Sinan Biren 5 Şubat 2006 Paylaş 5 Şubat 2006 Sevgili arkadaşlar geçen gün meşhur honda civic li arkadaşımın farını yaptırmak için maslak a gittik ve yıldız tuningte her işimizi yaptırdık ve çok şükür bir problem kalmadı ve çok şekil oldu farları Orada gezerken tanıdığım bir ustaya gittim ve o sırada kendisi bir müşteriyle xenon muhabbeti yapıyordu ve sizlere hiç kesmeden kendi aralarındaki diyaloğu aktarıyorum..Müşteri : Usta şimdi sen mavi yananlar yani 6000 likler yada daha yüksek olanları daha mı iyi diyorsun?Usta : Evet aynen öyle . Bak mesela sana bir örnekle açıklayayım. Yağmurlu havalarda yerler ıslakken niçin hep sarı (yani farklı) renkli sis farları kullanılır? Işığı görmen ve farklı bi renkle yolun daha belirgin olması için.Halbuki beyaz olsaydı aynı aydınlığı ve performansı elde edemezsin.Şşte xenon da tıpkı bunun gibi birşey.Yağmurlu havalarda beyazlar o kadar iyi göstermez halbuki mavi yananlar farklı bir renk olduğu için maksimum görüşü sağlar.. Sevgili arkadaşlar bugüne kadar hep bunun tam tersinin doğru olduğuna inanırdım.Bilhassa beyazların yani 4100 kelvinliklerin yağmurlu havalarda mavilere yani 6000 / + nazaran daha iyi bir performans sağladını zannediyordum.. Yorumlarınız bekliyorum.. Yorum bağlantısı
Mustafa Türkçelik 6 Şubat 2006 Paylaş 6 Şubat 2006 Sevgili arkadaşlar geçen gün meşhur honda civic li arkadaşımın farını yaptırmak için maslak a gittik ve yıldız tuningte her işimizi yaptırdık ve çok şükür bir problem kalmadı ve çok şekil oldu farları Orada gezerken tanıdığım bir ustaya gittim ve o sırada kendisi bir müşteriyle xenon muhabbeti yapıyordu ve sizlere hiç kesmeden kendi aralarındaki diyaloğu aktarıyorum..Müşteri : Usta şimdi sen mavi yananlar yani 6000 likler yada daha yüksek olanları daha mı iyi diyorsun?Usta : Evet aynen öyle . Bak mesela sana bir örnekle açıklayayım. Yağmurlu havalarda yerler ıslakken niçin hep sarı (yani farklı) renkli sis farları kullanılır? Işığı görmen ve farklı bi renkle yolun daha belirgin olması için.Halbuki beyaz olsaydı aynı aydınlığı ve performansı elde edemezsin.Şşte xenon da tıpkı bunun gibi birşey.Yağmurlu havalarda beyazlar o kadar iyi göstermez halbuki mavi yananlar farklı bir renk olduğu için maksimum görüşü sağlar.. Sevgili arkadaşlar bugüne kadar hep bunun tam tersinin doğru olduğuna inanırdım.Bilhassa beyazların yani 4100 kelvinliklerin yağmurlu havalarda mavilere yani 6000 / + nazaran daha iyi bir performans sağladını zannediyordum.. Yorumlarınız bekliyorum..kardeş valla onu bunu bilmem de yaşadığımı bilirim.bundan bi kaç sene önce pederin Opel Omega sıyla Ankara nın sisli bir akşamında gezerken(standart xenon vardı üstünde) sadece kısalar(xenon) yanıyorken yoğun siste ilerleyemeyecek duruma geldim, sebebi ise hani yoğun siste uzunları yakınca önünüzde ışık kümesi oluşurya, xenonlar yanarken de o ışık kümesi bembeyaz olup öyle bir göz alıyorki ilerleyemecek duruma geliyorsunuz. Sonucunda park + sis farlarıyla daha güvende ilerleyebildim Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 7 Şubat 2006 Paylaş 7 Şubat 2006 Sevgili arkadaşlar bugüne kadar hep bunun tam tersinin doğru olduğuna inanırdım.Bilhassa beyazların yani 4100 kelvinliklerin yağmurlu