Eroltan Durmuş 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Değerli focus (Mk3.5) 1.5 TDCİ Kullanıcılarına sorum şu; 6.vites en uygun motor devri nedir gerçekten? 2.000 dv/dk mı, 1750 dv.dk mı? Görüşleriniz nedir? Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Aracın gidebildiği en uygun devir ve hızdır. Kimi zaman 1750, kimi zaman ise, 2250 d/d. Yol, yük, aracın durumu ve hava şartları etkendir. Genel anlamda şu hız, şu vites ve şu devir diye bir kesinlik yoktur. 1 Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 genellikle 2000 devrin altına düşmemeye özen gösteriyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 en uygun derken? yani uygun olmayan bir devir neden uygun değil denecek? mesela şu denebilir: 5 te veya 6 da gibi son vitestlerde devri 1200 ün altına düşürmeyin motor can çekişir Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Yola göre devir olur, araç neyi isterse onu vermek gerekir. En uygun dan kasıt yakıt ekonomisi ise, iş tersine döner, misal bazı durumlarda büyük vites düşük devir yakıtı artırır 1 Yorum bağlantısı
Ali Çanakçı 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Kullandığım 1.6 otomatik viteslerde (90-100 km) hız sabitleme ile devirin hep 2000 de tutulduğunu gördüm. Bu durum dik rampalarda biraz değişse de normal şartlar altında değişmiyor. Muhtemelen asıl belirleyici olan aracın tork devridir. Bu da araçtan araca değişir. Yorum bağlantısı
Süleyman Can 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 270 Nm @ 1750-2500 rpm arası 120 Hp @ 3600 rpm'e kadar Bu aralıklar ideal diyor katalog. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Araç Powershift şanzımanlı değil mi? O halde bence hiç düşünmeyin bile bu konuyu, çünkü harika bir şanzıman, nerde napacağını iyi bilir, DSG'ye benzemez 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Bakımlı olsun araç yeter,otomatik vites uygun devri bilir. Yorum bağlantısı
Erol Güven 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Focuslarda Powershift şanzıman için en idal durum D dir. Zaten yolun ve hızın durumuna göre kendini ayarlıyor yok yetmiyor derseniz S moduna geçin gerçek güç ve gidişi daha iyi anlarsınız. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Celal Aydın yazdı: Araç Powershift şanzımanlı değil mi? O halde bence hiç düşünmeyin bile bu konuyu, çünkü harika bir şanzıman, nerde napacağını iyi bilir, DSG'ye benzemez PWS yi sonradan gördüm. Bende manuel diye şeyediyorum. Sorun yok yaaa D ye al kaçta gitmek istiyorsan o kadar pedala bas No prablım. 1 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Manuel 1,6 tdci mondeo kullanıyorum. araçların en ekonomik hızının 90 km/h olduğu varsayımı ile aracım 1600d/d 89 km/h hız ile gidiyor. Yorum bağlantısı
Eroltan Durmuş 30 Ocak 2023 Yazar Paylaş 30 Ocak 2023 En uygundan kastım hem yakıt ekonomisi , hem de araç mekanik donanımını (şanzıman ve motor) düşünerek sormuştum. PWS şanzıman 6. viteste 1750 rpm'de 97 km/h, 2000 rpm'de 111 km/h 'ye çıkmakta. Aracın Maksimum Tork'un yakalandığı devrin 1750 rpm'de olduğu yazmakta kataloglarda. Ben de genelde özellikle uzun yolda 6.viteste 2.000 rpm'nin altına düşmemeye özen gösteriyorum. Maks. torku yakalama durumu / ekonomik yakıt durumu gibi faktörler için sormuştum. İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ocak 2023 Paylaş 30 Ocak 2023 Metin Uzunoğlu yazdı: Manuel 1,6 tdci mondeo kullanıyorum. araçların en ekonomik hızının 90 km/h olduğu varsayımı ile aracım 1600d/d 89 km/h hız ile gidiyor. bir de 105-110 denemeli o mondeo da Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Ocak 2023 Paylaş 30 Ocak 2023 Benzinliler genelde yavaş gittikçe az yakıyor, 70 ,80 km hızla en az yakıyorlar. Genelde dizeller aşırı uzun vites oranları yüzünden üst viteste pek yavaş gidilmiyor , 100, 110 km hızla bile çok az yakabiliyorlar. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 31 Ocak 2023 Paylaş 31 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: bir de 105-110 denemeli o mondeo da 105 km/h hızda 1880 d/dk 110 km/h hızda 1970 d/dk Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 31 Ocak 2023 Paylaş 31 Ocak 2023 Eroltan Durmuş yazdı: Bu arada Düzceden Erzuruma geldim. Ankraya kadar 120 km/h cruze kontrol ile 5.2 lt/100 km ile otoban geldim. Ankarada biraz dolaşınca 5.3 oldu. Ankaradan sonra erzincan 115 km/h sabit hız devlet yolu 5.3 lt devam Erzuruma geldiğimde 5.4 lt ortalamaya ulaştım 1100 km civarı bir mesafede. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts