İçeriğe Yönlendir

Mevcut Otoyollarımız


Tansu Kalafatoğlu

Daha Fazla Otoyola İhtiyaç Var Mı?  

74 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

- 3633 km otoyolumuz var

- 25.273 km devlet bölünmüş karayolumuz var

 

Bitümlü sıcak asfalt 29.862km

Sathi kaplamalı 36.877km

Diğer 2.022 km


Toplam 68.761 km yolumuz var. (Otoyol-devlet yolu-il yolu)

 

Otoyol/toplam yol = %5 gibi bir oran

Bölünmüş yol = %42

 

sizce otoyol yeterli mi? Daha fazla yatırım yapılmalı mı? 


almanya otoyol: 13.000km

ispanya otoyol: 16.580km

Fransa otoyol: 11.880km
 

292-C7-E57-CCEC-4807-9-BD9-9066-B3-CF17-

 

kırmızı: devlet

yeşil: yid

mavi: yapımı devam edeb yid

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Bence otoyol yapmak artık devlet politikası olmamalı , daha çok demiryolu yapılmalı, kamyon ve tırlar daha az yola çıkmalı. 

  • Beğen 14
  • Teşekkür 4
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Halkın kullanamadığı otoyollar yapıp kullanım garantisi verip hazineden para ödemek sureti ile ortaya çıkacak otoyola ihtiyacımız yok kanaatimce.

  • Beğen 8
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Berke Kaya
(düzenlendi)

Eskiler bilir, iki yönlü yollarda kamyonun arkasına düşüp sollamaya çıkmaya çalışmak, kaza tehlikeleri, giden canlar, yol yoktu bu ülkede. Bölünmüş yollar bu ülkeye yapılan en büyük hizmetlerden. Yapanların ömrü uzun, bahtı güzel, istekleri kabul olsun. Milli savaş uçağımız da bugün pist başı yapmış, havada, karada, uzayda devamke.

tarihinde Berke Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Halkın kullanamadığı otoyollar yapıp kullanım garantisi verip hazineden para ödemek sureti ile ortaya çıkacak otoyola ihtiyacımız yok kanaatimce.


istanbul ankara otoyolu bolu tüneli hariç 10 senede bitirildi. Bolu tüneli kısmı ise 15 senede bitirildi. Toplamda 25 sene. 
 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

verdiğiniz uluslararası rakamlar yanıltıcı.

Yanıltıcı derken? 1000km kareye düşen yol miktarı verince durumumuz çok daha vahim çıkıyor

Erhan Doruk yazdı:

Bence otoyol yapmak artık devlet politikası olmamalı , daha çok demiryolu yapılmalı, kamyon ve tırlar daha az yola çıkmalı. 


neden devlet politikası olmasın? Ray başka yol başka. İkisi de yapılsın. Devlet politikası olmasın olunca yolu kim yapacak başka? 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


istanbul ankara otoyolu bolu tüneli hariç 10 senede bitirildi. Bolu tüneli kısmı ise 15 senede bitirildi. Toplamda 25 sene. 
 

 

Ama yapıldığı yılların teknolojisi ile aynı yerde değiliz global olarak. Zaten yapılmasın demiyorum. Duble yol yapılır, otoyol da yapılır. Bunlarda sorun yok. Yapılması da gerekir. Mesele bunlara belirlenen geçiş ücretlerinin ödenebilir olması. Halk açısından ne kadar ulaşılabilir ona bakmak lazım. 

 

 

 

Berke Kaya yazdı:

Eskiler bilir, iki yönlü yollarda kamyonun arkasına düşüp sollamaya çıkmaya çalışmak, kaza tehlikeleri, giden canlar, yol yoktu bu ülkede. Bölünmüş yollar bu ülkeye yapılan en büyük hizmetlerden. Yapanların ömrü uzun, bahtı güzel, istekleri kabul olsun. Milli savaş uçağımız da bugün pist başı yapmış, havada, karada, uzayda devamke.

Yapılanları inkar eden yok ki. Hep söylüyorum, çok güzel şeyler yapıldı. Ama geçiş garantili köprüler otoyollar bunlar arasında değil. Halk açısından ulaşılabilir olsa bu yollar boş kalmaz. Mesela İstanbul İzmir yolu kaç km ve kaç para. Bu hesap çok basit. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ülkemizde

 - Yol yok

 - araç yok

 - para yok

 - demiryolu da yok

 - akıllı yönetici de yok

 

sonuç:  Akılsız köpeği yol kocatır. 

