İçeriğe Yönlendir

Astra H 1.3 CDTİ - Hararet/Fan Hakkında Yardım


Oğuzkan Işık

Recommended Posts

Oğuzkan Işık

Merhabalar

 

2011 model 235binde dizel astra h aracım var bildiğiniz üzere, ocak ayında almıştım.

 

Havalar soğukken motor su sıcaklığı 85-89 arası değişiyordu yolun durumuna göre.

Menüden takip ediyorum sürekli. 89da termostatı açıyor 80-82 derecelere geliyor sonra kullanıma göre tekrar yükselip 88-89 derecelerde sabit kalıyordu.

Kalorifer ısısında hiç bir şekilde oynama yok, problem yok.

 

Bilenler vardır Şentepe yokuşunda havalar 3 4 derece civarındayken 107 ye kadar yükseldi hararet. Bahsettiğim yokuş sürekli 2. 3. viteste çıkabildiğiniz ve kalabalık olan bir yol.

 

Geçenlerde havalar 10 12 derece civarındayken sıkışık trafiğe girdim. 96 97 dereceye kadar yükseldiğini görünce kaloriferi en sona açtım. ısıyı kontrol altına aldım. Devamında 90 derecenin altına düşmedi ve 93 94 civarında seyretti hep.

 

-Aracı almadan önce de antifirizini kendim değiştirmiştim. Seviyesi tam ve eksilme yok.

 

-Ayaş yolunda gerçekten çok ciddi şekilde sıkıştırarak kullandım başka bir gün. Hararet 91 dereceyi geçmedi. 

 

- Şehir içi kullanımda 97de fan açıp 92 ye 3 4 saniyede düşürüyor. Fanı gözle kontrol edip doğruladım bu kısmı.

Uzun yolda ısı ile alakalı bir problemim yok 89da sabit.

 

İnternette çok fazla kirli bilgi var. Çalışma sıcaklığının doğrusunu bulamadım. Fan kademeleri hakkında kimi yerde tek kademe kimi yerde 2 kademe olduğunu yazmışlar.

 

Araçta herhangi bir problem var diyebilir miyiz ?

Çalışma sıcaklığının doğrusu nedir bu motorda ?

 

Şimdiden teşekkürler...

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuzkan Erışık yazdı:

Şehir içi kullanımda 97de fan açıp 92 ye 3 4 saniyede düşürüyor. Fanı gözle kontrol edip doğruladım bu kısmı.

Uzun yolda ısı ile alakalı bir problemim yok 89da sabit.

 

bu verilere bakardım

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Fabrikasyon termostat kaç derece, ona bi bakmak lazım.

Benim aracımda fabrikasyon 88 derece. Sıkışık trafikte 94'e kadar çıkıyor aracım, fan ve termostatla 86'ye geri düşüyor.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Çağlar Bayur yazdı:

bu verilere bakardım

Sorun yok mu diyorsun Çağlar abi ?

Sani Gerşon yazdı:

Fabrikasyon termostat kaç derece, ona bi bakmak lazım.

Benim aracımda fabrikasyon 88 derece. Sıkışık trafikte 94'e kadar çıkıyor aracım, fan ve termostatla 86'ye geri düşüyor.

Termostar 89da açması gerekiyor ve görevini de olması gerektiği gibi yapıyor Sani abi.

Endişe ettiğim yer, sıkışık trafikte ve uzun soluklu tırmanışlarda tehlike arz edecek ısılara çıkması.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuzkan Erışık yazdı:

Sorun yok mu diyorsun Çağlar abi ?

Termostar 89da açması gerekiyor ve görevini de olması gerektiği gibi yapıyor Sani abi.

Endişe ettiğim yer, sıkışık trafikte ve uzun soluklu tırmanışlarda tehlike arz edecek ısılara çıkması.

standart yol koşullarında sıkıntı görülmüyor, diğer yollardaki hava yol basınç vs zorluk koşullarını tam bilmesem de, 235 bin deki bir motor için rakamlarda bir anormallik yok

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Muhtemelen çift kademeli fan vardir sizin araçta. 2. Kademeye girmiyor olabilir...

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Çağlar Bayur yazdı:

standart yol koşullarında sıkıntı görülmüyor, diğer yollardaki hava yol basınç vs zorluk koşullarını tam bilmesem de, 235 bin deki bir motor için rakamlarda bir anormallik yok

Havalar 25i geçtiğinda daha fazla sıkıntı edeceğim bu durumu sanırım.

Tevfik Işık yazdı:

Muhtemelen çift kademeli fan vardir sizin araçta. 2. Kademeye girmiyor olabilir...

Muhtemelen çift kademedir tek kademe koyacaklarını sanmıyorum. Belki de 2. Kademeyi 110da açıyor

Yorum bağlantısı
Ali Gök

normal bir hararet göstergesi neden koymazlar hiç anlamam . opelim varken en sevmediğim özelliği idi

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Ali Gök yazdı:

normal bir hararet göstergesi neden koymazlar hiç anlamam . opelim varken en sevmediğim özelliği idi

 

Astra G de var J de var, siz yanlış kasayı almışsınız :D

 

Oğuzkan ben de çift kademe diye biliyorum.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

normal bir hararet göstergesi neden koymazlar hiç anlamam . opelim varken en sevmediğim özelliği idi

90 lara gelirken enjeks.ion ile birlikte soğutma sistemi de gelişti ancak bu sefer de karbüratörlü döküm bloktan kalan gösterge ibresi çalışma mantığı ile ibre  oynaktı, sonra bunu yazılımdan sabit yaptılar ama bu seferde tam ortada durmadı, çekilmez bu ızdırap diyen tasarımcı komple iptal etti, bence böyle

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Harareti sorunlu opelleriniz öldüm fiyattan alınır. Hele Fiat motorlu olanlar daha da öldüm fiyattan alınır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Murat Sahın yazdı:

Harareti sorunlu opelleriniz öldüm fiyattan alınır. Hele Fiat motorlu olanlar daha da öldüm fiyattan alınır.

Harareti sorunlu değil.Çalışma sıcaklığını öğrenmek istiyorum. Öldüm parasına golf var onu al 😄

Köksal Yılmaz yazdı:

 

Oğuzkan ben de çift kademe diye biliyorum.

Sıcaklık normalse gerisi önemli değil abi. Ama dizel bir arabanın bu kadar sıcak çalıştığını hiç görmemiştim ben.

Ali Gök yazdı:

normal bir hararet göstergesi neden koymazlar hiç anlamam . opelim varken en sevmediğim özelliği idi

Normal olsa da 90 105 arası ortada sabit kalacak abi 😄 sen ortada görünce hep 90 zannediyorsun mu 😄 ohm değerline göre hareket ediyor ibre.

  • Beğen 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Ali Çanakçı

Bir kaç yıl 1.6 lpgli cruze kullanmıştım. Fan 3 kademeli çalışıyordu. Termostat; 95-100-105 derecelerde açıyordu. Bu durum LPG de

olunca sıkıntı çıkartıyordu. Kullanıma ve bakıma dayalı olarak hararet riski her zaman olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Termostat fotosu alayım.. 

Hangi tip? 

Ternostattan süpheliyim burnuma kokular geliyor..

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

@Oğuzkan Erışık eğer termostattan şüpheliysen bak benim fotoğraflara uyuyorsa kargolayayım denemen için benim termostat kütüğünden su sızıntısı terleme gibi durum vardı o yüzden değiştirdim. Sorun yoktu. Bende aldım birşey olur lazım olur diye kötü gün dostu 😂

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Alpay Sumer yazdı:

Termostat fotosu alayım.. 

Hangi tip? 

Ternostattan süpheliyim burnuma kokular geliyor..

Sabah bakayım abi. Termostat sağlıklı çalışıyor bence. Ama üstünde konuşalım tabi.

Arif Aykın yazdı:

@Oğuzkan Erışık eğer termostattan şüpheliysen bak benim fotoğraflara uyuyorsa kargolayayım denemen için benim termostat kütüğünden su sızıntısı terleme gibi durum vardı o yüzden değiştirdim. Sorun yoktu. Bende aldım birşey olur lazım olur diye kötü gün dostu 😂

Sağol abi. Yarın bakalım bi de ona göre hareket edelim.

Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

Termostat arızalı diye 372 kez söyledim. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Zafer Bakar yazdı:

Termostat arızalı diye 372 kez söyledim. 

Senle bunun termostatını hiç konuşmadık ki. Ulen termostat açıyor araba. Açması gereken dereceye gelince açıyor. Nasıl arızalı? Anlat bakalım

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Oğuzkan Erışık yazdı:

Harareti sorunlu değil.Çalışma sıcaklığını öğrenmek istiyorum. Öldüm parasına golf var onu al 😄

Sıcaklık normalse gerisi önemli değil abi. Ama dizel bir arabanın bu kadar sıcak çalıştığını hiç görmemiştim ben.

Normal olsa da 90 105 arası ortada sabit kalacak abi 😄 sen ortada görünce hep 90 zannediyorsun mu 😄 ohm değerline göre hareket ediyor ibre.

benim ne sandığım mühim değil bi gösterge olsun yukarı giderse göreyim :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Benim araçta hararet müşiri ve termostat testi şöyle yaptım. Gerçi o arıza veriyordu.

 

Fan klima açmışım gibi kafayı yemiş gibi çalışıyordu ve arabayı en kısa sürede servise götürün diyordu. OBD değerlerinde ise herşey normal görünüyordu. Termostat soketini söktüm araç tepkisinde değişme olmadı, hararet müşirinin soketini söktüm bu seferde yüksek motor sıcaklığı nedeni ile klima kapalı diye hata verdi. O zaman dedim hararet sağlam termostat bozuk. Termostatın içinde ne varsa artık çalışma sıcaklığı obd de görmeme rağmen hata verdirtiyordu.

 

Ek olarak dizeli bilmem bizim arabada 105 i gördüğümü hatırlıyorum ama 110 dan emin değilim.

 

Bizim termostat seninkinden farklı bu arada :) Takas fiyatım üste 400 bin oldu. Euro falan değil ödersin yani :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Alpay Sumer yazdı:

Termostat fotosu alayım.. 

Hangi tip? 

Ternostattan süpheliyim burnuma kokular geliyor..

3qzdf1x.jpg

6d69drg.jpg

@Arif Aykın

Zor görünüyor buradan. Aküyü sökmeden ulaşamıyoruz anladığım kadarıyla.

Metin Akbal yazdı:

Benim araçta hararet müşiri ve termostat testi şöyle yaptım. Gerçi o arıza veriyordu.

 

Fan klima açmışım gibi kafayı yemiş gibi çalışıyordu ve arabayı en kısa sürede servise götürün diyordu. OBD değerlerinde ise herşey normal görünüyordu. Termostat soketini söktüm araç tepkisinde değişme olmadı, hararet müşirinin soketini söktüm bu seferde yüksek motor sıcaklığı nedeni ile klima kapalı diye hata verdi. O zaman dedim hararet sağlam termostat bozuk. Termostatın içinde ne varsa artık çalışma sıcaklığı obd de görmeme rağmen hata verdirtiyordu.

 

Ek olarak dizeli bilmem bizim arabada 105 i gördüğümü hatırlıyorum ama 110 dan emin değilim.

 

Bizim termostat seninkinden farklı bu arada :) Takas fiyatım üste 400 bin oldu. Euro falan değil ödersin yani :D

Bir yerde problem var ama nerede. Yarın ustaya gideceğim gibi duruyor bakalım. Havalar iyice ısınmadan çözmem lazım.

Bu arada üste 400 verince 2018 insignia + kasko + sigorta alabiliyorum. Tişikkirlir..

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Aynı motorlu lineada fanda çift kademe vardı Oğuzkan. Önce fanın ikinci kademesi devreye giriyor mu, giriyorsa doğru zamanda mı bunu tespit etmelisin. Fan kademelerinde sorun yoksa o zaman termostata yönel. 180 bin kmde bakımı yapılmış olmalı. O bakımda devirdaim değişmiş mi? Değişmişse parça kaliteli mi takılmış, termostattan sonra bunu irdele. Sonra yine konuşuruz :) 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Murat Sahın yazdı:

Aynı motorlu lineada fanda çift kademe vardı Oğuzkan. Önce fanın ikinci kademesi devreye giriyor mu, giriyorsa doğru zamanda mı bunu tespit etmelisin. Fan kademelerinde sorun yoksa o zaman termostata yönel. 180 bin kmde bakımı yapılmış olmalı. O bakımda devirdaim değişmiş mi? Değişmişse parça kaliteli mi takılmış, termostattan sonra bunu irdele. Sonra yine konuşuruz :) 

Devirdaim en azından metal gövdeli. Ama etiket okuyamadım. İkinci kademe mjet de hangi sıcaklıkta açıyor? Onunda doğrusunu bulamadım.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

Devirdaim en azından metal gövdeli. Ama etiket okuyamadım. İkinci kademe mjet de hangi sıcaklıkta açıyor? Onunda doğrusunu bulamadım.

Değeri bilmiyorum, lineada gösterge var, hep ortada dururdu, hiç ilgilenmedim.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Hararet müsürünüde bi cek bakalım.. 

Ayrıca o motorun hali ne öyle yaa😣

Hertaraf yağ icinde.. 

Bizımla diiilsın 😒

Metin Akbal yazdı:

Benim araçta hararet müşiri ve termostat testi şöyle yaptım. Gerçi o arıza veriyordu.

 

Fan klima açmışım gibi kafayı yemiş gibi çalışıyordu ve arabayı en kısa sürede servise götürün diyordu. OBD değerlerinde ise herşey normal görünüyordu. Termostat soketini söktüm araç tepkisinde değişme olmadı, hararet müşirinin soketini söktüm bu seferde yüksek motor sıcaklığı nedeni ile klima kapalı diye hata verdi. O zaman dedim hararet sağlam termostat bozuk. Termostatın içinde ne varsa artık çalışma sıcaklığı obd de görmeme rağmen hata verdirtiyordu.

 

Ek olarak dizeli bilmem bizim arabada 105 i gördüğümü hatırlıyorum ama 110 dan emin değilim.

 

Bizim termostat seninkinden farklı bu arada :) Takas fiyatım üste 400 bin oldu. Euro falan değil ödersin yani :D

Aynen öyle fan kuduruyor..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...