İçeriğe Yönlendir

VW Bora'ya xenonu nasıl yaptırmalıyım?


Mustafa Sarı1679652568

Recommended Posts

Turgay Tuna

Selçuk kardeşim ilanımkonusunda beni uyardığın için tekrar teşekkür ederim bilgisi olan arkadaşların yardımlarını almak çok iyi oluyo. Abi şu sizin vw Boraya taktırdığınız H4 kitin resimleri varmı elinde bir görseydik birtürlü bulamadım ben boranın resimlerini xenon la, uzun kısa, selektör olayında nasıl bir prensip var ve sen hangisini tavsiye edersin (H4-2, H4-3 gibi düşünürsek)

Onur senin h4-3 ün fotoğrafşarı varsa koyabilirmisin bir fikir edinelim h4 ler hakkında. Ayrıca selektörde sorun yaşanıyomu farlar kapalıyken tepkisi nasıl uzunu güzel aydınlatıyomu.

Yorum bağlantısı
Ahmet Göker Derya1679652568
Bu konuda bilgim olmadığını göstermiş oldun voltron. Ama mahsuru yoksa senin bilgilerinden faydalanmak isterim h4 için bana önerilerin nelerdir öncelikli olarak bilmek istediğim sence bir kit mi alayım tam takım olarak, yoksa çıkmalardan mı toplayayım yrdımların için teşekkürler şimdiden.

Merhabalar,çıkmalarla hiç uğraşmayın çünkü farlarınız H4 olduğu için adam akıllı hiçbir uyarlama yapamazsınız. Birşeyler yapılsa bile işlev ve görüntü bakımından ne derece iyi olur orası bilinmez. Aslında farın içine en sağ resimdeki gibi tek bir bi-xenon mercek sabitlenebilir,ama mercek sabitleme ve fiber işçiliği isteyen bir yöntem. Eğer mali durmunuz elvermiyorsa tek çözüm kit gibi gözüküyor. Fakat ışıktaki dağılmayı biraz daha dizginlemek adına farların içini açıp reflektörün dışında kalan ve herhangi bir işlevi olmayan dekoratif krom parçaları mat siyah boya ile boyayabilirsiniz. Çok fazla fark yaratmasa da yine bir nebze karşıdan gelen araçların gözlerinin kamaşmasını önleyecektir...

Yorum bağlantısı
Mertcan Aslan

Şlanda h4 e hella balast olmaz demişsiniz.Bende H4-2 ampul var(kısalar xenon-uzun halojen).Şimdi ben istesem bu kaliteli hella ballastlardan takamaz mıyım olmuyosa neden olmuyo açıklarsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Uğur Aca

hella balastı kullanamazsınız nedeni ise hella balastların d2s ampül tipi kullanmasıdır yani h4 ün ne ampülü nede ona uyarlanacak optiği uymaz.

Yorum bağlantısı
Turgay Tuna

Mertcan, abi senin şu h4-2 lerle ilgili biraz bilgi alabilirmiyim anlaşılan benim çıkma işi yatacak onun için sendeki gibi bir kit taktırmak daha mantıklı gibi gelmeye başladı. Sen memnuniyetini, avantajlarını ve dezavantajlarını biraz anlatırsan iyi olur ben selektör olayında takıntılıyım, birde sendeki halojen ampül patlarsa değiştirilebilen bir yapıdamı yoksa uyduruk bir ampul için uzunları kaybetme riski varmı. Son olarakta kitin 6000k mı 8000k mı gece görüşünü belirtirsen sevinirim (yağmurda falan) teşekkürler.

H4-2 kitte halojen ampulün yerine (eğer değişiyosa) kalite sayılan bir ampul bağlasak osram night breaker gib falan bizim işi görecek diye düşünüyorum. Alternatifi olaln arkadaşların fikirlerine açığız.

Yorum bağlantısı
Mertcan Aslan

Onun halojenn ampulu aslında heryerde bulunan bir ampul tipi gibi duruyo ben carrefourda falan surekli goruyorum o ampulün aynısını sanırım kolaylıkla değiştirilebilir.Önceden bir sellektör sorunum olmuştu uzunları yaktığımda kısalar sönüyodu.O da arabanın elektrik tesisatındanmış elektrikçim saolsun onuda halletti.Şu anda çok rahatım bi sorunum yok.Bu kit sayesinde farlar kapalıyken sellektör yapamama gibi bi sorunum yok.Xenonlarda gayet güzel çalışıyo gören tanıdıklar bizede yaptır fln diyolar:D

Gelelim Xenonlar açıkken Sellektör olayına;

xenonlar açıkken uzunlar pek tatmin edici boyutta aydınlarmıyo ama uyarı için yani sellektör olarak işe yarıyo.Ama bi-xenon alsaydım her sellektörde içim gidicekti ah gitti lambalar diye:) . Ama şimdi içim rahat

Sonuç olarak ben kitten memnunum. Herşeyiyle beni tatmin ediyor.Öneririm.Ama dersenizki ben bi sellektör yaptımmı şimşek çakmalı o zaman bu kit size göre değil :)

Yorum bağlantısı
Mertcan Aslan

Solemeyi unuttum benimki 4300k yani en iyi aydınlatma sağlayanı diye geçiyo.Gerçekten aydınlatma süper.Resmen önüm gündüz gibi oluyo Ama nitekim biras sarı yanıyo aslında gerçeği söylemek gerekirse 6000k ve 8000k liklarda gözüm kaldı

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Mertcan, abi senin şu h4-2 lerle ilgili biraz bilgi alabilirmiyim anlaşılan benim çıkma işi yatacak onun için sendeki gibi bir kit taktırmak daha mantıklı gibi gelmeye başladı. Sen memnuniyetini, avantajlarını ve dezavantajlarını biraz anlatırsan iyi olur ben selektör olayında takıntılıyım, birde sendeki halojen ampül patlarsa değiştirilebilen bir yapıdamı yoksa uyduruk bir ampul için uzunları kaybetme riski varmı. Son olarakta kitin 6000k mı 8000k mı gece görüşünü belirtirsen sevinirim (yağmurda falan) teşekkürler.

H4-2 kitte halojen ampulün yerine (eğer değişiyosa) kalite sayılan bir ampul bağlasak osram night breaker gib falan bizim işi görecek diye düşünüyorum. Alternatifi olaln arkadaşların fikirlerine açığız.

Bora'ya taktığımız 6000K mtec kit motorlu olan modeldi, sanıyorum senin H4-3 dediğin tür bu olsa gerek. Uzun performansı fena değildi, ancak kamaşma oldukça fazla vardı. Selektör konusunu çok kurcalamadım ama hızı fena değildi tercih edilebilir.

Yorum bağlantısı
Turgay Tuna

Cevaplarınız için teşekkür ediyorum uzun vadede düşününce h4-2 daha mantıklı geliyo. Sebebide ki bu benim fikrim selektör xenon ampuller ve balastlar için olumsuz sonuçlar doğuruyo (farlar kapalıyken, ancak açıkken h4-3 daha iyidir sanırım) h4-2 de rahatça selektör yapar xenon ampullerinide korumuş olurum balastlarda sıkıntı çekmez. Halojen ampul istediği kadar patlası çifti 5 ytl almayanı dövüyolar. Tüm bunlar benim fikrim tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilirler.

Bu aradada benim almanyadan gelecek hella balastlar elimde kalacak desene abi. Bakarsın takas yaparız kitle falan.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Cevaplarınız için teşekkür ediyorum uzun vadede düşününce h4-2 daha mantıklı geliyo. Sebebide ki bu benim fikrim selektör xenon ampuller ve balastlar için olumsuz sonuçlar doğuruyo (farlar kapalıyken, ancak açıkken h4-3 daha iyidir sanırım) h4-2 de rahatça selektör yapar xenon ampullerinide korumuş olurum balastlarda sıkıntı çekmez. Halojen ampul istediği kadar patlası çifti 5 ytl almayanı dövüyolar. Tüm bunlar benim fikrim tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilirler.

Bu aradada benim almanyadan gelecek hella balastlar elimde kalacak desene abi. Bakarsın takas yaparız kitle falan.

