Mehmet Öztürk1679652624 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 Nasıl yani araç sağdan direksiyonlu mu Araç soldan ama farlar sağ direksiyonlar için yapılmış .Farlardan dolayı kesilme çizgisi sağ direksiyon yapılmış sen hizalama yaparken ya arabanın başında hizala ya da iki düz çizgi arasında mercek çizgisi kalıcak gibi ayarla kesilme çizgisinin sağ ya da sol olması o zaman önemli olmaz ama alt sınır ve üst sınır arasında tut.İki düz çizgi derken anlamadım aşağıya resim koyuyorum anladığım kadarıyla ve mantığıma uyanı çizdim .Sağdan soldan çizgi o kadar önemli değil.Mahmut güzel şekilde resim destekli bilği vermiş.aynen buna göre çizgiyi alıp merceği sabitleyeceksin.Çizginin kırıldığı yer önemli.Minimal hatalar çok sorun olmaz.Lakin 2cm aşagıda veya 2 cm yukarda sabitlenmiş bir çizgi far ayarında ciddi sıkıntıya sebep olacaktır.Halojende çizilen çizgi ile merceğin çizgisi ve kırılma yeri aynı hizalarda olursa ayarda da sorun olmaz.ayardaki sorun ayar vidalarının diş ksımlarının yetersiz kalmasından kaynaklı olur.Tam çizgiye oturtacağım orada sorun yok ama işte ışığın V kısmını nasıl denk getireceğim bilemedim aşağıda ki resim doğru mu sizce ? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 (düzenlendi) Aynen sadece sarı ve siyah taki alt kısımdaki kırılma noktaları üst üste oturacak şekilde sabitleyeceksin.Ufak kaymalar sorun olmaz ama 1 cm ve üzeri olunca dediğim gibi mekanik ayar sıkıntı yaratır. 6 Kasım 2014 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Öztürk1679652624 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 (düzenlendi) Tamam doğru anlamışım o zaman hizalamayı . Şimdi ki sorun mercek kapağına yer kalmıyor farlarda nasıl birşey yapsam bilemedim ?. ikinci sorumda alt paragrafta Reflektörümüzü kestik gayet güzel oturdu, ama mercek biraz daha yukarı bakması gerekiyor, reflektörün üstünden mi biraz kessem yoksa bixenon motorun olduğu yerden kesip az aşağı indirip merceğin kafasını yukarı doğru mu baktırsam ? karar veremedim. 7 Kasım 2014 tarihinde Mehmet Öztürk tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 (düzenlendi) Aman ha mercekteki parçalara elleme elinde kalır.O kısım bir bütün parçadır.Tasın alt kısmını tıraşlayın en sağlam yol budur.İmza kısmında bilğilerim var haberleşelim sana İnsignia iç mercek şapkasını kargo ücretini vermen koşuluyla karşılıksız yollayayım elindeki kapaktan çok daha güzel duracaktır.Krom tonda orijinal rengi var.O kapak çalışmanı çok çok gölgeleyecek üzülürüm. 7 Kasım 2014 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Öztürk1679652624 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Aman ha mercekteki parçalara elleme elinde kalır.O kısım bir bütün parçadır.Tasın alt kısmını tıraşlayın en sağlam yol budur.İmza kısmında bilğilerim var haberleşelim sana İnsignia iç mercek şapkasını kargo ücretini vermen koşuluyla karşılıksız yollayayım elindeki kapaktan çok daha güzel duracaktır.Krom tonda orijinal rengi var.O kapak çalışmanı çok çok gölgeleyecek üzülürüm. yanlış anlatmışım abi , bi xenon mercek motoruna gelen reflektörün yerini keseyim dedim merceği kastedmemiştim, uyarın için teşekkür ederim. Dediğin gibi alt tarafını traşlayacağım yarın akşam artık inşallah . Bilgileriniz için ayrıyetten teşekkür ederim.Mercek kapağı konusunda okuyunca çok şaşırdım ve çok mutlu oldum, foruma yeni kayıt olmama rağmen böyle bir yardımda bulunmanız bu devirde bulunulmayacak davranış oldu . Çok teşekkür ederim, sizin ile irtibata geçeceğim inşallah. Yorum bağlantısı
