Çağlar Bayur 8 Mart 2023 Paylaş 8 Mart 2023 boya işinin temeli şudur: boyaya hazırlık 2 gün, son boyama işlemi 15 dak. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Mart 2023 Paylaş 8 Mart 2023 Çağlar Bayur yazdı: boya işinin temeli şudur: boyaya hazırlık 2 gün, son boyama işlemi 15 dak. Sonrasında 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2023 Paylaş 8 Mart 2023 Sani Gerşon yazdı: Sonrasında bunlardan sonra gazlı bez işi bitti delco çıktı piyasaya 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 8 Mart 2023 Yazar Paylaş 8 Mart 2023 Çağlar Bayur yazdı: boya işinin temeli şudur: boyaya hazırlık 2 gün, son boyama işlemi 15 dak. Evet aslında abi zemin hazırlığı uzun süren kısımı Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 8 Mart 2023 Yazar Paylaş 8 Mart 2023 Karbüratör bakım ve kurulum güncelleme Boru ölçüsü Çap 9x0.50 inox boru Patex sıvı metal İran yapıştırıcısı Aktivix kırmızı sıvı conta 0.9 telsiz klingirik conta. Boş zamanı yakalamışken aklımda olan fırsat bulamadığım işe giriştim karbüratörü söküp dağıttım 2.boğaz vakum diyaframı kurumuş ve çatlamış otomatik jikle iptal edilmiş conta seti vb derken sadece tsmir parçaları 900 civarı tutunca bende yenisini sipariş ettim birde açılmışken bütün parçalarını değiştirmek istedim yoksa bozuk olan diyaframı değiştirip devam edilebilirdi. Hazır yenisi gelmişken Eski mikseri takabilmek için jikle klepesi kırpmak gerekiyordu yeni olduğu için kıyamadım kesmeye o yüzden dolayı karbüratör ve emme arasına olacak mikser yaptım. Orjinal karbüratör alt flanşı üzerine çalışmaya başladım Öncelikle müsait olduğunu düşündüğüm beyine en yakın noktadan boruları koyacağım yeri belirledim ve boruları koyabilecek kadar kestim ,sonra patex sıvı metal ile 2 kat olacak şekilde zımpara +dolgu yaptım sonrasında ise parçayı boyayıp zımparasını yapıp yüzeyi düzleştirdikten sonra bu seferki adımda iran yapıştırıcısını bütün yüzeye yayıp iki yüzeyde de klingirik conta ile kapattım. İran yapıştırıcısından dolayı sertleşen contaların üzerine ince bir kat sıvı conta sürüp her iki tarafıda çift katlı olarak yapmış bulundum. Son olarak bu gece kuruduktan sonra yüzeye ince zımpara atıp boğaz kısımlarını temizleyip yarın montajı yapacağım inşallah 4 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 8 Mart 2023 Yazar Paylaş 8 Mart 2023 Birde bir soru soracağım hava ayarının yapıldığı kısımda kırmızı ile kapalı olan vakum hattı eski karbüratörümde iken boşta idi bakım ama boşta boru göremedim bende emme giren bir boru olduğu düşünüyorum ama emin değilim tam olarak nereye bağlanması gerekir bu emiş hattını Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 8 Mart 2023 Yazar Paylaş 8 Mart 2023 Çağlar Bayur yazdı: emmeden vakum girişi olmalı bir yerde Yarın tekrar bi kontrol edeyim o zaman çağlar abi Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 8 Mart 2023 Yazar Paylaş 8 Mart 2023 Çağlar Bayur yazdı: 1:07 deki hortum galiba Evet araçda aynı konumda kalıyor ama o şekilde bir hortum yok ortalıkta işin kötüsü o abi 😅 diyagramı olsa nereye gidişi cuk olacaktı o bölüm zaten 1.boğazdan vakum almak için koyulmuş yarın sabah dinç kafa ile bakacağım bir daha Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Mart 2023 Paylaş 10 Mart 2023 vakum hortumlarını gösteriyor biraz karanlık ama işe yarayabilir 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 10 Mart 2023 Yazar Paylaş 10 Mart 2023 Biraz anladım gibi aslında mantığı Çağlar abi daha öncesinde yanlış bağlantı yapılmış sanırım ateşleme beyninden gelen vakum hortumunu külbürtör havalandırma hortumuna bağlanmıştı bende aynı bağlantıyı yapmıştım ama bağlanması gereken yer 1. Boğaz vakumu muhtemelen şuan aracı çalıştırdım ateşleme sıkıntısı yaşadık hallettikten sonra kör lerdim geçici olarak yarın yer değişimi yapayım deneyim 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 13 Mart 2023 Yazar Paylaş 13 Mart 2023 Güncelleme biraz ara verdik uğraş sonucu buralara uğramayı geçe bıraktık. Karbüratör vakum hortumu işi halledildi daha önce iptal edildiği için bayağı zorlandım aramakta otomatik jikle diyaframı ile t bağlantı olması gerekiyormuş karbüratörcünün dediğine göre. Velasılkelam boya öncesi lastik jant ve ateşleme sorunlarımızı halettmiş olduk Buji kabloları ateşleme boboni değimini halettik ateşleme arada kestiği için arızayı bulmamız biraz zaman aldı Bu arada da sol arka porya rulmanını değiştirdim lakin 150 km gidemeden kuzey marmarada ufak gazlama sonucu tekrardan bu akşam kampananın bayağı ısındığını fark ettim çok geçmeden uğultu ve tıkırtı yapmaya başladı yarın sabah aracı boyacıya bırakacağım sonrasında geri kalan elektrik ve motor için düzenlemeleri döşemeleri tamamlayacağım nasip olursa :)) Ayrıca bu arka poryada kullanılan 2 adet konik rulman mevcut ve mukavvemeti bayağı dayanıksız geldi bana daha öncesi ufak torna vb şekilde