İçeriğe Yönlendir

TOGG Konusu


Süleyman Can

Recommended Posts

Sani Gerşon
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Bu aracın bu fiyat ve amaçlarla ülkemizde satacağına inancın var yani :D 

Kiralama firmaları alır belki. Zenginler ikinci araç olarak alır. Satar illa ki. Zoe de satılıyor sonuçta.

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

Elektrikli aracın ülkeye katkısı nedir ki vergi alınmasın? Yani tuzumuz kuru avrupa ülkesi değiliz ki. Nelerden alınıyor. Normal bence bu durum. Teşvik edilecekse önce elektrik üretiminde teşvikler olmalı, herkes çatısına güneş paneli rahatlıkla koyabilmeli mesela. Sonrasında EV vergisine sıra gelebilir :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Sani Gerşon yazdı:

Kiralama firmaları alır belki. Zenginler ikinci araç olarak alır. Satar illa ki. Zoe de satılıyor sonuçta.

zoe üretimden kalkacakmış sanırım haberin varmı? yerine reno 4-5 gelecekmiş, bu durumda daha çok zaman var sanırım....

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

zoe üretimden kalkacakmış sanırım haberin varmı? yerine reno 4-5 gelecekmiş, bu durumda daha çok zaman var sanırım....

 

 

Ben de öyle okudum. Renault uzun zamandır 5'i canlandırmak istiyor. Zoe'de çok tipsiz. Bari 5'le ortalık şenlenir :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Mtv denen şey değişip aracın kasko değerine göre alınmalı. Ve emisyon. Devlete ne motor gücünden falan. 
 

Ha alınacaksa tabiki elektrikliden de alınsın. Neyin teşviki bu? İthal sonuçta

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

..

Ha alınacaksa tabiki elektrikliden de alınsın. Neyin teşviki bu? İthal sonuçta

Yakıtı ithal etmiyor olmaktan ve uzun vadede enerji tüketimi ve ömrü daha çok olacağından daha az vergi almak mantıklı olabilir. Benzini de ithal ediyoruz.

Ama çok çok az olması anlamlı olmaz.  yerli ve küçük olanlara düşük vergi olması gerek. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Yakıtı ithal etmiyor olmaktan ve uzun vadede enerji tüketimi ve ömrü daha çok olacağından daha az vergi almak mantıklı olabilir. Benzini de ithal ediyoruz.

Ama çok çok az olması anlamlı olmaz.  yerli ve küçük olanlara düşük vergi olması gerek. 


enerji ithal ediyoruz ama. Doğalgaz, kömür, yarın uranyum. Bunlarla şarj olacak o arabalar. Devlet benzin için yatırım yapmıyor ama elektrik için daha pahalı tesisler, trafolar, hatlar, kablolar, altyapı gerekiyor. Şu an düşündüm de elektrikliden daha fazla mtv almalı bence :)

 

uzun vadede 15 sene sonra 50-60kwh pil değişimi kaç para hocam? 

 

tahminim 15-20 bin dolar. Benim 1,3kwh eski tip nimh pil değişimi bile dışarıda 1500 serviste 2000 dolar.
 

Ee nasıl uzun ömürlü oluyor? 
 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


enerji ithal ediyoruz ama. Doğalgaz, kömür, yarın uranyum. Bunlarla şarj olacak o arabalar. Devlet benzin için yatırım yapmıyor ama elektrik için daha pahalı tesisler, trafolar, hatlar, kablolar, altyapı gerekiyor. Şu an düşündüm de elektrikliden daha fazla mtv almalı bence :)

 

uzun vadede 15 sene sonra 50-60kwh pil değişimi kaç para hocam? 

 

tahminim 15-20 bin dolar. Benim 1,3kwh eski tip nimh pil değişimi bile dışarıda 1500 serviste 2000 dolar.
 

Ee nasıl uzun ömürlü oluyor? 
 

 

 

Enerjimizin %40'ı ithal. Bu zamanla güneş ve rüzgara geçtikçe (jeotermal ve hidroelektriği saymıyorum bile) oran yukarı gidecektir. Trafolar hatlar kablolar yerli. Bu bir işgücü yaratır.

