Kaan Buğrahan 8 Ocak 2023 Paylaş 8 Ocak 2023 Merhaba, Aranıza yeni katıldım. Araçta bir süredir su problemiyle uğraşıyorum. Aracım focus 2 benzin lpgli 230 bin kilometrede. Aracın su eksiltmesi hiç bitmiyor, basınç varmış gibi kelepçeler gevşeyip uçlarından kaçırıyor, sıkıyorum birkaç gün sonra gevşeyip yine aynı sorunu veriyor. Aracın başka yerinde su kaçağı olursa gideriyorum ama yine yapıyor. Uzun yıllardır antifrizli şekilde kullanıyorum, performansı da kötü değil. Conta testi yaptırdım test sıvısı mavi renkten hafif sarı oldu. Yapan ustalarda tam net bir şey demiyor. Ayrıca üst kapağın birleşim yerlerinde de (egzoz manifoldunun altları) ıslaklık mevcut. Su problemini çözemiyorum bir türlü. Mersin'de ya da Adana'da yardımcı olabilecek usta bilginiz var mı ? Kesin tanı koyulsa conta yanmış diye, yaptıracağım ama kimse de demiyor. https://www.hizliresim.com/65esual Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ocak 2023 Paylaş 8 Ocak 2023 silindir kompresyon testi yaptırın öncelikle, 5 dak da tam teşhis 2 Yorum bağlantısı
Kaan Buğrahan 8 Ocak 2023 Yazar Paylaş 8 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: silindir kompresyon testi yaptırın öncelikle, 5 dak da tam teşhis Teşekkür ederim hocam, peki sıcak soğuk fark ediyor mu yaptırırken ? Bazıları aracın komple soğuk olması gerektiğini belirtiyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ocak 2023 Paylaş 8 Ocak 2023 normal buji sökme sıcaklığına düşse kafi yani yoldan tam gaz gelip buji sökülmez zaten , tam soğuk blok olması şart değil 1 Yorum bağlantısı
Kaan Buğrahan 8 Ocak 2023 Yazar Paylaş 8 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: normal buji sökme sıcaklığına düşse kafi yani yoldan tam gaz gelip buji sökülmez zaten , tam soğuk blok olması şart değil Tekrar teşekkür ediyorum, hafta içi ilk işim test yaptırmak olacak. Umarım su eksiltme sorununu çözebilirim. Yorum bağlantısı
Kaan Buğrahan 10 Ocak 2023 Yazar Paylaş 10 Ocak 2023 (düzenlendi) @Çağlar Bayur Hocam 1-2 saat arası soğumasını bekledikten sonra hallettim kompresyon testini. Bu arada fabrika değerleri kaç oluyordu ? Test Sonucu ; 1. 9.5 Bar 2. 9.5 Bar 3. 8 Bar 4. 10 Bar 10 Ocak 2023 tarihinde Kaan Buğrahan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ocak 2023 Paylaş 10 Ocak 2023 ölçüm yapan cihazların kalibrasyonu tam olması lazım ki öyle bir cihaz nadir bulunur, ben farka bakarım, bu ölçümde her silindirde aynı basınç var, 3 te biraz düşüklük var. cihaz tam dğru ölçebilse 12 .5 civarı + - 1 çıkması lazımdı. 3 teki düşüklüj şüphe uyandırıcı, soğuk marşta geç çalışma veya başka bir sorun var mı Yorum bağlantısı
Kaan Buğrahan 10 Ocak 2023 Yazar Paylaş 10 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: ölçüm yapan cihazların kalibrasyonu tam olması lazım ki öyle bir cihaz nadir bulunur, ben farka bakarım, bu ölçümde her silindirde aynı basınç var, 3 te biraz düşüklük var. cihaz tam dğru ölçebilse 12 .5 civarı + - 1 çıkması lazımdı. 