İçeriğe Yönlendir

Ford Escort Komple Restorasyonu


Ayhan Uğur
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Çağlar Bayur

boya işinin temeli şudur: boyaya hazırlık 2 gün, son boyama işlemi 15 dak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

boya işinin temeli şudur: boyaya hazırlık 2 gün, son boyama işlemi 15 dak.

Sonrasında 

 

giphy.gif

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Sonrasında 

 

giphy.gif

bunlardan sonra gazlı bez işi bitti delco çıktı piyasaya

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Çağlar Bayur yazdı:

boya işinin temeli şudur: boyaya hazırlık 2 gün, son boyama işlemi 15 dak.

Evet aslında abi zemin hazırlığı uzun süren kısımı 

Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur

Karbüratör bakım ve kurulum  güncelleme

Boru ölçüsü

Çap 9x0.50 inox boru 

Patex sıvı metal 

İran yapıştırıcısı 

Aktivix kırmızı sıvı conta

0.9 telsiz klingirik conta.

 

Boş zamanı yakalamışken aklımda olan fırsat bulamadığım işe giriştim karbüratörü söküp dağıttım 2.boğaz vakum diyaframı kurumuş ve çatlamış otomatik jikle iptal edilmiş conta seti vb derken sadece tsmir parçaları 900 civarı tutunca bende yenisini sipariş ettim birde açılmışken bütün parçalarını değiştirmek istedim yoksa bozuk olan diyaframı değiştirip devam edilebilirdi.

Hazır yenisi gelmişken 

Eski mikseri takabilmek için jikle klepesi kırpmak gerekiyordu yeni olduğu için kıyamadım kesmeye o yüzden dolayı  karbüratör ve emme arasına olacak mikser yaptım.

 

Orjinal karbüratör alt flanşı üzerine çalışmaya başladım 

Öncelikle müsait olduğunu düşündüğüm beyine en yakın noktadan boruları koyacağım yeri belirledim ve boruları koyabilecek kadar kestim ,sonra patex sıvı metal ile 2 kat olacak şekilde zımpara +dolgu yaptım sonrasında ise parçayı boyayıp zımparasını yapıp yüzeyi düzleştirdikten sonra bu seferki adımda iran yapıştırıcısını bütün yüzeye yayıp iki yüzeyde de klingirik conta ile kapattım.

İran yapıştırıcısından dolayı sertleşen contaların üzerine ince bir kat sıvı conta sürüp her iki tarafıda çift katlı olarak yapmış bulundum.

Son olarak bu gece kuruduktan sonra yüzeye ince zımpara atıp boğaz kısımlarını temizleyip yarın montajı yapacağım inşallah 

IMG_20230308_153029.jpg

IMG_20230308_153035.jpg

IMG_20230308_153057.jpg

IMG_20230308_153129.jpg

IMG_20230308_164906.jpg

IMG_20230308_180549.jpg

IMG_20230308_164900.jpg

IMG_20230308_180426.jpg

IMG_20230308_180433.jpg

IMG_20230308_180443.jpg

IMG_20230308_184625.jpg

IMG_20230308_184631.jpg

IMG_20230308_184816.jpg

IMG_20230308_191817.jpg

IMG_20230308_191835.jpg

IMG_20230308_191849.jpg

IMG_20230308_202929.jpg

IMG_20230308_202940.jpg

IMG_20230308_202949.jpg

IMG_20230308_203001.jpg

IMG_20230308_203010.jpg

IMG_20230308_203024.jpg

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur

IMG_20230308_153124.jpg.c378213bf7c84cd313f16903987ad757.jpg

Birde bir soru soracağım hava ayarının yapıldığı kısımda kırmızı ile kapalı olan vakum hattı eski karbüratörümde iken boşta idi bakım ama boşta boru göremedim bende emme giren bir boru olduğu düşünüyorum ama emin değilim tam olarak nereye bağlanması gerekir bu emiş hattını

Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Çağlar Bayur yazdı:

emmeden vakum girişi olmalı bir yerde

Yarın tekrar bi kontrol edeyim o zaman çağlar abi 

Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Çağlar Bayur yazdı:

1:07 deki hortum galiba

 

