Selçuk Keleş 13 Eylül 2009 Paylaş 13 Eylül 2009 1- Eveti hella bi-xenon.2- Orjinal parçaya oem denir. Hella, Valeo, Bosch, Koito, Philips, Osram gibi markalar oem kalitesinde ürün üretir.3- Sitedeki orjinal xenon fara D2S xenon kit taktırabilirsin. Ancak alttaki yuvasına tam uyması için orjinal hella 4. jenerasyon balast kullanman gerekir.4- Orjinal xenonlar 4300K'dır.5- Olmayacak, çünkü halojen ve xenon farın motoru, beyni, çalışma prensipleri farklıdır. Vidalarından ayarlabildiğin kadar ayarlarsın umuyorum sorun olmaz.6- Araca özgü bir soru olduğundan net cevap veremeceğim. Deneme yanılma metoduyla yapmaya çalışıcaksın.Sorduğun soruların bazıları araca özel ve bu modifiyeyi yapmış kişiler tarafından cevaplanabilecek şeyler. Bu konuda üyelerin biraz daha hassas olması sonucu, sorularına cevap aldıktan sonra sonucunu da paylaşmaları sayesinde bilgi açığımız kapanacaktır. Yorum bağlantısı
Levent Odabaş 15 Eylül 2009 Paylaş 15 Eylül 2009 D2S xenon kit in içinde orjınal hella 4.jenarasyon balastları içinde değil mi?bunları yapabılecek ıyı bıryer var mı tavsıye edecegınız? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 15 Eylül 2009 Paylaş 15 Eylül 2009 D2S xenon kit in içinde orjınal hella 4.jenarasyon balastları içinde değil mi?bunları yapabılecek ıyı bıryer var mı tavsıye edecegınız?Hayır bunu söylerken D2S ampul ve ona uygun D2S balast alman gerektiğini söylemek istemiştim. Sıfır olarak markalı bulman zor, çin falan markalarından piyasada bulunabiliyor, çıkma olarak ta da hella g4 balast ve d2s ampul de alabilirsin. Yer öneremem, sanayideki elektrikçi ya da far ustalarından biraz soruştur hem bilgi de toplamış olursun. Yorum bağlantısı
Levent Odabaş 12 Ekim 2009 Paylaş 12 Ekim 2009 en sonunda yaptırdım ve bıttı.orjınal cosmo farını aldım sonra 6000k xenon shıeld dıye bır marka xenon kıt beyınlerıyle beraber taktırdım.uzunlarıda xenon oldu.bi xenon dediğimiz.mercegın yanındakı uzunlarıda beyaz ısık taktırdım sırıtmasın dıye.yanlız araba calısıyorken veya far duğmesı kapalı konumda ıken kontagı cevırdıgım zaman xenonlar yanıyor.mesela gece arabayı calıstır far dugmesını acma ön farlar yanıyor.parklar ve stoplar harıç xenonlar yanıyor.bir de orjınalınde parklarla beraber xenonlarda yanıyor mu?internete bakıyorum tam anlıyamadım resımlerden.gece sankı cok sırıtıyor. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 12 Ekim 2009 Paylaş 12 Ekim 2009 Güle güle kullan, hani detaylar-resimler ? Muhtemelen bir elektrik bağlantı hatası var, farın orjinal pinlerinden xenona besleme yapmadınız herhalde, doğru pini kullandığınıza emin misiniz ? Normalde parklar yanıkken kısa far yanar, kısanın tek başına yanması söz konusu olamaz. Yorum bağlantısı
Aytekin Karahan 4 Kasım 2009 Paylaş 4 Kasım 2009 en sonunda yaptırdım ve bıttı.orjınal cosmo farını aldım sonra 6000k xenon shıeld dıye bır marka xenon kıt beyınlerıyle beraber taktırdım.uzunlarıda xenon oldu.bi xenon dediğimiz.mercegın yanındakı uzunlarıda beyaz ısık taktırdım sırıtmasın dıye.yanlız araba calısıyorken veya far duğmesı kapalı konumda ıken kontagı cevırdıgım zaman xenonlar yanıyor.mesela gece arabayı calıstır far dugmesını acma ön farlar yanıyor.parklar ve stoplar harıç xenonlar yanıyor.bir de orjınalınde parklarla beraber xenonlarda yanıyor mu?internete bakıyorum tam anlıyamadım resımlerden.gece sankı cok sırıtıyor.astra h larda tech2 cihazı ile gündüz farı açılabiliyor sanki öyle bişey yapılmış..ama montaj hatası gibi gözüküyor bencede Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 23 Nisan 2010 Paylaş 23 Nisan 2010 (düzenlendi) SelamlarXenon sisteminin bir parçası olduğundan buraya açtım konuyudaha önceden Astra nın cosmo modelinde bi-xenon farlar araca monte edilmiş. orjinal far yıkama sistemi de çıkma parçalarla 350 tl yi bulduğundan bu şekilde bir uygulama yaptık...resimlere geçelim fıskıyemiziçten görünümfar yıkama için ekstra pompamızbu da videomuz... yanlız sesini kısın biraz fazla bağırmışım hoplamayın pc başında Far yıkama sistemi video 23 Nisan 2010 tarihinde Yusuf G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Gür 23 Nisan 2010 Paylaş 23 Nisan 2010 araçta müzik dinlediler birkaç saat ondan düşük çıktı videoda selçuk abi. araç çalışınca kendine geliyor basınç. temizliği gayet iyi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 23 Nisan 2010 Paylaş 23 Nisan 2010 araçta müzik dinlediler birkaç saat ondan düşük çıktı videoda selçuk abi. araç çalışınca kendine geliyor basınç. temizliği gayet iyi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Nisan 2010 Paylaş 23 Nisan 2010 Araç çalışırken güçleniyorsa, çok iyi.. Güle gülle kullanın... Yorum bağlantısı
Muhammed Andı 23 Nisan 2010 Paylaş 23 Nisan 2010 hayirli olsun, guzel gorunuyor... motoru fiskiye memelerinden daha ustte ve motordan fiskiyeye giden hortumu da biraz daha ince tutarsaniz daha cok basinc elde edebiliyorsunuz.neredeyse 1 yildir tum malzemeler oylece duruyor, motorda bos bi nokta ve oraya uyacak su deposu bulabilirsem ben de yapacagim boyle birsey. ama bu yaz yapacagim Insaallah. Yer bulamazsam var olan su deposuna bi dalavere yapip baglayacagim su motorunu. Yorum bağlantısı
M.Ali Güler 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 Merhaba. Astra H ile ilgili topiği inceledim fakat yaptıracağım işlemi tam anlamıyla telaffuz edemedim...Astra H 2006 model Enjoy aracım war. Geçen gün servisten orjinal Hella mercekli far aldım ve yarın kısmet olursa bunun montajını yaptırıcam. Montajla alakalı aklıma takılan bir kaç soru war.1- Aldığım farın sanırım Bi-Xenon özelliği war ve bu özelliği kullanmak istiyorum. Uzun farların kablolarından merceğin içindeki perdeye kablo çektirip, uzun farları yaktığım zaman perdenin açılıp kapanmasını mı sağlamam gerekecek? Taktıracağım elektrikçi bilmiyor olabilir, onu yönlendirmem gerebilir bu konuda.2- Aldığım farın dış kısmında soketler war, o soketlerle işimiz olacak mı?3- şu an farlarıma takılı olan h7 xenon kit war ve bu kiti mercekli farda kullanmak istiyorum, sanırım sadece ampülün soketini töprülememiz gerekiyor doğrumu?Şlgilenen arkadaşlara teşekkürler... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 Evet uzun fardan ayrıca kablo çekip bi-xenonun motoruna bağlayacaksın. Dış kısmındaki soketlerden kastın farın kendi soketi ise tabii ki kullanacaksın, ama xenon farın soketteki pinleri ile arabanın orjinal soketindeki pinler birbirine uymayabilir. Örneğin kısa far başka pinden uzun far başka pinden elektrik alıyor olabilir bunları elektrikçinin tespit etmesi ve yer değiştirmesi kolay. Mercekli far D2S tipi olduğundan en ideal aydınlatma için D2S kit kullanman gerekir, H7 'yi de bir şekilde oturtabilirsin ancak oluşacak odak problemlerini belirlemek ve gidermek zordur. Yorum bağlantısı
M.Ali Güler 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 (düzenlendi) Farın üzerindeki pinli soketlerden bahsetiştim evet. Onu öyleyse montaj esnasında elektrikçiyle belirliycez.Pekii uzun farın olduğu kısmı hiç kullanmayıp yani oraya ampül takmayıp, sadece uzunları bi-xenon kısmından kullansak ne gibi avantaj veya dezavantaj sağlar bana? Birde odaklanma sorunundan bahsetmişsiniz, nasıl bir sorun yaşarım tam olarak izah edebilirmisiniz? D2S ile arasında aydınlatmada nasıl bir faklılık oluşur? (Aynı kelvin değerlerinden değerlendirme yaparsak.) Birde halojen farın üzerindeki yükseklik motorunu mercekli farda kulanma şansımız var mı? Topiği okudum, kimi üyeler kullandım diyor kimisi kullanılmaz diyor. 22 Mayıs 2010 tarihinde M.Ali G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 Düşündüğün bağlantı selektörde işe yaramaz. Normalde, sen selektör yaptığında içteki uzunların yanıyor. Bu yapı xenonların açıkken de kapalıyken de böyle. Dediğin şeyin olabilmesi için senin uzun farı ayrıca kısa fara da bağlaman gerekir ki, selektör yaptığında bi-xenon devreye girsin.Bu çok da mantıklı bir iş değil.İçteki yansıtıcı D2S ile en iyi performansı verecek şekilde optik olarak tasarlanmıştır. H7 taktığında düzensiz bir ışık dağılımı olmaz belki ama dört dörtlük bir montaj da olmaz.Seviye motoru konusunda net bir şey söyleyemeyeceğim, senin farının içinde seviye motoru içte takılı olması lazım, bir kaç resim göndersen fena olmazdı. Xenon farda kullanılan motorların çalışması halojenden farklı, ama belki tesisattan gelen uçları kullanarak kullanabilmeniz mümkün olabilir. Yapan arkadaşlar nasıl yaptıklarını paylaşmamışlar. 1 Yorum bağlantısı