3 teki düşüklüj şüphe uyandırıcı, soğuk marşta geç çalışma veya başka bir sorun var mı Soğuk marşta sesli çalışıyor, şu son 1 haftadır ilk marşlarda devir 500le başlıyor ve devir düşük olduğu için bir süre taktaktak ses geliyor, ateşlemeyi kontrol ettiriyorum bir sıkıntı görünmüyor. Ayrıca motor sıcakkende marş yapıldığında bi 10 saniye falan yine devir düşük tarzı taktaktak ses geliyor ve düzeliyor. Benim asıl sorunum su eksiltmesiydi, fakat kaçıran yerleri hallettikten sonra yine aynı yerlerden veriyordu suyu. Aracın performansında sıkıntı da göremiyorum, 200 km/h kadar sorunsuz ilerliyor. Egzoz manifoldunun da alt kısımlarında yağ kaçağı görünce aklıma direk o geldi. Ne yapacağımı şaşırdım açıkcası Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ocak 2023 Paylaş 10 Ocak 2023 iyi bir ustaya teslim etmeli kontrol etsin bu anlatım ile 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Ocak 2023 Paylaş 10 Ocak 2023 LPG'li olunca araç, aklıma ilk üst kapak geliyor. Muhtemelen subaplar gitmiş. Kapakta belki çürüme varsa ya da zamanında bi hararet görüp yamulmuşsa, oradan su kaçırabilir. Conta testi de zaten sararmış. 1 Yorum bağlantısı
Kaan Buğrahan 10 Ocak 2023 Yazar Paylaş 10 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: iyi bir ustaya teslim etmeli kontrol etsin bu anlatım ile Sağolun teşekkür ederim bakacağım artık. Peki bu 3. gözün barı 8 çıktığı için büyük bir problem yaratır mı ? Yaptırmalı mıyım, yoksa biraz daha incelemeliyim ? Sani Gerşon yazdı: LPG'li olunca araç, aklıma ilk üst kapak geliyor. Muhtemelen subaplar gitmiş. Kapakta belki çürüme varsa ya da zamanında bi hararet görüp yamulmuşsa, oradan su kaçırabilir. Conta testi de zaten sararmış. Sani hocam, zamanında bu araba birkaç defa hortum patlattı. Bende öyle düşünüyorum çünkü bu aracın su problemini giderdikten sonra yine su kaçırma olayı devam ediyor hortum kelepçelerinden. Bugün kelepçeleri sıkayım, birkaç gün sonra gevşeyip ağız kısımlarından veriyor basınç gibi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ocak 2023 Paylaş 10 Ocak 2023 Kaan Buğrahan yazdı: Sağolun teşekkür ederim bakacağım artık. Peki bu 3. gözün barı 8 çıktığı için büyük bir problem yaratır mı ? Yaptırmalı mıyım, yoksa biraz daha incelemeliyim ? conta kavurulursa (yanarsa) genelde oradan yanar, motorun içerdeki en sıcak yeri. motor suyu ilk kaçırma öncesi ne renkti? siyaha yakın mı? berrak mı? şu an berraktır zira hortum değişti yeni su kondu yanıltır. Yorum bağlantısı
Kaan Buğrahan 10 Ocak 2023 Yazar Paylaş 10 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: conta kavurulursa (yanarsa) genelde oradan yanar, motorun içerdeki en sıcak yeri. motor suyu ilk kaçırma öncesi ne renkti? siyaha yakın mı? berrak mı? şu an berraktır zira hortum değişti yeni su kondu yanıltır. Motor suyu her zaman kırmızıydı, zaten castrol sf kullanırım saf su ile. Yedek su deposunda kir bile yoktu. Şu an birçok yerinden su kaçırması var az da olsa. Ama düzeltsem yine kaçıracak, o yüzden kökten çözülse daha iyi gibi. 1 Yorum bağlantısı
Kaan Buğrahan 23 Ocak 2023 Yazar Paylaş 23 Ocak 2023 (düzenlendi) @Çağlar Bayur Hocam tekrar selam. Aracın üst kapağını açtırdım, conta ve subaplar yanık durumdaydı. Üst kapağın parça, rektefiye ve işçilik(4 bin) tutarı 10 bin TL oldu. Burda bir sorun yok fakat, alt blokta 0.5 ve 0.8lik bir eğilme söz konusu dediler. Bu şekilde de kullanılabilir dediler zorlamadan fakat, alt bloğu indirmek için ekstradan 6 bin TL istenince pek inandırıcı gelmedi. Yani bir motor indirme 10 bin TL mi merak ediyorum, iki rektefiye parası. Yorumunuz nedir, bu değerdeki eğiklik baş ağrıtır mı ? 23 Ocak 2023 tarihinde Kaan Buğrahan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ocak 2023 Paylaş 23 Ocak 2023 Sani Gerşon yazdı: LPG'li olunca araç, aklıma ilk üst kapak geliyor. Muhtemelen subaplar gitmiş. Kapakta belki çürüme varsa ya da zamanında bi hararet görüp yamulmuşsa, oradan su kaçırabilir. Conta testi de zaten sararmış. Üzüldüm ki tüm tahminlerim tutmuş. Bloktaki eğrilik düzeltilmeden yapılan iş, eksik iştir. 20bin de biraz ucuz geldi bana rektefiye için. Yine de @Çağlar Bayur abi en iyisini bilir. Yorum bağlantısı
Kaan Buğrahan 23 Ocak 2023 Yazar Paylaş 23 Ocak 2023 (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: Üzüldüm ki tüm tahminlerim tutmuş. Bloktaki eğrilik düzeltilmeden yapılan iş, eksik iştir. 20bin de biraz ucuz geldi bana rektefiye için. Yine de @Çağlar Bayur abi en iyisini bilir. Evet, benimde tahminlerim o yöndeydi hocam. Fakat takıldığım nokta motor indirmenin 10 bin olması. Üst kapağın parçaları 4.500. 23 Ocak 2023 tarihinde Kaan Buğrahan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ocak 2023 Paylaş 23 Ocak 2023 Kaan Buğrahan yazdı: Evet, benimde tahminlerim o yöndeydi hocam. Fakat takıldığım nokta motor indirmenin 10 bin olması. Üst kapağın parçaları 4.500. Şu an komple rektefiye 30-40bin arası değişmesi lazım. Çağlar abi görür, yazar. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2023 Paylaş 23 Ocak 2023 Kaan Buğrahan yazdı: @Çağlar Bayur Hocam tekrar selam. Aracın üst kapağını açtırdım, conta ve subaplar yanık durumdaydı. Üst kapağın parça, rektefiye ve işçilik(4 bin) tutarı 10 bin TL oldu. Burda bir sorun yok fakat, alt blokta 0.5 ve 0.8lik bir eğilme söz konusu dediler. Bu şekilde de kullanılabilir dediler zorlamadan fakat, alt bloğu indirmek için ekstradan 6 bin TL istenince pek inandırıcı gelmedi. Yani bir motor indirme 10 bin TL mi merak ediyorum, iki rektefiye parası. Yorumunuz nedir, bu değerdeki eğiklik baş ağrıtır mı ? eğilme denen anladığım kadarı ile bloktaki ovallik ölçüm sonucu. bu blok inmeden yapılmadan şun an üst kapağa harcayacağınız masraf külliyen çöp olur, motor yaptırımd hala masraf yapıyorum düzen tutmadı denen hikayeler hep böyle başlar. blok inecek rektifiyeciye gidecek, orada honlanacak , çıkan blok ölçüm sonucuna göre segmanla kurtarır mı yoksa piston mu değişecek o zaman karar verilir, masraf ta o zaman belli olur ama 6000 binden fazla gider bence onu da belirteyim 2 Yorum bağlantısı
Kaan Buğrahan 24 Ocak 2023 Yazar Paylaş 24 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: eğilme denen anladığım kadarı ile bloktaki ovallik ölçüm sonucu. bu blok inmeden yapılmadan şun an üst kapağa harcayacağınız masraf külliyen çöp olur, motor yaptırımd hala masraf yapıyorum düzen tutmadı denen hikayeler hep böyle başlar. blok inecek rektifiyeciye gidecek, orada honlanacak , çıkan blok ölçüm sonucuna göre segmanla kurtarır mı yoksa piston mu değişecek o zaman karar verilir, masraf ta o zaman belli olur ama 6000 binden fazla gider bence onu da belirteyim Sağ olun hocam yorumunuz için. Üst kapağın usta işçilik ücreti 4 bin tl, alt bloğun inmesi için 6 bin tl daha istenince hoşuma gitmedi açıkcası. Rektefiyecinin alt bloğa yapacağı üst tıraşlamanın yanında dediğiniz gibi honlama olabilir. 3 bin de o tutuyor. Gömleklerde sorun yoktu, pistonda da boşluk yoktu bu arada. Benim anlamadığım motor indirmek 10 bin mi ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ocak 2023 Paylaş 24 Ocak 2023 motor indrimek genel terim ancak 10-20- 30 gibi rakamlar gider 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts