İçeriğe Yönlendir

Sandero CVT Şanzıman Alınır mı?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Deniz Kom

CVT süper keyifli bir sistem diyemem açıkçası. Hantal bir sistem. Ama şehir içi için ideal o ayrı. 90 beygir motorda nasıl iş yapar bilmiyorum. Turbolu olması biraz toplar ama benim 126'lık atmosferikte otobanda hızlanmaya çalışırken CVT gecikmesi nedeniyle önce ses geliyor, görüntü onu takip ediyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Kayıbı en düşük aktarma sistemi değil mi cvt?

 

Motor yüküne göre vites oranını yükseltiyor. motorun sürekli en ideal yakı tüketim cizgisinde tutuyor. 

Yorum bağlantısı
Görkem Küçükyılmaz

CVT keyifli değil hatta en keyifsizi ancak en sorunsuzu baş ağrıtmaz, şanzıman kaynaklı sanayiye ya da servise yolunuz düşmez diyebilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Tercih edilir tabi bulunabilirse :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Tercih edilir tabi bulunabilirse :biggrin:

 

Sahibinden sitesinde çok var. Ama beni üzen sıfır km alamamak.  

 

Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Servet Aydın yazdı:

Kayıbı en düşük aktarma sistemi değil mi cvt?

Kayıp kısmını teknik olarak incelemedim. Ancak motor devrini aktarma hızı düşük. Mesela 90'la giderken sollama için gazı köklediğimde araç önce kükremeye başlıyor. Sonra aaa sen gaza basmışsın diyor, 2-3 saniye sonra hızlanmaya başlıyor. Benim sollama için çıktığım yolda 120 ye ulaşmam 5saniye civarı alabiliyor araba rampada değilse. Kısaca önce hangi vitese alacağına karar vermesi gerekiyor bu da gazlama keyfini ortadan kaldırıyor. Bir de ekonomi yapmak adına devri sürekli 1.6-1.8 arası tutma çabası da ekstra hantallığa neden oluyor. Artık ben alıştım, pedal shift ile kendim belirliyorum bu durumlarda vitesi. 

Tork konventörlü ve turbo motorlu EDC'den sonra bana kendimi emekli gibi hissettiriyor açıkçası :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Japonlar cvt kullandığına göre bir bildikleri vardır. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Manuel ya da çift kavramaya alışan adamı kanser eder CVT.

 

Kullanması keyifli olan bi 2.0 TDI A4'teki multitronic vardı, o da farklı bir sistem zaten ve tork yüksek olduğu için elektrikli gibi alıp götürüyordu arabayı.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Deniz Kom yazdı:

Kayıp kısmını teknik olarak incelemedim. Ancak motor devrini aktarma hızı düşük. Mesela 90'la giderken sollama için gazı köklediğimde araç önce kükremeye başlıyor. Sonra aaa sen gaza basmışsın diyor, 2-3 saniye sonra hızlanmaya başlıyor. Benim sollama için çıktığım yolda 120 ye ulaşmam 5saniye civarı alabiliyor araba rampada değilse. Kısaca önce hangi vitese alacağına karar vermesi gerekiyor bu da gazlama keyfini ortadan kaldırıyor. Bir de ekonomi yapmak adına devri sürekli 1.6-1.8 arası tutma çabası da ekstra hantallığa neden oluyor. Artık ben alıştım, pedal shift ile kendim belirliyorum bu durumlarda vitesi. 

Tork konventörlü ve turbo motorlu EDC'den sonra bana kendimi emekli gibi hissettiriyor açıkçası :D

 

Tamda benim istediğim buydu. Teknik olarak yaptığı her şey doğru. Motor devrini yükseltip motoru yükten kurtardıktan sonra, tekrar yüke bindirerek hızlanmaya başlıyor. Çok güzel bir sistem. 

Selim Bilgin yazdı:

Manuel ya da çift kavramaya alışan adamı kanser eder CVT.

 

Kullanması keyifli olan bi 2.0 TDI A4'teki multitronic vardı, o da farklı bir sistem zaten ve tork yüksek olduğu için elektrikli gibi alıp götürüyordu arabayı.

 

Nissan qasqai, Xtrail ve micra da cvt deneyimledim. Çok sevdim. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Nissan qasqai, Xtrail ve micra da cvt deneyimledim. Çok sevdim. 

 

X-trail abimde var, çok kullandım, ben hiç sevemedim. Hayatımda kullanırken en huzursuz olduğum araba olabilir.

Ha konforlu mu konforlu evet. Ama petrolhead işi değil.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:

 

X-trail abimde var, çok kullandım, ben hiç sevemedim. Hayatımda kullanırken en huzursuz olduğum araba olabilir.

Ha konforlu mu konforlu evet. Ama petrolhead işi değil.

 

Bana bir Airbus A320 ucağındaki kalkış hissini veriyor. Önce Cfm56 turbofan motorların %92 N2 değerine ulaşıp bir anda hızlanmaya başlaması sırasında verdiği o ivmelenme hissini hatırlatıryor.  Motorlar sabir devirle take-off power verip kalkışını yaparya, işte aynı mantık. 1,0 turbo motor önce devirlenip sonra aktarma organına gücü veriyor. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Bana bir Airbus A320 ucağındaki kalkış hissini veriyor. Önce Cfm56 turbofan motorların %92 N2 değerine ulaşıp bir anda hızlanmaya başlaması sırasında verdiği o ivmelenme hissini hatırlatıryor.  Motorlar sabir devirle take-off power verip kalkışını yaparya, işte aynı mantık. 1,0 turbo motor önce devirlenip sonra aktarma organına gücü veriyor. 

 

Bir gün ASB motorun Borgwarner BV50 turbo yardımıyla ürettiği 240 arap atının gücünü yere kayıpsız aktarabilen ZF6HP şanzıman, torsen quattro sistemi ve müthiş tutuş sağlayan 245/40/18 Nokian Powerproof lastikleriyle bi kalkalım, ondan sonra x-trail ile Airbus'ı aynı cümlede kullanmayız. :D 

  • Beğen 2
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Selim Bilgin yazdı:

 

Bir gün ASB motorun Borgwarner BV50 turbo yardımıyla ürettiği 240 arap atının gücünü yere kayıpsız aktarabilen ZF6HP şanzıman, torsen quattro sistemi ve müthiş tutuş sağlayan 245/40/18 Nokian Powerproof lastikleriyle bi kalkalım, ondan sonra x-trail ile Airbus'ı aynı cümlede kullanmayız. :D 

Bir daha gülmek istedim. :D Hatta bir kaç defa :D:D:D  Bu nasıl bir cümledir...

Hayatımdan CVT furyası geçti. 

Focus TDCİ CVT. Dizel motorla birlikte mükemmel uyum sağlıyordu. Ama eski Dolapdere Otokoç ile akraba etmişti. Diğeri ise, Renault atmosferik ve CVT' si. Bir daha tecrübe dahi etmek istemem. Ancak, bir kaç hafta Audi A4' de kullandım. Onda çok başarılıydı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Keyfi bilemem ama teknik olarak şu an ki Renault'da en sorunsuz kombinasyonlardan biri.

Bununla beraber, her heves ettiğin araca konu açarsan ayvayı yeriz :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Selim Bilgin yazdı:

 

Bir gün ASB motorun Borgwarner BV50 turbo yardımıyla ürettiği 240 arap atının gücünü yere kayıpsız aktarabilen ZF6HP şanzıman, torsen quattro sistemi ve müthiş tutuş sağlayan 245/40/18 Nokian Powerproof lastikleriyle bi kalkalım, ondan sonra x-trail ile Airbus'ı aynı cümlede kullanmayız. :D 

 

Airbus derken kalkışa hazırlık kısmıdır o kalkış degildir 😄

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Beni anlamadınız. Gayet güzel anlattığıma inanıyorum. CVT şanzımanda devir artıp akabinde sonradan hareketin gelmesi uçak havalanırken yaptığı piste koşmasını andırıyor. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

satılabilinemeyecek arabayı yapmazlardı, tercih meselesi, ben almam

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

X-trail abimde var, çok kullandım, ben hiç sevemedim. Hayatımda kullanırken en huzursuz olduğum araba olabilir.

Ha konforlu mu konforlu evet. Ama petrolhead işi değil.

quattrodan sonra nissan hemde cvt tat verirmi hiç, kullanman hata....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben gaza basaacağım araba önce bekleyip karar verecek ve saniyeler sonra uygulayacak öyle mi ? 

Bu gecikme milisaniye mertebesinde bile olsa kabul etmem ben.. O ne öyle.  

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Bu kasa çok şık olsa da sanki bir önceki daha kullanışlı. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben gaza basaacağım araba önce bekleyip karar verecek ve saniyeler sonra uygulayacak öyle mi ? 

Bu gecikme milisaniye mertebesinde bile olsa kabul etmem ben.. O ne öyle.  

 

 

Abi sende 3 saniye önce bas gaza alla alla :crazy:

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Tamda benim istediğim buydu. Teknik olarak yaptığı her şey doğru. Motor devrini yükseltip motoru yükten kurtardıktan sonra, tekrar yüke bindirerek hızlanmaya başlıyor. Çok güzel bir sistem. 

 

Nissan qasqai, Xtrail ve micra da cvt deneyimledim. Çok sevdim. 

 

Selim Bilgin yazdı:

 

X-trail abimde var, çok kullandım, ben hiç sevemedim. Hayatımda kullanırken en huzursuz olduğum araba olabilir.

Ha konforlu mu konforlu evet. Ama petrolhead işi değil.

 

Ali Darbaz yazdı:

Beni anlamadınız. Gayet güzel anlattığıma inanıyorum. CVT şanzımanda devir artıp akabinde sonradan hareketin gelmesi uçak havalanırken yaptığı piste koşmasını andırıyor. 

 

 

Kimse söylememiş, ben söyleyeyim, @Ali Darbaz ve @Selim Bilgin siz farklı dünyaların insanlarısınız. Biriniz tork kovalarken diğeriniz hypermil kovalıyor. Siz aynı galaksiden bile değilsiniz hatta. O yüzden birinizin çok beğendiği aracı diğerinizin hiç beğenmemesi çok normal :) 

 

Bu arada, uçak havalanırken gücünü yola değil de havaya aktardığı için arada teknik çok detay var :) Mesela Yavuz zırhlısı daha yakın bir emsal olabilirdi otomobile. 

 

 

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

satılabilinemeyecek arabayı yapmazlardı, tercih meselesi, ben almam

 

Kelimeyi gugıla sordum, gözlük takıp tekrar baktı koca gugıl. Sonuna gelirken başını unutuyorum, öyle kelime mi olur :D 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...