İçeriğe Yönlendir

Sizce Araç Nedir?


Ümit Türk

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Karton sermişler ama güzel uygulama.

o karton alüminyumdan pahalı şu an

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yasada ne diyor? Garantili araç arızadan 3.kere sorun çıkaran araba değişmez mi diyor? Yani öyle ibare varsa tamam deriz

Garanti kapsamında değişim vermez. garanti şöyle çalışıyor. araç garanti bitimine 1 ay kala bir parça garantiden değişti diyelim , artık arabanın garantisinden bağımsız o parçanın 2 yıl garantisi vardır. aynı parça , 2 yıl içinde tekrar garantiden değişirse , artı 2 yıl daha yeni garantiye alınır. vesile ile ( Çağlar abiye saygılarımla) aracın ampulü 3 kere arıza yaptı diye araç garantiden değişemeyeceği gibi , motor arızasından da değişmez. zaten aracın motoru 3 kere değişip de hepsinin arızalı olma ihtimali çok düşük. bu konuda 7 yıl sonra mahkeme kazanan müşteri , elindeki aracını bayiye mahkemenin belirlediği rayiç bedel üzerinden satıp , firma tarafından küçük bir indirim uygulanmış emsal paket yeni kasa almıştı.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Azalma yazdı:

Garanti kapsamında değişim vermez. garanti şöyle çalışıyor. araç garanti bitimine 1 ay kala bir parça garantiden değişti diyelim , artık arabanın garantisinden bağımsız o parçanın 2 yıl garantisi vardır. aynı parça , 2 yıl içinde tekrar garantiden değişirse , artı 2 yıl daha yeni garantiye alınır. vesile ile ( Çağlar abiye saygılarımla) aracın ampulü 3 kere arıza yaptı diye araç garantiden değişemeyeceği gibi , motor arızasından da değişmez. zaten aracın motoru 3 kere değişip de hepsinin arızalı olma ihtimali çok düşük. bu konuda 7 yıl sonra mahkeme kazanan müşteri , elindeki aracını bayiye mahkemenin belirlediği rayiç bedel üzerinden satıp , firma tarafından küçük bir indirim uygulanmış emsal paket yeni kasa almıştı.

Mahkeme aracın değişimine neden karar vermiş? Arabalar için ayrı bir mevzuat yoksa garanti kapsamındayken aynı parçadan dolayı 3.kere bozulan ürün yenisiyle değiştirilir der bizim yasalar. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yasada ne diyor? Garantili araç arızadan 3.kere sorun çıkaran araba değişmez mi diyor? Yani öyle ibare varsa tamam deriz

yok öyle bir yasa, 3 defa z rot bozulunca araba değişmez mesela, sürülmesine engel olacak 3 arıza olarak düşün. mesela arka koltuğunun arkasındaki pil cortlarsa 3 defa.... ve motor ile ilgili olarak tamir ettim derse garantide üstüne düşeni yapmış btirmiş olur firma, iyi niyetten motoru sıfır da takabilir, üstünü isterse mahkemeye de verebilir tüketici hepsinin hakkın var bayinin de kullananın da,

Yorum bağlantısı
Murat Azalma

Araç yağ yakma yapıyordu. zaten garanti kitapçığında da bir miktar yağ yakabilir diye not vardı. hatta firma yağ yakan araçları çağırıp ücretsiz segman , turbo ve intercooler (VB) parçaları değişiyordu o dönem tüm sorunlu araçların. bu mahkemede bire bir değişim vermedi zaten , bir nevi takas yaptırdı. aradaki fark ödendi. sembolik indirim sağlandı.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bizim yasalar. 

Yeni bir kahvehane açıldı bizim buralara , bir ara uğrarsan uzun uzun konuşabiliriz bu konuyu :) hatta kahvehanenin ısıtmaları elektrikli :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Azalma yazdı:

araç garanti bitimine 1 ay kala bir parça garantiden değişti diyelim , artık arabanın garantisinden bağımsız o parçanın 2 yıl garantisi vardır. aynı parça , 2 yıl içinde tekrar garantiden değişirse , artı 2 yıl daha yeni garantiye alınır.


bizde öyle bir garanti yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

parası ödenmemiş parçanın garantisi , parası baştan ödenmiş arabanın garanti bitimine kadardır

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Benzer durumda olmak istemezdim ülkenin ikinci el araba algısından dolayı motoru değişmiş araba tercihler arasında geri planda olacaktır. 

