Ahmet Çalışkan 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Merhaba, Geçtiğimiz hafta 1994 model bi Renault Spring aldım. Geçici de olabilir kalıcı da. Ancak jiklenin kullanımıyla alakalı nette yeterli bilgi bulamadım. Birkaç sorum olacak: 1- Jikle kolunu arabayı çalıştırmadan mı çekmeliyim? Yoksa çalıştırdıktan sonra mı çekmeliyim? 2- Kol çekiliyken hareket edebilir miyim? Yoksa motorun ısınmasını bekleyip kolu indirip öyle mi hareket etmeliyim? 3- El gazından farkı nedir? Motoru rölantideyken gaza basarak ısıtmaktan ne farkı var? Kolaylık olsun, ayağımız yorulmasın diye yapılmış bir şey mi? Şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Jikle araba çalıştrılmadan önce gaza basarken aynı anda çekilir. Jikle çekiliyken hareket edebilirsiniz. Jikle soğuk havalarda motorun çalışmasını kolaylaştırır. Gaza basmakla aynı şey olmaz, yakıt hava karışım oranı farklı oluyor diye biliyorum. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 spring te kollu idi sanırım otomatik değildi, jikle bir sistemdir gaz pedalı ile ilgisi oyktur, el gazı diye de birşey yok o ayrı konu. jiklenin görevi karbüratöre giren havayı kısmak ve bir tık gaz telini çekmektir (az gaz vermek) yani, zengin karışım sağlamak. hava soğukluğuna göre tam veya yarım çekilir hiç gaza basmadan marş yapılır, sistemde sorun yoksa araba çalışır rölneti yüksektir, motor ısınınca kol itilir jikle kapatılır. 5 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Ersen Tapan yazdı: Jikle araba çalıştrılmadan önce gaza basarken aynı anda çekilir. Jikle çekiliyken hareket edebilirsiniz. Jikle soğuk havalarda motorun çalışmasını kolaylaştırır. Gaza basmakla aynı şey olmaz, yakıt hava karışım oranı farklı oluyor diye biliyorum. evet farklı ama motor soğukken ben hız sabitleyici gibi kullanırdım 1.4 tipo da. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Doğan Arşiray yazdı: evet farklı ama motor soğukken ben hız sabitleyici gibi kullanırdım 1.4 tipo da. 12 km de koşandan ne beklenir, huni var mı? 2 1 Yorum bağlantısı
Onur Doğan 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: spring te kollu idi sanırım otomatik değildi, jikle bir sistemdir gaz pedalı ile ilgisi oyktur, el gazı diye de birşey yok o ayrı konu. jiklenin görevi karbüratöre giren havayı kısmak ve bir tık gaz telini çekmektir (az gaz vermek) yani, zengin karışım sağlamak. hava soğukluğuna göre tam veya yarım çekilir hiç gaza basmadan marş yapılır, sistemde sorun yoksa araba çalışır rölneti yüksektir, motor ısınınca kol itilir jikle kapatılır. Abi bende jikle var ayriyetten el gazı da mevcut. Bazı arabalarda olabiliyor. El gazı direk gaz pedalına bağlı çektikçe pedal aşağıya iniyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Onur Doğan yazdı: El gazı direk gaz pedalına bağlı çektikçe pedal aşağıya iniyor. caponlar hariç diyelim piayasada jikleyi yolda giderken kullanan vardı bkz yukarıda ki bir üyemiz öyleymiş cadilllacta da vardı ama artık müzede 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: motor ısınınca kol itilir jikle kapatılır. kendi kendine kapanmaz mıydı, öyle hatırlıyorum? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: kendi kendine kapanmaz mıydı, öyle hatırlıyorum? telli çekmeli kollu, otomatik derken? Yorum bağlantısı
Ersen şahin 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Benim 78 renodada vardı hızım 70 lerde falan çekiyodum cikleyi bağdaş kur devam 😃 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: telli çekmeli kollu, otomatik derken? çekmeli işte. Bi süre sonra kendi kendine geri gitmiyor muydu o kol? Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: çekmeli işte. Bi süre sonra kendi kendine geri gitmiyor muydu o kol? Renault da Manuel biz çekiyoruz biz itiyoruz. Zamanın kartal ıNda otomatik idi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Ocak 2023 Paylaş 16 Ocak 2023 Tansu Kalafatoğlu yazdı: çekmeli işte. Bi süre sonra kendi kendine geri gitmiyor muydu o kol? kol bozuksa sarsıntıdan eski yerine doğru hamle yapabilir, bir de otomatik jikle vardır, şahanda, gaz pedalını depikler marşa basarsın 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ocak 2023 Paylaş 17 Ocak 2023 Hey yavrum hey fiat farkı işte Onu hatırlamışım Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ocak 2023 Paylaş 17 Ocak 2023 Doğan Arşiray yazdı: evet farklı ama motor soğukken ben hız sabitleyici gibi kullanırdım 1.4 tipo da. Tabi zengindik o zamanlar.. Benim günde bir depo benzin yaktığım dönemden bahsediyorsun. 2 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Ocak 2023 Paylaş 17 Ocak 2023 Serçe de otomatik idi. Karbüratör bakımında yaptırmıştım canavar gibi çalışıyordu 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts