İçeriğe Yönlendir

TOGG Konusu


Süleyman Can

Recommended Posts

Necat Ertan
Sani Gerşon yazdı:

Link var mı abi?

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Murat Sürmeli yazdı:

Isparta bizim 2. kapımız sayılır hocam, şarj etmiştim geçen geldiğimde, iyaştakiler çalışmadı çarşıda bir otelde şarj ettik. Alternatif olması güzel. Siz hangi kampüstesiniz hocam?

Ben Bucak bilgisayar ve bilişim fakültesindeyim hocam, ben de beklerim :)

 

Batı kampüsündeyim mühendislik tarafı, E 14 Blok.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Murat Sürmeli yazdı:

Benimkini de çağırdılar servise, bakalım ne olacak, ikame araç da ayarlayacaklar gibi

 

Arkadaşın aracı yapılmış test edilmiş teslim edilecekmiş.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Selçuk Keleş yazdı:

 

Arkadaşın aracı yapılmış test edilmiş teslim edilecekmiş.

Benimki serviste, ikame araç da togg olduğundan acelem yok :D

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Servisten aldım bugün, tamir edilmiş, modülü değişmiş ama ne modülü olduğunu teslim eden bilemedi :)

Tam doluyken rejeni kapatın dedi, zaten rejeni azaltıyor çok şarjdayken ama kapatacağım bundan sonra, ilgisi olacağını sanmıyorum ama mantıklı geldi kapatmak :)

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Murat Sürmeli yazdı:

Servisten aldım bugün, tamir edilmiş, modülü değişmiş ama ne modülü olduğunu teslim eden bilemedi :)

Tam doluyken rejeni kapatın dedi, zaten rejeni azaltıyor çok şarjdayken ama kapatacağım bundan sonra, ilgisi olacağını sanmıyorum ama mantıklı geldi kapatmak :)

 

yokuş aşağı şarj etmesinmi yani?  deekki rejenerasyon olayı problem yaratıp bozdu birtarafını.

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Doğan Arşiray yazdı:

yokuş aşağı şarj etmesinmi yani?  deekki rejenerasyon olayı problem yaratıp bozdu birtarafını.

"Tam doluyken" 

Bana o sebeple bozsa daha çok arızalanan olurdu gibi geliyor ama bilemedim

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Doğan Arşiray yazdı:

yokuş aşağı şarj etmesinmi yani?  deekki rejenerasyon olayı problem yaratıp bozdu birtarafını.

 

Murat Sürmeli yazdı:

"Tam doluyken" 

Bana o sebeple bozsa daha çok arızalanan olurdu gibi geliyor ama bilemedim

Bu Rejeneratif sorunun klasik çözümü Fren direnci.Belirli Limit aşıldığında korur.

Tabi araçta nasıl uygulanır araştırmak lazım.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Tam doluyken rejenerasyon kapat mı? Evden çıkarken de sigortaları inderilim :) 

 

yav öyle şey olur mu? Tam doluyken, piller çok sıcak veya çok soğukken sistem kendi kendine rejenerasyonu kısar zaten. Kısmıyorsa yangın tehlikesi vardır. Piller de çabuk ölür. Bana mantıklı gelmedi. 
 

Pilin durumunu kontrol eden modül değişmiş olabilir. Pil beyni diyelim kısaca. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pil beyni

:D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sürmeli yazdı:

Tam doluyken rejeni kapatın dedi,

akü dolu ise motoru stop edin dese ford servisi, demesiğimizi bırakmazdık ama

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bence son derece teknik, yazılımsal ve  bilimsel bir yöntem olan DYY uygulanmış, 1. aşama tamam, bakalım 2. aşamaya gerek duyulacakmı? 

pil beyni haaa :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sürmeli yazdı:

Servisten aldım bugün, tamir edilmiş, modülü değişmiş ama ne modülü olduğunu teslim eden bilemedi :)

Tam doluyken rejeni kapatın dedi, zaten rejeni azaltıyor çok şarjdayken ama kapatacağım bundan sonra, ilgisi olacağını sanmıyorum ama mantıklı geldi kapatmak :)

 

10-40 yağ koyuyoz demek gibi olmuş. Tam doluyken rejen kapanacaksa ki kapanır zaten yazılım onu yapar. İlk kodlanacak şeylerden biri. Tv yi kapatınca fişi çekiyor musunuz gece yangın çıkmasın diye?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

10-40 yağ koyuyoz demek gibi olmuş. Tam doluyken rejen kapanacaksa ki kapanır zaten yazılım onu yapar. İlk kodlanacak şeylerden biri. Tv yi kapatınca fişi çekiyor musunuz gece yangın çıkmasın diye?

çıkan sonuç? detay veremiyorlarsa demekki ne yaptıklarını kendileride bilmiyor ve hazırı kullanıyorlar, ilk aklıma gelen şey bu, sakın kötüleme vs. gibi saçma şeyler demeyin alakası bile yok, sadece bu işte belirsizlik var, biz bu aracın neresınde tam olarak ne yapıyoruz, kim yapıyor ne yapıyor onu merak ettim, yazılım donanım işini pil kontrolü kısmını kimler yapıyor acaba?

Mehmet hocam bilgin varmı? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

çıkan sonuç? detay veremiyorlarsa demekki ne yaptıklarını kendileride bilmiyor ve hazırı kullanıyorlar, ilk aklıma gelen şey bu, sakın kötüleme vs. gibi saçma şeyler demeyin alakası bile yok, sadece bu işte belirsizlik var, biz bu aracın neresınde tam olarak ne yapıyoruz, kim yapıyor ne yapıyor onu merak ettim, yazılım donanım işini pil kontrolü kısmını kimler yapıyor acaba?

Mehmet hocam bilgin varmı? 

ekipmanları görüyorum dokümanlardan personeli felan ama fabrikaya gitmedim. çin firması ile ortak yürüyor. 

ketun davranıyorlardır servis de işgüzarca konuşuyordur içgüdüleri ile. onlara çok bilgi gelmiyordur, gelmesi de gerekmez bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

ekipmanları görüyorum dokümanlardan personeli felan ama fabrikaya gitmedim. çin firması ile ortak yürüyor. 

ketun davranıyorlardır servis de işgüzarca konuşuyordur içgüdüleri ile. onlara çok bilgi gelmiyordur, gelmesi de gerekmez bence. 

servis bilmez doğrudur, sistemi kuranlar yazılım falan sadece Çinlilermi yoksa ortakmı?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Rejen sınırı batarya voltajına bağlı. Ben olsam dolu batarya ile rejeni yaparken rezistans kullanır, ısıyı iklim durmuna göre kabin ve batarya yönetimine yayarım. En zayıf halde bile 1-5kw vardır rejen kazancı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

servis bilmez doğrudur, sistemi kuranlar yazılım falan sadece Çinlilermi yoksa ortakmı?

edag ile operasyonu yürütüyorlar çinden de farasis. bu bilgiler zaten açık bilgi istersen incele ama.

 

https://tr.edag.com/tr/

 

https://en.farasis.com/index/product_detail/id/146

 

 

 

 

çinliler genelde bilgi vermezler sokmazlar adamları önemli yerlere öyle bi ulusal huyları var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Elbette sistem kendi azaltır rejeni ve öyle de yapıyor, ama bir sorun var ki arızalanmış bir şeyler, o sebeple çözüm üretme amaçlı tedbir almakta fayda var. Tam kapatamıyor ise tasarım açısından fena ama tam kapatamıyor ihtimalini elemek bedava, 1 tuşa basma maliyetinde :) 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sürmeli yazdı:

Elbette sistem kendi azaltır rejeni ve öyle de yapıyor, ama bir sorun var ki arızalanmış bir şeyler, o sebeple çözüm üretme amaçlı tedbir almakta fayda var. Tam kapatamıyor ise tasarım açısından fena ama tam kapatamıyor ihtimalini elemek bedava, 1 tuşa basma maliyetinde :) 

 

servetin dediği olay önemli tabi ama rejeni kapatırsan nereye gidecek o enerji? boşaltma için rezistör mü var acaba? Bunun motoru sabit mıknatıslı mı? değilse nisbeten kolay da sabit mıknatıslı ise illa ki enerji üretecek eğer debriyaj yoksa. o enerjiyi almazsan zıbang diye patlar.

evet sabit:   

  • Motor Türü:Permanent Magnet Synchronous Motor (PMSM)

Yani bunu ben biliyor değilim sadece ekip zaten bilir bunları konuşmamız bile abes. Orda başka bir hata olmuştur, muhtemelen pil yönetim devresi ile iletişim protokol hatası vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pm motor serbest kalamaz. Çok yüksek gerilim oluşur. Rezistif yük yerine ıgbt’ler soft şönt oluyor. 

Murat Sürmeli yazdı:

Elbette sistem kendi azaltır rejeni ve öyle de yapıyor, ama bir sorun var ki arızalanmış bir şeyler, o sebeple çözüm üretme amaçlı tedbir almakta fayda var. Tam kapatamıyor ise tasarım açısından fena ama tam kapatamıyor ihtimalini elemek bedava, 1 tuşa basma maliyetinde :) 

 

Kapatınca araç akıyor mu yoksa yumuşak duruş devam mı?

 

Bana motoru ve bataryalı takılı verseler kafi. Geri kalan sistemi yaparım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Mehmet Göktürk yazdı:

 eğer debriyaj yoksa.

 

Motor tekerlek aktarımı kesilebiliyor hocam tüm elektriklilerde

 

Servet Aydın yazdı:

 

Kapatınca araç akıyor mu 

Akıyor. 

 

Araçta DNR mevcut, hepsinde mevcut benim bildiğim. Boşa alınabiliyor yani. Regen yokken boşa alıyor gaz yokken, araç akıyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

o enerjiyi almazsan zıbang diye patlar.

v kayışına şarj dinamoları neden patlamıyor?

Servet Aydın yazdı:

ıgbt’ler soft şönt oluyor. 

küfür mü bu :onder:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

v kayışına şarj dinamoları neden patlamıyor?

küfür mü bu :onder:

Triac demedim dua et amen

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...