İçeriğe Yönlendir

E-power Teknolojisi Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?


Erhan Doruk

Recommended Posts

Erhan Doruk

Nissan ın teknolojisi, şarjsız elektrikli araç olarak lanse ediyorlar. Benzinli motor jeneratör görevi görüyor ve bataryaları şarj ediyor. Araç elektrikli motorla gidiyor. Yakıt tüketim verileri çok da düşük değil (5,4l/100km)

 

Bu teknoloji hakkında ne düşünüyorsunuz? 


image.jpeg.ba2039e06129af672925662920c4f666.jpeg


 

image.jpeg.8cce6604c2357cab8b95831bde5648f1.jpeg

image.jpeg.ccd027319df208ee7abb6f51b68bba83.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Araç seri hibrit denilen lokomotif teknolojisi. Başkaaraçlarda da geçmişte kullanıldı. Bence iyi. Sıfır araç alacak olsam düşünürüm. 

Özel bi teknoloji, elektrikli araç, kablosuz şarj diye saçma kampanyalarla kafa karıştırıyorlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Chevrolet Volt ve Opel Ampera 2010 yılında bu işi yapıyordu.

Isıtıp ısıtıp yeni teknoloji diye sunuluyor.

İskandinav ülkesinde yaşayan komşumda Opel olanından var, anlata anlata bitiremiyor.

Benim kullanım senaryomda benzinliğe uğramadan kullanabilirim bu aracı.

Uzun yola gideceğimde de benzin jeneratörü devreye girer.

Dezavantaj ağır olması.

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)

5,4LT/100 km tüketimi olacaksa Tansunun hibrite göre ne avantajı olacak bize? Hatta Tansu daha az tüketim değeri ile gezebiliyor. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Araç elektrikli olacaksa hem daha ekonomik hem de bakım ve mtv den avantajlı olmalı. Hem 5.4 tüketecek , benzinli motor bakım ve mtv maliyeti de çabası. 10 yıl sonra da batarya masrafı. Ben hiç ekonomik göremedim bu aracı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Eğer bunun yakıt verileri wltp verilerine göreyse gayet iyi. Corolla hibrit’in wltp verisi 4,9lt. Ama benim pompa ölçümü 4,5. Ben ankara’da yaşasam 4’ün üstüne çıkmam. 
 

nissan’ı biraz sakin kullanırsak 4-4,5’u geçmez. Corolla cross’a göre vergi avantajı var. Ve daha fazla tork daha fazla güce sahip. Lakin seri kullanımda 7-8 litreleri görüyor Nissan. Zaten diğer arabalar da aynı. 
 

elektriklide sakin kullanmayı ilke edinmek lazım

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:

5.4 fazla değil mi peki 


wltp verisi. Gerçek veri. Çoğu marka açıklamaz bile. Mesela golf için 5,5 yazar ama nedc verisidir. Wltp’de 7 yazar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ben ankara’da yaşasam 4’ün üstüne çıkmam. 
 

çıkamayacağın yokuşlarda kalmassan

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

çıkamayacağın yokuşlarda kalmassan


O yokuşlarda dizeli kaparım ama :) 


 

ben bu nissan’la istanbul içinde 3-4 litreyi geçmem. 1,9 kwh bataryası var. Pillerin kw çıkışı fazla güçlü değil. Sanırsam 30-35kw anlık güç çıkarabiliyor. Ama olsun, dur kalkta yeter. Pil bitmeden trafiği geçeriz

İstanbul içinde bu sınıfta en iyi benzinlilerin 9-10’un altında yakmadığı, dizellerin 7’nin altında yakmadığını biliyoruz. 

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
(düzenlendi)

Yeni bir teknoloji değil, ama güncellenmiş bir teknoloji. Deniz taşıtlarında benzinli ya da dizel motorlu jeneratör kullanılır, elektrik aracı hareket ettirir ve aracın tüm elektrik ihtiyacı jeneratör sisteminden sağlanır. Kullanmak denemek gerek,ben sevdim.    

tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


O yokuşlarda dizeli kaparım ama :) 


 

ben bu nissan’la istanbul içinde 3-4 litreyi geçmem. 1,9 kwh bataryası var. Pillerin kw çıkışı fazla güçlü değil. Sanırsam 30-35kw anlık güç çıkarabiliyor. Ama olsun, dur kalkta yeter. Pil bitmeden trafiği geçeriz

İstanbul içinde bu sınıfta en iyi benzinlilerin 9-10’un altında yakmadığı, dizellerin 7’nin altında yakmadığını biliyoruz. 

hyper felsefesinde, karşılaştırmaya alırken neden kipritlerde 100 ps ile diesellerde 200 ps ler alınıyor?

benzinlilerde de 225 psler?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Birde bunda e-pedal step diye birşey varmış. Aktif hale gelince yavaşlamak için frene basmadan , gazdan ayağı çekmek yetiyormuş. Fren sadece tamamen durmak için kullanılıyormuş. 
 

 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hyper felsefesinde, karşılaştırmaya alırken neden kipritlerde 100 ps ile diesellerde 200 ps ler alınıyor?

benzinlilerde de 225 psler?


asfalt işi onlar. Rampa kalkışta bi gazlasak ya :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

benzinlilerin 9-10’un altında yakmadığı

kaç ps lik benzinli bu maaşallah

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


@Erhan Doruk her elektrikli veya hibrit araçta rejenerasyon kuvvetini ayarlamak için mekanizmalar bulunur. Toyota’da ayak pedalının ilk birkaç cm’si bunun için mesela. Ayağı pedaldan çekince max rejenerasyon kuvvetle yavaşlar. Biraz basınca seviye düşer. Araç elektrik motoruyla yavaşlar. 
 

elektrikli arabalarda F1 vites kulakçıkları gibi yapıyorlar. Nissan da ona benzer yapıyor. Bunun için video yayınlaması komik olmuş :) zaten bu teknolojiyi yeniymiş gibi yayınlaması da komik. 100 yıllık teknoloji

Çağlar Bayur yazdı:

kaç ps lik benzinli bu maaşallah


tiguan 12 yakıyor işte. 1.5 değil mi onlar? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

tiguan 12 yakıyor işte.

bakım yaptırsın veya biraz yavaş kullansın

225 ds9 bile anca 9 yakar

ben de 5 lt yakıyorum diye herkes aynısın yakalyamaz tek ten emsal olmaz

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bakım yaptırsın veya biraz yavaş kullansın

225 ds9 bile anca 9 yakar

ben de 5 lt yakıyorum diye herkes aynısın yakalyamaz tek ten emsal olmaz


Hızdan değil, yavaşlıktan. valla türlü türlü arabalara biniyorum. Hepsi şehir içinde gezenler. En küçüğü 1.0 atmosferik clio bile 8 yakıyor. En son son teknoloji a3’e bindim. O da 8,5 yakıyordu

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

. En son son teknoloji a3’e bindim.

arkadaş çevreni gözden geçir ne diyeyim

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sahın yazdı:

5,4LT/100 km tüketimi olacaksa Tansunun hibrite göre ne avantajı olacak bize? Hatta Tansu daha az tüketim değeri ile gezebiliyor. 

İlki 0-100 7 saniye

ikincisi sessiz

üçüncüsü hibrit gibi az yakar o değer gerçek

dördüncüsü motor yıpranmaz

beşincisi şanzıman yok.

Tansu tenekeyle geziyor bu koca tekerli suv ve ağır.

Mert Gülkokan yazdı:

Epower hoşuma gitti hem motor hacmine göre mtv yok elektrik motoru var şanzıman yok gayet iyi aklıma tek takılan jeneratörün bakımı nasıl ömrü ne kadar xtrailde çift elektrikli motor varmış

 

Ömrü normal motordan fazladır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gülkokan yazdı:

Epower hoşuma gitti hem motor hacmine göre mtv yok elektrik motoru var şanzıman yok gayet iyi aklıma tek takılan jeneratörün bakımı nasıl ömrü ne kadar xtrailde çift elektrikli motor varmış

 


toyota’da da çift elektrik motoru var. Bozulan duyulmadı görülmedi. Bakım yok. 
 

@Mehmet Göktürk nissan becerememiş demekki. Corolla ncap’tan 5 yıldız alıp hafif araç üretebiliyor :) 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

İlki 0-100 7 saniye

ikincisi sessiz

üçüncüsü hibrit gibi az yakar o değer gerçek

dördüncüsü motor yıpranmaz

beşincisi şanzıman yok.

Tansu tenekeyle geziyor bu koca tekerli suv ve ağır.

 

Bence burada beklentiler mühim. Benim aracımın lastiği asfalt dışında zemin görmez pek. Üstelik her aracımı koltuğu en alt seviyeye indirerek kullandım bu güne kadar, yani yüksekte olmak gibi bir beklentim de yok. Tansunun corolladan şirkete aldırdım, baya da kullandım, yalıtım zafiyeti hariç bence güzel otomobil. Tabi beklenti mühim, sonuç olarak premium değil ama fiyatı da premium fiyatı değil. Sadece ses konusunda daha iyi olmasını isterdim, ama bu zaten japonların ortak sorunu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...