 

Elektrikli aracın pili 1 milyon km gidiyor. Pil değişimi 15 yıl sonra (ki ömür daha uzun) 5 bin dolar olacaktır ve lityum sıfır atıkla geri alınacaktır. Buna, yeni bulunacak çevreci batarya teknolojileri dahil değil.

 

Ayrıca çıkma pilleri yeniden kullanıyorlar ikinci piyasası var, jeneatör yerine vb bir 15-20 sene daha kullanıyorlar. 

 

Durum böyle. 

Elektrik: Fosil yakıtla üretim oranı yüzde 64

Enerji kaynakları açısından yoksul ülkeler arasında olan Türkiye; elektrik enerjisi üretimi amacıyla kullanılan yakıtın yüzde 85'ini ithal ediyor

 

Burda 64*0.85 = 54% pardon düzeltiyorum. %54 ü ithal. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

10 yıl önce de piller ucuzlayacak dediler. Olmadı hocam. Bence sektör farklı piller arıyor. 15 yıl sonra lityum pil bile olmayabilir. Önü görülemiyor. Ben hala büyük kapasiteli elektriğe karşıyım

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

 

Ayrıca çıkma pilleri yeniden kullanıyorlar ikinci piyasası var,

laptop pili bozuldu tamamen dediğimizde bile 1 hücre bozuk oluyor genelde. denk hücrelerle eşleşse kalanları çalışmaya devam edecek. arabalarda da mümkündür herhalde.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

laptop pili bozuldu tamamen dediğimizde bile 1 hücre bozuk oluyor genelde. denk hücrelerle eşleşse kalanları çalışmaya devam edecek. arabalarda da mümkündür herhalde.


benim hibritte mümkün. Ama kısa vadeli ömrü oluyormuş diyorlar. Birkaç pil hücresi ölünce diğerlerini de etkiliyor. Ölüleri değiştirdikten kısa süre sonra diğer hücreler de aynı olacak. 
 

bunun yerine komple değişim yapıp 15 sene sorunsuz sürmek mantıklı. Çünkü paket halinde daha ucuza geliyor. Hem de verimi düşmüş hücreleri de yenilemiş oluyoruz

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


benim hibritte mümkün. Ama kısa vadeli ömrü oluyormuş diyorlar. Birkaç pil hücresi ölünce diğerlerini de etkiliyor. Ölüleri değiştirdikten kısa süre sonra diğer hücreler de aynı olacak. 
 

bunun yerine komple değişim yapıp 15 sene sorunsuz sürmek mantıklı. Çünkü paket halinde daha ucuza geliyor. Hem de verimi düşmüş hücreleri de yenilemiş oluyoruz

lityum pil için bunu demek zor bence. süpürge pili tamiri yaptığım bir arkadaşım bana aleti geri getirdi. yepyeni pillerden birisini 0 volta düşmüş. değiştirdik 5 ay sonunda yeni gibi çalışmaya devam ediyor şarjlı electrolüx süpürge.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

lityum pil için bunu demek zor bence. süpürge pili tamiri yaptığım bir arkadaşım bana aleti geri getirdi. yepyeni pillerden birisini 0 volta düşmüş. değiştirdik 5 ay sonunda yeni gibi çalışmaya devam ediyor şarjlı electrolüx süpürge.


o pil paketinde tek hücrede sıkıntı varmış. Diğerleri yeni. O şekilde olur tabi. Ben 10-15 senelik pillerden bahsediyorum

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


o pil paketinde tek hücrede sıkıntı varmış. Diğerleri yeni. O şekilde olur tabi. Ben 10-15 senelik pillerden bahsediyorum

pillerin ekonomik ömrü kaç sene ki? 7 sene filandır maksimum. 15 senelik pil çöptür benim gözümde.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

pillerin ekonomik ömrü kaç sene ki? 7 sene filandır maksimum. 15 senelik pil çöptür benim gözümde.


toyota 10 sene garanti veriyor. Forumlara bakınca 10-15 sene ömrü var. Yani arıza çıkarıyor. Ekonomik ömrünü ve lityum pillerin durumunu bilemiyorum

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli

EV pilleri ile standart şarjlı pillerin kimyası farklı, EV piller 10-15 yıl çalışabiliyor

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sürmeli yazdı:

EV pilleri ile standart şarjlı pillerin kimyası farklı, EV piller 10-15 yıl çalışabiliyor


nasıl abi? Benim arabadaki ni-mh pil ile şarjlı süpürgedeki farklı mı 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Murat Sürmeli yazdı:

EV pilleri ile standart şarjlı pillerin kimyası farklı, EV piller 10-15 yıl çalışabiliyor

nimh mi var lityum ion mu?

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


nasıl abi? Benim arabadaki ni-mh pil ile şarjlı süpürgedeki farklı mı 

Senin araba aynı olabilir :D 

Doğan Arşiray yazdı:

nimh mi var lityum ion mu?

Lityum bataryalar ancak kimyasalı farklı diye okumuştum. O sebeple çok daha uzun şarj döngüsüne sahip deniyordu. Mesela burada da bişiler yazıyor, kimyasallarda, şarj sistemlerinde değişikliklerle ömrü uzatıldı diyor kısaca, ve yeni gelen bataryalarda farklı anotlar da kullanılmaya başladı/başlıyor. Mesela silikon temelli anotlarla kapasite ve ömür artışı hedefleniyordu. gugıl çok çeşitli verilere sahip bu konuda :) 

Alıntı

To date, most Teslas sold in the U.S. have used a nickel-cobalt-aluminum (NCA) lithium-ion chemistry, but the company has recently started deploying lithium-iron-phosphate (LFP) batteries in lower-end Model 3 variants. These cells are not as energy-dense as NCA batteries, but they should be more resilient to degradation. Tesla has also started using its new, larger 4680 nickel-cobalt-manganese (NCM) cells in the Model Y Standard Range AWD coming out of its Texas Gigafactory. It will likely be more than a decade before we have a full understanding of how these new cells hold up in the real world.

https://www.motortrend.com/features/how-long-does-a-tesla-battery-last/

 

tarihinde Murat Sürmeli tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Tesla ile ilgili bir fark olmalı. Bu adamların otomobil patentleri açık kaynak yani aynı motoru imal edip aynı arabayı yapabiliyorsun ancak pil teknolojisi ile ilgili patentleri kapalı. Zaten ticari deha da bunu gerektiriyor. yani kopyalanamaz. yani toyotanın vs nin pili bu değildir.

Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Doğan Arşiray yazdı:

Tesla ile ilgili bir fark olmalı. Bu adamların otomobil patentleri açık kaynak yani aynı motoru imal edip aynı arabayı yapabiliyorsun ancak pil teknolojisi ile ilgili patentleri kapalı. Zaten ticari deha da bunu gerektiriyor. yani kopyalanamaz. yani toyotanın vs nin pili bu değildir.

Pil üreten fabrikalar yeniliklerini müşterilere sunuyorlar, mesela TOGG, kendi bataryası yok ancak üreticinin testleri ve garantileri var. Yani ufak artıları olabilir Teslanın, araştırmadım, bilemiyorum, ancak evdeki bataryalarımızdan farklı kimyasallar var hepsinde bildiğim kadarıyla, çünkü Çin öyle üretiyor şuan :D 

Sodyum bataryalar, silikon bataryalar, karbon nano tüplü kapasitörler vs çok araştırma var şuan. 10 sene sonraya farklı pil tekenolojisi ile çok daha ucuza batarya değişimi olacaktır diye düşünüyorum. Özellikle nadir element ihtiyacı olmayan piller çinin tekelini kaldırabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

pil olayı çok ilkel düzyede bence, daha yolu var, başka birşeyler bulmalılar, dur hele abd geçen zuzaylıları var elimizdeler dediydi, onların pillerden birşeyler çıkarsalar bari :D

 

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tamer Topaç yazdı:

Makyajlı Corolla' da lityum pil olacaktı.


makyajlıda lityum var. Bende nikel metal

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


makyajlıda lityum var. Bende nikel metal

Hallederiz menzil vs. Para ver kâfi🍗

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...