Mehmet Öztürk1679652624 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 (düzenlendi) Oktay TOKER abimiz ile görüştüm ve mercek kapağını adresime gönderdi bugün elimde olur büyük ihtimal. Hediyesinden dolayı ve düşüncesinden dolayı çok çok teşekkür ediyorum.// Bir iki sorum olacak sizlere, reflektöre sabitlediğim mercek ile reflektör arasında boşluk var , önceki örneklerde sıvı conta ile kapatılmış. Kapatılmasında ki neden nedir ?. Kapatmasak ne gibi sorun olabilir ?. Ben o arayı kapatmayıp, direk farın dış plastiği(farın kabını) izole etmem yeterli olmaz mı ?.İkinci sorum ise, farın dışına nasıl bir izolasyon yapmalıyım. Plastik kesip sıcak silikon ile güzelce kapak mı yapsam ?.Projeye bi-xenon merceğin motorun rahat çalışabilmesi için reflektörden alanı keserek devam ediyoruz İlk kestim ama baktım perde açılıpkapanırken sorun oluyor o yüzden biraz daha geniş kestim.Merceği rahat şekilde otutturduktan sonra reflektöre vida deliği için nokta bıraktım tabi ışığı hizaladıktan sonra . Vidaları somun ilesıktım ve merceği somunlara değecek şekilde çektim, yani vidalama işlemi bitince duracak konumda tuttum, aşağıda hizalamanın fotoğrafı şekildeoldu. Buda yeterliydi:). Somunların nerede duracağını bilmek için keçeli kalem ile vidalara çizgi çektim.Bir mesaja belli bir fotoğraf sonrası fotoğraf ekleyemiyorum. Eklediklerimde link olarak gözüküyor. Nasıl düzeltebilirim bunu ? 10 Kasım 2014 tarihinde Mehmet Öztürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Eline sağlık gayet iyi gidiyor.Şimdi foto ekleyebilirsin. Vida başlarını mercek tarafondan taksaydın iyi olurdu.Arka skısımdan sıkmak daha rahat olurdu.Montaj bitti ise elleme. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Öztürk1679652624 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Eline sağlık gayet iyi gidiyor.Şimdi foto ekleyebilirsin.Vida başlarını mercek tarafondan taksaydın iyi olurdu.Arka skısımdan sıkmak daha rahat olurdu.Montaj bitti ise elleme. Çok mantıklıymış o şekilde yapmak, hiç aklıma gelmedi, hatta sonradan bile hizalamada kullanılabilirmiş. Şuan montaj bitti ama, baktım hizalama düzgün olmadı sizin dediğiniz gibi yaparım .Eksik kalan fotoğraflarMerceği reflektöre şimdilik sabitledikten sonra, farın dış plastiğini kesmemiz gerekti. Bosch merceğin motoru altta olduğundan far dış plastiğine değiyordu. Nerelere değiyorsa oraları çizip kesiyoruz. Biraz fazla kestim far ayarı yaparken yukarı aşağıya değmesin diye.Reflektörü far kabına monte ettim, nasıl gözüküyor diye camı da üstten kapattım, mercek yeterince içeride kaldı bundan dolayı da görüntü çok güzel oldu . Mercek cama çok yakın kalacak diye üzülüyordum :) .Eve geldim hizalamaya bakmak için camlı şekilde duvara ışık vurduğunda biraz canım sıkıldı . Işık çizgisi camdaki çizgiden dolayı hafif pürüzlenmişti. Bu soruna birşey yapılabilir mi bilmiyorum, fakat aydınlatmada sorun olacağını düşünmüyorum.Son olarak da merceği vidalama işlemi için bir kaç işlem yapıldı. Vidanın arkasına ve önüne somun koydum ki sabit kalsın diye. Somunların arkasına conta sıkıldı oynanaması için. Şimdilik bu kadar bu akşam diğer farıda bitirip mercekleri sabitleyeceğim. Sonrasında ise izolasyon işlemleri kaldı . İnşallah hizalamalarım düzgün çıkar. 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 İyi gidiyor eline sağlık En büyük sıkıntın fardan taşan ampulü izole etmek , motor içinde yeterli boşluk varsa işin daha kolay olacaktır... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Öztürk1679652624 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 (düzenlendi) İyi gidiyor eline sağlık En büyük sıkıntın fardan taşan ampulü izole etmek , motor içinde yeterli boşluk varsa işin daha kolay olacaktır...Abi farın arkasında akü var ve toplamda 6-7 cm boşluk var 2-3 cm kadar ampül geliyor az bi boşluğum kalıyor. Nasıl bir izole edeyim ?. Forumdaki bixenon dönüşümlerine bakıyorum ama far kabını keseni görmedim .Diğer sorum ise, reflektöre sabitlediğim mercek ile reflektör arasında boşluk var , önceki örneklerde sıvı conta ile kapatılmış. Kapatılmasında ki neden nedir ?. Kapatmasak ne gibi sorun olabilir ?. Ben o arayı kapatmayıp, direk farın dış plastiği(farın kabını) izole etmem yeterli olmaz mıDip not: Özür dileyerek ae10 kasa 93-98 arası üretilmiştir. Başlıkta 91-98 gözüküyor. Bilginin düzgünlüğü açısından söyledim. Yanlış anlaşılmaz umarım . 