havalarda mavilere yani 6000 / + nazaran daha iyi bir performans sağladını zannediyordum..Senin bildiğin doğru ki zaten. Kelvin arttıkça içindeki mavi ışığın oranı artıyor. Mavi ışık ta dalgaboyu düşük ve cisimler tarafından iyi soğurulamadığından iyi aydınlatma sağlamıyor. Aydınlatmada sadece renk üzerine yoğunlaşmak yanlış. Işığı nasıl dağıttığın çok çok önemli. Bu nedenle sis farı ayrı olarak tasarlanıyor daha geniş bir ışık vermesi için. Çünkü kısa ve uzun farlar ışığı daha noktasal olarak veriyorlar yol üstüne daha uzun mesafeyi de aydınlatmaları için. Yorum bağlantısı
Sinan Biren 7 Şubat 2006 Yazar Paylaş 7 Şubat 2006 O zaman bildiklerim doğruymuş iyi bende bir an acaba yanlış mı biliyoruz dedim kendi kendime..Bu arada bu sitenin ne denli yararlı olduğunu umarım herkes görüyordur kulaktan dolma bilgiler çok dolaşıyor etrafta maalesef . Meşhur tv reklamındada dendiği gibi ''ağzı olan konuşuyor'' .. Yorum bağlantısı
Zafer B. 13 Şubat 2006 Paylaş 13 Şubat 2006 O zaman bildiklerim doğruymuş iyi bende bir an acaba yanlış mı biliyoruz dedim kendi kendime..Bu arada bu sitenin ne denli yararlı olduğunu umarım herkes görüyordur kulaktan dolma bilgiler çok dolaşıyor etrafta maalesef . Meşhur tv reklamındada dendiği gibi ''ağzı olan konuşuyor'' ..ben 4100k kullandım sayın voltron'un sayesinde çok memnundum. Yorum bağlantısı
Ali Çınar1679652568 14 Şubat 2006 Paylaş 14 Şubat 2006 Bende3 aynen bu şekilde biliyorum buyüzden 4100 K taktırdım ancak dün yanyna geldiğim megane II benimkinden çok daha mavi bu araçların orjinal sistemi 6000 K mı acaba ve eğer 4100 K daha iyiyse nie bu araçlar 6000 kullanıyor,açıkçası benimkine oranla renk farkı bariz belli... Yorum bağlantısı
Cem Temizsoylu 14 Şubat 2006 Paylaş 14 Şubat 2006 Meganelar da 4100K, onların projektörlerinden dolayı daha mavi görünüyor ışık. Yorum bağlantısı
Ali Çınar1679652568 14 Şubat 2006 Paylaş 14 Şubat 2006 Meganelar da 4100K, onların projektörlerinden dolayı daha mavi görünüyor ışık.olay projektörse bence far üreticileri bunlardan kullansın çünkü çok daha güzel görünüyor farlardaki renk ve aydınlatma kaliteside düşmüyor... Yorum bağlantısı
Ersin Doğan 26 Haziran 2008 Paylaş 26 Haziran 2008 (düzenlendi) senin ustanın bilgi konusunda biraz noksan gibi..kelvin değeri arttıkça renk ısısı azalır yani soğur..cisimlerinde rengi absorbe etmesi zorlaşır,dolayısıyla önümüzü görmek zorlaşır..buna rağmen halojen farlarda olduğu gibi düşük kelvin değerli sarımsı yanan farlaryani kelvin değeri düşük olar farlarbilhassa yağışlı havalarda önümüzü daha iyi gösterir..benim yorumum bu konuda en ii 6 ile 8 k dır.. 26 Haziran 2008 tarihinde bugsy1912 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 26 Haziran 2008 Paylaş 26 Haziran 2008 osram philips bütün markalar orjinali 4100K 4300K Dır. çünkü en ideal değer budur. 6000 hatta 8000 ile daha iyi görmenize imkan yok. rengi diğer farlardan farklı olduğu için size öyle geliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Haziran 2008 Paylaş 26 Haziran 2008 4300 ün performansını başka hiç bir renkteki ampulden alamazsınız... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 27 Haziran 2008 Paylaş 27 Haziran 2008 Evet 4300'de mavi sıfırlanmış durumda, içinde bir miktar sarı da var renk olarak. "Günışığı" denen değer ise 5600K civarına denk geliyor. Yorum bağlantısı
Cüneyt Akyüz 1 Temmuz 2008 Paylaş 1 Temmuz 2008 (düzenlendi) Benim su an kullnadıgım ampuller osram, yagmurda acık havada çok güzel gösteriyorlar dikkat ediyorum da meganlardan ve daha bir çok orjinalden daha beyaz yanıyolar hosuma da gidiyor böyle olması, az daha 6000k taktıracaktım pişman olacaktım.. Diger aracımızda ki xenon kit de philips ampuller var ve daha sarımsı yanıyolar, Bİde konuyla alakası yok ama phlips in 5000k ampulleri nasıldır acaba bi forumda gördüm adam karşılarstırmıs 4300 philips le 5000k ide.(Bendeki osram lar resimdeki 5000k ler kadar beyaz nerdeyse)Philips D2S 4300K (85122+)Philips D2S 5000K (85122CM) 1 Temmuz 2008 tarihinde Cun3yt4kyuz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest orgeneralmail 21 Eylül 2008 Paylaş 21 Eylül 2008 arkadaşlar xenon kit aldım ama aynısından arkadaşımda alacak sizce xenon kitlerde 6000k ve 8000 k nın görüntü leri nasıl değerlendirilebilir yani gece 8000k da önümüzü görmekte sorun yaşarmıyız 6000 k alırsak sarıya yakın mı yanar sarıdan farkı olurmu ? arkadaşım 6000 k nın sarı yanmasından 8000 k nın ise önünü göstermemesinden korkuyor? aynı konulardan bende korkuyordum daha önce ? Yorum bağlantısı
Barış Günay 21 Eylül 2008 Paylaş 21 Eylül 2008 6000 tam beyaz yanar8000 de beyaz yanar ama hafiften bi mavilik olucaken iyisi 4300 diye soyleniyordeğer ARTIKÇA görüş kalitesi DÜŞER Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Eylül 2008 Paylaş 21 Eylül 2008 arkadaşım 6000 k nın sarı yanmasından 8000 k nın ise önünü göstermemesinden korkuyor? aynı konulardan bende korkuyordum daha önce ?6000K sarı yanmaz... Beyaz mavi arası yanar... En iyisi 4300'dür.. Tam kıvamıdır... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 22 Eylül 2008 Paylaş 22 Eylül 2008 değer ARTIKÇA görüş kalitesi DÜŞER+1Şöyle açıklayayım :4300K sarı katılmış beyaz5600K beyaz6000K mavi katılmış beyaz8000K mor katılmış beyaz Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 15 Ocak 2009 Paylaş 15 Ocak 2009 Biz de o nedenle kit kullanmayın diyoruz zaten, oem en iyisidir. Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu 15 Ocak 2009 Paylaş 15 Ocak 2009 hiçbiri tutmuyor diye genellemek yanlış. ama çoğunluğun tutmadığı doğru. Yani kendi sattığım ürünü öne çıkarmak reklamını yapmak amacıyla yazmıyorum. ama elimdeki d2s kitlerde 4300 6000 8000 hatta beyaz isteyen ama düşük K değeri olsun diyenler için 5000K değerinde bile ampul mevcut. Hepside olması gereken değerde yanıyor. Yorum bağlantısı
Arda Karagöz 27 Nisan 2009 Paylaş 27 Nisan 2009 mavi ışık cok hoşuma gidiyor ozellikle 8000 k lar ama genllikle karanlık gece yolculuklarına arac kullandıgım için forever 4300 philips d2s!!! Yorum bağlantısı
Erkam Uslukılıç 26 Eylül 2010 Paylaş 26 Eylül 2010 En güzel değer 4300 dür çünkü hemen hemen beyaz ve sarı arası yanar.6000 kelvin kuru hava siyah asfaltta iyi fakat yağmurda rezalet. Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 26 Eylül 2010 Paylaş 26 Eylül 2010 Hem yaz hemde kış en temizi 5000k. Sök tak derdi yok. Yorum bağlantısı
Recommended Posts