Evet araçda aynı konumda kalıyor ama o şekilde bir hortum yok ortalıkta işin kötüsü o abi 😅 diyagramı olsa nereye gidişi cuk olacaktı o bölüm zaten 1.boğazdan vakum almak için koyulmuş yarın sabah dinç kafa ile bakacağım bir daha 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

 

vakum hortumlarını gösteriyor biraz karanlık ama işe yarayabilir

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur

Biraz anladım gibi aslında mantığı Çağlar abi daha öncesinde yanlış bağlantı yapılmış sanırım ateşleme beyninden gelen vakum hortumunu külbürtör havalandırma hortumuna bağlanmıştı bende aynı bağlantıyı yapmıştım ama bağlanması gereken yer 1. Boğaz vakumu muhtemelen şuan aracı çalıştırdım ateşleme sıkıntısı yaşadık hallettikten sonra kör lerdim geçici olarak yarın yer değişimi yapayım deneyim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur

Güncelleme biraz ara verdik uğraş sonucu buralara uğramayı geçe bıraktık.

Karbüratör vakum hortumu işi halledildi daha önce iptal edildiği için bayağı zorlandım aramakta otomatik jikle diyaframı ile t bağlantı olması gerekiyormuş karbüratörcünün dediğine göre.

Velasılkelam boya öncesi lastik jant ve ateşleme sorunlarımızı halettmiş olduk 

Buji kabloları ateşleme boboni değimini halettik ateşleme arada kestiği için arızayı bulmamız biraz zaman aldı 

Bu arada da sol arka porya rulmanını değiştirdim lakin 150 km gidemeden kuzey marmarada ufak gazlama sonucu  tekrardan bu akşam kampananın bayağı  ısındığını fark ettim çok geçmeden uğultu ve tıkırtı yapmaya başladı  yarın sabah aracı boyacıya bırakacağım sonrasında geri kalan elektrik ve motor için düzenlemeleri döşemeleri tamamlayacağım nasip olursa :))

 

Ayrıca bu arka poryada kullanılan 2 adet konik rulman mevcut ve mukavvemeti bayağı dayanıksız geldi bana daha öncesi ufak torna vb şekilde başka rulmana geçiş yapan oldu ise öneriye açığım bu boya sürecinde bunu araştıracağım kronik diye birşey yok teşiş konulamamış hastalık sadece :)) 

Bu arada eski karbüratörümü güzelce temizleyip yedek parça olarak rafa kaldırdım temizlik yöntemi ise 

İlk başta kaba kirin temizliği asperoks sonrasında  benzin ile temizlik 

Sonra sirke tuz ve limon ile 15 20 dakika kaynatıp 60 dakika sonra durulayıp elektroliz yöntemi ile temizledim fotoğraflar da temizlenmiş görüntüleri mevcut belki faydası olur :)

 Bu arada boş durmayıp havalandırma kutusu boruları komple temizlik bakım ve montajını yaptıktan sonra torpidoyu yerine koyduk :))

IMG_20230313_141634.jpg

IMG_20230311_214758.jpg

IMG_20230311_154626.jpg

IMG_20230311_110751.jpg

IMG_20230311_153811.jpg

IMG_20230310_210500.jpg

IMG_20230310_210504.jpg

IMG_20230308_235851.jpg

IMG_20230308_233601.jpg

IMG_20230308_174352.jpg

IMG_20230308_174643.jpg

IMG_20230308_173248.jpg

IMG_20230308_173253.jpg

IMG_20230307_002335.jpg

IMG_20230307_002641.jpg

IMG_20230306_205413.jpg

IMG_20230306_222116.jpg

IMG_20230311_144720.jpg

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)

arka rulman skf veya bulabilirsen fag marka kullanman, kampana yatağında boşluk olmaması, montajin presle yapılması, kaliteli rulman gresi kullanilmasi, son olarak aks somununun 260nm torkla sıkılması lazim. bu sekilde yıllar yılı sorunsuz kullanırsın.