başka rulmana geçiş yapan oldu ise öneriye açığım bu boya sürecinde bunu araştıracağım kronik diye birşey yok teşiş konulamamış hastalık sadece :)) Bu arada eski karbüratörümü güzelce temizleyip yedek parça olarak rafa kaldırdım temizlik yöntemi ise İlk başta kaba kirin temizliği asperoks sonrasında benzin ile temizlik Sonra sirke tuz ve limon ile 15 20 dakika kaynatıp 60 dakika sonra durulayıp elektroliz yöntemi ile temizledim fotoğraflar da temizlenmiş görüntüleri mevcut belki faydası olur Bu arada boş durmayıp havalandırma kutusu boruları komple temizlik bakım ve montajını yaptıktan sonra torpidoyu yerine koyduk :)) 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 14 Mart 2023 Yazar Paylaş 14 Mart 2023 Özelikle belirticem boyacıda artık abi Yorum bağlantısı
Coşku Mert 14 Mart 2023 Paylaş 14 Mart 2023 (düzenlendi) arka rulman skf veya bulabilirsen fag marka kullanman, kampana yatağında boşluk olmaması, montajin presle yapılması, kaliteli rulman gresi kullanilmasi, son olarak aks somununun 260nm torkla sıkılması lazim. bu sekilde yıllar yılı sorunsuz kullanırsın. bazıları kampanayi torna yaptirip baska araclarin rulmanlarini takiyorlar. malzemeyi incelttikleri icin onlarda da kampanasi kopanlari cok duydum. tavsiye etmem 14 Mart 2023 tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 14 Mart 2023 Yazar Paylaş 14 Mart 2023 Rulman çakılırken kendim başındaydım konik yataklı ayrı çıkan rulmandı o yüzden dıştan çakarak koydular febi marka rulman kullandım skf da sahte çok olduğu için güvenemedim benim aslında aklıma gelen malzemeyi inceltmek yerine konik dış çapın bittiği çapta dış rulman çapına göre komple düz blok haline getirmekti aklımdan geçen yoksa malzeme incelterek rulmanın dış çapını uydurmak mantıklı değil bencede konk makaralı rulman yerine çift sıra bir rulman konulabilirse diye düşündüm. Çünkü kampanayı söktüğümüzde 2 dir dış tarafta kalan rulmanın dağıldığını gördm Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 15 Mart 2023 Yazar Paylaş 15 Mart 2023 Yaklaşık 15 20 gün biraz daha uzun sürebilir konu ile ilgili güncelleme gelmeyecek muhtemelen aracı boyacıya teslim edip konuştuk nasip olursa bundan sonrasında bitiş resimleri ve araca şimdiye kadar alınan parça vb gibi ve yapılan iş listeleri maliyetleri ile beraber yaklaşık 600 küsür fotoğraflık bir arşiv paylaşacağım bütün burada foruma yansımayan bazı paylaşmadığım forumda yarım kalan konuları kendi bildiklerim ve tecrübelerimi tamamı ile tek bir post ile paylaşacağım aksilik çıkmaz ise :)) mesleğim mekanikerlik olmasına rağmen hayatım ilk defa bu şekilde bir projeye ve işe kalkıştım mesleki bilgim olmasına rağmen zorlandım lakin işin sonunda tamamı ile içime sinen bir iş olacak ona eminim :)) Çağlar Bayur yazdı: jant yakışmış boya tozu yemesin amaa Alırken çok teredütte kaldım çağlar abi farklı jant almıştım araca ama lastikçiye gidince fikir değişikliğine gittik :)) teşekkür ederim abi 1 Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 4 noktaya cevirsenize usta bu kadar uğraşmışken Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 cvh karbüratörlü candır, yağsız susuz çalışır 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 17 Mart 2023 Yazar Paylaş 17 Mart 2023 Ramazan Alptekin yazdı: 4 noktaya cevirsenize usta bu kadar uğraşmışken Ben bu kadarını yaptım sıfır karbüratör ve emme yaptık benden sonraki sahibinin projesi olsun Çağlar Bayur yazdı: cvh karbüratörlü candır, yağsız susuz çalışır Bu tarz araçlsrın karbüratörlü olması daha iyi avantaj bence abi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Mart 2023 Paylaş 17 Mart 2023 cvh ın enjektörlüsü bosch sistem sıfırı bile dert, , artık zaten hiç bulunmaz 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 20 Mart 2023 Yazar Paylaş 20 Mart 2023 Çağlar Bayur yazdı: cvh ın enjektörlüsü bosch sistem sıfırı bile dert, , artık zaten hiç bulunmaz Bencede abi karbürstörün her parçasına ulaşması daha kolay bence Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 24 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2023 Evet bahsini ettiğim 650 adet küsür fotoğraf diğer telefon ile heba oldu. Bende kaporta boğasının bitmiş hâlini paylaşayım ufak tefek tampon ayaklarımız ve on far sinyal lerimiz yenisi ile değişip ayar yapılacak sonra temizlik döşeme ve kalan işlerimizi bitirip yuruyen için coil vb ilerlicez :)) Renk te ise ww grubu nardo grey rengini seçtim motor içi kapı içleri tamamı ile boyandı dayanamadım daha tozu toprağı üzerinde çektim fotoğraflari :)) 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Mayıs 2023 Paylaş 24 Mayıs 2023 bu renk sw var ilanlarda çok güzel duruyor, fikir: arka stop arasına siyah folyo nasıl olurdu ? aynı şekilde ön arka kapı B sütunları da çoştuk tabi: ön arka tampondaki oyuk içlerine de siyah plastik çıta 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts