydınlatma sistemlerinin böylesi boşluklar yüzünden önünün kesilmesi işten bile değil bence...Ben bu konuyu enine boyuna tartışıp mevzuatın değişmesi/düzenlenmesi için kamuoyu oluşturulması gerektiğine inanıyorum. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 28 Aralık 2006 Paylaş 28 Aralık 2006 Yazdıkların doğru. Ülkemizde sis farlarına verilen tepkiyi tetikleyen şey bence seviye ayarının iyi yapılmamış olması. Daha geniş bir açıya sahip olduğundan göz alma sorunu da daha fazla olabiliyor.Sis farı deseni :Uzunyol farı deseni : (driving light)Avrupa'da da çok yaygınlaşmamış olan gündüz farları ise ayrı bir statüye sahip. Yanlış hatırlamıyorsam Almanya'da gündüz farlarının standartlaşması için çalışmalar başlamıştı. Bence ülkemizde de standart haline getirilmeli. Far seviye ayarlama konusu cidden rahatsız edici olmaya başladı. Bununla ilgili bir de anket açmıştım dikkat ettiyseniz. Xenon farların yaygınlaşması ile birlikte otomatik seviye ayarlayıcılarda böyle bir sorun olmuyor ama kalanlarda iyi takip edilen düzenlemeler gerekiyor. Yurtdışında sislerin yakılması ile ilgili cezai işlem var mı bilmiyorum. Ama eminim onlar sis dışında yakmıyorlardır Yorum bağlantısı
Guest Bal_975 28 Aralık 2006 Paylaş 28 Aralık 2006 bişi sorucam sis farları yanı ampullerı sarı yanması lazım degılmı? herkes beyaz takıyor beyaz benım bıldıgım sıste gostermıyor sarı olması lazım degılmı kelvını dusuk olan yanlısmı bılıyorum? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 28 Aralık 2006 Paylaş 28 Aralık 2006 bişi sorucam sis farları yanı ampullerı sarı yanması lazım degılmı? herkes beyaz takıyor beyaz benım bıldıgım sıste gostermıyor sarı olması lazım degılmı kelvını dusuk olan yanlısmı bılıyorum?Bu tip ampuller eskiden vardı şimdi üretilmiyor. Renk ısısı daha düşük o yüzden gözler o ışığa daha hassas.Orjinal sis ampulü - Osram All Season sis ampulü Yorum bağlantısı
Ahmet Hekimsoy 28 Aralık 2006 Yazar Paylaş 28 Aralık 2006 Bilgiler için çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Guest Bal_975 29 Aralık 2006 Paylaş 29 Aralık 2006 pekı artık nasıl ampuller uretılıyor bu osramın urettgınden baska gozler ıcın daha hassas derken daha ıyı gorus ozellıgınımı kastedıyorsunuz? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 29 Aralık 2006 Paylaş 29 Aralık 2006 pekı artık nasıl ampuller uretılıyor bu osramın urettgınden baska gozler ıcın daha hassas derken daha ıyı gorus ozellıgınımı kastedıyorsunuz?Talep görmediğinden üretilmiyor. Işıkta kelvin arttıkça maviye kaçan ışıkta göz hassasiyeti azalıyor ve görüş azalıyor demiştik ya, kelvin azaldıkça da göz hassasiyeti artıyor görüş artıyor. Yorum bağlantısı
Guest Bal_975 30 Aralık 2006 Paylaş 30 Aralık 2006 pekı bu kelvının azaldıkca goz hassıyetının yanı daha ıyı gorusun artması xenon lardada gecerlımı? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 30 Aralık 2006 Paylaş 30 Aralık 2006 Işık diyorum zaten, kaynağının halojen ya da xenon olması farketmez. Evimizde kullandığımız ekonomik ampullerde de aynı şey geçerli. Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568 31 Ocak 2007 Paylaş 31 Ocak 2007 Memur arkadaş kafasına göre bi senaryo yazmış açıkçası... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 31 Ocak 2007 Paylaş 31 Ocak 2007 Dörtlülerle sisleri karıştırmış o arkadaş Belki de sen dörtlüleri yakmış gidiyordun adam ondan durdurdu ... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Şubat 2007 Paylaş 6 Şubat 2007 sis farları gündüz vakti ancak acil durumlarda yakılabilir,bu arçta hasta,yaralı v.s. gibi durum olduğunu gösterir ve polis bu araçları çevirmez,diğer sürücülerde bunun anlamını bilse o araca yol verir.araçta bu tür olağanüstü bir durum olmadığı halde sis farı açmakta bu yüzden yasaktır ve ceza kesilirŞyi sallamış. Yorum bağlantısı
Hasan Alıcı 3 Temmuz 2009 Paylaş 3 Temmuz 2009 (düzenlendi) Karayolları Trafik YönetmeliğiYayımlandığı R. Gazete Tarihi : 18/07/1997Yayımlandığı R. Gazete Sayısı : 23053 MükerrerYEDİNCİ BÖLÜMAraçların Işıklandırılması ve Kullanılması Esasları Araçların IşıklandırılmasıMadde 126- Karayollarında trafiğe çıkan bütün araçların 1 ve 2 sayılı Cetvellerde ve Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelikte gösterildiği şekilde ışık donanımı bulundurmaları ve bunları geceleri veya sis, kar, şiddetli yağmur ve yeterli derecede aydınlatılmamış tünel gibi görüşün yetersiz olduğu yer, zaman ve hallerde yakmaları mecburidir. 1 ve 2 sayılı Cetvellerde ve Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelikte gösterilenler dışında, ışık ve yansıtıcı bulundurulması ve kullanılması yasaktır. Araç Işıklarının Kullanılması Madde 127- Araçların sürülmesi sırasında ışıklarının kullanılması bakımından mecburiyet ve yasaklar aşağıya çıkarılmıştır. a) Uzağı gösteren ışıklar (uzun hüzmeli farlar); 1) Yerleşim birimleri dışındaki karayollarında geceleri seyrederken, yeterince aydınlatılmamış tünellere girerken, benzeri yer ve hallerde uzağı gösteren ışıkların yakılması mecburidir. Ancak, sürücünün yeterli mesafeyi açık olarak görebildiği ve kendi aracının da yeterli uzaklıktan görülebileceği hallerde, uzağı gösteren ışıklar yerine yakını gösteren ışıklar kullanılabilir. 2) Karşı yönden gelen araç sürücülerinin ve karayolunu kullanan diğer kişilerin gözlerini kamaştıracak bütün hallerde, uzağı gösteren ışıkların yakılması yasaktır. Yakını gösteren ışıklar (kısa hüzmeli farlar); 1) Karşılaşmalarda, 2) Aydınlatmanın yeterli olduğu kesimlerde, 3) Öndeki araç yakından izlenirken, 4) Uzağı gösteren ışıkların uyarma için kullanılması hali dışında, yanyana gelinceye kadar bir aracı geçerken, 5) Gündüzleri görüşü azaltan sisli, yağışlı ve benzeri havalarda. c) Kuyruk ışıklarının, (arka park lambası) seyir sırasında, uzağı veya yakını gösteren ışıklar veya sis ışıkları ile birlikte, Kullanılması mecburidir. d) Işıkların kullanılmasına ilişkin diğer esaslar; 1) Dönüş ışıklarının “geç” anlamında kullanılması, 2) Sadece park veya sis ışıkları yakılarak araç sürülmesi, 3) Karşılaşmalarda ışıkların söndürülmesi, 4) 1 ve 2 sayılı Cetvellerde ve Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelikte gösterilen esaslara aykırı ışık takılması ve kullanılması, 5) Sis ışıklarının; sis, kar, şiddetli yağmur sebebiyle görüşün yetersiz olduğu haller dışında ve geceleri yakını ve uzağı gösteren ışıklarla aynı zamanda kullanılması, 6) 1 ve 2 sayılı Cetvellerde ve Araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelik esaslarına uygun olarak takılan ışıkların da amaç dışında ve gereksiz kullanılması, Yasaktır. Geçme sırasında ışıkla uyarma; uzağı ve yakını gösteren ışıkların çok kısa süre içinde sıra ile veya ikisinin birlikte aynı zamanda yakılmasıdır. Sürücüler, geceleri, yakın ilerisi görülmeyen kavşak, dönemeç ve tepe üstlerine yaklaşırken, yakın ve uzağı gösteren ışıkları ardarda ve sıra ile yakarak gelişlerini haber vermek zorundadırlar.trafik kanunundaki açık yönetmelikte kapatılmış,polisler buna göre düşünüyor sanırım,teşekkürler 3 Temmuz 2009 tarihinde ha_sanal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Musa Can Koca 28 Mart 2010 Paylaş 28 Mart 2010 Arkadaşlar bilenler varsa driving light nedir açıklıyabilir mi? Off-road araçların kullandığı bir ışıkmıdır?Kısa far,uzun far ve driving light farların aydınlatma mesajesi ve şekillleri nasıldır karşılaştırırsak?Hella ff50 driving light(sis için olanıda var) halojen kit var bu kit şehir içi ya da şehirler arası kullanılabilirmi sanırım aydınlatma mesajesi 500m civarı Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 28 Mart 2010 Paylaş 28 Mart 2010 Bunlar uzun far gibi ışık verdiklerinden sürekli kullanamazsın. Kısa farın menzili 60-150 metre arasındadır. Yorum bağlantısı
Musa Can Koca 28 Mart 2010 Paylaş 28 Mart 2010 Bunlar uzun far gibi ışık verdiklerinden sürekli kullanamazsın. Kısa farın menzili 60-150 metre arasındadır.fiyat olarak uygun olduğu için almayı düşünmüşdüm zira kısa far almaya kalksam hella'da böyle bir modül göremedim,bazı motorsiklet kullanıcıları arasında oldukça popüler bir ürünmüş bu ff50.Adet fiyatı 65 Tl idi bana hella için uygun geldi ama sürekli kullanmayacağımdan vazgeçtim Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 29 Mart 2010 Paylaş 29 Mart 2010 Karayolları Trafik YönetmeliğiYayımlandığı R. Gazete Tarihi : 18/07/1997Yayımlandığı R. Gazete Sayısı : 23053 MükerrerYEDŞNCŞ BÖLÜMAraçların Işıklandırılması ve Kullanılması Esasları 5) Sis ışıklarının; sis, kar, şiddetli yağmur sebebiyle görüşün yetersiz olduğu haller dışında ve geceleri yakını ve uzağı gösteren ışıklarla aynı zamanda kullanılması,demekki park + sis yasak değil Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 29 Mart 2010 Paylaş 29 Mart 2010 fiyat olarak uygun olduğu için almayı düşünmüşdüm zira kısa far almaya kalksam hella'da böyle bir modül göremedim,bazı motorsiklet kullanıcıları arasında oldukça popüler bir ürünmüş bu ff50.Adet fiyatı 65 Tl idi bana hella için uygun geldi ama sürekli kullanmayacağımdan vazgeçtimSen nerde kullanmayı düşünüyosun ? Bende Hella H7 kısa mercek micro de premium var, hiç kullanmadım, istiyorsan bana özel mesaj at, satabilirim. http://www.geceucusu.com/index.php?s=&...post&p=2580 Yorum bağlantısı
Recommended Posts