İçeriğe Yönlendir

Soğutma Suyunda Yağ Olması


Fatih Karaa
Çözüme git Fatih Karaa tarafından,

Recommended Posts

Fatih Karaa

Merhaba arkadaşlar Mondeo mk4 aracım var soğutma suyunda yağ çıktı motor yağ soğutucu bozuktur ondan dediler değiştirdim içini temizlettim ama hala yağ var. Başka nerede sorun olabilir sizce aracı bu halde 3 bine yakın kullandım soğutucu değiştikten sonra bine yakın kilometre yaptım sizce sorun başka ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

yağ eksildi mi hiç ve yağın durumu nasıl. iyi temizlenmemiş olabilir zira temizlemek öyle kolay da değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih ÇOLAK

Bu ürün temizleme işlemin işe yarayabilir belki.

7144C496-B738-4E31-B0C8-131ABE491F95.jpeg

Yorum bağlantısı
Fatih Karaa
Mert Gülkokan yazdı:

Tek seferlik temizlik sonuç vermez

Bu işlemin belirli periyotlarla yapılması lazım

2 sefer üst üste Castrol marka temizleyici ile yaptı şimdide şanzıman yağı soğutucusunda sorun olabilir dedi motor yağı azalmışsa çatlak olabilir dedi onu değiştirtmeden bir kaç kere daha mı temizletsem

Mehmet Cihat yazdı:

yağ eksildi mi hiç ve yağın durumu nasıl. iyi temizlenmemiş olabilir zira temizlemek öyle kolay da değil

Parçayı değiştirip yeni yağ koydu 

Yorum bağlantısı
Mehmet Dagdeviren

youtube da bildiğiniz ariel matik döküyolar acaba işe yarar mı?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yağ soğutucusu patlamış mıydı peki?

Üst kapak sağlamsa motorda, soğutma sistemi en az 3-4 kere temizlenmeli. O zaman bile hala yağ kalabiliyor.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Geçmiş olsun, mondeo da da aynı durum var mı bilmiyorum benim arabam opel astra j kasa geçen hafta cuma değiştirdim değişirken yağ pompa contası var onu da değiştirdik usta yağ soğutucu arızalanabildiği gibi çoğu zaman conta da zarar görebiliyor sökülmüşken değiştirelim yağ soğutucuyu değiştirdikten sonra tekrar suya yağ karışırsa tekrar tekrar sökmeyelim kafa rahat olsun dediği için değiştirdik. 1 defa ilaç koyduk 10 km yol yaptım suyu boşalttık. 2. ilacı koyduk ve 30 km oldu kullanıyorum o şekilde. 4 gün sonra gidip dökeceğiz ve yedek su kabının değişimini yapıp antifrizle su koyup işlemi tamamlayacağız. Benimkinde suya yağ tamamen karışıp koyulaşma yapmadığından çok problem olmayacağı söylendi ve söktüğümde de hortumların içinde falan en ufak bir kalıntı görülmedi.

 

 

Arif Aykın yazdı:

Arabanın parçalarını tamamı 24.02.2023 tarihinde geldi. Usta ile görüşüp o gün hemen başladık arabaya. Öncelikle arabada kullanılan malzemeler;

KM:92335

Yağ Soğutucu Takım - GM

Termostat Kütüğü - GM

Triger Seti (devirdaimsiz) - GM

Yedek Su Kabı - GM

Üst Kapak Contası - Victor reinz

Krank keçesi - Corteco

Yağ Pompa Contası - Elring

X-clean 5w30 5Lt - Motul

Radicool SF (Kırmızı Antfriz) - Castrol

4PK643 Direksiyon Kayışı - Continental

V Kayış 6PK1548 - Bosch

Radyatör Temizleyici x2 - Würth 

 

Arabayı sökmeye başlar başlamaz ilk iş sente sabitleyiciyi takmak oldu. Sonrasında sıra sıra bütün işlemler gerçekleştirdi. Arabanın sökülmesinden toplanmasına kadar ustayla beraber çalıştık ve gayet zevkli bir çalışma oldu. Bazı soru işaretlerim oluştu usta ile de görüştüm ve @Metin Akbaldan da destek aldım kafam rahatladı. Üst kapağı söktüğümüzde kapağın yağ dolum kapağının orada gres yağı haline dönüşmüş yağ görünce resmen beynimden vurulmuşa döndüm  motor da da su var diye düşünmeye başladım. Usta bazı yağlarda bu durum oluştuğunu belirtti. Ben arabayı aldığımdan beri 1 kere mobil kullandım geri kalan zamanların tamamında liqui-moly 4600 kullandım. Ayrıca yağı kasım ayında 91041 km de değişim yapmıştım. Yağ değişimini yapan usta kartel tapasını tam sıkmamış yağ kaçırmış hep. Yağ değişiminin üzerinden 1294 Km geçmiş ve yağ kahverengi halini almış bu durum şaşırtıyor beni. Üst kapağı ve karteli güzelce balata spreyi ile yıkayıp temizledim ne su ne yağ kaldı. Yağ soğutucu içinde kaçak var sanırım en çok yağ pompa contasından kaçırma olduğunu söyledi usta ama ne orada nede yağ soğutucu dışında bir delik görünüyordu. En son tüm sökülen parçalar yenileriyle değiştirilip geri toplandı ve start verdiğimizde araba gazı al ver yapıyordu resmen. Stop edecek gibi oluyordu. Ben boğaz kelebeğini parmağımla çevirip temizlemiştim ondan kaynaklı olabileceğini söyledi ve adaptasyon yapmak gerekir dedi. Arabayı Bosch servise getirdi adaptasyon yaptırdı ve o problemde ortadan kalktı. Şu anda arabada bir tek yedek su kabı değişimi yapılmadı. 3-4 gün kullanımdan sonra değişimi yapılacak. Bakım esnasında çektiğim fotoğraflar. Ayrıca V kayış içerisinde böyle metal parçalar var gibiydi hep son fotoğrafta görülecektir. Bu metal parçaları söktüğümde kayışta delik oluşuyordu.

 

oqc8rnq.jpg

 

5mbydsi.jpg

 

c08bfza.jpg

 

bky7w5x.jpg

 

nre3tbd.jpg

 

qszdgtt.jpg

 

12slc6e.jpg

 

cl1titc.jpg

 

gcnbbgf.jpg

 

Yorum bağlantısı
Fatih Karaa
Sani Gerşon yazdı:

Yağ soğutucusu patlamış mıydı peki?

Üst kapak sağlamsa motorda, soğutma sistemi en az 3-4 kere temizlenmeli. O zaman bile hala yağ kalabiliyor.

İçindeki conta sanki yırtılmıştı bir kaç kere daha mı yıkanması lazım yani sizce

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Fatih Karaa yazdı:

 bir kaç kere daha mı yıkanması lazım yani sizce

En az 3-4 yıkama şart.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Karaa
Arif Aykın yazdı:

Geçmiş olsun, mondeo da da aynı durum var mı bilmiyorum benim arabam opel astra j kasa geçen hafta cuma değiştirdim değişirken yağ pompa contası var onu da değiştirdik usta yağ soğutucu arızalanabildiği gibi çoğu zaman conta da zarar görebiliyor sökülmüşken değiştirelim yağ soğutucuyu değiştirdikten sonra tekrar suya yağ karışırsa tekrar tekrar sökmeyelim kafa rahat olsun dediği için değiştirdik. 1 defa ilaç koyduk 10 km yol yaptım suyu boşalttık. 2. ilacı koyduk ve 30 km oldu kullanıyorum o şekilde. 4 gün sonra gidip dökeceğiz ve yedek su kabının değişimini yapıp antifrizle su koyup işlemi tamamlayacağız. Benimkinde suya yağ tamamen karışıp koyulaşma yapmadığından çok problem olmayacağı söylendi ve söktüğümde de hortumların içinde falan en ufak bir kalıntı görülmedi.

 

 

 

Benimkinde değişim ve temizlikten öncede tornavida sokunca kabına sim siyah yağ çıkıyordu dün tekrar baktım yine aynı çıkmış değişim yok yani başka bir yere bakmadı usta 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Soğutma suyu yani genleşme kabı içi mi simsiyah?

Yorum bağlantısı
Fatih Karaa
Arif Aykın yazdı:

Soğutma suyu yani genleşme kabı içi mi simsiyah?

Aynen hocam hatta onu çıkartıp temizledi usta geçen hafta şuan yine aynı 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Fatih Karaa yazdı:

Aynen hocam hatta onu çıkartıp temizledi usta geçen hafta şuan yine aynı 

Benim bildiğim su ile yağ karıştığında gres yağı gibi kıvamlı bir hal alıyor. Siyah olması enteresan.

Yorum bağlantısı
Fatih Karaa
Arif Aykın yazdı:

Benim bildiğim su ile yağ karıştığında gres yağı gibi kıvamlı bir hal alıyor. Siyah olması enteresan.

Aracın motor yağı hemen karardığı için normal diyorlar 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Bana suyu o kadar karartması normal gelmedi. Bak benim paylaştığıma kaç gündür o şekildeydi bilmiyorum ama benimki bile kapkara değildi.

Yorum bağlantısı
Fatih Karaa
Arif Aykın yazdı:

Bana suyu o kadar karartması normal gelmedi. Bak benim paylaştığıma kaç gündür o şekildeydi bilmiyorum ama benimki bile kapkara değildi.

Bende bilmiyorum can sıkıcı bir durum şimdi de şanzıman soğutucusu değiştireceğim öyle temizleteceğim bakalım ne olacak 

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi

Daha önce Fiesta 1.4 TDCİ de bu sorunu yaşamış biri olarak benim tavsiyemde radyatörü söktürüp temizletin aynı zamanda kalorifer peteğinide söktürmeden araç üzerinde temizletin. Sonrasında son kez antifrizli su karışımı koyun. Özellikle radyatör dışarda temizlenmezse aracın soğutma performansı eskisi gibi olmuyor. 

 

Biraz pahalı ve uğraştırıcı bir çözüm gibi görünse de ilerde hararet problemi gibi sorunla karşılaşmamak için öneriyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Karaa
Onur Çelebi yazdı:

Daha önce Fiesta 1.4 TDCİ de bu sorunu yaşamış biri olarak benim tavsiyemde radyatörü söktürüp temizletin aynı zamanda kalorifer peteğinide söktürmeden araç üzerinde temizletin. Sonrasında son kez antifrizli su karışımı koyun. Özellikle radyatör dışarda temizlenmezse aracın soğutma performansı eskisi gibi olmuyor. 

 

Biraz pahalı ve uğraştırıcı bir çözüm gibi görünse de ilerde hararet problemi gibi sorunla karşılaşmamak için öneriyorum.

Direk cihaz ile hem radyatör hem kalorifer temizliği yapan cihaz var o 700 lira ve 4 saat sürüyor dedi kendimiz temizleyelim dedi sizce o cihaza mı sokalım direk hiç uğraşmadan 

Yorum bağlantısı
Fatih Karaa

Bu arada usta temizlerken klimayı açmadı sanırsam bende hergün kullanıyorum şuan acaba gördüğüm yağ klima peteğinde eskiden kalan yağ olabilir mi fikri olan var mıdır?

Yorum bağlantısı
Onur Çelebi
Fatih Karaa yazdı:

Direk cihaz ile hem radyatör hem kalorifer temizliği yapan cihaz var o 700 lira ve 4 saat sürüyor dedi kendimiz temizleyelim dedi sizce o cihaza mı sokalım direk hiç uğraşmadan 

4 saat uzun geldi bana ama fiyat olarak ikisi birden 700 ise hiç düşünmeden yaptırın geçen sene 300e sadece kalorifer peteğini makineyle temizleme ücretiydi.

 

Klima radyatöründen motor soğutma suyu geçmez bildiğim kadarıyla. Klimadan kastınız kalorifer ise benim dediğimde o, iki petekte yani hem radyatör hemde kalorifer peteği makinede kimyasal ile temizlensin.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Fatih Karaa

Yağ soğutucu değişim sonrası kimyasal ile 2 kere temizlendi ama geçmemişti cihaza soktuk temizlendi bin km aştı şuan şükür bir sorun yok.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...