M.Ali Güler 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 (düzenlendi) Düşündüğün bağlantı selektörde işe yaramaz. Normalde, sen selektör yaptığında içteki uzunların yanıyor. Bu yapı xenonların açıkken de kapalıyken de böyle. Dediğin şeyin olabilmesi için senin uzun farı ayrıca kısa fara da bağlaman gerekir ki, selektör yaptığında bi-xenon devreye girsin.Bu çok da mantıklı bir iş değil.Bu kısmı tam anlayamadım, bi-xenonlu sistemlerde sellektör yapıldığı zaman hem mercekli kısım, hemde diğer halojen uzun far mı yanıp sönüyor?Birde bi xenonun aktif olabilmesi için selenoidden çıkan iki kabloyu tam olarak nereye bağlamamız gerekir. Resim çekme şansım şu an için maalesef yok, montaj esnasında çekmeye çalışıcam. Montajdan sonra yapılanları buraya yazarım. Saygılarımla... 22 Mayıs 2010 tarihinde M.Ali G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 Orjinal bi-xenon+halojen uzun far sistemlerinde farlar kapalı iken selektörde halojen,farlar açık iken ise bi-xenon kısalar,selektör veya uzun hüzmeye geçişte ise bi-xenon uzunlar+halojen uzunlar çalışıyor. Yorum bağlantısı
M.Ali Güler 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 Orjinal bi-xenon+halojen uzun far sistemlerinde farlar kapalı iken selektörde halojen,farlar açık iken ise bi-xenon kısalar,selektör veya uzun hüzmeye geçişte ise bi-xenon uzunlar+halojen uzunlar çalışıyor.Teşekkür ederim, pekii selenoidden çıkan bağlantı kablolarını bağlayacağımız ayrı biryer var mı, yoksa uzun halojen farın herhangibir yerine bağlasak yeterli oluyor mu? Yorum bağlantısı
Misafir 22 Mayıs 2010 Paylaş 22 Mayıs 2010 Uzun halojen ampülün iki ucuna bobin uçlarını bağlayın.Artı eksi fark etmez,çalışır. Yorum bağlantısı
M.Ali Güler 23 Mayıs 2010 Paylaş 23 Mayıs 2010 (düzenlendi) Arkadaşlar bugün farların montajını yaptırdım. Mevcut H7 xenonlarımı takıcaktım yeni mercekli farlarıma fakat, odaklanma sorunu olabileceğinden endişe edip, d2s ampul ile h7 balastılarımı kullanabilmem için soket ve d2s ampül aldım. Montajını yaptık ve sonuç gayet başarılı. Eski farların soketleriyle mercekli farın soketleri birebir aynı, hiçbir zorluk çekmedik montaj esnasında. Bi-xenon sistem ve far yükseklik ayarı sorunsuz çalışıyor. Seviye ayar motoru için ekstra yaptığımız birşey olmadı. Eski fardan çıkan soketi yeni fara taktık ve herşey sorunsuz çalıştı. Akşam deneme sürüşü yaptım ve keşke daha önce geçseydim bu mercekli fara dedim. Yarın resim eklerim arkadaşlar. Bu arada işçilik 40 TL verdim bilginiz olsun. 24 Mayıs 2010 tarihinde M.Ali G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
M.Ali Güler 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 (düzenlendi) 24 Mayıs 2010 tarihinde M.Ali G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Hayırlı olsun.Belirtmeden geçemeyeceğim.Diyebilirimki sonradan mercek takılıpta yakışan en güzel far bu araçlarınki olsa gerek.. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 24 Mayıs 2010 Paylaş 24 Mayıs 2010 Arkadaşlar bugün farların montajını yaptırdım. Mevcut H7 xenonlarımı takıcaktım yeni mercekli farlarıma fakat, odaklanma sorunu olabileceğinden endişe edip, d2s ampul ile h7 balastılarımı kullanabilmem için soket ve d2s ampül aldım. Montajını yaptık ve sonuç gayet başarılı. Eski farların soketleriyle mercekli farın soketleri birebir aynı, hiçbir zorluk çekmedik montaj esnasında. Bi-xenon sistem ve far yükseklik ayarı sorunsuz çalışıyor. Seviye ayar motoru için ekstra yaptığımız birşey olmadı. Eski fardan çıkan soketi yeni fara taktık ve herşey sorunsuz çalıştı. Akşam deneme sürüşü yaptım ve keşke daha önce geçseydim bu mercekli fara dedim. Yarın resim eklerim arkadaşlar. Bu arada işçilik 40 TL verdim bilginiz olsun. Ampuller 6000K galiba Bir de duvar resmi alalım bakalım.Güle güle kullan. Özellikle seviye motorunun buna uyması büyük şans. Farların hella olmasının sonucu bu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts