Faruk Tunalı 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 Öncellikle herkese Selamün Aleyküm yaklaşık bi hafta kadar önce 2005 model bir ford fusion 1.6 araç aldım araba benzinli motor ve lpg li araç aldığımda hiç ısınmıyordu bende termostat değiştirmek için sanayiye gittim termostat boş olarak takılmıştı sebebini anlamasamda yenisini alıp taktık lakin bu sefer hararet çok yükseldi obd cihazıyla takip ediyorum 105-106 derece ortalamada 110 a kadar dahi çıkıyor ardından Radyatör ve devirdaim sıfırladım lakin sorun çözülmedi ateşleme sistemi yenilendi egzoz sistemi.yenilendi ama sorunum devam ediyor başına gelen var mı yardımınızı bekliyorum Not : Yüksek devirlerde kullanınca 3500-4000 gibi hararet 95 lere kadar düşüyor. Teşekkürler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 bir sorun olduğu için termostatı söküp geçici olarak yürür hale getirmişler, öncelikle kompresyon testi yaptırın motoruniçini öğrenin veya eski sahibine neden böyle yaptığını sorun 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 Suyun geçtiği her yer yenilenmiş, motor kanalları hariç. Muhtemelen motor içi tıkalı. Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı 22 Ocak 2023 Yazar Paylaş 22 Ocak 2023 Kompresyon testi yaptırdım 3 silindir gayet sağlıklı biri ise biraz düşük çıktı idare eder şimdilik diye söyledi ustalar eski sahibi bilgisi olmadığını söylüyor muhtemelen al satçı bi.arkadaştı kendisi Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı 22 Ocak 2023 Yazar Paylaş 22 Ocak 2023 Termostat takılmadan önce hararet 50-55 seviyelerinde kalıyordu tıkalı olsa o zamanda yüksek olması gerekmez mi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 Faruk Tunalı yazdı: Termostat takılmadan önce hararet 50-55 seviyelerinde kalıyordu tıkalı olsa o zamanda yüksek olması gerekmez mi gerekmez, şöyleki 10 kanal var diyelim, mesela 3 ü tıkalı, termostat olmaz ise su devammlı dönecek ve harraet fark edilebilir kadar yükselmeyecek, termosat taakınca tolere edemiyordur bu drumu, lakin termostat olsun olmasın o 3 kanalın etrafı olmaması gerektiği kadar sıcak , o bir gerçek. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 termostat yanlış olabilir. kontrol edilmeli önce. yanlış da takılı olabilir. diğer yorumlara ek olarak aracın ateşleme ayarı yanlış olabilir. Çekiş ve yakıt normal mi? LPG suyu nereden alınıyor? o devre kaynaklı bir durum olabilir. Su radyatöre gitmiyor kolay yolu seçiyordur LPG ısıtıcısından (nerden bağlı bilmiyorum ama olabilir bu). LPG ısıtıcısına giden boruyu biraz sıkıştırın. 2 Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı 22 Ocak 2023 Yazar Paylaş 22 Ocak 2023 Termostat Radyatör çıkış hortumunun motora giren kısmında o dönüş hortumu zaten hiç ısınmıyor resmen buz gibi Termostat yanlış olabilir diye iki sefer değiştirdim çekiş ve yakıt olarak anormal bi durum yok. Lpg kaynaklı olabilir diye düşünmekteyim teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Ocak 2023 Paylaş 22 Ocak 2023 Faruk Tunalı yazdı: Termostat Radyatör çıkış hortumunun motora giren kısmında o dönüş hortumu zaten hiç ısınmıyor resmen buz gibi Termostat yanlış olabilir diye iki sefer değiştirdim çekiş ve yakıt olarak anormal bi durum yok. Lpg kaynaklı olabilir diye düşünmekteyim teşekkürler lpg su hattını boğun 1 Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı 23 Ocak 2023 Yazar Paylaş 23 Ocak 2023 Mehmet Göktürk yazdı: lpg su hattını boğun Deneyip durumu yazarım çok teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 23 Ocak 2023 Paylaş 23 Ocak 2023 Faruk Tunalı yazdı: 105-106 derece ortalamada 1.6 motorların karekteri nasıldır bilemem ama, 1.4 benzinli ve sağlıklı Fiesta için yazayım 105 -106 derecede fan açıyor. 96 derecede kapatıyor, sıfır km aldığımdan beri bu böyle. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2023 Paylaş 23 Ocak 2023 Ersen Tapan yazdı: , sıfır km aldığımdan beri bu böyle. satlık mı Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 23 Ocak 2023 Paylaş 23 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: satlık mı Az kaldı, emekli promosyonunu alalım sıra ona gelecek. 1 1 Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı 23 Ocak 2023 Yazar Paylaş 23 Ocak 2023 Ersen Tapan yazdı: 1.6 motorların karekteri nasıldır bilemem ama, 1.4 benzinli ve sağlıklı Fiesta için yazayım 105 -106 derecede fan açıyor. 96 derecede kapatıyor, sıfır km aldığımdan beri bu böyle. Fan açıp kapatması bendede aynı derecelerde lakin havalar soğuk olmasına rağmen fan sürekli çalışır halde rampa çıkmak zaten imkansız Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 23 Ocak 2023 Paylaş 23 Ocak 2023 Termostat değiştiğinde yuvasi paslimiydi yoksa pırıl pırıl parlıyormuydu ? Radyatör değiştiğinde küf pas çamur çiktimi ? Eğer çıktıysa motor bloğu su kanalları tıkalidir. Değilse; Mantık silsilesi ile kontrol listesi: 1.termostat arızalı. 2.devirdaim arizalı. 3.radyatör tıkalı. Yorum bağlantısı
Alpay Köse 23 Ocak 2023 Paylaş 23 Ocak 2023 Termostat ters takılmış olabilirmi eğer ters takildiysa ne yapsanız boş. Başıma gelmişti.ters halini Fotoğraf atıyorum.bu şekilde takilmadigindan emin olun Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı 23 Ocak 2023 Yazar Paylaş 23 Ocak 2023 Mustafa Erkan yazdı: Termostat değiştiğinde yuvasi paslimiydi yoksa pırıl pırıl parlıyormuydu ? Radyatör değiştiğinde küf pas çamur çiktimi ? Eğer çıktıysa motor bloğu su kanalları tıkalidir. Değilse; Mantık silsilesi ile kontrol listesi: 1.termostat arızalı. 2.devirdaim arizalı. 3.radyatör tıkalı. Yaklaşık 4 sefer motor suyu tamir işleri için boşaltıldı herangi bir pas çamura rastlamadık termostat temizdi Termostat devirdaim ve Radyatör sıfır alıp takıldı Alpay Köse yazdı: Termostat ters takılmış olabilirmi eğer ters takildiysa ne yapsanız boş. Başıma gelmişti.ters halini Fotoğraf atıyorum.bu şekilde takilmadigindan emin olun İlk işlemde ters olmasından şüphelenip yeni aldığım Termostatı tekrardan yenisiyle değiştirdik ters değildi ona rağmen Termostat fabrikasyıon bozuktur diye tekrardan Orjinal parça ile değişim oldu. Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı 23 Ocak 2023 Yazar Paylaş 23 Ocak 2023 Kafama takılan soru şu bu motorda termostat Radyatör çıkışının motora bağlanan kısmında bu durumda Radyatörden soğuyup tekrar motora giren su Termostatan geçiyor ama Termostat 87 derecelik Orjinal parçada öyle lakin Radyatöre 90 derece olarak giren suyun soğuyup çıktığına göre ortalama 70 derece olarak düşünelim termostat 87 lik olduğu için kapatmasu gerekiyor. Sistemsel olarak Termostatın ya yeri yanlış yahut derecesi diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Öncelikle sizde hararet muşuru üst kapakta nerede? Soğutma suyuna temas ediyor mu? ona bir bakın. Sensör focus 1 ile benzer duruyor ve focus 1 de o sensör soğutma suyuna temas etmez, yayla rampasında 129'c sıcaklık okudum ben kendi aracımda ve su kaynatma falan olmadı asla. Sizin araç su kaynatıyor mu zorlayınca? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Ömer Sarıgül yazdı: focus 1 de o sensör soğutma suyuna temas etmez, yayla rampasında 129'c sıcaklık okudum motor sıcaklığı olabilirmi? Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Evet motor sıcaklığı, motorun üst kapak sıcaklığı CHT sensör. Focus 1 de başka hararet sensörü yok boş paket için. Bu Fusion da ki sensör suya temas ediyor mu ? 1 Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı 24 Ocak 2023 Yazar Paylaş 24 Ocak 2023 Benim arabada sensörün direkt suyun içinde olduğunu söylediler focuslar gibi değilmiş Ömer Sarıgül yazdı: Evet motor sıcaklığı, motorun üst kapak sıcaklığı CHT sensör. Focus 1 de başka hararet sensörü yok boş paket için. Bu Fusion da ki sensör suya temas ediyor mu ? Ömer Sarıgül yazdı: Öncelikle sizde hararet muşuru üst kapakta nerede? Soğutma suyuna temas ediyor mu? ona bir bakın. Sensör focus 1 ile benzer duruyor ve focus 1 de o sensör soğutma suyuna temas etmez, yayla rampasında 129'c sıcaklık okudum ben kendi aracımda ve su kaynatma falan olmadı asla. Sizin araç su kaynatıyor mu zorlayınca? Suyun içinde sensör araç zorlayınca su kaynatmıyor aksine düşük devirlerde daha çok oluyor obd ile takip ediyorum 4-5 bin devirde düşüyor ışıkta durunca rolantide yükselmeye başlıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Faruk Tunalı yazdı: Benim arabada sensörün direkt suyun içinde olduğunu söylediler focuslar gibi değilmiş Suyun içinde sensör araç zorlayınca su kaynatmıyor aksine düşük devirlerde daha çok oluyor obd ile takip ediyorum 4-5 bin devirde düşüyor ışıkta durunca rolantide yükselmeye başlıyor benim dediğim şeyi denediniz mi? su debisi öncelikle lpg ve kaloriferden dolandığı için radyatöre gitmiyor. Yüksek devirde gidiyor pompa debisi arttığı için. Yorum bağlantısı
Faruk Tunalı 24 Ocak 2023 Yazar Paylaş 24 Ocak 2023 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: benim dediğim şeyi denediniz mi? su debisi öncelikle lpg ve kaloriferden dolandığı için radyatöre gitmiyor. Yüksek devirde gidiyor pompa debisi arttığı için. Henüz deneyemedim maalesef işlerim yoğun ilk fırsatta deneyeceğim hocam hortumu boğduğum yer fark eder mi 24 Ocak 2023 tarihinde Faruk Tunalı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 Faruk Tunalı yazdı: Henüz deneyemedim maalesef işlerim yoğun ilk fırsatta deneyeceğim hocam hortumu boğduğum yer fark eder mi E takip et gözünle tabi. Su radyatöre drğil lpg regülatörüne akıyor bence.. sınra da geri motora..o akışı yavaşlat. Yorum bağlantısı
Recommended Posts