İçeriğe Yönlendir

İş Arkadaşım Zwei..


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

İç sirkülasyon kapalı değilken. Fan kapalı iken, iç havalandırma mefrezlerinden hava geliyor mu soğuk?

O yüzden mi sürekli iç sirkülasyon otomatik kapatıyor?

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mustafa Tüfekçi yazdı:

İç sirkülasyon kapalı değilken. Fan kapalı iken, iç havalandırma mefrezlerinden hava geliyor mu soğuk?

O yüzden mi sürekli iç sirkülasyon otomatik kapatıyor?

Sirkülasyon kapali ve kalorifer calismiyorken disardaki havanin direkt iceri gelmesi normal?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

İç sirkülasyon kapalı değilken. Fan kapalı iken, iç havalandırma mefrezlerinden hava geliyor mu soğuk?

O yüzden mi sürekli iç sirkülasyon otomatik kapatıyor?

 

Evet hava geliyor ve eğer cam açarsan çok daha hızlı hava geliyor. Dışarda hava soğuksa soğuk, sıcaksa sıcak geliyor. 

Klima off yapınca iç sirkülasyonu açıyor araba. Klima auto açıncada bacaklara hava üflüyor. Eğer havayı soğutmak istersen bu seferde orta menfezlerden soğuk geliyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Erdem Doğan yazdı:

Sirkülasyon kapali ve kalorifer calismiyorken disardaki havanin direkt iceri gelmesi normal?

Normal de fanı acinca azalıyor  gibi. Düşün o derece geliyor. Tofaş gibi Tofaş 

O yüzden klima off yapınca direk iç sirkülasyon devreye alıyor 

Easy plus da hissetmemiştim o kadar sanki manuel klima da

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mustafa Tüfekçi yazdı:

İç sirkülasyon kapalı değilken. Fan kapalı iken, iç havalandırma mefrezlerinden hava geliyor mu soğuk?

O yüzden mi sürekli iç sirkülasyon otomatik kapatıyor?

Geliyor bende. o yüzden iç kapatıyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

Benim motorun genleşme kabından egzosun içine boru gidiyor. Amaç neydiki. 

 

 

ilkel teknoloji :D

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


toyoto da yok

olmaz tabii, crossa arka cam düğmelerinde simge bile yok, çepeçevre contalı kapı arıyorsan marka değişeceksin :D

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Cruze daha büyük sanardım. Öyle değilmiş.

 

ACD38DCF-8074-4957-8104-05361FE4D45D.jpeg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu gün ümraniye şehir içi 44 km yol yaptım. 
arabanın motor yağı 500 km eskidi ..

 

 

IMG_20230223_151047.jpg

 

IMG_20230223_160749.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Zaten 20 bin değil mi bakım aralığı sen kafadan 1500 km erken giriyon şuan 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gülkokan yazdı:

İnstagram kullanmayı bıraktın mı ?

 

Araba için olanı bıraktım . Ailemle olanı deprem nedeniyle boşladım.

Çağlar Bayur yazdı:

dpf kontrol ettir rejenerasyonu yarıda kesiyorsun

 

Valla abi çok kısa mesafelerde 22 ortalama hızla sürüyorum. Proje aldım, home office çalışanlarımızı ziyaret ediyorum. Az yakıt tüketeyim çok kişiye ulaşayım diye kendime bir filtre yaptım. Kendi evime yakın olanlardan başlayıp giderek uzaklaşıyorum. Ama semt semt ordaki çalışanlarımızı ziyaret ediyorum. Araları en fazla 5 km oluyor. Ama haftaya ara verdim. Şirkete sürücem hergün 25 km. Artık orda dpf temizlenir. 

IMG_4850.jpg

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Zaten 20 bin değil mi bakım aralığı sen kafadan 1500 km erken giriyon şuan 

 

Star stop kapatıyordum. artık kapatmıyorum. Star stoplu kullanmak eziyet .. araba olmadık yerde stop edip beni sıkıntılı duruma sokuyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Araba için olanı bıraktım . Ailemle olanı deprem nedeniyle boşladım.

 

Valla abi çok kısa mesafelerde 22 ortalama hızla sürüyorum. Proje aldım, home office çalışanlarımızı ziyaret ediyorum. Az yakıt tüketeyim çok kişiye ulaşayım diye kendime bir filtre yaptım. Kendi evime yakın olanlardan başlayıp giderek uzaklaşıyorum. Ama semt semt ordaki çalışanlarımızı ziyaret ediyorum. Araları en fazla 5 km oluyor. Ama haftaya ara verdim. Şirkete sürücem hergün 25 km. Artık orda dpf temizlenir. 

IMG_4850.jpg

 

Star stop kapatıyordum. artık kapatmıyorum. Star stoplu kullanmak eziyet .. araba olmadık yerde stop edip beni sıkıntılı duruma sokuyor. 


Ayağımı gazdan çekince neden geç algılıyor egea dizel çift kavrama? Kendi gaza basmaya devam ediyor 1 saniye kadar

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ayağımı gazdan çekince neden geç algılıyor egea dizel çift kavrama? Kendi gaza basmaya devam ediyor 1 saniye kadar

Konforlu surus icin olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Alpay Sumer yazdı:

Konforlu surus icin olabilirmi?

Trafikte tedirgin ediyor ama

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ayağımı gazdan çekince neden geç algılıyor egea dizel çift kavrama? Kendi gaza basmaya devam ediyor 1 saniye kadar

 

Ben tuaf bişey farketmedim. Gaz tepki hızı diğer arabalardan farklı değil. gazdan ayağımı çekince gaz kesiyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Artık orda dpf temizlenir. 

ruhsat başkasının olunca gerk yok aslında ama sürünce temizlenir diye bir teknoloci yok

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ayağımı gazdan çekince neden geç algılıyor egea dizel çift kavrama? Kendi gaza basmaya devam ediyor 1 saniye kadar

yok 10 dak

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ruhsat başkasının olunca gerk yok aslında ama sürünce temizlenir diye bir teknoloci yok

yok 10 dak

 

 rejenerasyonu yarıda kesiyorsun demiştin. Ben ne yapıyorumki yarıda kesiliyor. Araba bişiler yapıyorsa ben bunu hiç göremiyorum. herhangi bir uyarı yok. Bazen ekşi ağır bir koku burnuma geliyor. Rejenerasyonda böyle bir koku gelirmi. Bilemedim ben. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

 rejenerasyonu yarıda kesiyorsun demiştin. Ben ne yapıyorumki yarıda kesiliyor. Araba bişiler yapıyorsa ben bunu hiç göremiyorum. herhangi bir uyarı yok. Bazen ekşi ağır bir koku burnuma geliyor. Rejenerasyonda böyle bir koku gelirmi. Bilemedim ben. 

fan açar yakalayabilirsen, tıkanmaya yakın uyarı verir, motor yağ seviye max üstüne çıkmış mı kontrol edilmeli

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Uzun yolda aracı yükte kullanarak partikul filtresindeki külleri yakmak pek mümkün değilmiş. Aktif rejenerasyon yapılması için ise aracın 30 dakika boyunca sürülmesi gerekiyormuş. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Uzun yolda aracı yükte kullanarak partikul filtresindeki külleri yakmak pek mümkün değilmiş. Aktif rejenerasyon yapılması için ise aracın 30 dakika boyunca sürülmesi gerekiyormuş. 

kısmen doğru ama carbon cleandan sonra bıraktım bu işleri :rofl:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

1,6 130 beygirlik değil ama multijet 1,3 litre motorun BSFC haritası. 

Filtresi takılı bir 1,3 multijet motorun yakıt tüketimi 2200 devirde saate Kw başına 240 gram çıkmış 

 

Capture.PNG

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

1,6 130 beygirlik değil ama multijet 1,3 litre motorun BSFC haritası. 

Filtresi takılı bir 1,3 multijet motorun yakıt tüketimi 2200 devirde saate Kw başına 240 gram çıkmış 

 

Capture.PNG


 

Çok yüksek değil mi? Hibritin benzinli motoru da 220’ye kadar düşüyor. Hatta 202 görmüşlüğüm var


2-AFB1-CA1-956-E-47-A5-B8-A2-28-A3-FE193

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 

Çok yüksek değil mi? Hibritin benzinli motoru da 220’ye kadar düşüyor. Hatta 202 görmüşlüğüm var


2-AFB1-CA1-956-E-47-A5-B8-A2-28-A3-FE193

 

 

 


yüksek tabi. 1.9 tdi 198 gram çıkarıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu iki grafiktende anlaşıldığı üzere Maksimum Tork devri en ekonomik devir değilmiş. 

1700 devirde max tork verirken aslında 290 gram yakıyor. 

Ama 2200 devirde %90 tork verirken sadece 240 gram..  

1,3 multijet arabanız varsa uzun yolda 2200 devire sabitlenecek. 

 

Capture.PNG.f79264bc542444d1852c662ecf1df10f.PNG

 

Capture.PNG

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...