800 bin km kare ülke var, şehir düzeni fiyatlar ve park yerleri monte carlo gibi.

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Ama yapıldığı yılların teknolojisi ile aynı yerde değiliz global olarak. Zaten yapılmasın demiyorum. Duble yol yapılır, otoyol da yapılır. Bunlarda sorun yok. Yapılması da gerekir. Mesele bunlara belirlenen geçiş ücretlerinin ödenebilir olması. Halk açısından ne kadar ulaşılabilir ona bakmak lazım. 

 

 

 


Olay makine değil. Çok daha zor yapılar çok daha kısa sürede bitti. Olay devlet hantallığı

 

yol işi hiç kolay değil. Osmangazi ve izmir otoyolundaki bazı firmalar şu an harcadığımız paranın şu kadarı bize verilsin, hakkımızı devredelim diyor. Kâr istemiyoruz diyor. Bunu devlet garantili geçiş olmasına rağmen diyor. Çünkü devlet ödediği kur rakamını geçmiş senenin sonuna göre hesaplayıp ödemeyi de belli süre sonra yapıyor. 
 

ben olaya şöyle bakıyorum. Devlet yapsaydı zaten çok uzun sürecekti. Özel yaptı, en azından şindiden açıldı. Belli süre sonra zaten karayollarına kalacak. Kullanabilen kullansın. Çanakkale hariç diğer yollar çokça kullanılıyor zaten
 

İzmir yolu ve osmangazinin yıllık bakımı 70 milyon dolar deniyor. Devlet bunu da ödemiyor mesela. 
 

Keşke bu yollar doğu karadeniz, doğu anadolu’ya da gitse. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Olay makine değil. Çok daha zor yapılar çok daha kısa sürede bitti. Olay devlet hantallığı

 

yol işi hiç kolay değil. Osmangazi ve izmir otoyolundaki bazı firmalar şu an harcadığımız paranın şu kadarı bize verilsin, hakkımızı devredelim diyor. Kâr istemiyoruz diyor. Bunu devlet garantili geçiş olmasına rağmen diyor. Çünkü devlet ödediği kur rakamını geçmiş senenin sonuna göre hesaplayıp ödemeyi de belli süre sonra yapıyor. 
 

ben olaya şöyle bakıyorum. Devlet yapsaydı zaten çok uzun sürecekti. Özel yaptı, en azından şindiden açıldı. Belli süre sonra zaten karayollarına kalacak. Kullanabilen kullansın. Çanakkale hariç diğer yollar çokça kullanılıyor zaten
 

İzmir yolu ve osmangazinin yıllık bakımı 70 milyon dolar deniyor. Devlet bunu da ödemiyor mesela. 
 

Keşke bu yollar doğu karadeniz, doğu anadolu’ya da gitse. 

Doğu Anadolu da bu mutahitler yol yapıyor. Hemde ücretli olmayan yollar. O yüzden şantiyeler uzun sürüyor.

 

Paralı yol sevmiyorum evet. Ama bı atımda 1000 km menzilli memleket yolunda 70 km hız sınırı ile radar cezası korkusu ile gitmektense makul bir ücretle daha seri yol gidebilmek isterdim.

 

D100 denilen uluslararası yol otoyol statüsünde Gerede den sonra ama otoyol kalitesinde değil 

https://tr.m.wikipedia.org/wiki/D_100

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Doğu Anadolu da bu mutahitler yol yapıyor. Hemde ücretli olmayan yollar. O yüzden şantiyeler uzun sürüyor.

 

Paralı yol sevmiyorum evet. Ama bı atımda 1000 km menzilli memleket yolunda 70 km hız sınırı ile radar cezası korkusu ile gitmektense makul bir ücretle daha seri yol gidebilmek isterdim.

 

D100 denilen uluslararası yol otoyol statüsünde Gerede den sonra ama otoyol kalitesinde değil 

https://tr.m.wikipedia.org/wiki/D_100


bölünmüş yollar güzel ama uzun sürüşlerde olmuyor. Çok fazla kazadan geçtiği için sürekli tehlike yaşatma ihtimali var. 50cm yanında kaldırım olan yolda 110 ile gitmek korkutuyor. Yola biri atlayabilir, traktör dalabilir vb. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Olay makine değil. Çok daha zor yapılar çok daha kısa sürede bitti. Olay devlet hantallığı

 

yol işi hiç kolay değil. Osmangazi ve izmir otoyolundaki bazı firmalar şu an harcadığımız paranın şu kadarı bize verilsin, hakkımızı devredelim diyor. Kâr istemiyoruz diyor. Bunu devlet garantili geçiş olmasına rağmen diyor. Çünkü devlet ödediği kur rakamını geçmiş senenin sonuna göre hesaplayıp ödemeyi de belli süre sonra yapıyor. 
 

ben olaya şöyle bakıyorum. Devlet yapsaydı zaten çok uzun sürecekti. Özel yaptı, en azından şindiden açıldı. Belli süre sonra zaten karayollarına kalacak. Kullanabilen kullansın. Çanakkale hariç diğer yollar çokça kullanılıyor zaten
 

İzmir yolu ve osmangazinin yıllık bakımı 70 milyon dolar deniyor. Devlet bunu da ödemiyor mesela. 
 

Keşke bu yollar doğu karadeniz, doğu anadolu’ya da gitse. 

Tansu İstanbul İzmir arası 407 km, gugıla göre bu yolu kullanmak otomobil için şuan 459 tl. Teknik olarak o mesafede aracım daha az yakıt tüketiyor. Ben bu güzergahta, aciliyeti yoksa otoyol kullanmam mesela. Ama şark kurnazlıkları ile, saçma sapan radar uygulamaları ile vatandaş bu yolu kullanmaya mecbur bırakılıyor. Bak Mustafa dostum üst mesajında ne demiş. Anladın sen beni :) Yoksa yapılacak otoyol bizim için, niye karşı olalım. Ama ulaşılabilir olmalı. Mevcut akaryakıt fiyatları ile aracın yakıtından daha yüksek yol ücreti ne demek?

Mehmet Göktürk yazdı:

Ülkemizde

 - Yol yok

 - araç yok

 - para yok

 - demiryolu da yok

 - akıllı yönetici de yok

 

sonuç:  Akılsız köpeği yol kocatır. 

800 bin km kare ülke var, şehir düzeni fiyatlar ve park yerleri monte carlo gibi.

Zafer Havalimanı örneğini hiç incelediniz mi hocam. Verilen garantileri ve kaç yolcu tarafından kullanıldığını? Halbuki havacılık istatistik bakılabilecek bir sektör. Sonuçta her şey kayıt altında. Ben akılsızlık mı bilinçli mi yapılıyor bazı şeyler emin olamıyorum...

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bölünmüş yollar güzel ama uzun sürüşlerde olmuyor. Çok fazla kazadan geçtiği için sürekli tehlike yaşatma ihtimali var. 50cm yanında kaldırım olan yolda 110 ile gitmek korkutuyor. Yola biri atlayabilir, traktör dalabilir vb. 

Bunu otoyol ile engellemek pek mümkün değil. Kültürlenme ile olabilir ama. Yoksa otoyolda kenara çekip mangal da yakıyorlar. Ters yöne de giriyorlar. Gidip gişelerdeki araçların arasına da dalıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Berke Kaya yazdı:

Eskiler bilir, iki yönlü yollarda kamyonun arkasına düşüp sollamaya çıkmaya çalışmak, kaza tehlikeleri, giden canlar, yol yoktu bu ülkede. Bölünmüş yollar bu ülkeye yapılan en büyük hizmetlerden. Yapanların ömrü uzun, bahtı güzel, istekleri kabul olsun. Milli savaş uçağımız da bugün pist başı yapmış, havada, karada, uzayda devamke

Fırın bile yoktu eskiden hey gidi heeyy

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Tüfekçi yazdı:

 

 

Paralı yol sevmiyorum evet. Ama bı atımda 1000 km menzilli memleket yolunda 70 km hız sınırı ile radar cezası korkusu ile gitmektense makul bir ücretle daha seri yol gidebilmek isterdim.

.

paralıdan git diye var o cezalar. Yoksa duble yollarda sınır 110. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bölünmüş yollar güzel ama uzun sürüşlerde olmuyor. Çok fazla kazadan geçtiği için sürekli tehlike yaşatma ihtimali var. 50cm yanında kaldırım olan yolda 110 ile gitmek korkutuyor. Yola biri atlayabilir, traktör dalabilir vb. 

