İçeriğe Yönlendir

Aynı Araç Aynı Devir Farklı Hız


Doğuş Yavuz
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Mahmut Yıldız

İki araç arasında mutlaka fark vardır. Şanzıman ya da son dişli oranı farklıdır. Değilse yukarıdaki aracın baskı balatası kaçırıyor. 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Harun Özden

Yol ve hava durumu, yakıt kalitesi, lastiklerin durumu vb. etmenler nedeniyle devir aynı olsa da hız değişebilir

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Harun Özden yazdı:

Yol ve hava durumu, yakıt kalitesi, lastiklerin durumu vb. etmenler nedeniyle devir aynı olsa da hız değişebilir

Aynı araçta bunların hiç biri farklı hıza sebep olmaz. Aracın biri diğerinin çıktığı hızlara çıkamayabilir ama aynı devirde aynı hızda olabilirler. Yani yukarıdakilerin etkisiyle aracın biri 5500 devire çıkabilirken diğeri 6000 devir yapabilir ama ikisi de 5500 devirde aynı hızda olurlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Gösterge hatası olabilir , lastik ölçüleri hatalı olabilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Harun Özden yazdı:

Yol ve hava durumu, yakıt kalitesi, lastiklerin durumu vb. etmenler nedeniyle devir aynı olsa da hız değişebilir

 

Değişmez.. Lastik aşınmış veya farklı ölçü takılmış ise gerçek hız yani gps hızı değişir ama gösterge hızı değişmez.. 

 

Ersen Tapan yazdı:

Gösterge hatası olabilir , lastik ölçüleri hatalı olabilir. 

 

 

Araçlar tamamen aynı ise: 

Lastik ölçüsü ecuya farklı girilmiştir.. Yada gösterge kalibrasyonu hatalıdır. 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ersen Tapan yazdı:

Gösterge hatası olabilir , lastik ölçüleri hatalı olabilir. 

Gösterge hatası olabilir ama lastik ölçüsü hatalı bile olsa eğer araca farklı ölçü tanımlanmamış ise araç yine ayn hızı göstermelidir. 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Değişmez.. Lastik aşınmış veya farklı ölçü takılmış ise gerçek hız yani gps hızı değişir ama gösterge hızı değişmez.. 

 

 

 

Araçlar tamamen aynı ise: 

Lastik ölçüsü ecuya farklı girilmiştir.. Yada gösterge kalibrasyonu hatalıdır. 

 

 

+1

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Özden
Harun Özden yazdı:

Yol ve hava durumu, yakıt kalitesi, lastiklerin durumu vb. etmenler nedeniyle devir aynı olsa da hız değişebilir

Hız değişir, gösterge hızı değişmez deyip kurtarayım :rolleyes:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağlar Bayur

şase no larından yedek parça listesine girip direnasiyel oranına bakmalı sonradan değiştirilmiş bir şey yoksa

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Çağlar Bayur yazdı:

şase no larından yedek parça listesine girip direnasiyel oranına bakmalı sonradan değiştirilmiş bir şey yoksa

 

Bende polo varken şanzıman dişlisini değiştirdiğimde aynı sorunu yaşamıştım.

Tekrar götürdüm, incelediler ve yanlış dişli takıldığı görüldü, orjinali takılınca düzeldi.

Ama iki dişlide hız/devir farkı bu resimdekilerden çok fazlaydı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Öner Kurukuz yazdı:

 

Bende polo varken şanzıman dişlisini değiştirdiğimde aynı sorunu yaşamıştım.

Tekrar götürdüm, incelediler ve yanlış dişli takıldığı görüldü, orjinali takılınca düzeldi.

Ama iki dişlide hız/devir farkı bu resimdekilerden çok fazlaydı.

düzeltmek izafi, mesela ben daha az hız yapabilen dişliyi tercih ederdim araç atak olur :f1: ama yakar , mondeo mk2 de değişik dişli vardı, otosan parçadaki dinazorlar getirmedi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Rüzgar ve yol durumu ile değişkenlik gösterecektir diye düşünüyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

şase no larından yedek parça listesine girip direnasiyel oranına bakmalı sonradan değiştirilmiş bir şey yoksa

 

Bizim eski dokuma makinalarında sıklık kontrolü dişli ileydi. Hangi sıklık istiyorsak ona uygun 4 tane dişli takardık. Ama tezgahın biri farklıydı. Benden önce farklıymış. Kimse sebebini bilmiyor, katalogda hiç bir tabloya uymuyor. İşletmede deneme yanılmayla bir liste yapmışlar, oradan bakıyorlar.

