İçeriğe Yönlendir

1.25 Zetech Fiesta Hakkında


Ali Darbaz
Çözüme git Evren Erakçora tarafından,

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Zetec S motorlu 1.25 fiesta hakkında kronik bir sorun varmıdır. Yağını suyunu koyduktan sonra uzun vadede kendine has sorunları varmıdır. Tabiki benzinli alınacak. Yedek parca sorununu yaşanırmı. 2009 2014 arası model düşünüyorum. 
 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

2009-2014 modelde kasa farkı var. 2013 üzeri makyajlısına bakın. Mümkünse en azından trend-x donanım olsun. Tercihen titanium-x varsa o motorda o daha iyi olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yedek parça bulunur, yan sanayi parça da çok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

 

160 km de triger kayışı parçalayıp yağ pompasını tıkayan motor değilmi bu.  Ben performans değil dayanıklılık istiyorum. 

256309978_409645997243222_3564071808245024255_n.jpg

256365813_409646057243216_3419266851552668402_n.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

160 km de triger kayışı parçalayıp yağ pompasını tıkayan motor değilmi bu. 

ilandaki araba mı tıkanmış anlamadım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Ne güzelde tıkamış.. 1.0 ecobostdan korkulur. 

res.jpg

ceo lar bu işi biliyor

Ali Darbaz yazdı:

dayanıklılık istiyorum. 

cruze satıldı mı yani anlamadım?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

ceo lar bu işi biliyor

 

Fiesta Low Oil Presure diye aratınca bir sürü foto düşüyor. Yağ karteinin içine giren Triger kayışı yapmışlar. 100 milde yağ filtresi tıkıyor. Buda başka bir fiestadan. 

1.0 motorun triger kayışı aşınıp kartere talaşını atıyor. Buda karterdeki yağ filtresini tıkıyor.

 

 

20200408_154638.jpg.0005ecb0f53d4ce18530450abe2f6b0d.jpg

1390703028_20200408_154647(1).jpg.444640ad41dc66586121d4c50a0fdb56.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Egea alırım o paraya :P

 

Hele koçun içindeyken bu kadar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ceo lar bu işi biliyor

cruze satıldı mı yani anlamadım?

 

Yok yahu Cruze benim değilki nasıl satayım. Ben kendime araba bakıyorum. Egea Cros bugün var yarın yok. Benim iş ne zaman biter bilinmez. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ali Darbaz yazdı:

yağ filtresini tıkıyor

En azından yağ kanalını tıkamıyor abi :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Fiesta Low Oil Presure diye aratınca

ferrari f430 slow down diye de arat bak çok güzel şeyler var

Ali Darbaz yazdı:

160 bin kmde bir sürü yatak saran araba var.

soralım ceo ya aksiyon almışlar mı bu konuda?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ali Darbaz yazdı:

 

Yatak sarıyor hocam.. 160 bin kmde bir sürü yatak saran araba var. Çıkma motor yada sandık motor gerekiyor. 

Peki bu nasıl.. 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-otomatik-1.4-fiesta-dusuk-km-1082240217/detay

Kaportaya önem veren biri için uygun değil bence.

Ama 4 ileri tam otomatik şanzıman 1.4 motor ile hayli sıkıcı bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ali Darbaz yazdı:

 

Yatak sarıyor hocam.. 160 bin kmde bir sürü yatak saran araba var. Çıkma motor yada sandık motor gerekiyor. 

Peki bu nasıl.. 

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-otomatik-1.4-fiesta-dusuk-km-1082240217/detay

Tam dicektim bunların geneli önden patlak olur diye. Buda öyle çıkmış.

 

ABS hikâyesi vardı devreden çıkmıyordu

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Çağlar Bayur yazdı:

2010 1.4  96 bg fiesta ile arada 4 bg var. Bunların bg gücü daha fazladır sanıyordum ama şaşırdım. Gerçi  turbodan dolayı daha ataktır arada 4 bg bile olsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
İnan Çınar yazdı:

2010 1.4  96 bg fiesta ile arada 4 bg var. Bunların bg gücü daha fazladır sanıyordum ama şaşırdım. Gerçi  turbodan dolayı daha ataktır arada 4 bg bile olsa.

1400 devirde 2 litre atmosferik benzinlinin 4000 devirde verdiği torku veriyor

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

160 bin kmde bir sürü yatak saran araba var. Çıkma motor yada sandık motor gerekiyor. 

Peki bu nasıl.. 

hangi serviste bu? motor gerkenler?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

1.0 gtdi / ecoboost motor alınacaksa servise danışarak önlem alabilirsiniz. Yukarıdaki sorun trigerin normalden daha kısa sürede değişmesi gerekiyor diye güncelleme yapılarak çözüldü. Ha ne kadar çözüldü bilinmez ama ar-ge'si ilk çıktığında tam değildi. Şu an serviste tanıdığınız var ise bütün bilinmesi gerekenleri anlatır, sonrasında 1.6 vtecleri yokuşta kıskandırırsınız. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

2016 model 1,25 benzinli trend x fiesta kullanıyorum 50k km oldu maşallah tavsiye ederim. 1.6 lpg li araçlarla boy ölçüşür nokta.

Screenshot_20230306-235519_Excel.jpg

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir
(düzenlendi)

hiç yedek parça sorunu yaşamadım. Orjinal ve yan sanayi istediğiniz parçayı rahat bulabilirsiniz. mk 7 ya da 7,5 (aston martini esinlenmesi ön yüz olan) modellerde 2014 yılı Mayıs üretimi ve sonrasında ESP standart geliyor. Öncesinde güvenlik paketi ile alınmadıysa yok maalesef. Birde trend - trend x arasında alaşım jant dışında hız sabitleyici ile deri direksiyon ve vites topuzu gibi farklar var. Sahibinden.com'da görüyorum bazen trend modele yan sanayi ya da ne olduğu belli olmayan alaşım jant takıp trend-x diye satmaya çalışıyorlar.  9 yıl ve 89.XXX km dir kullanıyorum. Genelde şehir içi kullanım oldu. Bakımdan bakıma servise gittim. motor konusunda içiniz rahat olsun. Geri vitese geçme konusunda kronik bi durum var. Bazen dişli tam yerine oturmuyor. geri vitese attıktan sonra eliniz vitesi geriye doğru destekleyecek şekilde tutup hareket ederseniz dişli oturuyor ve sıkıntısız hareket ediyorsunuz ama bunu yapmazsanız cıyaklama sesi gelebiliyor. Araca alışınca geri vitesin oturup oturmadığını anlıyorsunuz zaten. 

 

Ekleme: mk 7 diyebildiğim ilk modellerde(dijital gostergesi kırmızı renk olanlar) hareret göstergesi yok. Yani motor sogutma suyu sıcaklığını kabaca da olsa anlık göremiyorsunuz. Mk 7,5 diye bildiğim aston martini esinlenmesi yüz ile dijital göstergeler mavi renk olup hararet göstergesi var kadranlar arasındaki bilgi ekranında 

 

tarihinde Yiğit Özdemir tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...