10 Kasım 2014 tarihinde Mehmet Öztürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Pvc borular yardımcın olur.Kapaklı modelleri var Kısa tiplerde al ve ayrıca kapaklarınıda al rahatça kullan.Ampulün kablo takılan kısmı alta dogru çıkıntıolı olur bunu hesaba katarak boru çapını al.Boruyu alttak kasaya çprazlamasına vidala sonra sista şeffaf silokndan al ve etrafına sür.Ömürlük olur. Yaptığım çalışmalada görebilirsin.aynen uyguluyorum. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Oktay Toker İşini görecek malzemeler bunlar 70 lik pvc boru ve 70 lik pvc kapama başlığı , 25 cm uzunluğunda olanlardan al 70X250 diye geçer ve boyanabilir...Mercek ile reflektör arasındaki boşluğu ısıya dayanıklı silikonla kapatmamızın nedeni civataların gevşemesi ile oluşabilecek sıkıntıyı önlemek içindir... 3 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Bosch merceklerde bir hile var merceğin uzun kısa yaptığı kapakçığın orada vida var o ayarla oynayarak kesilmede mavi renk alabilirsin. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Hile değil de kalitenin göstergesi desek daha doğru olur , ayar iyi yapılmalı yoksa kesilme çizgisi berbat hale gelir... 2 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Bu mavi çizgi farydası ne olaki ben hiç aklıma kabul ettiremedim.Uzun yolda belki farkedilir ama haricen kabul edilecek bir faydası var mı?Yoksa duvara geçip açık hava sineması gibi, izleme zevkinden dolayımı bu olsun isteniyor. Mehmet sen o ayar ile oynama Çok tavsiye etmem.Ayrıca şansına ve belki bilmeden çizgisi ince tip mercek almışsın.Kalın tip olana nazaran çizgisi daha düz ilerler.Aslında o kontra somunları lastikli versiyon olan somun kullanılabilse silikona pek gerek kalmaz ama zıkkım anahtar olmadan sönmüyor.Sıkayım derken iç krom fena zarar görebilir.Pvc 100mm olnadan almalısın 75 lik dar gelir.Geniş olsun ampul ve tutacak telleri değmesin titreme yaptırır. Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Zevk meselesi diyelim ben düz yolda giderken çoğu yerde bu mor rengimi görüyorum. Hoşuma gidiyor 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Zevk meselesi diyelim ben düz yolda giderken çoğu yerde bu mor rengimi görüyorum. Hoşuma gidiyor Aynen Gökhan bende color mod hastasıyım illa olacak ... 2 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Ben merceklerimi değiştirdim hella yaptım e 55 bosch bu kadar renk almıyordu ya da ben başaramadım. Ama boschun sellektörünüm fark edilmesi hellanınkinden daha iyi yolda kısa mesafede hellanınki dikkat çekici ama sokak geçişlerinde bosch daha iyi gibi geldi bana. 2 Yorum bağlantısı
Erkan Kahya 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Normalde bosch mu hella mı deseler tabiki hella derim ama şu renk ve kesilme çizgisi için bosch ile devam ettim. 3 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Bosch 5000CBI de çok güzel sonuç veriyor 2 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Mercek farkı diyelim her bosch bunun gibi çıktı vermiyor ya da benim elime geçmedi Yorum bağlantısı
Erkan Kahya 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Elimde bir takım var hatta bir takımda tsx bide üstüne yeni bir projektör siparişi verdim. Sanırım bu bir hastalık:P 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 amerikalılar kare ve led projectore geçti biz hala e 55 e 46 merceklerle ugrasıyoruz Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 10 Kasım 2014 Paylaş 10 Kasım 2014 Sayısını bilmiyorum bende de baya mercek var çoğunu modladım , siperinden lensine kadar bir çok değişiklik yaptım , üzerlerinde bu gerçekten hastalık Yorum bağlantısı
Recommended Posts