Erhan Doruk 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Nissan ın teknolojisi, şarjsız elektrikli araç olarak lanse ediyorlar. Benzinli motor jeneratör görevi görüyor ve bataryaları şarj ediyor. Araç elektrikli motorla gidiyor. Yakıt tüketim verileri çok da düşük değil (5,4l/100km) Bu teknoloji hakkında ne düşünüyorsunuz? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Araç seri hibrit denilen lokomotif teknolojisi. Başkaaraçlarda da geçmişte kullanıldı. Bence iyi. Sıfır araç alacak olsam düşünürüm. Özel bi teknoloji, elektrikli araç, kablosuz şarj diye saçma kampanyalarla kafa karıştırıyorlar. 2 Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Chevrolet Volt ve Opel Ampera 2010 yılında bu işi yapıyordu. Isıtıp ısıtıp yeni teknoloji diye sunuluyor. İskandinav ülkesinde yaşayan komşumda Opel olanından var, anlata anlata bitiremiyor. Benim kullanım senaryomda benzinliğe uğramadan kullanabilirim bu aracı. Uzun yola gideceğimde de benzin jeneratörü devreye girer. Dezavantaj ağır olması. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 (düzenlendi) 5,4LT/100 km tüketimi olacaksa Tansunun hibrite göre ne avantajı olacak bize? Hatta Tansu daha az tüketim değeri ile gezebiliyor. 25 Aralık 2022 tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 25 Aralık 2022 Yazar Paylaş 25 Aralık 2022 Araç elektrikli olacaksa hem daha ekonomik hem de bakım ve mtv den avantajlı olmalı. Hem 5.4 tüketecek , benzinli motor bakım ve mtv maliyeti de çabası. 10 yıl sonra da batarya masrafı. Ben hiç ekonomik göremedim bu aracı. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 bagajına benzinli jeneratör konmuş tesla, basit oldu ama 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Eğer bunun yakıt verileri wltp verilerine göreyse gayet iyi. Corolla hibrit’in wltp verisi 4,9lt. Ama benim pompa ölçümü 4,5. Ben ankara’da yaşasam 4’ün üstüne çıkmam. nissan’ı biraz sakin kullanırsak 4-4,5’u geçmez. Corolla cross’a göre vergi avantajı var. Ve daha fazla tork daha fazla güce sahip. Lakin seri kullanımda 7-8 litreleri görüyor Nissan. Zaten diğer arabalar da aynı. elektriklide sakin kullanmayı ilke edinmek lazım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 tüketim/ekonomi/daha ucuz, bunlar pilli arabalarda yok, 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Evren Erakçora yazdı: 5.4 fazla değil mi peki wltp verisi. Gerçek veri. Çoğu marka açıklamaz bile. Mesela golf için 5,5 yazar ama nedc verisidir. Wltp’de 7 yazar. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ben ankara’da yaşasam 4’ün üstüne çıkmam. çıkamayacağın yokuşlarda kalmassan 4 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Çağlar Bayur yazdı: çıkamayacağın yokuşlarda kalmassan O yokuşlarda dizeli kaparım ama ben bu nissan’la istanbul içinde 3-4 litreyi geçmem. 1,9 kwh bataryası var. Pillerin kw çıkışı fazla güçlü değil. Sanırsam 30-35kw anlık güç çıkarabiliyor. Ama olsun, dur kalkta yeter. Pil bitmeden trafiği geçeriz İstanbul içinde bu sınıfta en iyi benzinlilerin 9-10’un altında yakmadığı, dizellerin 7’nin altında yakmadığını biliyoruz. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 (düzenlendi) Yeni bir teknoloji değil, ama güncellenmiş bir teknoloji. Deniz taşıtlarında benzinli ya da dizel motorlu jeneratör kullanılır, elektrik aracı hareket ettirir ve aracın tüm elektrik ihtiyacı jeneratör sisteminden sağlanır. Kullanmak denemek gerek,ben sevdim. 26 Aralık 2022 tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: O yokuşlarda dizeli kaparım ama ben bu nissan’la istanbul içinde 3-4 litreyi geçmem. 1,9 kwh bataryası var. Pillerin kw çıkışı fazla güçlü değil. Sanırsam 30-35kw anlık güç çıkarabiliyor. Ama olsun, dur kalkta yeter. Pil bitmeden trafiği geçeriz İstanbul içinde bu sınıfta en iyi benzinlilerin 9-10’un altında yakmadığı, dizellerin 7’nin altında yakmadığını biliyoruz. hyper felsefesinde, karşılaştırmaya alırken neden kipritlerde 100 ps ile diesellerde 200 ps ler alınıyor? benzinlilerde de 225 psler? Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 25 Aralık 2022 Yazar Paylaş 25 Aralık 2022 (düzenlendi) Birde bunda e-pedal step diye birşey varmış. Aktif hale gelince yavaşlamak için frene basmadan , gazdan ayağı çekmek yetiyormuş. Fren sadece tamamen durmak için kullanılıyormuş. 25 Aralık 2022 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Çağlar Bayur yazdı: hyper felsefesinde, karşılaştırmaya alırken neden kipritlerde 100 ps ile diesellerde 200 ps ler alınıyor? benzinlilerde de 225 psler? asfalt işi onlar. Rampa kalkışta bi gazlasak ya Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: benzinlilerin 9-10’un altında yakmadığı kaç ps lik benzinli bu maaşallah Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 @Erhan Doruk her elektrikli veya hibrit araçta rejenerasyon kuvvetini ayarlamak için mekanizmalar bulunur. Toyota’da ayak pedalının ilk birkaç cm’si bunun için mesela. Ayağı pedaldan çekince max rejenerasyon kuvvetle yavaşlar. Biraz basınca seviye düşer. Araç elektrik motoruyla yavaşlar. elektrikli arabalarda F1 vites kulakçıkları gibi yapıyorlar. Nissan da ona benzer yapıyor. Bunun için video yayınlaması komik olmuş zaten bu teknolojiyi yeniymiş gibi yayınlaması da komik. 100 yıllık teknoloji Çağlar Bayur yazdı: kaç ps lik benzinli bu maaşallah tiguan 12 yakıyor işte. 1.5 değil mi onlar? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: tiguan 12 yakıyor işte. bakım yaptırsın veya biraz yavaş kullansın 225 ds9 bile anca 9 yakar ben de 5 lt yakıyorum diye herkes aynısın yakalyamaz tek ten emsal olmaz 25 Aralık 2022 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Çağlar Bayur yazdı: bakım yaptırsın veya biraz yavaş kullansın 225 ds9 bile anca 9 yakar ben de 5 lt yakıyorum diye herkes aynısın yakalyamaz tek ten emsal olmaz Hızdan değil, yavaşlıktan. valla türlü türlü arabalara biniyorum. Hepsi şehir içinde gezenler. En küçüğü 1.0 atmosferik clio bile 8 yakıyor. En son son teknoloji a3’e bindim. O da 8,5 yakıyordu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: . En son son teknoloji a3’e bindim. arkadaş çevreni gözden geçir ne diyeyim 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Murat Sahın yazdı: 5,4LT/100 km tüketimi olacaksa Tansunun hibrite göre ne avantajı olacak bize? Hatta Tansu daha az tüketim değeri ile gezebiliyor. İlki 0-100 7 saniye ikincisi sessiz üçüncüsü hibrit gibi az yakar o değer gerçek dördüncüsü motor yıpranmaz beşincisi şanzıman yok. Tansu tenekeyle geziyor bu koca tekerli suv ve ağır. Mert Gülkokan yazdı: Epower hoşuma gitti hem motor hacmine göre mtv yok elektrik motoru var şanzıman yok gayet iyi aklıma tek takılan jeneratörün bakımı nasıl ömrü ne kadar xtrailde çift elektrikli motor varmış Ömrü normal motordan fazladır. 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Mert Gülkokan yazdı: Epower hoşuma gitti hem motor hacmine göre mtv yok elektrik motoru var şanzıman yok gayet iyi aklıma tek takılan jeneratörün bakımı nasıl ömrü ne kadar xtrailde çift elektrikli motor varmış toyota’da da çift elektrik motoru var. Bozulan duyulmadı görülmedi. Bakım yok. @Mehmet Göktürk nissan becerememiş demekki. Corolla ncap’tan 5 yıldız alıp hafif araç üretebiliyor Yorum bağlantısı
Murat Sahın 25 Aralık 2022 Paylaş 25 Aralık 2022 Mehmet Göktürk yazdı: İlki 0-100 7 saniye ikincisi sessiz üçüncüsü hibrit gibi az yakar o değer gerçek dördüncüsü motor yıpranmaz beşincisi şanzıman yok. Tansu tenekeyle geziyor bu koca tekerli suv ve ağır. Bence burada beklentiler mühim. Benim aracımın lastiği asfalt dışında zemin görmez pek. Üstelik her aracımı koltuğu en alt seviyeye indirerek kullandım bu güne kadar, yani yüksekte olmak gibi bir beklentim de yok. Tansunun corolladan şirkete aldırdım, baya da kullandım, yalıtım zafiyeti hariç bence güzel otomobil. Tabi beklenti mühim, sonuç olarak premium değil ama fiyatı da premium fiyatı değil. Sadece ses konusunda daha iyi olmasını isterdim, ama bu zaten japonların ortak sorunu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts