Selçuk Keleş 22 Ocak 2009 Paylaş 22 Ocak 2009 Öncelikle herkese merhabalar, iyi forumlar.Yaklaşık 15 gün önce bir forumdaki ilan vasıtası ile aldığım orjinal bi-xenon farların montajını gerçekleştirdik. Satın aldığım ilanda farlar hakkında "sıfır gibi", "alıp takıp kullanacaksınız" tarzında ibareler olmasına rağmen farlar elime ulaştığında ikisinde de hasar olduğu ortaya çıktı. Şki farın da merceği fara sabitleyen ayaklarından birer tanesi kırıktı. Ayrıca sol farın zemininde balastın altına denk gelen yerde bir çatlak mevcuttu. Daha sonra detaylıca ilanın fotoğraflarına tekrar bakınca, sol fardaki çatlağın o fotoğraflarda da olduğunu gördüm. Tabii, insan haliyle biraz sinirleniyor yanıltıcı bir ilanla karşılaşınca Dolayısı ile farları takmadan önce biraz operasyon yapmamız gerekti, çatlak ve mercek ayaklarındaki kırıklar fibercide tamir edildi. Daha sonra da Osram D1S 4300k ampuller temin ederek montajı gerçekleştirdik, Philips balastlar farın üzerinde mevcuttu.Henüz far ayarını yaptıramama rağmen aydınlatma gerçekten halojen farlara kıyasla çok başarılı, özellikle uzun farın performansı harika. Manuel far yükseklik ayarı da motorların farklı olmasından dolayı çalışmıyor. Yardımlarından dolayı Cem Temizsoylu'ya çok teşekkür ederim.Biraz uğraştırmış ama güzel bir uygulama olmuş, cesaretinizden ötürü tebrikler. Ancak sağ tarafın siperi ayarlanmamış gibi duruyor, ışık çizgisi ters, onu kontrol edin. Halojen ve xenon farlardaki motorlar prensip olarak farklı çalışıyorlar, nadiren soketleri benzer olandan çıkarsa eski motorla da kullanmak mümkün oluyor. Sanıyorum diğer üreticilere nazaran hella bu konuda daha birbirine uyumlu parçalar üretiyor.Aynı araca ve aynı farlara sahibiz. 1 yıl kadar bir süredir yurtdışından getirttiğim 5000K H7 ampülleri kullanıyordum. Tavsiye üzerine bir kaç gün önce yine yurtdışından 4300K ampüller getirterek kullanmaya başladım.Şunu söyleyeyim, 4300K ampülleri pek beğenemedim. Ampüllerin yanışı çok orjinal duruyor, sonradan takılmışlık havası yok ama yerdeki ışık rengi bence çok kötü. Şimdilik beğenmedim ama ampüllerin klavuzunda "50 saat içinde gerçek rengini vereceği" yazıyor, şimdilik sürenin dolmasını bekliyorum.Ben 6000K, 5000K ve şimdi de 4300K ampül kullanmış biri olarak herkese 5000K ampülleri öneriyorum. Hem yol üzerinde hem de mercekte rengi en güzel olan, biraz orjinallikten uzak duran bir havası var ancak en iyi sonucu onda aldım. Özellikle trafik levhalarında ve araç plakalarında yansıması son derece etkiliydi, sanırım trafik reflektörleri bu renk tonuna göre ayarlanıyor. Deneyim ve gözlemlerime göre, kendi aracımdaki uygulamalarla karşılaştırırsam yeni kasa BMW ve Volvo araçlar 4300K, Honda Accord, Chrysler C300 gibi araçlar 5000K kullanıyorlar.Karşılaştırman malesef hatalı, çünkü elma ile armutu karşılaştırıyorsun. Beğenir ya da beğenmezsin o ayrı bir konu Xenon optiği ile halojen optiğini birbiriyle kıyaslayamazsın, ne renk, ne görünüş, ne de dağılım olarak. 4300K diye aldığın H7 ampul ile 4300K D2S ampul birbirinden çok farklı geometriye sahip olduklarından içinde bulundukları merceğin dizaynına göre farklı açılardan farklı görünüp farklı ışık desenlerine sahiptirler. Yorum bağlantısı
Ömer Madazlıoğlu 22 Ocak 2009 Paylaş 22 Ocak 2009 (düzenlendi) Ömer hayırlı olsun bi-xenon kullanmak ayrı bir zevk.Bir hevesle aldığın yeni farların çıkması kötü olmuş.Neyse güle güle kullan farında yolunda açık olsun...Teşekkür ederim Oskay abi, malesef yaşadık böyle bir talihsizlik, alım-satım yapılacak kişiyi iyi seçmek lazım...Biraz uğraştırmış ama güzel bir uygulama olmuş, cesaretinizden ötürü tebrikler. Ancak sağ tarafın siperi ayarlanmamış gibi duruyor, ışık çizgisi ters, onu kontrol edin. Halojen ve xenon farlardaki motorlar prensip olarak farklı çalışıyorlar, nadiren soketleri benzer olandan çıkarsa eski motorla da kullanmak mümkün oluyor. Sanıyorum diğer üreticilere nazaran hella bu konuda daha birbirine uyumlu parçalar üretiyor.Teşekkür ederim Selçuk bey, sağ tarafın siperini tekrar kontrol edeceğim. Belki takmadan önce tekrar bozulmuş olabilir. 22 Ocak 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ocak 2009 Paylaş 22 Ocak 2009 Bu desende bi gariplikmi var.. Banamı öyle geliyor... Yorum bağlantısı
Ömer Madazlıoğlu 22 Ocak 2009 Paylaş 22 Ocak 2009 Bu desende bi gariplikmi var.. Banamı öyle geliyor...Üstteki mesajda Selçuk beyin söylediği üzere sağ farın siperini kontrol edeceğim tekrar. Onun dışında farların RHD'ye uygun olmasından dolayı olduğunu düşünüyorum, siperleri ayarlasak bile LHD farlar kadar keskin bir desen yakalamak mümkün olmuyor malesef. Yorum bağlantısı
Guest telmax 22 Ocak 2009 Paylaş 22 Ocak 2009 Merhabalar Uğur bey,Sizin farınızla benin farım zannedersem aynı değil. Siz H7 ampul kullandığınıza göre muhtemelen mercekli Halojen farlara sahipsiniz. Bu farlara xenon kit uygulaması yaptınız. Benim kullandığım farlarda sonradan xenon kit uygulaması yok, farlar fabrikasyon xenon tesisatına sahip (bi-xenon D1S mercek, balast ve ampul). Zaten son eklediğim fotoğrafta bi-xenonlar devrede.D1S ampul kullanma sebebim fardaki merceğin orjinal bi-xenon D1S olmasıdır. Uzun reflektörlerde halojen H1 mevcut, ancak farlar kapalıyken selektör yaptığımda devreye giriyor, uzun reflektörde harici bir xenon kit uygulaması yok yani. Kesilme çizgisinde farların sağdan direksiyonlu araçlar için üretilmesi dışında bir problem yaşamadım, o problemi de merceğin yanında bulunan kolu uygun konuma getirerek çözdük.Sizin farınızda (eğer halojen mercekli ise) otomatik yükseklik ayarı yok, tam tersi direksiyon tepkileriyle beraber mercek hareket edebiliyor (Adaptif), benim uyguladığım farda ise otomatik far yükseklik motoru var ama araçta uygun tertibat (akslarda bulunması gereken sensörler vs.) olmadığı için çalışma imkanı yok. H7 halojen mercekli farlarda uygun müdahale ile yükseklik ayarının çalışabileceğini duymuştum ben de, ama takan elektrikçi arkadaş bi-xenon fardaki motorun daha farklı olduğunu ve manuel yükseklik ayarının çalışmayacağını belirtti. Ben de çok önemsemedim zaten çünkü genellikle tek kişi yüksüz şekilde kullanıyorum aracı ve pek ihtiyaç duymuyorum.Edit: Şkimizin kullandığı farların arasındaki farka linkten bakabilirsiniz.http://www.geceucusu.com/index.php?showtopic=138Evet, haklısınız. Ben bu iki ayrı farı karıştırmışım, görünüş olarak çok benzemeleri yüzünden oldu sanırım. Benimkiler H7 ve bi-xenon değil. Bi-xenon farların sadece C-Max'lerde olduğunu sanıyordum demek ki sedan ve hatchback kasalara uygun olanları da mevcutmuş. Ancak benimkilerin otomatik yükseklik ayarı olduğunu sanıyorum çünkü farı monte etmeden sadece kablolarını bağladıktan sonra elinizde hareket ettirince motorun çalışma sesi duyuluyor, yine aynı şekilde direksiyonun yanındaki yüksekli ayar düğmesi ile kontrol edilebiliyor.Karşılaştırman malesef hatalı, çünkü elma ile armutu karşılaştırıyorsun. Beğenir ya da beğenmezsin o ayrı bir konu smile.gifXenon optiği ile halojen optiğini birbiriyle kıyaslayamazsın, ne renk, ne görünüş, ne de dağılım olarak. 4300K diye aldığın H7 ampul ile 4300K D2S ampul birbirinden çok farklı geometriye sahip olduklarından içinde bulundukları merceğin dizaynına göre farklı açılardan farklı görünüp farklı ışık desenlerine sahiptirler.Karşılaştırmam şu; aracımda 5000K ampüller takılıyken Honda Accord farlarının ışık rengine, 4300K ampüller takılıyken BMW farlarının ışık rengine yakın bir sonuç elde ettim. Bu iki araçla karşılaştırma imkanım olduğu için somut olarak bunu söyleyebiliyorum. Tabii ki içinde kullanılan teknoloji ve mercekler farklı olabilir ancak aldığım sonuçlar bunlara yakın oldu, en azından Focus farlarından kullanmak isteyenler için, ampul satın almadan önce her ne kadar subjektif olma olasılığı olsa da somut bir karşılaştırma olur düşüncesindeyim.Bilemiyorum, hem bu forumda hem de yabancı forumlarda yapılan yorumlarda, 4300K olanların çok daha iyi olduğu yönünde bilgiler paylaşılmış ancak benim kullandığım kadarıyla 5000K ampuller (yine kendi aracım ve bana göre) çok daha iyi. Bu forumdan Colorshift diye bir durumun olabileceğini öğrendim. Yeni ampullerim henüz 1 saat kadar yandı, belki ilerleyen zamanlarda daha iyi sonuç elde edebilirim diye umut ediyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 19 Mart 2009 Paylaş 19 Mart 2009 Makyajlı kasa 2009 model Ford Focus.Hella bi-xenon mercek montajı yapıldı.Mercek kapağı olarak Audi A4 kapağı tercih edildi.Koito marka orjinal xenon balast ve d2s osram 4300 k ampül kullanıldı.güzel olmuş.eline sağlık.dün passat cc nin farını inceledimde enterasan bi nokta gözüme takıldı.merceğin yan tarafları gözüküyordu.eskiden komple kapalı olurdu.şimdi ise hava kanalı gibi bişeyler var.Şlker sendeki h7 bi-halojenleri xenonla denedinmi?d2s olanla aynımı ışık deseni?Bide resim olsa...... Yorum bağlantısı
İlker Kemal1679652572 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Makyajlı kasa 2009 model Ford Focus.Hella bi-xenon mercek montajı yapıldı.Mercek kapağı olarak Audi A4 kapağı tercih edildi.Koito marka orjinal xenon balast ve d2s osram 4300k ampül kullanıldı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Bir zaman önce, 2el aldığım siyah adaptif farlara, Xenon takma isteğim sonunda gerçekleşti. siyah far da adaptif özellikli ve orjinal Ford Yedek parçası. Montajı yapan Salih arkadaşım. Yapılan işlemler:1. Eski farın ölçümleri yapıldı. Aydınlatma şiddeti 34 Lux olarak ölçüldü, tabii önce doğru odaklaması yapıldı. Xenon ampül ile bu değer 56 ya yükseldi2. Xenon beyni, Ford un orjinal xenonu için hazırladığı, farın altındaki yere takıldı, zaten xenon kitinden çıkan parçalar bu montajı kolaylaştırıcı ebatta.3. Yeni farımız yuvasına takıldı ve tekrar ayar-ölçüm yapıldı. Ampul yuvasının arkasındaki plastikte delik harici, hiçbir orjinal kablo-sokete dokunulmadı.Alttaki fotoğraflarda, aydınlatma farkı görülebiliyor. Aydınlatma çizgisi, ışığın dağılmaması kabul edilebilir boyutta, yalnız bu adaptif fardaki mercekler, Xenon için üretilmemiş, ancak , Salih daha önceki tecrübelerinden edindiği bilgi ile, ampül ve beyni ayrı kitlerden toparladı.Bunlarda kozmetik görünümü:Ampul rengi olarak 8000K kullanılmasının tek sebebi, Salih in inatçılığı, şahsen 6000K taraftarı biri olarak, tecrübe ve ısrarına kapıldım, tabii arabanın anahtarını saklamış olması da bir etken .Orjinal farları halojenle, siyahlar da xenonla görevlerini yapacaklar, orjinalleri yedekte beklemede. Tüm Xenon işlemlerinin maliyeti 325 TL.Adaptif farların çalışmasında bir sıkıntı yok, zaten soketlere hiçbir elektriksel müdahele yapılmadı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Ağustos 2009 Paylaş 25 Ağustos 2009 Bu far için xenon, olması gerekendi.. Şyi yaptın.. 8000K'dan kışın rahatsız olacağını tahmin ediyorum.. Bir çift 4300K ampul al.. Kışları onu kullanırsın.. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 26 Ağustos 2009 Paylaş 26 Ağustos 2009 Vaaay çok güzel maşallah. FCTR şenliğinde bu araçta xenon yoktu yanlış hatırlamıyorsam. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Ağustos 2009 Paylaş 26 Ağustos 2009 Pekbidoluyu ben niye göremedim ya .. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ağustos 2009 Paylaş 29 Ağustos 2009 Buluşmada henüz takmamıştık, yol kaybetmeyip, Göl kenarına ilk varan gurupta olduğum için, içeri park etmiştim, sakladım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ağustos 2009 Paylaş 30 Ağustos 2009 Buluşmada henüz takmamıştık, yol kaybetmeyip, Göl kenarına ilk varan gurupta olduğum için, içeri park etmiştim, sakladım.Hımm.. Senin GPS cihazın yok demekki.. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 17 Ekim 2009 Paylaş 17 Ekim 2009 Selamlar. Focus II aracıma bi-xenon mercekli far aldım. Şimdi bu fara ampul temin etmem lazım. Üzerinde kullanılan ampul cinsi D1S. Bu ampulu nereden temin edebilirim? Ne marka önerirsiniz? Sunpart'ın D2s modeli için 6000K lık ampulleri var. Acaba D1S için olanı var mıdır? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 17 Ekim 2009 Paylaş 17 Ekim 2009 Philips/Osram al 4300K. Sanayide ararsan bulursun sıfırını. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 17 Ekim 2009 Paylaş 17 Ekim 2009 Philips/Osram al 4300K. Sanayide ararsan bulursun sıfırını.Peki fiyatlar hakkında bir bilgin var mı Selçuk Abi? D1S yerinde D2S kullanabilir miyiz? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 Kullanabilirsin de merceğin arkasına tutturmanda sorun olabilir. D1S'e göre tutturucu kullanılmışsa D2S'i nasıl tutturacağını düşünmen lazım. Ayrıca balastın nedir ? Ampul de balasta göre olmalı, D1S balast üzerinde geldiyse mecburen D1S kullanacaksın. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 Selçuk abi ampulun oturduğu kısım D2S e uyar mı bilmiyorum. Resimde de balastım görünüyor. Yorum bağlantısı
İlker Kemal1679652572 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 Resimdeki balast sadece d1s ampül kullanır.D2S takılamaz. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 18 Ekim 2009 Paylaş 18 Ekim 2009 Resimdeki balast sadece d1s ampül kullanır.D2S takılamaz.Şlker kardeş sen bilirsin, nerede bulabilirim bu ampullerin ucuzunu? Ya da çıkma kullansam bir sıkıntı olur mu? Mesela Sunpart marka D2S ampul var ama D1S için olanı yok sanırım. O ayarda ve fiyatlarda hangi ampulu önerirsin? Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 19 Ekim 2009 Paylaş 19 Ekim 2009 Orjinal balastın var, herşeyi en kalitelisinden almışsın ampulü de philips/osram al tam olsun. Ucuz ampullerin lümeni düşük oluyor. D1S burda biraz pahalıdır, internetten de alabilirsin sakınca görmüyorsan. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 21 Ekim 2009 Paylaş 21 Ekim 2009 Ampulleri temin ettim, farları da dün akşam taktım. Görüntü gayet güzel, sadece ufak bir far ayarı yaptırmak lazım. Onu da haftasonu yaptıracağım. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 21 Ekim 2009 Paylaş 21 Ekim 2009 Şyi haber, güle güle kullan. Bir iki de resim bekleriz. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 21 Ekim 2009 Paylaş 21 Ekim 2009 Şyi haber, güle güle kullan. Bir iki de resim bekleriz.Tabiki, hafta sonu resim çekip yüklerim. Bu arada bir sorunum var. Farlarımda ufak bir titreme mevcut. Parke yolda giderken ya da arabayı dengesiz kaldırırken belli oluyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim? Yorum bağlantısı
Recommended Posts