İçeriğe Yönlendir

VW Bora'ya xenonu nasıl yaptırmalıyım?


Mustafa Sarı1679652568

Recommended Posts

  • 1 yıl sonra...
Serhat Şenel

öncelikle selamlar herkese forumunuzu epey zamandır inceliyorum ve cok hosuma gitti cok basarılı basarılarınızın devamını istiyorum

benim boradaki daha önceki farlar sararmıstı ve temizletmeye götürdgümde 140 lira para istediler bende sinirlenip angel eyesli kısa farı h1 mercekli far aldım ve xenon kiti uyguladım ama aydınlatmasını hiç begenmıorum arkadasımın sisleri benim kısalardan daha cok aydınlatıor ne yaptıysam olmadı 2 çift xenon takımı aldım birisi evde öylesine yatıyor.uzunlarım hala halogen ama aydınlatması berbat millet kısalarla benim uzunları gecer diyebilrim bana tavsiyeniz ne olur şöyle aydınlatması gercekten harika olan ve uzunlara halogen olarak ampül tavsiyeniz ?????

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

sorununuz almış olduğunuz farlarda gibi görünüyor. özellikle angel yan sanayi farlarda çokça karşılaşılan bir problem bu. büyük ihtimalle almış olduğunuz farın mercekleri iyi olmadığından aydınlatma kalitesini etkiliyor. resim çekebilirseniz çok daha sağlıklı yorumlar yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Serhat Şenel

sorununuz almış olduğunuz farlarda gibi görünüyor. özellikle angel yan sanayi farlarda çokça karşılaşılan bir problem bu. büyük ihtimalle almış olduğunuz farın mercekleri iyi olmadığından aydınlatma kalitesini etkiliyor. resim çekebilirseniz çok daha sağlıklı yorumlar yapılabilir.

inş yarın ilk işim fotolarını cekip gece yayınlamak olacak peki uzunlara tavsiyeniz ne olur ?

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı
(düzenlendi)

philips'in ampulleri güzel diye biliyorum. hatta uzunları çok kullanmadığını varsayarsak, bir performans ampülü olan Osram Night Breaker dahi takılabilir.

yanlış anlaşılmasın; farın resminden öte aydınlatmanın resmini çekin. yola veya duvara yansıyan görüntüsü önemli çünkü.

tarihinde Muhammed Andı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mercekleri kalitesizdir.. Değişim şart.. Keşke eski farınızı temizletseydiniz...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Angel farlara xenon da taksan halojen de taksan iyi sonuç elde edemezsin. Mehmet'in de dediği gibi merceklerin xenon mercekle değiştirilmesi gerekir, tabii yeni xenon ampul ve balast ta alman gerekecek. Elindeki H tipi xenon kitleri kullanamazsın.

Tekrar xenon masrafına girmek istemezsen farının merceklerini halojen merceklerle (örneğin passat farındaki mercekler) değiştirmen gerekir o zaman nispeten iyi sonuç alabilirsin.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Metin Akbal1679652606
(düzenlendi)

Selam arkadaşlar forumdaki ilk paylaşımımı yapıyorum. Daha önce başka bir forumda da daha paylaşmıştım. Burada da olsun ki forum amacına uygun bir konu olsun.

Kendi aracıma yapmış olduğum bixenon dönüşümü bir buçuk yıldır kullanıyordum. Dönüşümü standart Bora kullanıcıları arasında Türkiye de 2. uygulayan ve konuyu ilk açanlardanım. Önümde örnek çalışma olmadığından yurtdışı forumlarından araştırdım bu konuyu. Bora farı şekil olarak hoş bir görüntüsü olmasına karşın mühendislik adına rezil bir far. O yüzden dönüşümde çok zorlandım. Tasarım konusu da önemliydi o yüzden 4 ay süren araştırma, 2 ay süren malzeme tedariği ve duygusal sebepler :D neticesinde dönüşümü gerçekleştirdim. Örnek çalışma olmayınca da bu süre zarfında çeşitli düzeltme ve değişimlere giderek açıkcası dönüşümde ustalaştım ve şu an paylaşacağım montaj 3. dönüşümüm olacak.

Kullandığım malzemeler hepsi Mercedes çıkması olmak üzere Hella bixenon mercekler, Mercedes E serisi mercek kapakları (benim iki çift mercek takımım var şu an üzerinde olan BMW takımı :)) AL Bosch balastlar, Osram/Philips 4300K ampüller ve ıvır zıvır.

Öncelikle farı fön makinası ile ısıtarak açtım. Isıtmadan da açabilirsiniz ama ısındığı zaman camın yapıştığı silikon sakız gibi oluyor ve cam kolay ayrılıyor. Daha sonra yükseklik ve sağ-sol ayarlarının yapıldığı vidaları gevşeterek far tasını kaptan ayırdım.

XfeAwl.jpg

0H8pUl.jpg

Far tasının oturtulacağı masa üzerinde yeri işaretledim. Elektrik için bilgisayar güç kaynağı kullandım gayet iyi iş görüyor. Daha sonra far aydınlatma çizgisini duvarda maskeleme bandı yardımı ile işaretledim. Birazdan bixenon aydınlatma ile halojen aydınlatma arasındaki farkı göreceksiniz.

OlBlgl.jpg

aX3WJl.jpg

Far çizgisini belirledikten sonra far tasında keseceğim alanı işaretledim ve dremel yardımı ile kestim. Kendime yaptığım dönüşümde malzeme sıkıntısından dolayı pense ile kırarak merceği oturtacağım kısma yer açmıştım ama dremel bu işi hakikaten olmazsa olmazı. Dremel ile yapılan kesim daha düz, kolay ve far tasında çatlaklara neden olmuyor.

QQgeul.jpg

Merceği öyle oturtmalısınız ki önde olursa far camına, arkada olursa araç içi akü, silecek suyu vs gibi yerlere dokunmasın. Ne yaparsanız yapın mercek ve ampül fardan taşıyor, mümkün olan en iyi yerleşimi yapmak zorundasınız. O yüzden merceği göbek kısmından tutan vida deliklerini biraz tıraşladım yoksa cama değiyor ve far camını kapatmak zorlaşıyor. Merceğin sağ ve solunda olan boru gibi kısma dikkat edin biri uzun biri kısa. Kestiğim için farkı görün.

Kk4TYl.jpg

Far çizgisi. Bixenon ile halojen arasındaki fark açık ve net şekilde ortada. Bora farının sorunu ışığı bir noktada toplayamaması ve dağıtması. Merceğin aydınlatma çizgisi halojende işaretlediğimiz çizgiye göre belirlenir ve mercek sabitlenir.

L0Eg5l.jpg

R7zHSl.jpg

Sabitleme için çizgi belirlendikten sonra mercek far tasına vidalanır ve vidalanan kısımlarda kırmızı ısı dayanıklı conta ile yapıştırılır. Ben ayrıca merceğin üst kısmınıda conta ile yapıştırdım.

ksqjTl.jpg

NrO0Ol.jpg

Merceğin ampülü sığmadığı için kapakta kesime ihtiyaç var. Bu kısmı kapatmak için çalışma yapacak fırsatım olmamıştı. Daha sonra arka kısmı sunni deri kullanarak körük mantığı ile kapattım. Ampüller fardan dışarı taşıyordu.

vmZKyl.jpg

H4 ampül tipi kullanan araçlarda selektör sorununu ortadan kaldırmak için resimdeki diyotlardan şart. Bunun için uzun hat mercek motoruna kısa hat ise balasta eklenir. Bu işlemden sonra resimdeki diyotun gri renkli kısmı kısa hatta, siyah kısmı da uzun hatta bağlanır ve araya köprü kurulur. Alt resimde H4 ampülün soketi görünüyor. Ben soketi kesmeden bağlantıları hallettim.

F53I2l.jpg

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606
(düzenlendi)

Eklemeye çalışıyorum yarım saattir uğraşıyorum. Fotolar link halinde görünüyor nedenini bir türlü anlamadım. ımg....ımg şeklinde kodluyorum ilk resimler tamam galiba 20 resimden sonra link oluyor. Yeni mesaj da ekleyemiyorum eklediğimde sanırım önceki mesajımı güncelliyor.

Buradan devam edeyim benden önce bir arkadaşın mesaj atması iyi oldu.

Balastları farın sinyal kapaklarına ekledim. Kapağı, balastın soketleri oturacak şekilde kestim. Balastı sağlamlaştırmak için kırmızı contadan sürdüm ve kapağı ona yapıştırdım. Balast fara montelenmiş oldu. Alttaki resimde kapağı ve gazi oluşumun ispatını göreceksiniz. Dremel biraz elimi kesti.

FwToxl.jpg

Ve far bitti. Camı kapatmadan far tasını ve camı sildim. Mercek kapağını taktım.

UvSIll.jpgoMpMbRyl.jpg

pO3unl.jpg

26yg8l.jpg

Bu da test videosu:

Bu resim benim aracım :) Kendi aracımda sinyalin alt kısmını kestim ve Amerikan park için duy ekledim o kısım sürekli olarak turuncu yanıyor. Ayrıca far camındaki reflektör kısmı araç gövde rengine boyayarak far karartma yaptım. Normalde Bora nın sisli ön farı kesilen yerde. Maşallah deyin haa :)

j4HCXyPl.jpg

mV7oOPHl.jpg

Bu da Karabük te bir forumdaşıma ve meslektaşıma yaptığım farın fotosu. Çekimler flaşlı olduğundan far karartılmış gibi görünüyor.

ZEbBZl.jpg

xlVsFl.jpg

Farı takmadan önceki aydınlatmasının fotosunu çekmek aklımıza gelmedi ama bixenon mercek ve Osram 4300K ampül sonrası aydınlatmanın kalitesi açık ve net ortada.

x2gO7l.jpg

Bu da İzmir de bir arkadaşıma yaptığım far.

ln2tc.jpg

Uzunlar açık :)

ln415.jpg

ln45b.jpg

lmm2b.jpg

dsc1904m.jpg

Kısa farların aydınlatma mesafesi ve netliği (far ayarı biraz yere bakıyor):

ln4ll.jpg

Uzunlar açık:

ln4mb.jpg

Sıkılmadan okudğunuz için teşekkür ederim :)

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk kullandığım mercek kapağı bu kapaktı...

Yakışmış güzel olmuş, elinize sağlık..

Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606

Teşekkür ederim Mehmet bey. Bizim araçların far yapısına en müsait kapak bence Merco kapağı. Far tasını tam dolduruyor. Bizim Ömer abi sizin Ford forumunda paylaşmış bende buraya ekleyeyim istedim :)

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

hayırlı olsun tamamen eksiksiz ve kusursuz bir çalışma. maşallah diyelim...

bir de sorum olacak: ballastları farın arkasına vidalayınca su almıyor mu?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606

Teşekkür ederim. Şu ana kadar su alma-buhar yapma gibi bir problemle karşılaşmadım. Balastı kapağa vidalamadım yapıştırdım. Silikon ile boşluk bırakmayacak, hava almayacak şekilde kapattım. Beni korkutan sadece ampül kapakları idi onu da sunni deri kullanarak körük mantığı ile kapattım. Bir problemle karşılaşmadım.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Elinize sağlık. Gayet güzel olmuş farlar.

d1s tercih etmenizin sebebi nedir? d2s mercek ve kitle de yapabiliriz değil mi bu işi? Muayenede nasıl bir formül düşünüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca

Güle güle kullanın , hayırlı olsun, bu arada park lambası yerine amerikan park mı yaptınız? Muaynede sıkınıt olmasın sonra.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606
Elinize sağlık. Gayet güzel olmuş farlar. d1s tercih etmenizin sebebi nedir? d2s mercek ve kitle de yapabiliriz değil mi bu işi? Muayenede nasıl bir formül düşünüyorsunuz?

Teşekkür ederim öncelikle :) Araştırdığım kadarı ile D1S nin ısınma süresinin D2S ye göre daha hızlı olması (bizim bunu farketmemiz biraz zor onu da biliyorum), mercek uzunlukları sıkıntı çıkarmasın, bulduğum xenon kitlerin D2S ye göre daha uygun olması :) Muayenede ya eski farlarımı takıp geçtikten sonra merceklilere devam edeceğim ya da halojen ampül takıp öyle geçeceğim :) Yalnız halojen ampül merceğin iç kısmını yakıyor gibi geldi bana o yüzden bunu göze almak biraz riskli. İllegal ama far yıkama ve otomatik yükseklik ayarını ekleyebilene kadar böyle devam edecek :)

Güle güle kullanın , hayırlı olsun, bu arada park lambası yerine amerikan park mı yaptınız? Muaynede sıkınıt olmasın sonra.

Teşekkür ederim sağolun. Muayeneden zaten bu haliyle de geçmiyor :) Normalde bizim park ampülleri merceği eklediğim far tasının alt kısmında. Şu an yerleri mevcut merceğin arkasında kalıyor. Ama görüntüyü bozduğu ve yurtdışı forumlarında da bu türde amerikan park uygulamaları gördüğüm için park ampülünü söktüm sadece amerikan parklar mevcut. Ayrıca amerikan parkların artısını parklardan eksisini de sinyal artısından aldığımdan sinyaller ile senkronize yanıp sönüyor. Yani sinyali açtığımda park kapanıyor, söndüğünde park yanıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Aramıza hoş geldiniz. İlgili konuyla birleştirdim. Çalışmalar çok başarılı ve özenli olmuş, fotoğraf ve açıklamalar da öyle. Güle güle kullanın.

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

benim demek istediğim farın su alması değil de ballasta su gelip bozulabilmesiydi. komple silikonla kapatmayı da tavsiye etmiyorlar hava almazsa diye. ama problem yok dediniz. inşallah uzun vadede ballastta sorun çıkmaz da güle güle kullanırsınız. benim çok hoşuma gitti çalışmanız. bu aralar bizim de Oktay Abiyle bazı çalışmalarımız var bitince yayınlarız...

Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606
Aramıza hoş geldiniz. İlgili konuyla birleştirdim. Çalışmalar çok başarılı ve özenli olmuş, fotoğraf ve açıklamalar da öyle. Güle güle kullanın.

Teşekkür ederim. Yakın zamanda el yapımı iç ortam ambiyans aydınlatması-submarine light çalışmamı da paylaşacağım inşallah.

benim demek istediğim farın su alması değil de ballasta su gelip bozulabilmesiydi. komple silikonla kapatmayı da tavsiye etmiyorlar hava almazsa diye. ama problem yok dediniz. inşallah uzun vadede ballastta sorun çıkmaz da güle güle kullanırsınız. benim çok hoşuma gitti çalışmanız. bu aralar bizim de Oktay Abiyle bazı çalışmalarımız var bitince yayınlarız...

Şu ana kadar bir sıkınıt yaşamadım balastta da. Kaput altına da su girse de farlara kadar gelmedi hiç. Farların kendinde hava alacak yerler mevcut iki adet kanal var far başına. Size de kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Elinize sağlık.Güzel çalışmalar olmuş. :good1:

Güzel bir proje için uğraşımız sürüyor.Parçalarımız geldi.Fatih'i kafamdaki aydınlatma çalışmalarına uygun bir çalışma fırsatı verdiği için teşekkür ederim.Amacım aydınlatma standarlarını aşırı aşmadan sade ve olması gerektiği şekilde işlevsel olarak çok çok ledli apaydınlık bir far modeli olması.

Bunun haricinde son aşamalarına geldiğim Focus 2.5 hb için komple power led led stop çalışmam ve citroen c5 içinde oldukca ışıklı büyük mercekli gündüz farı çalışmam devam ediyor.Bilahire paylaşacagım.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606

Elinize sağlık.Güzel çalışmalar olmuş. :good1:

Güzel bir proje için uğraşımız sürüyor.Parçalarımız geldi.Fatih'i kafamdaki aydınlatma çalışmalarına uygun bir çalışma fırsatı verdiği için teşekkür ederim.Amacım aydınlatma standarlarını aşırı aşmadan sade ve olması gerektiği şekilde işlevsel olarak çok çok ledli apaydınlık bir far modeli olması.

Bunun haricinde son aşamalarına geldiğim Focus 2.5 hb için komple power led led stop çalışmam ve citroen c5 içinde oldukca ışıklı büyük mercekli gündüz farı çalışmam devam ediyor.Bilahire paylaşacagım.

Teşekkür ederim size de kolay gelsin :) Xenonlarında artık modası geçiyor devir led aydınlatma sanırım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Teşekkür ederim Mehmet bey. Bizim araçların far yapısına en müsait kapak bence Merco kapağı. Far tasını tam dolduruyor. Bizim Ömer abi sizin Ford forumunda paylaşmış bende buraya ekleyeyim istedim :)

Antepli Ömer mi ?

Başka bir forumdan tanışıyorsunuz galiba ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...