En çok 110 diyor. şartlara göre yavaş gidecen ille tabelaya gerek yok. 

öte yandan tabela eksik olmaz. 

Murat Sahın yazdı:

.

Zafer Havalimanı örneğini hiç incelediniz mi hocam. Verilen garantileri ve kaç yolcu tarafından kullanıldığını? Halbuki havacılık istatistik bakılabilecek bir sektör. Sonuçta her şey kayıt altında. Ben akılsızlık mı bilinçli mi yapılıyor bazı şeyler emin olamıyorum...

B.

bilmez miyim. kontrol bizde para bizde yeriz de içeriz de. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Türkiyenin otoyoldan önce demiryolu altyapısını tamamlaması lazım. Sömestre tatilinde Düzceden Ankara üzeri Erzuruma gittim dere yoku üzerinden döndüm. Ankara Karadeniz güzergahında ve Ankara İzmir ve Ankara Alanya üzerinden Antalyaya otoyol ihtiyacı var/ olacak. Ancak bunun mevcut yid modeli yapılması mantıklı ve ekonomik değil. Dış borç ilede yapılsa kamu imkanları ile yapılmalı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Uzunoğlu yazdı:

Türkiyenin otoyoldan önce demiryolu altyapısını tamamlaması lazım. Sömestre tatilinde Düzceden Ankara üzeri Erzuruma gittim dere yoku üzerinden döndüm. Ankara Karadeniz güzergahında ve Ankara İzmir ve Ankara Alanya üzerinden Antalyaya otoyol ihtiyacı var/ olacak. Ancak bunun mevcut yid modeli yapılması mantıklı ve ekonomik değil. Dış borç ilede yapılsa kamu imkanları ile yapılmalı.

 

Hocam bir kaç kez yid ile yapılan otoyolları inceledim ihtiyaç sebebi ile, aynen dediğiniz gibi, hiç mantıklı değil. Araç yakıtı kadar yol ücreti mi olur. Kullanılabilir daha doğrusu vatandaş için erişilebilir değil. Evet, devlet çok yavaş çalışıyor, evet devlet hantal. E güç kimdeyse bir zahmet onu da o çözsün, bir gecede kıyak emekli olabiliyorlarsa bu işi hantallaştıran bürokrasi de çözülebilir.

Demiryolu konusuna hiç girmiyorum, o tartışma konusu bile değil.

Sahi, demiryolu yapımını durduran kimdi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

raylı ve yavaş ekonomik sistemler lazım, otomofillerle püfür püfür sağa sola gazlama lüksü olmayan bir ülkeyiz, zaten şimdiden çocuklarımızın yaratacağı katma değerleri bile ipotekli

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

sizce otoyol yeterli mi? Daha fazla yatırım yapılmalı mı? 

 

Sence? :)

Not: tamamı ücretsiz.

 

autobahn-karte-von-deutschland.jpg?s=102

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Rantın olmadığı yerde hizmet de yoktur. Demiryolu için YİP projesine destek veren bir sermaye olsa hemen gündemlerine gelir. Keza yol için de aynısı geçerli. Ne hikmetse hizmet ağları belirli şehirler arasında var iken karayollarının çoğunlukla sorumlu olduğu ilçe bağlantı yollarında hiç yol yok. Ne zaman memlekete gitsem tarla yollarından beter şehir-ilçe bağlantıları. KGM'den emekli bir amca geçmişte YİP projelerinden daha az maliyete ve daha kalitelisini yol yapılıyordu demişti. Yeter ki insanlar devletin değil siyasilerin ''hantal'' olduğunu kabul etsinler.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Tansu İstanbul İzmir arası 407 km, gugıla göre bu yolu kullanmak otomobil için şuan 459 tl. Teknik olarak o mesafede aracım daha az yakıt tüketiyor. Ben bu güzergahta, aciliyeti yoksa otoyol kullanmam mesela. Ama şark kurnazlıkları ile, saçma sapan radar uygulamaları ile vatandaş bu yolu kullanmaya mecbur bırakılıyor. Bak Mustafa dostum üst mesajında ne demiş. Anladın sen beni :) Yoksa yapılacak otoyol bizim için, niye karşı olalım. Ama ulaşılabilir olmalı. Mevcut akaryakıt fiyatları ile aracın yakıtından daha yüksek yol ücreti ne demek?

Zafer Havalimanı örneğini hiç incelediniz mi hocam. Verilen garantileri ve kaç yolcu tarafından kullanıldığını? Halbuki havacılık istatistik bakılabilecek bir sektör. Sonuçta her şey kayıt altında. Ben akılsızlık mı bilinçli mi yapılıyor bazı şeyler emin olamıyorum...

Bunu otoyol ile engellemek pek mümkün değil. Kültürlenme ile olabilir ama. Yoksa otoyolda kenara çekip mangal da yakıyorlar. Ters yöne de giriyorlar. Gidip gişelerdeki araçların arasına da dalıyorlar. 


araç daha az yakıyor, kaza yapma oranı azalıyor. 459 içinde köprü de var galiba. O da süreyi ve yolu azaltıyor. Ben bu parayı kasko gibi görüyorum. Parayı ver riski azalt, konforu artır. Bölünmüş yollar güzel ama yolu uzun vatandaş için tehlikeli. Radar uygulaması daha çok olmalı. Çünkü o yollarda hatta meskun mahalde 140-160 ile giden var. 
 

elbette bedava olsun isterim. Herkes kullansın isterim. Devlet yapsın ucuz olsun isterim. Bugüne kadar devlet kendi eliyle yaptığı işleri hantal yapmış. Bu düzelecek de sonra yol yapacak. Tamam yapsın. Ama 50-100 sene sonra yapıp bitirecekse şimdiden yid yapması daha mantıklı

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yanıltıcı derken? 1000km kareye düşen yol miktarı verince durumumuz çok daha vahim çıkıyor


neden devlet politikası olmasın? Ray başka yol başka. İkisi de yapılsın. Devlet politikası olmasın olunca yolu kim yapacak başka? 

Mevcut otoyollardaki nakliye gücünü demiryoluna aktarabilsek , şehirler arası yolların yükü azalır, daha fazla çok şeritli yol yapılmasına gerek kalmaz. Mesela büyük şehirlerde Antalyaya , adanaya tren olsa , sebze meyve bu şekilde soğutuculu vagonlarda gönderilse karayollarındaki yük önemli ölçüde azalır. Ancak karayolları rantı çok olan bir iş. Yıllık bakımı, orayı kullanan araçların yakıtı, vergisi derken dolaylı sürekli geliri var. 
 

bu sebeple devlet politikası otoyol yapmak üzerinden gidiyor. Yid ile yap, cepten para çıkmasın , halk geçtiği kadarını ödesin. Kalanını da vergilerden biz öderiz mantığı var. 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erhan Doruk yazdı:

Mevcut otoyollardaki nakliye gücünü demiryoluna aktarabilsek , şehirler arası yolların yükü azalır, daha fazla çok şeritli yol yapılmasına gerek kalmaz. Mesela büyük şehirlerde Antalyaya , adanaya tren olsa , sebze meyve bu şekilde soğutuculu vagonlarda gönderilse karayollarındaki yük önemli ölçüde azalır. Ancak karayolları rantı çok olan bir iş. Yıllık bakımı, orayı kullanan araçların yakıtı, vergisi derken dolaylı sürekli geliri var. 
 

bu sebeple devlet politikası otoyol yapmak üzerinden gidiyor. Yid ile yap, cepten para çıkmasın , halk geçtiği kadarını ödesin. Kalanını da vergilerden biz öderiz mantığı var. 


ikisi de olsun. Ben otoyolları daha çok küçük araçlar için söylemiştim. Yük taşımacığı başka

Yorum bağlantısı
İbrahim Arslan

Bence otoyollar yeterli.

Demiryolu ve özellikle deniz yoluna ağırlık verilmeli. Güneye ve kara denize feribotlar olsa iyi olmaz mıydı?

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Berke Kaya

Fırın mı yokmuş bu ülkede, fırın vardı da,  "odun" la çalışan fırınlar vardı, şimdi ülkenin en küçük ilçesi bile doğalgaza kavuşunca artık odunlara ihtiyaç kalmadı tabi, bu vesileyle şunu da hatırlatmış olduk, yol yapan sadece yol yapmadı,doğalgaz da ulaştırdı, denizin dibinde doğalgazda buldu, okul yaptı,hastane yaptı, üniversiteler yaptı, uçak yaptı,helikopter yaptı, nükleer santral bile yapıyor :) Yapılanları anlatmaya söz yetmez de bunu görecek göze, duyacak kulağa ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...