İçeriğe Yönlendir

Opel Astra H (2004-2009) Xenon Hakkında


Tanju Kurşunlu

Recommended Posts

Oktay Toker

Mahmut Astra farları için çok şehir hikayesi var biliyorsun bu far o farlardan mı?

Benim yaptıgım 2002 Astra farı yan sanayi idi çok basit açıldı.Orjinali nasıl ki?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Mahmut Astra farları için çok şehir hikayesi var biliyorsun bu far o farlardan mı?

Benim yaptıgım 2002 Astra farı yan sanayi idi çok basit açıldı.Orjinali nasıl ki?

Eski tip valeo veya hella farlar biraz uğraştırır ama açılır,aynı marka yeni tip olan farlar zaten açılmıyor kesmek gerekiyor :unknw:

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Isı Piresmi yoks yine silikon veya daha sert yapıştırma maddesimi bilğin var mı inceledinmi?Stop camları gibimi yapılmış

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Isı Piresmi yoks yine silikon veya daha sert yapıştırma maddesimi bilğin var mı inceledinmi?Stop camları gibimi yapılmış

Far camlarını stoplar gibi yapıştırmıyorlar abi,bazıları sert bazıları yumuşak silikonla yapıştırılıyor ;)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Cenk Yıldız1679652602

Öncelikle bu foruma hem Opel Astra H kullanıcılarını bilgilendirmek hemde işin uzmanlarından öneri almak için kayıt oldum.

Opel Astra H Classic III araca sahibim.. aracın üzerinde merceksiz opelin klasik hella farı mevcut. Aracıma Xenon taktırmak istiyorum fakat bi kaç durum söz konusu;

Öncelikle Opel Servisle görüştüm eğer beyin dahil komple set almak isterseniz 3.000TL civarı bi fiyat çıkacagını sölediler.

Benim sorum ben bu beyni almadan Orjinal Hella Mercekli far alıp xenon baglamak istesem örneğin philips balast içinde xenon set alıp bağlasam ne gibi eksilerle karşılaşırım? Fiyat böyle oldugunda ortalama 1.000TL'ye mal oluyor.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Öncelikle bu foruma hem Opel Astra H kullanıcılarını bilgilendirmek hemde işin uzmanlarından öneri almak için kayıt oldum.

Opel Astra H Classic III araca sahibim.. aracın üzerinde merceksiz opelin klasik hella farı mevcut. Aracıma Xenon taktırmak istiyorum fakat bi kaç durum söz konusu;

Öncelikle Opel Servisle görüştüm eğer beyin dahil komple set almak isterseniz 3.000TL civarı bi fiyat çıkacagını sölediler.

Benim sorum ben bu beyni almadan Orjinal Hella Mercekli far alıp xenon baglamak istesem örneğin philips balast içinde xenon set alıp bağlasam ne gibi eksilerle karşılaşırım? Fiyat böyle oldugunda ortalama 1.000TL'ye mal oluyor.

Cenk bey hoşgeldiniz :flowers:

Konu açmadan önce forum arama motorunu kullansaydınız sorunuzun cevabını daha kısa sürede bulabilirdiniz.Verdiğim linkte Astra H orj.Hella mercekli far temini,montajı ve resimleri mevcut.Sormak istediğiniz farklı bir şey olursa biz buralardayız...

http://www.geceucusu.com/topic/182-opel-astra-h-2004-2009-xenon-hakkinda/page__hl__%20astra%20%20bi-xenon__st__120

Yorum bağlantısı
Cenk Yıldız1679652602

Cenk bey hoşgeldiniz :flowers:

Konu açmadan önce forum arama motorunu kullansaydınız sorunuzun cevabını daha kısa sürede bulabilirdiniz.Verdiğim linkte Astra H orj.Hella mercekli far temini,montajı ve resimleri mevcut.Sormak istediğiniz farklı bir şey olursa biz buralardayız...

http://www.geceucusu...-xenon__st__120

Verdiğiniz linkteki tüm sayfaları yorumları tek tek okudum ama kafama takılan bi kaç bişey var.. Örneğin yine sitenizde açılan bi konuda araçta ses sistemi var etkiler mi?, silecek motorunu yakma vb. sorunların oluştugu söleniyor. Bu sorunların balasttan kaynaklandığıda vurgulanmış. Başka forumlarda da bu konuyu araştırdığımda araçta uyarı verdiği bile yazıyor.

Yorum bağlantısı
Cenk Yıldız1679652602

Vakti zamanında hepsini kullandım gördüm... Görmesem belki ikna olurdum... :D

K değeri ışığın rengini belirler..Lümen ise ışığın şiddetini belirler. K değeri ile ışığın gücü ters orantılıdır. K değeri arttıkça ışığın gücü azalır. 4300K = 3200 Lümen'dir. Fakat 6000K = 2800 Lümen.. 6000K maviye yakın bir renk alırken 4300 K beyazdır. Lümen farkındanda anlaşılacağı gibi 4300K diğer Kelvin(K) değerlerine nazaran daha fazla aydınlık sağlar.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
K değeri ışığın rengini belirler..Lümen ise ışığın şiddetini belirler. K değeri ile ışığın gücü ters orantılıdır. K değeri arttıkça ışığın gücü azalır. 4300K = 3200 Lümen'dir. Fakat 6000K = 2800 Lümen.. 6000K maviye yakın bir renk alırken 4300 K beyazdır. Lümen farkındanda anlaşılacağı gibi 4300K diğer Kelvin(K) değerlerine nazaran daha fazla aydınlık sağlar.

Ben bu mesajın maksadını çözemedim :unknw:

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Kullanacağınız ürünler OEM olursa herhangi bir sorun olmaz,montaj da çok önemli,çünkü halojenden xenon kite geçileceği için far soketindeki pinler farklı olacaktır bunu ehil bir kişinin yapması gerekir...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Öncelikle bu foruma hem Opel Astra H kullanıcılarını bilgilendirmek hemde işin uzmanlarından öneri almak için kayıt oldum.

Opel Astra H Classic III araca sahibim.. aracın üzerinde merceksiz opelin klasik hella farı mevcut. Aracıma Xenon taktırmak istiyorum fakat bi kaç durum söz konusu;

Öncelikle Opel Servisle görüştüm eğer beyin dahil komple set almak isterseniz 3.000TL civarı bi fiyat çıkacagını sölediler.

Benim sorum ben bu beyni almadan Orjinal Hella Mercekli far alıp xenon baglamak istesem örneğin philips balast içinde xenon set alıp bağlasam ne gibi eksilerle karşılaşırım? Fiyat böyle oldugunda ortalama 1.000TL'ye mal oluyor.

Aracınızın orjinal xenon sisteminde hella'nın 4. jenerasyon dediğimiz balastı kullanılmış. Demek ki sorun yaşanmaması için ne kullanılacağı belli.

Bu forumda modifikasyon yapanlar, oem dediğimiz araçlardan orjinal olarak çıkan valeo, hella, koito, bosch-al marka balastları kullanır ve önerirler. Uygun fiyatla orjinali bulunabiliyorken maceraya gerek yoktur.

Bunların dışındaki markalarda ne olacağını veya riskini kullanmadığımızdan ve önermediğimizden bilemeyiz.

Kullanacağınız ürünler OEM olursa herhangi bir sorun olmaz,montaj da çok önemli,çünkü halojenden xenon kite geçileceği için far soketindeki pinler farklı olacaktır bunu ehil bir kişinin yapması gerekir...

+1

K değeri ışığın rengini belirler..Lümen ise ışığın şiddetini belirler. K değeri ile ışığın gücü ters orantılıdır. K değeri arttıkça ışığın gücü azalır. 4300K = 3200 Lümen'dir. Fakat 6000K = 2800 Lümen.. 6000K maviye yakın bir renk alırken 4300 K beyazdır. Lümen farkındanda anlaşılacağı gibi 4300K diğer Kelvin(K) değerlerine nazaran daha fazla aydınlık sağlar.

Katılmıyorum. Bu linki incelediniz mi ? http://www.geceucusu...ngisi-daha-iyi/

Yorum bağlantısı
Dinçer Karagöz

iyi akşamlar benim sizlerin yardımına ihtiyacım var. iki gün önce aracıma bi xenon far taktırdım. parçalar orjinal

hella bi xenon far d2s bi xenon

hella gen4 ballast d2s

hella igniter(duy) d2s

bildiğim kadarıyla xi xenonlar muayeneden geçemiyor sorum şu

benim duy d2s ve ampüller de d2s muayene için ben bu duya uygun h7 ampülü nasıl monte edebilirim. duyu çıkarsam bile balasttan gelen jakı h7 için nasıl takacağım yardımcı olursanız çok sevinirim..

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı
(düzenlendi)

Gen4 balast ve ateşleyici diyorsan, Allahualem merceklerin de aşağıdaki modeldir.

e55_04.jpg

Bu durumda iki işlem yapman gerekli. Birincisi aşağıda gördüğün h7 ampülün en dışındaki metal çeperini merceğin arkasındaki yuvaya oturacak şekilde kesmen gerekli. Çünkü h7 ampül orjinal haliyle merceğin arkasına oturmaz, dış çeperi d2s ampülünkinden daha geniş. Bu kesme işlemini dremel benzeri yüksek devirli kesiciler ile yapabilirsin.

34395958_tn30_0.jpg

İkinci işlem ise, far açma anahtarından/röleden/sigortadan balasta giden(balasttan ateşleyiciye gelen kablo değil.!) kısa far uclarını balasttan söküp, direkt h7 ampüle bağlamalısın.

Ayrıca, çeperini keserek daralttığın h7 ampülleri mercek yuvasına oturttuğunda, ampül metalinde yeterli et kalınlığı olmadığından d2s ampülü sıkıştıran teller ampülü gerektiği gibi sıkıştıramayacaktır. Onun için de, mutfaklarda kullanılan alüminyum folyodan mini tamponlar yaparak ampül kenarlarına yerleştirebilir ve tellerin ampülü sıkıştırmasını sağlayabilirsin. :)

Düzenleme: Oto elektrikçilerinden h7 ampül soketi diye ararsan, ampül arkasına takılacak soketi de rahatlıkla bulabilirsin. Geriye sadece kablo uçlarını birbirine bağlamak kalır yani. Soket şöyle birşey....

Auto-Lamp-Holder-JB-EPS015-H7-SOCKET-.jpg

tarihinde Muhammed Andı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Dinçer Karagöz
(düzenlendi)

Teşekkürler çok yardımcı oldunuz.

Birinci işlemi yaptıktan sonra ballastı da söksem daha sonra başlatsın takıldığı yerden duya gelen kablolardan taksam olur mu peki resimdeki balasttan duya gelen kablonun ucuna taksam ve daha sonra ballastı çıkarsam çalışmaz mı acaba (Bende AFl yok)

Bir sorum daha olacak bu işlemler sonucunda tekrar tech2 cihazı ile tanımlama yapmam gerekiyor mu

post-6313-0-17493300-1354351380.jpg

tarihinde dinçer karagöz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Dinçer Karagöz
(düzenlendi)

Orijinal farları sattım

tarihinde dinçer karagöz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

Birinci işlemi yaptıktan sonra ballastı da söksem daha sonra başlatsın takıldığı yerden duya gelen kablolardan taksam olur mu peki resimdeki balasttan duya gelen kablonun ucuna taksam ve daha sonra ballastı çıkarsam çalışmaz mı acaba (Bende AFl yok)

Bir sorum daha olacak bu işlemler sonucunda tekrar tech2 cihazı ile tanımlama yapmam gerekiyor mu

O duya gelen kablo balasttan çıkıp geliyor zaten, balastı sökersen boşa düşecek ki... Daha doğrusu şöyle açıklayayım. Duya gelen kablo balasta daha büyük 5'li bir soket ile bağlanmakta. Bu soketin iki ucu far anahtarı tarafından gelen + ve -, diğer 3 adedi ise duya gelen kablo. Eğer sen diyorsan, ben balastı çıkarıp anahtardan gelen + ve -'yi, 5'li soket üzerinde duya giden taraftaki iki uca düz bağlantı yapacağım, o vakit olur. Olur olmasına ama, peki duy tarafındaki soketten nasıl almayı düşünüyorsun o + ve - ucları, soketin delikleri çok ince? Ben de sana diyorum ki, balastı sök-sökme önemli değil. Ama balasta anahtardan gelen ucları balasttan sök ve direkt h7 ampüle ver. Arka kapak açık kalsın, hepi topu bir muayene işlemi için açık kalacak çok sorun değil, halojeni ışığı gördükten sonra muayenede ona bakmazlar bile.

Arıza ışığı için sormuşsun bu soruyu sanırım. Ancak maalesef o konuda bilgim yok. Bilgisi olan arkadaşlar varsa cevap vereceklerdir. :flowers:

Yorum bağlantısı
Dinçer Karagöz

Bir şey kafama takıldı bu noktada benim farlar bi xenon içinde uzun kısa aynı anda yanıyor uzunları yaktığımda hem aracın kendi uzunları hemde bixenonlsrın uzunları yanıyor.bu durum muayenede sorun yaratır mı yoksa en iyisi kelebek motorunun hakımı mı çıkarmak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bi-xenon yasaldır... Muayeneye engel değildir..

Ben bi-xenonlarla geçtim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben de öyle yaptım ve geçtim...

Baya takıldılar fara.. Bu far açılmış dediler. .evet dedim açıldı merceği değişti.. Bu da uzun yanıyor dediler.. kısaya alırsanız kısalır dedim... Bu far orjinal değil diyip, otomatik eğim çalışmıyor diyerek bıraktılar..

Servisten otomatik eğimin ve farın orjinal xenon olduğuna, otomatik eğimin çalıştığına dair yazı alıp gittim.. Geçtim..

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Yaptıgım bu mercek çalışması uydurdugum halojen ampul ile hiç sorun çıkarmadan muayeneden geçti.İstayondaki teknisyenler sanırım her yerde aynı usulü kullanmıyor yada başka bişiler var.

32.jpg

Yorum bağlantısı
Nihat Moğulkoç

Merhabalar,

Astra h arcıma mercek far uygulaması yaptım bi xenon özelliğini etkin hale getirdik çalısır durumda ancak montajdan sonra farkettimki sağ far yükseklik motoru manuel olarak ayarlanıyor ama sol far yükseklik ayar motorunda tık yok sabit kalıyor bu neyden kaynaklanıyor acaba.

* Bu arada farlar sıfır hella marka bi xenon mercek far.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Soket hatası çok oluyor.Wd40 ile temizleyip deneyin.Düzelmez ise diger farınki ile yer değişip arızalı olupğ olmadıgını kontrol edin ona göre işlem yaparsınız.

Yaptıgınız işlemlerin,farın son halinin falan gizlilik derecesi yok ise resimler ile paylaşırsanız seviniriz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...