İçeriğe Yönlendir

Jikle Nasıl Kullanılır?


Ahmet Çalışkan

Recommended Posts

Ahmet Çalışkan

Merhaba,

 

Geçtiğimiz hafta 1994 model bi Renault Spring aldım. Geçici de olabilir kalıcı da. Ancak jiklenin kullanımıyla alakalı nette yeterli bilgi bulamadım.

 

Birkaç sorum olacak:

 

1- Jikle kolunu arabayı çalıştırmadan mı çekmeliyim? Yoksa çalıştırdıktan sonra mı çekmeliyim?

2- Kol çekiliyken hareket edebilir miyim? Yoksa motorun ısınmasını bekleyip kolu indirip öyle mi hareket etmeliyim?

3- El gazından farkı nedir? Motoru rölantideyken gaza basarak ısıtmaktan ne farkı var? Kolaylık olsun, ayağımız yorulmasın diye yapılmış bir şey mi?

 

Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Jikle araba çalıştrılmadan önce gaza basarken aynı anda çekilir. Jikle çekiliyken hareket edebilirsiniz. Jikle soğuk havalarda motorun çalışmasını kolaylaştırır. Gaza basmakla aynı şey olmaz, yakıt hava karışım oranı farklı oluyor diye biliyorum. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

spring te kollu idi sanırım otomatik değildi, jikle bir sistemdir gaz pedalı ile ilgisi oyktur, el gazı diye de birşey yok o ayrı konu. jiklenin görevi karbüratöre giren havayı kısmak ve bir tık gaz telini çekmektir (az gaz vermek) yani, zengin karışım sağlamak. hava soğukluğuna göre tam veya yarım çekilir hiç gaza basmadan marş yapılır, sistemde sorun yoksa araba çalışır rölneti yüksektir, motor ısınınca kol itilir jikle kapatılır.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ersen Tapan yazdı:

Jikle araba çalıştrılmadan önce gaza basarken aynı anda çekilir. Jikle çekiliyken hareket edebilirsiniz. Jikle soğuk havalarda motorun çalışmasını kolaylaştırır. Gaza basmakla aynı şey olmaz, yakıt hava karışım oranı farklı oluyor diye biliyorum. 

evet farklı ama motor soğukken ben hız sabitleyici gibi kullanırdım 1.4 tipo da.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

evet farklı ama motor soğukken ben hız sabitleyici gibi kullanırdım 1.4 tipo da.

12 km de koşandan ne beklenir, huni var mı?

  • Mutlu 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Onur Doğan
Çağlar Bayur yazdı:

spring te kollu idi sanırım otomatik değildi, jikle bir sistemdir gaz pedalı ile ilgisi oyktur, el gazı diye de birşey yok o ayrı konu. jiklenin görevi karbüratöre giren havayı kısmak ve bir tık gaz telini çekmektir (az gaz vermek) yani, zengin karışım sağlamak. hava soğukluğuna göre tam veya yarım çekilir hiç gaza basmadan marş yapılır, sistemde sorun yoksa araba çalışır rölneti yüksektir, motor ısınınca kol itilir jikle kapatılır.

 

Abi bende jikle var ayriyetten el gazı da mevcut. Bazı arabalarda olabiliyor. El gazı direk gaz pedalına bağlı çektikçe pedal aşağıya iniyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Onur Doğan yazdı:

El gazı direk gaz pedalına bağlı çektikçe pedal aşağıya iniyor. 

caponlar hariç diyelim :) piayasada jikleyi yolda giderken kullanan vardı bkz yukarıda ki bir üyemiz öyleymiş

cadilllacta da vardı ama artık müzede

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

motor ısınınca kol itilir jikle kapatılır.


kendi kendine kapanmaz mıydı, öyle hatırlıyorum? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kendi kendine kapanmaz mıydı, öyle hatırlıyorum? 

telli çekmeli kollu, otomatik derken?

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Benim 78 renodada vardı hızım 70 lerde falan çekiyodum cikleyi bağdaş kur devam 😃

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

telli çekmeli kollu, otomatik derken?


çekmeli işte. Bi süre sonra kendi kendine geri gitmiyor muydu o kol? 

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çekmeli işte. Bi süre sonra kendi kendine geri gitmiyor muydu o kol? 

Renault da Manuel biz çekiyoruz biz itiyoruz.  Zamanın kartal ıNda otomatik idi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çekmeli işte. Bi süre sonra kendi kendine geri gitmiyor muydu o kol? 

kol bozuksa sarsıntıdan eski yerine doğru hamle yapabilir, bir de otomatik jikle vardır, şahanda, gaz pedalını depikler marşa basarsın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hey yavrum hey fiat farkı işte 

Onu hatırlamışım

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Doğan Arşiray yazdı:

evet farklı ama motor soğukken ben hız sabitleyici gibi kullanırdım 1.4 tipo da.

 

Tabi zengindik o zamanlar.. Benim günde bir depo benzin yaktığım dönemden bahsediyorsun. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Serçe de otomatik idi. Karbüratör bakımında yaptırmıştım canavar gibi çalışıyordu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...