 

Konudan bağımsız çip krizi sonrası üretilen araçlara karşı güvenim hayli azaldı, Çalıştığım şirket  2022 yılında 1i farklı marka toplamda 3 adet araba satın aldı, 3 araçta sensör ve yazılım kaynaklı sorundan dolayı 2 şer defa servise gitti.  

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Kuşçu yazdı:

ülkenin ikinci el araba algısından dolayı

o algı bayağı evrildi, tavanı kaynaklı olsun noterde satışı hazır olsun derdinde millet çılgınlar gibi arablara yazılıyorlar, birsi civic ile 508 e yazılmış ikisi de gelmiş borç harç aldım nasılsa aartar dio

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

yok öyle bir yasa, 3 defa z rot bozulunca araba değişmez mesela, sürülmesine engel olacak 3 arıza olarak düşün. mesela arka koltuğunun arkasındaki pil cortlarsa 3 defa.... ve motor ile ilgili olarak tamir ettim derse garantide üstüne düşeni yapmış btirmiş olur firma, iyi niyetten motoru sıfır da takabilir, üstünü isterse mahkemeye de verebilir tüketici hepsinin hakkın var bayinin de kullananın da,


z rot kullanım hatasına sokulabilir. Ya da başka alınan parçalar sokulabilir. Kullanıcı kılavuzunda kullanım şartları belirtilir ki bunlar bile dava konusu olabilir. 
 

Bilirkişi rapor verir. Ama kanun bellidir. Bizim yorumlarımız geçerli değil. Aynı sorunları birkaç kez yaşatan ürün geri iade edilir. Satıcı parasını müşteriye öder. Bunu deneyen çok oldu. Hepsi de kazandı. Bazıları gündem oluşturdu. Mesela bir civata sürekli olarak düşüyorsa ve soruna yol açıyorsa müşteri iade isteyebilir. Bu ister telefon olsun ister araba. 
 

Mahkeme süreleri uzun olduğu için ve arabasız kalmak istemediğimiz için davalar açılmıyor. Ama bu işler böyle. hukukun sonu yok. İyi savunma bu işleri çözer. Garanti böyle bir şeydir. Asgari 2 sene verilmek zorundadır. Arabadır işçiliktir sorunlar olabilir vb şeyler hepsi geçersiz. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

z rot kullanım hatasına sokulabilir.

hata değil, z rot arızası da araçcın sürülebilir olmasına engel değildir

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bu ister telefon olsun ister araba. 
 

ikisinin de kanunu farklı, ütü ile araba bir mi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hata değil, z rot arızası da araçcın sürülebilir olmasına engel değildir

ikisinin de kanunu farklı, ütü ile araba bir mi


hah onu soruyorum işte. Arabayı diğer tüketim eşyalarından ayıran bi mevzuat var mı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


hah onu soruyorum işte. Arabayı diğer tüketim eşyalarından ayıran bi mevzuat var mı

apayrı bir dünya , var yani

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Mobilya yetkili servisinde çalışırken bir üründe aynı yerden 7 defa farklı yerden 11 defa arıza servis kaydı oluştuğunda koşulsuz değiştiriyorlardı. Adetleri öyle bir düzenlemişler ki kullanılmayacak hale geldiğinde lanet olsun deyip çöpe atanları biliyorum.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ümit Türk yazdı:

Mobilya yetkili servisinde çalışırken bir üründe aynı yerden 7 defa

bir sandalyede 7 defa nasıl bir sorun çıkar mesela? :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Berke Kaya
Burak Kuşçu yazdı:

Benzer durumda olmak istemezdim ülkenin ikinci el araba algısından dolayı motoru değişmiş araba tercihler arasında geri planda olacaktır. 

 

Konudan bağımsız çip krizi sonrası üretilen araçlara karşı güvenim hayli azaldı, Çalıştığım şirket  2022 yılında 1i farklı marka toplamda 3 adet araba satın aldı, 3 araçta sensör ve yazılım kaynaklı sorundan dolayı 2 şer defa servise gitti.  

Bu konu benimde düşündüğüm ihtimallerden.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Çağlar Bayur yazdı:

bir sandalyede 7 defa nasıl bir sorun çıkar mesela? :)

Ses

Kumaş dikiş dibinde sıyrılma

Paslanma

Ahşapta kurtlanma

Yedek parça temin edememe

iskelet yamulması

deride çatlama

 

bulunacak sebep çok.

 

akıllı müşteri çok

7 sene koltuk takımı kullanıp sonra mahkemeye verip para iadesi alan bir milletimiz var. Birebir şahit oldum. Üstelik fabrika bizden de iade almamıştı ama biz bir şekilde elden çıkarttık🤣🤣🤣

 

 

 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ümit Türk yazdı:

Ses

Kumaş dikiş dibinde sıyrılma

Paslanma

Ahşapta kurtlanma

Yedek parça temin edememe

iskelet yamulması

deride çatlama

 

bu sandalye kullanım kılavuzuna oturma dışı eylemlerde bulunmayın falan yazılsa ?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

Neden sıfır motor değişimini kabul etmediğini anlayamadım. Ne güzel miss gibi sıfır motor. 

araba zaten 146 km de. sıfır zaten.

ben olsam sıfır araba için değil de iadesine uğraşırdım.

Hasan Karabekiroglu yazdı:

Dacia Sandero

 

 

Karton sermişler ama güzel uygulama.

 

talisman tavan kartonudur.

Yorum bağlantısı
Yiğit Özdemir

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 28/11/2013 tarihinde yayımlanıp yürürlüğe girdi. Tabi bu kanun kapsamında uyuşmazlıkların değerlendirilip sonuçlandırılması zaman aldı. O yüzden hala eski kanun kapsamında hükümler haber oluyor.  Yeni kanunun 11'inci maddesinde "(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır." hükmü var. Yani tüketici kafasına göre ayıpsız mislini talep edemiyor.

 

Yargıtay'ın nispeten yakın tarihli(2020) kararında 2015 yılında sıfır olarak alınmış araçtaki motor arızası sebebiyle ecu denilen beynin değiştirilmesi gerektiği bununda bedelinin 1.492,60-TL olduğu tespit edilmiş. Devamında da ücretsiz onarım” ve “malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi” seçimlik haklarının kullanılması halinde karşı taraf için hakkaniyete aykırı olarak orantısız güçlüklerin ortaya çıkması halini ise tüketici insiyatifinde olan seçim hakkının bir istisnası olarak aynı maddenin üçüncü fıkrasında hüküm altına almıştır.
Bu açıklamalar ışığında somut olayda, hükme esas alınan bilirkişi incelemesinde, araçtaki ayıbın 1.492,60.-TL değer kaybına yol açacağı bildirilmiştir. Hal böyle olunca mahkemece, davacının seçimlik haklarından bedel iadesini içeren sözleşmeden dönme hakkını kullanmasının TMK'nın 2. ve 6502 Sayılı Kanun 11/3. maddeleri uyarınca hakkaniyete ve taraflar arasındaki hak ve menfaatler dengesine aykırı olacağından, araçtaki ayıp nedeniyle seçimlik hakkından bedel indirim uygulanmasının uygun olacağı değerlendirilerek sonucuna göre hüküm tesisi gerekirken, demiştir. 

 

Kısacası özellikle araba gibi ürünlerde ayıpsız misli ile değiştirilmesi için ayıptan kaynaklı kusurun ve bu kusurun tamirinin çok ciddi meblağlara ulaşması durumunda söz konusu olabilecek. Zaten uygulamada da sıkıntı oluyor. Bu tip bir dava 3-5 yıl arasında çözülüyor. O zamana kadar da araç makyaj işlemi görüyor ya da yenileniyor. Bayinin elinde aynı model ve tipte sıfır araç olmadığı için taraflar bir şekilde orta yolu bularak anlaşmaya çalışıyor. 

 

Hanımefendiye de anlayabiliyorum ülkenin ekonomik durumu sebebiyle araba bir ulaşım aracı değil yatırım aracı olduğu için yok motoru değişmiş yok şu bu diye yatırımının değerini azaltacak risklerden uzak durmak istiyor ama kanuna göre araba bir yatırım aracı değil mal olduğu için süreç istediği gibi gitmeyebilir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

bu sandalye kullanım kılavuzuna oturma dışı eylemlerde bulunmayın falan yazılsa ?

Oturma eylemi dışında sandalyeyi ne yapacaz ki zaten :crazy:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...