 

bazıları kampanayi torna yaptirip baska araclarin rulmanlarini takiyorlar. malzemeyi incelttikleri icin onlarda da kampanasi kopanlari cok duydum. tavsiye etmem

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur

Rulman çakılırken kendim başındaydım konik yataklı ayrı çıkan rulmandı o yüzden dıştan çakarak koydular febi marka rulman kullandım skf da sahte çok olduğu için güvenemedim  benim aslında aklıma gelen malzemeyi inceltmek yerine konik dış çapın bittiği çapta dış rulman çapına göre komple düz blok haline getirmekti aklımdan geçen yoksa malzeme incelterek rulmanın dış çapını uydurmak mantıklı değil bencede konk makaralı rulman yerine çift sıra bir rulman konulabilirse diye düşündüm. Çünkü kampanayı söktüğümüzde 2 dir dış tarafta kalan rulmanın dağıldığını gördm 

 

Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur

Yaklaşık 15 20 gün  biraz daha uzun sürebilir   konu ile ilgili güncelleme gelmeyecek muhtemelen aracı boyacıya teslim edip konuştuk nasip olursa bundan sonrasında bitiş resimleri ve araca şimdiye kadar alınan parça vb gibi ve yapılan iş listeleri maliyetleri ile beraber  yaklaşık 600 küsür fotoğraflık bir arşiv paylaşacağım bütün burada foruma yansımayan bazı paylaşmadığım forumda yarım kalan konuları kendi bildiklerim ve tecrübelerimi tamamı ile tek bir post ile paylaşacağım aksilik çıkmaz ise :)) mesleğim mekanikerlik olmasına rağmen hayatım ilk defa bu şekilde bir projeye ve işe kalkıştım  mesleki bilgim olmasına rağmen zorlandım lakin işin sonunda tamamı ile içime sinen bir iş olacak ona eminim :)) 

Çağlar Bayur yazdı:

jant yakışmış boya tozu yemesin amaa

Alırken çok teredütte kaldım çağlar abi farklı jant almıştım araca ama lastikçiye gidince fikir değişikliğine gittik :)) teşekkür ederim abi 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Ramazan Alptekin yazdı:

4 noktaya cevirsenize usta bu kadar uğraşmışken

Ben bu kadarını yaptım sıfır karbüratör ve emme yaptık benden sonraki sahibinin projesi olsun :)

Çağlar Bayur yazdı:

cvh karbüratörlü candır, yağsız susuz çalışır

Bu tarz araçlsrın karbüratörlü olması daha iyi avantaj bence abi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

cvh ın enjektörlüsü bosch sistem sıfırı bile  dert, , artık zaten hiç bulunmaz

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur
Çağlar Bayur yazdı:

cvh ın enjektörlüsü bosch sistem sıfırı bile  dert, , artık zaten hiç bulunmaz

Bencede abi karbürstörün her parçasına ulaşması daha kolay bence

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ayhan Uğur

Evet bahsini ettiğim 650 adet küsür fotoğraf diğer telefon ile heba oldu. Bende kaporta boğasının bitmiş hâlini paylaşayım ufak tefek tampon ayaklarımız ve on far sinyal lerimiz yenisi ile değişip ayar yapılacak sonra temizlik döşeme ve kalan işlerimizi bitirip yuruyen için coil vb ilerlicez :)) 

Renk te ise ww grubu nardo grey rengini seçtim motor içi kapı içleri tamamı ile boyandı dayanamadım daha tozu toprağı üzerinde çektim fotoğraflari :)) 

IMG_20230524_152645.jpg

IMG_20230524_152050.jpg

IMG_20230524_152025.jpg

IMG_20230524_152033.jpg

IMG_20230524_152035.jpg

IMG_20230524_152014.jpg

IMG_20230524_130000.jpg

IMG_20230524_122506.jpg

IMG_20230524_125958.jpg

IMG_20230519_141041.jpg

IMG_20230519_141040.jpg

IMG_20230519_141019.jpg

IMG_20230519_141026.jpg

IMG_20230519_141036.jpg

IMG_20230519_140951.jpg

IMG_20230519_140932.jpg

IMG_20230519_140941.jpg

IMG_20230519_140851.jpg

IMG_20230519_140924.jpg

IMG_20230519_140847.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

:nazar: bu renk sw var ilanlarda çok güzel duruyor, fikir: arka stop arasına siyah folyo nasıl olurdu ? aynı şekilde ön arka kapı B sütunları da çoştuk tabi: ön arka tampondaki oyuk içlerine de siyah plastik çıta :crazy:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...