H4-2'lerde uzun için kullanılan halojen ampul uygun odak noktasını tutturamıyor bu nedenle uzun performansı iyi değil. Fazla selektör yapmıyorsan motorlu model kötülerin arasında en "kabul edilebilir" olanı.

Konuya bütün olarak bakacak olursak orjinal xenon farını kullanmayıp H4 farı xenona çevirmeye uğraşmaya değmez, orta seviyede sonuç bile alamazsın, olduğu gibi kullanıp ileride orjinal xenonlu farlı araç almak daha sağlıklı.

Yorum bağlantısı
Turgay Tuna

Evet selçuk bey haklısın h4 lerde biraz zor oluyo bu işin kalitesini yakalamak. Ya motorlu sistem olacak ya da kalite bir ampulle idare edecez (osram night break gibi) Sizin tecrübenizin faydalarını görüyorum en azından lüzumsuz para harcamadık. Ya motorlu sistem ya da kalite ampul.

Yorum bağlantısı
Turgay Tuna

Bu arada ebay da dolaşırken tesadüfen Bora Xenon adapter diye bişey buldum bunun ne işe yaradığını bilen varmı. Mesela g4 balastları h4 sisteme uydurma gibi bişeymi yoksa sadece kabloları kesip biçmeden direkt bağlantıyımı sağlıyo aydınlatırsanız sevinirim.

post-1793-1201219383.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Bu arada ebay da dolaşırken tesadüfen Bora Xenon adapter diye bişey buldum bunun ne işe yaradığını bilen varmı. Mesela g4 balastları h4 sisteme uydurma gibi bişeymi yoksa sadece kabloları kesip biçmeden direkt bağlantıyımı sağlıyo aydınlatırsanız sevinirim.

Hayır, orjinal xenon farın elektrik girişindeki pinler (kısa/uzun/park) halojen fardan farklı. Bu adaptörle elektrik girişini uydurabiliyorsun.

Yorum bağlantısı
Turgay Tuna

Bu arada bu başlıkta tıkanmaya başladı sanırım ancak kimse resim falan koymadı keşke borasında xenon olan bir arkadaş reimlerini koysaydıda görseydik herkes bişey söyledi ama kimse tatmin olmadı bu işten. Selçuk bey sizin bu işe el atmanız yerinde olur bence bildiğim kadarıyla yakınınızda xenon takılı bir bora var müsait olduğunuzda güzel bir iki resmini çeksenizde baksak. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bu başlıkta bir tıkanıklık yok, yapan yapmış, sen karar veremiyorsun.

Resmi görmen neyi değiştirecek etrafındaki kit takılı araçların %90'ı 6000K zaten bora üzerinde de aynı renkle yanıyor.

Yorum bağlantısı
Turgay Tuna

Selçuk bey öncelikle ben sizden resim koymanızı sadece rica ettim koyarsınız ya da koymazsınız, ayrıca başlıkta tıkanıklık olduğu da benim kendi fikrim katılırsınız ya da katılmazsınız, son olarak ben size rengini sormadım bu sistemin araç üzerindeki duruşunu merak ettim etrefımda şu an görme şansım olsa bakardım. Yinede cevaplarınız için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Turgay Tuna

Belki benim gibi mereak eden arkadaşlar vardır bora bi-xenon görünümü ve selektör olayını bu adreste biraz gözlemleyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Etik değil bu :D

+1

H4 farlar çok sıkıntılı. Başım ağrımasın diyosan en iyisi ya oem takmak ya da hiç dokunmamak.

Yorum bağlantısı
Uras Tos

Bu videodaki arabanın farlarını beğenen var mı ya? Xenon olsun da nasıl olursa olsun gibi sanki. Çakma derler ya, öyle işte.

Yorum bağlantısı
Turgay Tuna

Selçuk bey teşekkür ederim kendi namıma bu link için uzun zamandır arayıpta bulamadığım bişeydi bu çok iyi oldu.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Harun Saygın

2001 boraya h4-2 xenon takıcaz ne tür sakıncaları olabilir arıza lamabası yakarmı (arıza lamabası varmı?:)),beyin arızası gibi sorunlar yaşarmıyız. (araba amcamın bacaklarımdan asar valla)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...