 

Deneme yanılmayla bulunan dişliler ile olması gereken dişlilere bakınca 2 oranını buldum.  Yani bir yerdeki dişli % 50 daha az hareket iletiyordu. 

 

En son o bölgeye hareket ileten bütün dişlileri çıkarıp kontrol ettirdim. 2/60 olması gereken sonsuz dişli, arıza sonrası yeni parça takılırken 1/60 takılmış. Doğru dişliyi taktık, her şey düzeldi. 

 

Belki bunda da böyle bir şey vardır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Gps hızları ne durumda?

fotoyu koymadan ona da bakılmıştır diye düşünüyorum yani gps le ibre fark edebilir ama iki arabada da farklı gps okunmuştur mutlaka

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mahmut Yıldız yazdı:

 

Bizim eski dokuma makinalarında sıklık kontrolü dişli ileydi. Hangi sıklık istiyorsak ona uygun 4 tane dişli takardık. Ama tezgahın biri farklıydı. Benden önce farklıymış. Kimse sebebini bilmiyor, katalogda hiç bir tabloya uymuyor. İşletmede deneme yanılmayla bir liste yapmışlar, oradan bakıyorlar.

 

Deneme yanılmayla bulunan dişliler ile olması gereken dişlilere bakınca 2 oranını buldum.  Yani bir yerdeki dişli % 50 daha az hareket iletiyordu. 

 

En son o bölgeye hareket ileten bütün dişlileri çıkarıp kontrol ettirdim. 2/60 olması gereken sonsuz dişli, arıza sonrası yeni parça takılırken 1/60 takılmış. Doğru dişliyi taktık, her şey düzeldi. 

 

 

Mühendis adamın hali bir başka.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğuş Yavuz yazdı:

 

51A6244B-D7CB-4967-AFF6-D093CAA87774.png

 

-12'de ön arka sis açılacak kadar hava kötüyken ESP'yi kapatıp 200 yapan delikanlı (?) kimmiş merak ettim.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

O arabada 215*55*16 lastik ölçüsü var. 205*55*16 daha bol ve uygun fiyatlı olduğu için aradaki fark lastik olsa gerek.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Burak Kuşçu yazdı:

Rüzgar ve yol durumu ile değişkenlik gösterecektir diye düşünüyorum

Düşünme :)

 

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
İsmail Sefer
Recep Selim Kaya yazdı:

O arabada 215*55*16 lastik ölçüsü var. 205*55*16 daha bol ve uygun fiyatlı olduğu için aradaki fark lastik olsa gerek.

Bu İki lastik ölçüsü arasında bu kadar fark mümkün değil olmaz. Nerden biliyorum yazlıklarım 215*55*16 kışlıklarım 205*55*16

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Recep Selim Kaya yazdı:

O arabada 215*55*16 lastik ölçüsü var. 205*55*16 daha bol ve uygun fiyatlı olduğu için aradaki fark lastik olsa gerek.

% 1,6 fark var, konudaki farkı açıklamaz. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aracı krikoyla kaldırıp durduğu yerde gaza basınca da aynı değerleri yani olması gerekeni gösterir gösterge.. 

Gösterge senin ne kadar gittiğini bilmez.. 

Hız göstergesi, tekerlekteki hız sensöründen aldığı veriyi dijital olarak göstergeye yansıtır.. O an patinaj yapıyor da olabilirsin. Kriko üstünde havada da olabilirsin. Gösterge lastik dönüş sayısını sayar ecusunda kayıtlı verilerle yorumlayıp göstergeye yansıtır.. 

Devir saati ise kranktan devri sayar ve devir göstergesine yansıtır. 

 

 

 

İsmail Sefer yazdı:

Bu İki lastik ölçüsü arasında bu kadar fark mümkün değil olmaz. Nerden biliyorum yazlıklarım 215*55*16 kışlıklarım 205*55*16

 

Fark % 1,71 

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/hiz-lastik/lastik_hesabi.htm

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

-12'de ön arka sis açılacak kadar hava kötüyken ESP'yi kapatıp 200 yapan delikanlı (?) kimmiş merak ettim.

esp kapatılınca daaa hızlı gidio derler

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

-12'de ön arka sis açılacak kadar hava kötüyken ESP'yi kapatıp 200 yapan delikanlı (?) kimmiş merak ettim.


ya termometre hatalıysa, ya sisler açık havada arabayı daha şekil gösteriyorsa? 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

esp kapatılınca daaa hızlı gidio derler

 

Konuda yazılanlara bakınca her şeye inanırım.

 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ya termometre hatalıysa, ya sisler açık havada arabayı daha şekil gösteriyorsa? 

 

En içten selamlarımı gönderiyorum onlara.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...