Mustafa Alatay 2 Ocak 2023 Paylaş 2 Ocak 2023 Kıymetli ustalarım, 1.6 clx EFI döküm manifold aracım var, hararet uzun yolda iken NORMAL yazısının N harfinin ucuna zar zor geliyor, normalde de iyi ısıtmayan kalorifer bu durumda soğuk üflüyor. ( yaz aylarında ise tam tersi durum var, uzun yolda hararet yükseliyor, şehir içinde R harfinde fan açıyor ) Genel olarak şehir içinde böyle bir sorun yok, standart çalışıyor, hatta dur kalk trafikte çabuk fan açıyor. 3 gün önce termostat değişti, orjinal olsun demiştim ama bulamayınca yan sanayi takmış bizim usta. Buna rağmen sorunum hala devam ediyor, araç ısınmıyor, problem neden kaynaklanır acaba yardımlarınız lütfen Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Ocak 2023 Paylaş 2 Ocak 2023 Termostat yine arızalı muhtemelen. Bununla beraber devirdaim de kontrol edilmeli. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Ocak 2023 Paylaş 2 Ocak 2023 öncelikle termostat ve akabinda kaloriferin radyatörü tıkalı olabilir sıcakta R de fan açması normal , normal yazısının içinde gezer o ibre, o yıllarda normal tasarımdı, zamane ibreleri sanal sabittir, göz görmezse gönül katlanır 3 Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM 2 Ocak 2023 Paylaş 2 Ocak 2023 Takılan termostatı söküp dışarıda test edin. Sonuçta fabrikasyon hata olabiliyor. Eğer aldığınız ürün bozuk ise arızayı başka yerde aramazsınız. 1 Yorum bağlantısı
Ersen şahin 2 Ocak 2023 Paylaş 2 Ocak 2023 Aynısı benim vectrada da var uzun yolda hararet 80 85 lerde geziyo şehir içi normal termostatın yazlık kışlık olayı var ondan olabilir mi acaba 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Ocak 2023 Paylaş 2 Ocak 2023 Ersen şahin yazdı: termostatın yazlık kışlık olayı var Böyle bir şey yoktur. Teknik dökümanda termostat derecesi bellidir. Yazlık kışlık denilen şey sanayi ustalarının uydurduğu, yazın daha düşük dereceleri takarak mevcut hararet problemini gizlemek için sunulmuş bi çözümdür. 4 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 3 Ocak 2023 Yazar Paylaş 3 Ocak 2023 Mustafa YILDIRIM yazdı: Takılan termostatı söküp dışarıda test edin. Sonuçta fabrikasyon hata olabiliyor. Eğer aldığınız ürün bozuk ise arızayı başka yerde aramazsınız. Termostatı nasıl test edebiliriz acaba, ateşe tutacak olsak zarar görebilir zannımca Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Ocak 2023 Paylaş 3 Ocak 2023 Mustafa Alatay yazdı: Termostatı nasıl test edebiliriz acaba, ateşe tutacak olsak zarar görebilir zannımca Sıcak suya konup gözlemlenebiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM 3 Ocak 2023 Paylaş 3 Ocak 2023 Mustafa Alatay yazdı: Termostatı nasıl test edebiliriz acaba, ateşe tutacak olsak zarar görebilir zannımca Sani Beyin belirttiği gibi sıcak su içerisinde test edebilirsiniz. Termostat üzerinde yazan sıcaklık değerinde sıcak su içerisine bırakılınca termostatın konum değiştirmesi gerekiyor. youtube da örnek videolara bakabilirsiniz. Sani Gerşon yazdı: Sıcak suya konup gözlemlenebiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir 4 Ocak 2023 Paylaş 4 Ocak 2023 Mustafa Alatay yazdı: Termostatı nasıl test edebiliriz acaba, ateşe tutacak olsak zarar görebilir zannımca ters çevir telefonun aydınlatmayı aç ışık geçiyor ise su da geçer , ve %100 açık kalıyor sizin termostat 200 tl orjinal fomoca geçen aldım değiştirdim sorun sıkıntı kalmadı 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 14 Ocak 2023 Yazar Paylaş 14 Ocak 2023 Kıymetli ustalarım Termostatı söktüm denedim 72 derecede açıyor, üzerinde de 74 derece yazıyor bu derece normal midir? Diğer bir konu radyatör tahliye tıpasını söktüm bir damla su akmadı, tıpanın üzeri çamurla kaplı, bi tel ile kurcaladım ama nafile, bu durum için önerilerinizi alabilir miyim? Yorum bağlantısı
Coşku Mert 14 Ocak 2023 Paylaş 14 Ocak 2023 üzerindeki termostat yan sanayi ve derecesi düşük. orijinali motorcraft marka ve 88 derece olur. radyatörde tikali ve gorevini yapmayi gectim, suyu bile tahliye edemeyecek hale gelmis. radyatoru temizleyebilirseniz oyle kurtarmaya calisin 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 14 Ocak 2023 Yazar Paylaş 14 Ocak 2023 Coşku Mert yazdı: üzerindeki termostat yan sanayi ve derecesi düşük. orijinali motorcraft marka ve 88 derece olur. radyatörde tikali ve gorevini yapmayi gectim, suyu bile tahliye edemeyecek hale gelmis. radyatoru temizleyebilirseniz oyle kurtarmaya calisin Coşku ustam radyatör nasıl temizlenebilir, kurtarmak için neler yapılabilir acaba Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Ocak 2023 Paylaş 14 Ocak 2023 Mustafa Alatay yazdı: Coşku ustam radyatör nasıl temizlenebilir, kurtarmak için neler yapılabilir acaba Ben olsam bu derece tıkalı bir radyatörü değiştirirdim. 2 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 14 Ocak 2023 Paylaş 14 Ocak 2023 Mustafa Alatay yazdı: Coşku ustam radyatör nasıl temizlenebilir, kurtarmak için neler yapılabilir acaba dışarı alıp tazyikli suyla temizlik denenebilir ama bir yerinden patlayabilir. ben olsam degistirirdim ugrasmaya değmez. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 14 Ocak 2023 Yazar Paylaş 14 Ocak 2023 Bu radyatör şişleme olayı bizim araçlarda oluyor mu, fiyatlara şöyle bir baktım da değiştirmek biraz tuzlu geldi açıkçası Yorum bağlantısı
Coşku Mert 14 Ocak 2023 Paylaş 14 Ocak 2023 (düzenlendi) şişleme olayi bizdeki ve yeni nesil araclardaki radyatorlere uygun degil. radyatörün çerçevesi plastik ve sökme sansin yok. kullan at seklinde yani. alüminyum kisimlarda kacak olsa kaynak yapılır en fazla... radyator masrafindan kacayim derken kactiginiz masrafin cok daha fazlasiyla karsilasabilirsiniz 14 Ocak 2023 tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 14 Ocak 2023 Paylaş 14 Ocak 2023 Radyatör değiştirmekten kaçıp conta vb diğer masraflara hazırlık yapabilirsiniz Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay 14 Ocak 2023 Yazar Paylaş 14 Ocak 2023 Coşku Mert yazdı: şişleme olayi bizdeki ve yeni nesil araclardaki radyatorlere uygun degil. radyatörün çerçevesi plastik ve sökme sansin yok. kullan at seklinde yani. alüminyum kisimlarda kacak olsa kaynak yapılır en fazla... radyator masrafindan kacayim derken kactiginiz masrafin cok daha fazlasiyla karsilasabilirsiniz Coşku ustam detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim, beni aydınlatmış oldunuz sağolun 1 Yorum bağlantısı
Çözüm Mustafa Alatay 30 Ocak 2023 Yazar Çözüm Paylaş 30 Ocak 2023 Kıymetli ustalarım problemi şu şekilde çözdüm öncelikle sistemde oluşabilecek tüm kaçak delik vs durumları göze alarak bu işe giriştim lıquı moly radyatör temizleyiciyi sisteme boşaltıp aracı gerekli süre kullandım, tıkalı olan radyatörün deliğinden bisiklet fren iç halatını ( ucu kurşunlu olduğı için hem keskin değil hemde içerde dağılmıyor ) sokarak biraz kurcalayınca açıldı, sistemden resmen çamur aktı, 40 - 50 litre civarı sıcak suyu üsten doldurup aracı bir süre çalıştırıp ısıtıp alttan tekrar boşalttım, sonunda temiz su akmaya başladı, ( bu işlemlerden önce sistemin sürekli devirdaim yapabilmesi için termostatı çıkardım ) genleşme kabını söküp içini güzelce temizledim termostatı orjinal motorcraft ile değiştirdim kalorifer ısınma sorunu için tüp beynine giden t bağlantıları iptal ettim, su ilk önce kalorifer peteğine, oradan tüp beynine gidecek şekilde tesisatı düzenledim petrol ofisinin yeşil antifrizi ile yarı yarıya arıtma suyu kullanarak sistemi yeniden doldurdum, motoru çalıştırıp ısıtıp havasını aldım Sonuç : araç 2-3 km içinde hemen ısınıyor, uzun yolda hararet O harfi civarlarında geziyor, kalorifer de eskisine göre daha iyi ısıtıyordu ama istediğim seviyede değildi, onu da bu haftasonu makineye bağlatarak temizlettim, şu an gayet sıcak üflüyor. bu işlemlerden sonra aracı park ettiğim yeri ve iç paspas kısımlarını ve su seviyesini sürekli günlük kontrol ediyorum bi sorun olmadı çok şükür, hala takip ediyorum 6 Yorum bağlantısı
Recommended Posts